Пізнавальна гра "Подорож Україною"

Про матеріал
Поглиблювати знання школярів про свою країну; сприяти формуванню та розвитку національної самосвідомості; виховувати любов до рідного краю – України, шанобливе ставлення до історичного минулого нашої Батьківщини,бажання пізнавати свою історію, зберігати національно-культурні традиції українського народу.
Перегляд файлу

Пізнавальна гра

"Подорожуємо Україною "

 

 Мета:  поглиблювати знання школярів про свою країну;  сприяти формуванню та розвитку національної самосвідомості; виховувати любов до рідного краю – України, шанобливе ставлення до історичного минулого нашої Батьківщини,бажання пізнавати свою історію, зберігати національно-культурні традиції українського народу.

Обладнання: стіннівки про Україну , презентація,відео кліп про Україну, картки для проведення конкурсів , мапа України.

 

Сценарний хід гри

Зараз , люба дітвора,

В нас цікава буде гра.

І дівчатка, і хлоп’ята

Дуже люблять мандрувати.

Вирушаємо ми нині

В подорож по …...

 Об’єднання в команди.


- Перед початком ми з вами об’єднаємося у дві команди. Для цього у мене є
смужки жовтого і синього кольорів та  квіти синього та жовтого кольору. Оберіть смужку і станьте біля квітки того кольору, що і ваша смужка. Таким чином у нас є дві команди.


- Які кольори я обрала для сьогоднішньої гри? (Жовтий і синій)
- З чим можна асоціювати ці кольори?
- Звичайно, це кольори прапора нашої держави – України.
- А коли наша країна святкує День Прапора? (23 серпня)
- Подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви
зараз скажете, коли переглянете відео фрагмент.

 Перегляд відео фрагменту.
- Молодці! Справді, сьогодні наша мандрівка рідною Україною!
- Команди готові?
Наш безмежний любий край!
Жовте поле, синє небо!
Україно! Зустрічай!
Ми вже ідемо до тебе!

Завдання І «Відгадай місто»
- Зараз ми з вами побудемо в ролі туристів?
- Чим на вашу думку повинен вміти користуватися турист? (Картою)
- Перше завдання, знайти на карті місто, яке описується у вірші.
Діти отримують конверти відповідного кольору команди, і виконують завдання, які там знаходяться.

Для команди синіх:
Славне місто у Карпатах –
мусимо, діти, добре знати:
в межиріччі Бистриць двох –
славних і швидких річок,
що зливаються в одну…
Місто це у давнину
звалось просто Станіслав.
Тут поет Франко бував.
Його йменням й зветься місто –
гарне, світле, добре, чисте (Івано-Франківськ).

 - Назва якого міста пов’язана з назвою царя звірів? (лев-Львів)

 

Для команди жовтих:
Де колоситься жито – там буде мир,
Там сонце сяє на весь обшир.
Це славне місто! Княже ім’я
хлібом і миром під сонцем сія.
Чи ж зрозуміли ви, про що ми?

Жито і мир – це місто...! (Житомир)

-  З пари слів утворіть назву міста: Їв-Микола (Миколаїв),

 

Завдання ІІ.    Гра “Чарівний квадрат”

- Багата і гарна наша земля.У чарівному квадраті ви прочитаєте слова, які стосуються неньки - України.
I група.

 а к с г і м н
у п р а п о р
т р и з у б ф
н ж г е р б х

 - Як можна назвати ці слова? (Державні символи України)
1 учень. Кожна країна світу має символи своєї держави. Символ – грецького
походження – це умовне позначення якогось предмета чи явища . Державними
символами України є Держаній прапор України (свято якого відзначається 22 серпня) ,
Герб і Гімн.

II група.

С К И Ї В Л М
Д Н І П Р О Ж
Х К А Ш Т А Н
К А Р П А Т И

 - Що означає кожне зі слів, зашифрованих у квадраті?

 1 учень.

Столиця України – місто Київ.

Дніпро – місто України.

Каштан – рослина, символ Києва.

Карпати – гори України.


Завдання ІІІ  «Наша мова солов’їна»

 Милозвучна, пісенна мова нашого народу,

 Завдання 1. Промовити слово по буквах.

1 команді слово   мільйон                                           

  2 команді слово    апельсин

 Завдання 2. Пояснити значення вислову

            1 команді                                                                      2 команді

 Ловити ґави  (бути  неуважним )          Тане в роті  (про дуже м’яку або смачну їжу)

Світ за очі (куди забажається,куди                 Ясно як божий день (цілком завгодно – йти,їхати)                                                                               зрозуміло)

  Завдання 3. Пояснити прислів’я.

 

1 команді          Рідна мова дорога людині,як саме життя.

 

ІІ команді         Люби свій народ не тому,що він славний,а тому,що він рідний.

 

Завдання 4. Загадки

І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.
(Калина)

На городі нога стоїть,
На нозі голова висить.
Куди сонце повертається,
Туди голова нахиляється.
(Соняшник)

Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає?
(Шипшина)

Грушка – не грушка,
Вушка та дужка,
Порожнє бриньчить,
Повне – мовчить.
(Відро)

Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Згодом стало біле-біле
І за вітром полетіло.
(Кульбаба)

Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)

Торох, торох,
Розсипався горох.
Почало світати –
Нема що збирати.
(Зірки)

Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля – неначе тісто,
Що воно за дивне місце?
(Болото)

Завдання ІУ."Чарівна скринька"

Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.

Ананас, вареник , банан;

Лелека, слон, мавпа;

Пальма, калина, верба;

Вишитий рушник ,віяло, матрьошки;

Прапори України, Росії, США ;

Місяць, зірка, тризуб;

Мальва, кактус, гвоздика.

Україна – це отча земля,рідний край,де ви народилися. Це ваше місто і село. Це куточок,де вам найкраще. Недарма каже прислів’я «Всюди добре, а вдома – найкраще».

 

 Завдання У. « Рідний край»

Гра «Вірю, не вірю»

І команді

– Наша країна святкує День незалежності 24 серпня.(вірю)

– Область,у якій ми живемо,розташована в центрі України. (не вірю)

– У місцевості,де ти живеш водяться крокодили. (не вірю)

– У твоєму районному центрі знаходиться пам’ятник Тарасу Шевченку.(вірю)

– У місцевих водоймах водяться карасі,щуки,соми,окуні. (вірю)

ІІ команді

– Область, у якій ми живемо, називається Волинська.(не вірю)

– У місцевості,де ти живеш, є родовища кам’яного вугілля.( не вірю)

– У моєму краї вирощують картоплю. (вірю)

– У моїй місцевості переважають такі природні угрупування,як водойми,болота. ( вірю)

– У місцевих лісах водяться  лисиці,зайці, кабани,білки. (вірю)

 Вправа «Коло бажань».

Створімо коло бажань.(Діти підводяться з місць, стають у коло).
Кожен з вас має сказати, якою б ви хотіли бачити свою Батьківщину, і взяти за руку товариша.
Поступово діти беруться за руки і рухаються по ньому, разом промовляючи:
Ми усі одна сім’я –
Ти і я – Україна моя.
То ж люби наш рідний край,
Шануй її й оберігай.

Прослухавши ваші побажання, я впевнена, що свою Батьківщину ви любите і хочете, щоб вона була найкращою.

Запис пісні К.Бужинської «Як у нас на Україні».

docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
3081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку