Правила ефективного спілкування:
-
Акцент робиться на емоційному стані співрозмовника.
-
Можна використовувати такі слова, як «Мені здається, що Ви відчуваєте…», «У мене таке відчуття, що Ви чимось…» і т.д.
-
Бажано уникати категоричних формулювань («Я впевнений, що…»).
-
Слід враховувати інтенсивність почуттів співрозмовника.
-
Зрозуміти почуття співрозмовника різними шляхами: за виразом обличчя, жестами, інтонацією, за вживанням ним слів «неприємний», «підступний», «вбивчий», «несподіваний» тощо.
-
Необхідно якомога яскравіше уявити, що ми самі відчували б на місці мовця в такій ситуації.
-
Для більш повного розуміння співрозмовника ставити питання.
6 правил Д.Карнегі, які дозволяють сподобатися людям:
-
Щиро цікавтеся іншими людьми.
-
Посміхайтеся.
-
Пам’ятайте, що ім’я людини – найсолодший і найважливіший для неї звук будь-якою мовою.
-
Будьте гарними слухачами. Заохочуйте інших говорити про самих себе.
-
Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника.
-
Щиро вселяйте вашому співрозмовникові усвідомлення його значущості.
Правила Д.Карнегі, які допоможуть схилити людей до вашої точки зору:
-
Єдиний спосіб взяти гору в суперечці – це ухилитися від неї.
-
Проявляйте повагу до думки вашого співрозмовника. Ніколи не говоріть співрозмовникові, що він неправий.
-
Якщо ви неправі, визнайте це швидко і рішуче.
-
Із самого початку дотримуйтеся дружнього тону.
-
Змусьте співрозмовника одразу ж вимовити «так».
-
Нехай більшу частину часу говорить ваш співрозмовник.
-
Нехай ваш співрозмовник вважає, що ця думка належить саме йому.
-
Щиро намагайтеся дивитися на речі з погляду вашого співрозмовника.
-
Ставтеся співчутливо до думок і бажань інших.
-
Виявляйте більше шляхетних мотивів.
-
Драматизуйте свої ідеї, подавайте їх ефективно.
-
Кидайте виклик, зачіпайте за живе, не ображаючи співрозмовника.
Корисно
У конфліктних ситуаціях, якщо дати зрозуміти людині, що її почуття розуміються, то напевне обвинувальний тон її спаде. У висновку можна запропонувати обговорити два можливі варіанти бесіди двох друзів (у першому випадку – реакція на буквальні слова, у другому – на почуття).
-
Як мене замучили відносини із шефом. Напевно, піду я звідти.
-
І правильно! Навіщо тобі це нервування? Переходь ти в інше місце.
-
Як мене замучили відносини з шефом. Напевно, піду я звідти.
-
Мені здається, ти просто втомився постійно боротися за свої позиції і, мабуть, хочеш відпочити від усього цього, хоча б на якийсь час.
Правила,
дотримання яких, дозволить впливати на людей, не ображаючи їх
-
Починайте з похвали і щирого визнання гідності співрозмовника.
-
Вказуйте на помилки інших не прямо, а опосередковано. Спочатку поговоріть про власні помилки, а потім вже критикуйте вашого співрозмовника.
-
Ставте співрозмовникові питання замість того, щоб йому щось наказувати.
-
Давайте людям можливість врятувати свій престиж.
-
Виражайте людям схвалення з приводу найменшої їхньої удачі та відзначайте кожен успіх. Будьте щиросердими у своїй оцінці та щедрі на похвалу.
-
Створюйте людям гарну репутацію, яку вони намагатимуться виправдати.
-
Удавайтесь до заохочення. Створюйте враження, що помилка, яку ви хочете бачити виправленою, легко виправляється, робіть так, щоб те, на що ви спонукаєте людей, видалося їм неважким.
-
Домагайтеся, щоб люди були раді зробити те, що ви пропонуєте
Поради щодо спілкування:
-
Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;
-
Хто любить людей, того й люди люблять;
-
Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;
-
Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;
-
Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;
-
Учіться ставити себе на місце іншої людини;
-
Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка" та інші. Ввічливість обеззброює;
-
Використовуйте кожну нагоду для спілкування.
Для успішного встановлення контактів треба:
-
Якомога швидше знайти спільні інтереси;
-
По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);
-
Не виявляти до співрозмовника зверхності;
-
Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
-
Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;
-
Нападами та лайкою людей не переконаєте;
-
Для того, щоб переконати когось, треба"знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати та сформулювати.