План - конспект уроку формування компетентностей з української мови в 9-му класі за програмою для дітей з інтелектуальною недостатністю на тему: «Число дієслова. Визначення числа

Про матеріал
Описана технологія проведення уроку формування компетентностей з української мови в 9-му класу для дітей з порушенням зору із використанням ІКТ (з досвіду роботи). Використовується підручник І.М.Сидоренко "Українська мова".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

План - конспект уроку

 формування компетентностей

з української мови в 9-му класі

за  програмою для дітей з інтелектуальною недостатністю на тему:

«Число дієслова. Визначення числа дієслова за числом іменника»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                              вчителя – дефектолога

                                                                            Демченко Вероніки Едуардівни

            

                                           КИЇВ – 2023

Урок формування компетентностей

Клас 9                                             Дата   04.11.23                           Урок 25

 ТЕМА: Число дієслова. Визначення числа дієслова за числом іменника.                                                            

І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

Урок зорієнтовано на створення сприятливої атмосфери.

Прийоми: інтелектуальна розминка.

Мотивація: зв’язок з життям, залученням досвіду дитини.

ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Тема уроку: Число дієслова. Визначення числа дієслова за числом іменника.

 

Мета уроку: Вдосконалювати вміння розпізнавати числа дієслів; визначення числа дієслова за числом іменника; вчити змінювати дієслова за числами.

Розвивати зв’язне мовлення учня, увагу, пам'ять, спостережливість.

Розвивати слухове сприймання, фонематичний слух;

Збагачувати словниковий запас учня, знання  про навколишній світ.

Обладнання: Набір «Чарівник мішечок», картки з дієсловами написаними шрифтом Брайлю, підручник, набір «Звукове лото» в електронному вигляді.

Завдання уроку: Формування ключових компетентностей учня шляхом практично – орієнтованих завдань.

2. Визначення очікуваних результатів

Результат уроку: учень знає, що таке дієслово, вміє ставити питання до нього, знаходить дієслова в реченні, розрізняє числа дієслова, визначає число дієслова за числом іменника.

3. Мотивація навчальної діяльності

Мотивація: Наш друг загубив всі свої дієслова і тепер не може розповісти тобі, що робив на канікулах.. Щоб їх знайти, треба відправитись в країну Дієслів і відшукати їх для друга.

ІІІ. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ

1. Актуалізація й корекція опорних знань

Актуалізація:

   Сьогодні ми  побуваємо в царстві Дієслова. А для того, щоб в нього потрапити, треба виконати кілька завдань.

Усе, що про дієслово знаємо,

Давай пригадаємо.                        

Пригадай¸ що таке дієслово.  (підр. ст.95, правило)

 

Корекція знань:

Розкажи, які ознаки зими. Склади речення. Знайди дієслово. Постав до нього питання.

 

   Взимку йде сніг. (Що робить сніг взимку? Йде. Яка це частина мови? Дієслово. Яке число? Однина.)

Сонце світить, та не гріє. День стає довшим, ніч стає коротшою. Земля вкрита снігом. Ріки та озера вкриті льодом. Ведмідь спить в барлозі. Їжачок спить в нірці. Заєць поміняв сіру шубку на білу. (Розбираємо кожне речення).

2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення.

Пояснення нового матеріалу:

   Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як визначити число дієслова за числом іменника.

  Дієслова змінюються за числами. Дієслова в однині означають дію предмета, дієслова в множині – дію кількох предметів. Наприклад: Пташка співає. Пташки співають. (підр. ст.102)

  Якщо іменник в однині – то і дієслово буде в однині. Якщо іменник в множині – то і дієслово буде в множині. 

 

Гра «Чарівний мішечок».

 

   Вчитель дістає чарівний мішечок. Учень дістає з нього фрази, в яких є іменник і дієслово; визначає число дієслова за числом іменника.

 

Первинне усвідомлення та осмислення вивченого (практичне застосування):

Робота над віршем

 

А)Розкажемо вірш. Знайдемо дієслова. Визначимо число дієслів.

 

Учні що зробили? Встали.

Головою похитали.

Руки роблять що? Махають,

Ясне сонечко вітають.

Ніжки роблять що? Тупочуть,

ще й стрибають, коли хочуть.

Зараз діти що зробили?-

Відпочили і присіли.

Б) Виконаємо цю фізкультхфилинку.

3. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих

Гра «Звукове лото»

  Вчитель вмикає звук. Учень впізнає звук, називає що саме звучить, підбирає до іменника дієслово, визначає число дієслова за числом іменника.

Запропоновані звуки:

Людина чистить зуби (№2)

Півень кукурікає (№2)

Курчата пищать (№7)

Дзвіночки дзвенять (№8)

Людина кусає яблуко (№9)

Люди плескають (№11)

Ключі дзвенять (№14)

Робота з підручником (вправа 326, с. 95)

 

Прослухай. Знайди іменники та дієслова. Визнач їх число.

 

Гра «Зміни дієслово»

 

 Вчитель називає дієслово в однині, учень називає його в множині і навпаки.

 

Їсть – їдять                                                           Готують - готує

Купує – купують                                                 Розповідають - розповідає

Везе – везуть                                                        Радіють - радіє

Сидить – сидять                                                   Біжать - біжить

Іде – ідуть                                                             Сплять - спить

Миє – миють                                                        Відкривають - відкриває

 

4. Повідомлення домашнього завдання

Домашнє завдання: Вправа 333, с. 97.

Інструктаж щодо виконання: Потрібно списати вірш та підкреслити дієслова.

Мотивування необхідності виконання: Вдома треба виконати домашнє завдання для того, щоб пригадати як гарно тобі вдалося допомогти другу.

IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП

1. Підведення підсумків уроку

Отже, сьогодні на уроці ми не лише вивчили часи дієслів, а ще й допомогли другу віднайти всі загублені дієслова.

 

2. Рефлексія

— Що таке дієслово? Наведи приклади.

— Які є числа дієслів? Наведи приклади.

— Як визначити числа дієслова за числом іменника?

 

3. Цінування, оцінювання.


Гарно попрацювали! Добре володієте вивченим матеріалом про дієслово! Застосовуєте вміння змінювати дієслова за числами в різних ситуаціях.  Вмієте аналізувати інформацію.

 


 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 лютого
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку