17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

План - конспект уроку "Контрольна робота № 1 (різнорівневі завдання). «Календарно-обрядові пісні. Колискові пісні»"

Про матеріал
За допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, спритність, рішучість, кмітливість, вміння акумулювати отримані знання; виховувати інтерес до наслідків власної праці; пунктуальність, раціональність у використанні часу.
Перегляд файлу

Тема: Контрольна робота № 1 (різнорівневі завдання). «Календарно-обрядові пісні. Колискові пісні»

Мета:за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, спритність, рішучість, кмітливість, вміння акумулювати отримані знання; виховувати інтерес до наслідків власної праці;  пунктуальність, раціональність у використанні часу.

Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок

Обладнання: варіанти із завданням контрольної роботи (І,ІІ)

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація та мотивація учнів

Оголошення учителем теми, мети уроку.

Інструктаж  виконання контрольної роботи, принципів її оцінювання.

ІІІ. Виконання учнями контрольної роботи.

І варіант

Початковий рівень

Дайте відповіді на тестові завдання

1.Календарно-обрядові пісні – це

А фольклорні твори, які виконувалися під час народних свят та обрядів

Б ліричні твори, які співали дітям під час їх присипляння

В урочисті музичні твори, які прославляють кого-небудь або що-небудь

Г віршовані твори, у яких зображують важливі та яскраві події

2.Укажіть, яка з наведених пісень НЕ належить до календарно-обрядових

А «Проведу я русалочки до бору»     Б «Нова радість стала»  

В «Ой ти, коте, коточок»                     Г «Там у полі криниченька»

3.Різновид родинно-побутових пісень, що виконуються уповільнено, мають пестливу лексику – це

А колискові    Б молитви    В щедрівки     Г голосіння                                  3 б.

 

Середній рівень

  1. Установіть відповідність

А пісні літнього циклу                          1. Колядки, щедрівки

Б пісні весняного циклу                        2. Русальні, купальські, жниварські

В пісні зимового циклу                         3. Веснянки

                 4. Колискові       

                        1.5 б.                                          

2.Установіть відповідність

А Рефрен                                              1   Ой хто, хто Миколая любить

                                                              Ой хто, хто Миколаю служить

Б Анафора                                           2 сонки-дрімки, не боліло  не кволіло

В Слова зі зменшено-                        3  А ми просо сіяли, сіяли,

пестливим значенням                        Ой дід-ладо, сіяли, сіяли

Г Епітети                                             4 золотий, шовковий

Д Синоніми                                         5 а в ніженьки, в рученьки

1.5 б.

Достатній рівень

1.Схарактеризуйте образ матері на основі колискових пісень.

2.Опишіть один із давніх народних обрядів – свято Івана Купала, Свят-вечір, Водохреща, що знайшли своє відображення в народних піснях.

3 б.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру «Пісня-душа народу», «Мамина колискова – мій оберіг» (за вибором)

3 б.

ІІ варіант

Початковий рівень

Дайте відповіді на тестові завдання

1.Календарно-обрядові пісні – це

А фольклорні твори, які виконувалися під час народних свят та обрядів

Б ліричні твори, які співали дітям під час їх присипляння

В урочисті музичні твори, які прославляють кого-небудь або що-небудь

Г віршовані твори, у яких зображують важливі та яскраві події

2.Укажіть, яка з наведених пісень НЕ належить до календарно-обрядових

А «Проведу я русалочки до бору»     Б «Нова радість стала»  

В «Ой ти, коте, коточок»                     Г «Там у полі криниченька»

3.Різновид родинно-побутових пісень, що виконуються уповільнено, мають пестливу лексику – це

А колискові    Б молитви    В щедрівки     Г голосіння

3 б.

Середній рівень

1.Установіть відповідність

А Рефрен                                        1 Ой весна, весна – днем красна,

                                                        Що ж ти, весно, принесла?

                                                        Ой весна, весна, ти красна,

                                                        Що ж ти, весно красна, нам принесла?

Б Анафора                                     2 сонки-дрімки, не боліло  не кволіло

В Слова зі зменшено-                  3  А ми коні випустим, випустим,

пестливим значенням                  Ой дід-ладо, випустим, випустим,

Г Епітети                                       4 добрий, світлий

Д Синоніми                                   5  у садочку на пеньочку

1.5 б.

2. Установіть відповідність між художнім засобом та його визначенням:

1. Повторення групи слів, рядків

або кількох віршованих рядків наприкінці.              А Постійні епітети

2. Сталі означення предметів,  явищ.                         Б  Анафора

3. Повторення слів, звуків та словосполучень          В Рефрен

 

на початку віршованих рядків.                                                                       1.5 б.

Достатній рівень

1. Опиши, якими постають русалки з пісень у твоїй уяві.

2.Опишіть один із давніх народних обрядів – свято Івана Купала, Свят-вечір, Водохреща, що знайшли своє відображення в народних піснях.

3 б.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру «Пісня-душа народу», «Мамина колискова – мій оберіг» (за вибором)

3 б.

ІV. Підсумки уроку

Проведення рефлексії (Я зрозумів, що можу ... У мене виникли складнощі…Мені сподобалося ... Мені захотілося ...)

 

V. Домашнє завдання

Повторити вивчені терміни з тем народних пісень

Високий рівень: скласти і записати  пісню на мотив вивчених пісень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 7

Контрольна робота з теми

«Календарно – обрядові пісні. Колискові пісні»

docx
Додано
4 травня
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку