"Пізнай себе" корекційно розвивальне заняття, психологія

Про матеріал
Корекційно розвивальне заняття для учнів 2 класу. Мета: розвиток концентрації, обсягу та розподілу уваги, формування комунікативних навичок і умінь; розвиток емоційно-вольової сфери.
Перегляд файлу

Заняття для 2 класу

 «Пізнай себе»

                        Тема: Увага – найголовніша умова успішності

 

Хід роботи

Вправа «Абетка добрих слів»

Хід вправи:

— Дорогі друзі, починемо наше заняття зі створення атмосфери  гарного настрою. Нумо, пригадайте приємні слова .

— Молодці, поаплодуймо собі.

— А зараз уважно послухайте про «дивовижну увагу»…

Інформаційний матеріал

Увага — це зосередженість, спрямованість людини у певний момент часу на якийсь реальний або ідеальний об'єкт.

Коли дивишся цікавий фільм або слухаєш історію — тут про увагу й думати нема чого.

 

Але дуже складно бути уважним, коли вчиш важкий урок або слухаєш розповідь вчителя. Чому так відбувається?

 

Тому, що кожному з цих випадків відповідає свій вид уваги: мимовільний (у першому) і довільний (у другому).

 

Мимовільна увага виникає без будь-яких зусиль. Що ж саме привертає до себе мимовільну увагу? Це, наприклад:

 

• голосні та раптові звуки;

• яскраві світлові явища;

• різкі смаки;

• сильні запахи;

• щось цілком нове.

 

Вправа «Не помиляйся»

Хід вправи:

Учні вибирають ведучого, який по черзі промовляє слова, на які учні повинні виконувати рухи.

«Земля» — всі опускають руки донизу;

«Повітря» — руки вгору;

«Вода» — руки вперед;

«Вогонь» — виконувати обертальні рухи витягнутими вперед руками.

Хто помилився, вибуває з гри.

 

 

Уявіть собі ситуацію: хлопчик сидить вдома за столом і читає шкільний підручник.

Як ви думаєте, що допоможе йому утримувати увагу, а що перешкоджатиме?

— Як ви вважаєте, які властивості уваги повинні бути розвинені у продавця, хірурга, скелелаза? Чому?

 

Вправа «Індійський крок»

 

Хід вправи:

Усі стають один за одним, а потім рухаються по колу, повторюючи рухи першого, потім другого і т. ін., доки всі не візьмуть участь у грі.

 

Заняття 2

Тема:  Світ емоцій. Які бувають емоції

 

Згадати, які бувають емоції. Вчитися визначати свій емоційний стан. Дати дитині змогу виразити свій настрій. Знімати психом'язове напруження.

 

Хід роботи

Вправа: Криголам «Ух»

 

Хід вправи:

- Почнемо наше заняття із звільнення від усіх негативних емоцій, які ми отримали протягом дня. І допоможе нам в цьому наступна вправа.

 

Учні стають у коло і беруться за руки. Піднімають руки вгору, одночасно вдихаючи повітря на повні груди. Опускають руки вниз, видихаючи повітря й вимовляючи: «Ух!» Повторити тричі.

 

Вправа «Вгадай, де я йду?»

 

Хід вправи:

Ведучий демонструє дітям ходу по різних поверхнях (бруд, лід, сніг, пісок). Діти повторюють дію й відгадують поверхню. Ведучим має побувати кожна дитина.

Бесіда про емоції

— Згадайте, які емоції ви знаєте?

— Які частіше ви переживаєте в дорозі?

— Яку емоцію виражають ці картинки? (Демонструються піктограми емоцій).

 

 

 

Вправа "Тренуємо емоції»

Хід вправи:

По команді ведучого діти повинні:

Насупитися, як:

- осіння хмара;

- роздратована людина,

- зла чарівниця.

Посміхнутися, як:

- кіт на сонці;

- хитра лисиця;

- радісна дитина.

Розізлитися, як:

- два барани на місточку;

- людина, яку вдарили.

Злякатися, як:

- заєць, який зустрів вовка;

- кошеня, на яке гавкає пес.

Втомитися, як:

- батько після роботи;

- мураха,  яка притягнула великий ціпок.

Відпочити, як:

- турист, що зняв важкий рюкзак;

- воїн, втомлений після перемоги.

 

Вправа «Хвилі емоцій»

 

Необхідні дві блакитні стрічки довжиною 1—1,5 м. Ведучий називає дітям по черзі ту чи іншу емоцію й просить за допомогою стрічки показати     «хвилі гніву»,

«хвилі жаху»,  печалі, подиву

«хвилі радості» ,

 

Вправа «Незакінчене речення»

 

Хід вправи:

Діти, отримуючи від ведучого м'яч, закінчують речення:

Радість — це коли...

 Печаль — це коли...

Жах — це коли...

Гнів — це коли...

Образа — це коли...

Сором — це коли...

Злість — це коли...

Задоволення — це коли...

Щастя — це коли...

Вправа «Класифікація почуттів»

 

Діти дивляться на  піктограми з різними емоціями

і аркуш розділяють на 2 частини і малюють емоції які  подобаються;

і які не подобаються.

 

Потім назвати емоції і пояснити чому вони подобаються. Пропонується вибрати картку, яка відповідає настрою дитини сьогодні.

 

Бесіда «Як можна зрозуміти настрій людини»

Діти, скажіть мені, чи завжди у вас буває добрий настрій? Іноді вам буває сумно, погано.

Запитання типу:

  •      Чому людям буває сумно?
  •      Якщо тобі погано, сумно, як ти поводишся?
  •      Як ти дізнаєшся, який у тебе настрій?
  •      Коли у тебе буває хороший настрій?
  •      Від чого твій настрій псується?
  •      Як ти зараз себе почуваєш? Чому?

Ви напевне, бажаєте, щоб вам хтось поспівчував. Так і всім людям, коли їм зле, хочеться, щоб їх утішили. Давайте поговоримо про те, як можна поспівчувати, втішити.

Приклади запитань:

  •      Як вас жаліє мама?
  •      Що можна сказати людині, щоб вона заспокоїлася?
  •      Що можна зробити?
  •      Як ви будете поводитися, якщо у мами болить голова?
  •      Якщо сестричка чи братик ударилися?
  •      Якщо захворіли собака або кішка?
  •      Через що людині може бути зле?
  •      Чи в усіх випадках потрібно співчувати однаково?

Навіть якщо ви поспішаєте, вам весело, все ж таки обов’язково пожалійте того, кому погано, боляче. Чиніть із людьми так, як би ви хотіли, щоб чинили з вами.

Вивчення прислів’я:

«Робіть людям добро, і воно повернеться до вас».

                           Вправа «Сумний хлопчик, сумна дівчинка»

  •      Діти, ви побачили, що у класі  сидить сумна дівчинка (хлопчик). Спробуйте покращити її настрій. Подумайте, які слова можна сказати, як заспокоїти, чим розважити?

Діти розбиваються на пари й намагаються втішити сумну людину. Потім міняються ролями.

 

Вправа «Море хвилюється»

Мета: зняти психом'язове напруження.

Хід вправи:

Ведучий вимовляє фразу: «Море хвилюється раз, море хвилюється два,  море хвилюється три: фігура радості (гніву, страху, радості, ніжності, суму, злості, задоволення) на місці замри». У ролі ведучого повинні побувати всі учні.

Вправа «Квіти»

Діти уявляють себе квітами. Вони ростуть на сонячній лісовій галявині. Діти милуються своєю чудовою квіткою, вдихають її запах, підставляють до лагідних сонячних промінчиків… навколо щебечуть пташки, пурхають метелики.

Вправа на самонавіювання «Дзеркало»

Коли ти прокинешся вранці і тобі не хотітиметься вставати, то уяви собі, що ти не на ліжку, а на великому білому кораблі. Навколо тебе хлюпочеться лагідне, тепле море, а вгорі світить ласкаве сонечко. Тобі приємно, спокійно, радісно… Тобі хочеться злетіти вгору, як пружний м’ячик. Ти піднімаєш руки догори і летиш ввись… піднімаєшся, підбігаєш до дзеркала і дивишся на своє задоволене, радісне обличчя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Onyshchenko Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Аушева Татьяна
Додано
29 березня 2020
Переглядів
325
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку