План - конспект уроку на тему " Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів переробки."

Про матеріал

Тема: Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів переробки.

Мета : узагальнити і систематизувати знання про переробку вуглеводневої

сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив

продуктів переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення

охоронних заходів.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Засоби навчання: опорні схеми, колекції.

Методи навчання : еврістична бесіда, індивідуальна, самостійна робота.

Опорні поняття: вуглеводи, переробка, довкілля, сировина

Перегляд файлу

 


Тема: Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та   використанні продуктів переробки.

Мета :  узагальнити і систематизувати  знання про  переробку вуглеводневої

сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив

продуктів  переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення

охоронних           заходів.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Засоби навчання: опорні схеми, колекції.

Методи навчання : еврістична бесіда, індивідуальна, самостійна робота.

Опорні поняття: вуглеводи, переробка, довкілля, сировина

 

ХІД УРОКУ

 

№ З/П

Структурні елементи уроку

Тривалість. Хв.

Навчальна та організаційна діяльність  вчителя

Навчально-пізнавальна діяльність учнів

Примітки

1.

Організацій

ний момент

1 хв.

Доброго дня діти, сідайте зручніше. Я рада Вас бачити. Хто відсутній на уроці? Перевіримо готовність до уроку: підручник, щоденник, робочий зошит.

Ну що, готові?

Учні вітаються з вчителем, готуються до уроку, черговий звітує про присутність на уроці.

Так!

 

2.

Актуалізація опорних знань

3хв.

           Еврістична  бесіда

  1. Чому дорожчає газ, електроенергія, пальне?
  2. Які сучасні проблеми енергетики?

 

 

 

Учні усно відповідають на запитання

 

3.

Повідомлення теми і мети уроку

1 хв.

Розповідь вчителя

Сьогодні на уроці  ми розширимо свої знання з теми:  «Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та   використанні продуктів переробки

Мета нашого уроку уроку:  узагальнити і систематизувати  знання про  переробку вуглеводневої сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив продуктів  переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення охоронних           заходів.

 

Учні записують тему в робочі зошити та ознайомлюються з метою уроку

 

 

4.

Мотивація навчальної діяльності

2 хв.

 

Розповідь вчителя

Чи правда, що  при  згорянні  вуглеводнів  утворюється  вуглекислий  газ . Куди  він  потрапляє  та  що  з  ним  в  подальшому  відбувається ? Які  шкідливі  речовини  також  утворюються  при  переробці  та  використанні  горючих  корисних  копалин?

Проведемо  пошукову  роботу  і  дамо  відповіді  на  ці  запитання , а  також  спробуємо  знайти  шляхи  захисту  довкілля  від  забруднень .

 

Учні уважно слухають вчителя, відповідають на запитання

 

 

 

 

 

 

5.

Вивчення нового матеріалу

25 хв.

Розповідь вчителя

1.Вуглеводнева сировина та охорона довкілля

Природні і супутні нафтові гази, нафта і кам’яне вугілля – це  основні    джерела    вуглеводнів.    До    недавнього    часу    ці горючі матеріали   використовувалися   головним   чином   як   енергоносії.

Нині значна частина горючих газів, продукти переробки нафти і кам’яного вугілля використовуються як цінна сировина в хімічній промисловості і насамперед в органічном у  синтезі для виробництва необхідних у народному господарстві  речовин  і матеріалів, з використанням яких ми частково ознайомилися  при   вивченні   вуглеводнів

2.Життя людини пов’язане зі спалюванням горючих речовин у побуті, на транспорті, у промисловості. Існує ряд проблем, пов’язаних з цим. Поглинання і випромінювання енергії діоксидом карбону та іншими речовинами створює парниковий ефект. Посилення цього ефекту може мати згубні наслідки (глобальне підвищення температури та у зв’язку з цим зміна клімату). До цього може призвести підвищення концентрації вуглекислого газу за рахунок спалювання горючих речовин. Останнім часом вміст вуглекислого газу зростає. В результаті переробки і використання горючих корисних копалин атмосфера за­бруднюється шкідливими речовинами. Такими, як оксид Карбону (II) СО, оксид Сульфуру (IV) (утворюється з сірки, яка є в бензині, вугіллі), метан СН4, сірководень , оксиди Нітрогену та ін.

3.Щоб позбутися шкідливих забруднень, треба:

1. ощадливо використовувати паливо, пальне.

2.вилучати з палива сірку;

3.створювати умови повного згоряння вугілля та бензину;

4. уловлювати відходи після згоряння палива за допомогою фільтрів;

5. використовувати альтернативні джерела енергії.

Робота учнів з підручником:

1.Парниковий  ефект  та  його  наслідки ?

2. Фотохімічний  смог , кислотні  дощі , дим 3. Чому  людина  є  найбільш  вразливою  ланкою  в  навколишньому  середовищі

 

 

 

Учні уважно слухають вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні слухають вчителя, складають опорний конспект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні читають параграф, відшукують відповідь на запитання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Закріпленнянабутих знань

10хв.

Робота  з  таблицею

Використовуючи  знання , отримані  на  уроці , заповніть  таблицю.

Розвяжіть  задачу

Для  добування  електроенергії  на  теплоелектростанції  протягом  години  спалюється   вугілля , в  якому  вміст  сірки  за  масою  становить  3% . Яка  маса  Сульфур (IV) оксиду  потрапить  в  атмосферу  за  добу ?

(Відповідь : 1,2т  SO2)

 

 

 

 

 

 

Формула

  Назва

сполуки

Фізичні  властивості

Застосування . Вплив  на

 довкілля

 

 

Безбарвний  газ , без  запаху , важчий  за  повітря  в  1,5раз , добре  розчиняється  у  воді .   

 

СО

 

 

 

 

 

 

Утворює  кислотні  дощі , змінює  кислотність  середовища. Застосовують  для  виробництва H2SO4   

 

Нітроген

(IV)

оксид

 

 

 

Завдання для закріплення матеріалу

 Прийом  «Мікрофон»

-         Де  і  як  ви  зможете  використати  отримані  знання ?

-         Чи  вплинуть  ваші  знання  на  вибір  майбутньої  професії ?

-         Чи  достатньо  лише  однієї  природничої  науки  для  вибору  вашої  професії ?

-         Зробіть  загальний  висновок  з  того , що  в

 

 

 

Користуючись матеріалом підручника і власним конспектом учні

Прауюють з таблицею та розвязують задачу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні відповідають на запитання вчителя

 

7.

Підсумки уроку

2 хв.

Ми сьогодні добре попрацювали. Усі ви молодці! Найактивніші учні заслуговують на оцінки (вчитель виставляє оцінки аргументуючи їх).

Учні слухають вчителя

 

8.

Домашнє завдання

2 хв.

1 . Вивчіть  матеріал  підручника .

2 . Розвяжіть  задачу : Протягом  одного  року  в  атмосферу  планети  потрапило  6,5 млрд тон  вуглекислого  газу . Яку  масу  кисню  могли  б  утворити  з  нього  рослини  в  процесі  фотосинтезу  за  умови  засвоєння  6% СО2 ?  

 

Учні записують домашнє завдання

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
1597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку