"Правила ефективного спілкування"

Про матеріал
Спілкування - це процес обміну дімками, почуттями, враженнями... Уміння ефективно спілкуватися – один із найголовніших чинників успіху в будь-якій сфері сучасного життя. Даний матеріал можна використовувати як з дітьми так і з дрослими. Вдосконалення навичок міжособистісного спілкування може відкрити перед людиною нові можливості.
Перегляд файлу

Правила ефективного спілкування:

  • Акцент робиться на емоційному стані співрозмовника.
  • Можна використовувати такі слова, як «Мені здається, що Ви відчуваєте…», «У мене таке відчуття, що Ви чимось…» і т.д.
  • Бажано уникати категоричних формулювань («Я впевнений, що…»).
  • Слід враховувати інтенсивність почуттів співрозмовника.
  • Зрозуміти почуття співрозмовника різними шляхами: за виразом обличчя, жестами, інтонацією, за вживанням ним слів «неприємний», «підступний», «вбивчий», «несподіваний» тощо.
  • Необхідно якомога яскравіше уявити, що ми самі відчували б на місці мовця в такій ситуації.
  • Для більш повного розуміння співрозмовника ставити питання.

 

6 правил Д.Карнегі, які дозволяють сподобатися людям:

  • Щиро цікавтеся іншими людьми.
  • Посміхайтеся.
  • Пам’ятайте, що ім’я людини – найсолодший і найважливіший для неї звук будь-якою мовою.
  • Будьте гарними слухачами. Заохочуйте інших говорити про самих себе.
  • Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника.
  • Щиро вселяйте вашому співрозмовникові усвідомлення його значущості.

 

Правила Д.Карнегі, які допоможуть схилити людей до вашої точки зору:

  • Єдиний спосіб взяти гору в суперечці – це ухилитися від неї.
  • Проявляйте повагу до думки вашого співрозмовника. Ніколи не говоріть співрозмовникові, що він неправий.
  • Якщо ви неправі, визнайте це швидко і рішуче.
  • Із самого початку дотримуйтеся дружнього тону.
  • Змусьте співрозмовника одразу ж вимовити «так».
  • Нехай більшу частину часу говорить ваш співрозмовник.
  • Нехай ваш співрозмовник вважає, що ця думка належить саме йому.
  • Щиро намагайтеся дивитися на речі з погляду вашого співрозмовника.
  • Ставтеся співчутливо до думок і бажань інших.
  • Виявляйте більше шляхетних мотивів.
  • Драматизуйте свої ідеї, подавайте їх ефективно.
  • Кидайте виклик, зачіпайте за живе, не ображаючи співрозмовника.

 

Корисно

У конфліктних ситуаціях, якщо дати зрозуміти людині, що її почуття розуміються, то напевне обвинувальний тон її спаде. У висновку можна запропонувати обговорити два можливі варіанти бесіди двох друзів (у першому випадку – реакція на буквальні слова, у другому – на почуття).

  • Як мене замучили відносини із шефом. Напевно, піду я звідти.
  • І правильно! Навіщо тобі це нервування? Переходь ти в інше місце.
  • Як мене замучили відносини з шефом. Напевно, піду я звідти.
  • Мені здається, ти просто втомився постійно боротися за свої позиції і, мабуть, хочеш відпочити від усього цього, хоча б на якийсь час.

 

 

 

 

Правила,

 дотримання яких, дозволить впливати на людей, не ображаючи їх

 

 

  • Починайте з похвали і щирого визнання гідності співрозмовника.
  • Вказуйте на помилки інших не прямо, а опосередковано. Спочатку поговоріть про власні помилки, а потім вже критикуйте вашого співрозмовника.
  • Ставте співрозмовникові питання замість того, щоб йому щось наказувати.
  • Давайте людям можливість врятувати свій престиж.
  • Виражайте людям схвалення з приводу найменшої їхньої удачі та відзначайте кожен успіх. Будьте щиросердими у своїй оцінці та щедрі на похвалу.
  • Створюйте людям гарну репутацію, яку вони намагатимуться виправдати.
  • Удавайтесь до заохочення. Створюйте враження, що помилка, яку ви хочете бачити виправленою, легко виправляється, робіть так, щоб те, на що ви спонукаєте людей, видалося їм неважким.
  • Домагайтеся, щоб люди були раді зробити те, що ви пропонуєте

 

 

 

Поради щодо спілкування:

  • Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;
  • Хто любить людей, того й люди люблять;
  • Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;
  • Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;
  • Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;
  • Учіться ставити себе на місце іншої людини;
  • Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка" та інші. Ввічливість обеззброює;
  • Використовуйте кожну нагоду для спілкування.

 

Для успішного встановлення контактів треба:

  • Якомога швидше знайти спільні інтереси;
  • По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);
  • Не виявляти до співрозмовника зверхності;
  • Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
  • Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;
  • Нападами та лайкою людей не переконаєте;
  • Для того, щоб переконати когось, треба"знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати та сформулювати.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Євсюкова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Євсюкова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
30 березня 2020
Переглядів
12567
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку