Тема: Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів переробки.
Мета : узагальнити і систематизувати знання про переробку вуглеводневої
сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив
продуктів переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення
охоронних заходів.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Засоби навчання: опорні схеми, колекції.
Методи навчання : еврістична бесіда, індивідуальна, самостійна робота.
Опорні поняття: вуглеводи, переробка, довкілля, сировина
Тема: Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів переробки.
Мета : узагальнити і систематизувати знання про переробку вуглеводневої
сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив
продуктів переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення
охоронних заходів.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Засоби навчання: опорні схеми, колекції.
Методи навчання : еврістична бесіда, індивідуальна, самостійна робота.
Опорні поняття: вуглеводи, переробка, довкілля, сировина
ХІД УРОКУ
№ З/П |
Структурні елементи уроку |
Тривалість. Хв. |
Навчальна та організаційна діяльність вчителя |
Навчально-пізнавальна діяльність учнів |
Примітки |
||||||||||||||||||||
1. |
Організацій ний момент |
1 хв. |
Доброго дня діти, сідайте зручніше. Я рада Вас бачити. Хто відсутній на уроці? Перевіримо готовність до уроку: підручник, щоденник, робочий зошит. Ну що, готові? |
Учні вітаються з вчителем, готуються до уроку, черговий звітує про присутність на уроці. Так! |
|
||||||||||||||||||||
2. |
Актуалізація опорних знань |
3хв. |
Еврістична бесіда
|
Учні усно відповідають на запитання |
|
||||||||||||||||||||
3. |
Повідомлення теми і мети уроку |
1 хв. |
Розповідь вчителя Сьогодні на уроці ми розширимо свої знання з теми: «Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів переробки Мета нашого уроку уроку: узагальнити і систематизувати знання про переробку вуглеводневої сировини та використання продуктів переробки; оцінити вплив продуктів переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення охоронних заходів.
|
Учні записують тему в робочі зошити та ознайомлюються з метою уроку
|
|
||||||||||||||||||||
4. |
Мотивація навчальної діяльності |
2 хв. |
Розповідь вчителя Чи правда, що при згорянні вуглеводнів утворюється вуглекислий газ . Куди він потрапляє та що з ним в подальшому відбувається ? Які шкідливі речовини також утворюються при переробці та використанні горючих корисних копалин? Проведемо пошукову роботу і дамо відповіді на ці запитання , а також спробуємо знайти шляхи захисту довкілля від забруднень .
|
Учні уважно слухають вчителя, відповідають на запитання
|
|
||||||||||||||||||||
5. |
Вивчення нового матеріалу |
25 хв. |
Розповідь вчителя 1.Вуглеводнева сировина та охорона довкілля Природні і супутні нафтові гази, нафта і кам’яне вугілля – це основні джерела вуглеводнів. До недавнього часу ці горючі матеріали використовувалися головним чином як енергоносії. Нині значна частина горючих газів, продукти переробки нафти і кам’яного вугілля використовуються як цінна сировина в хімічній промисловості і насамперед в органічном у синтезі для виробництва необхідних у народному господарстві речовин і матеріалів, з використанням яких ми частково ознайомилися при вивченні вуглеводнів 2.Життя людини пов’язане зі спалюванням горючих речовин у побуті, на транспорті, у промисловості. Існує ряд проблем, пов’язаних з цим. Поглинання і випромінювання енергії діоксидом карбону та іншими речовинами створює парниковий ефект. Посилення цього ефекту може мати згубні наслідки (глобальне підвищення температури та у зв’язку з цим зміна клімату). До цього може призвести підвищення концентрації вуглекислого газу за рахунок спалювання горючих речовин. Останнім часом вміст вуглекислого газу зростає. В результаті переробки і використання горючих корисних копалин атмосфера забруднюється шкідливими речовинами. Такими, як оксид Карбону (II) СО, оксид Сульфуру (IV) (утворюється з сірки, яка є в бензині, вугіллі), метан СН4, сірководень , оксиди Нітрогену та ін. 3.Щоб позбутися шкідливих забруднень, треба: 1. ощадливо використовувати паливо, пальне. 2.вилучати з палива сірку; 3.створювати умови повного згоряння вугілля та бензину; 4. уловлювати відходи після згоряння палива за допомогою фільтрів; 5. використовувати альтернативні джерела енергії. Робота учнів з підручником: 1.Парниковий ефект та його наслідки ? 2. Фотохімічний смог , кислотні дощі , дим 3. Чому людина є найбільш вразливою ланкою в навколишньому середовищі |
Учні уважно слухають вчителя
Учні слухають вчителя, складають опорний конспект
Учні читають параграф, відшукують відповідь на запитання
|
|
||||||||||||||||||||
6. |
Закріпленнянабутих знань |
10хв. |
Робота з таблицею Використовуючи знання , отримані на уроці , заповніть таблицю. Розвяжіть задачу Для добування електроенергії на теплоелектростанції протягом години спалюється 1т вугілля , в якому вміст сірки за масою становить 3% . Яка маса Сульфур (IV) оксиду потрапить в атмосферу за добу ? (Відповідь : 1,2т SO2)
Завдання для закріплення матеріалу Прийом «Мікрофон» - Де і як ви зможете використати отримані знання ? - Чи вплинуть ваші знання на вибір майбутньої професії ? - Чи достатньо лише однієї природничої науки для вибору вашої професії ? - Зробіть загальний висновок з того , що в
|
Користуючись матеріалом підручника і власним конспектом учні Прауюють з таблицею та розвязують задачу
Учні відповідають на запитання вчителя |
|
||||||||||||||||||||
7. |
Підсумки уроку |
2 хв. |
Ми сьогодні добре попрацювали. Усі ви молодці! Найактивніші учні заслуговують на оцінки (вчитель виставляє оцінки аргументуючи їх). |
Учні слухають вчителя |
|
||||||||||||||||||||
8. |
Домашнє завдання |
2 хв. |
1 . Вивчіть матеріал підручника . 2 . Розвяжіть задачу : Протягом одного року в атмосферу планети потрапило 6,5 млрд тон вуглекислого газу . Яку масу кисню могли б утворити з нього рослини в процесі фотосинтезу за умови засвоєння 6% СО2 ?
|
Учні записують домашнє завдання |
|