План - конспект уроку "Рухливі ігри" для 5 класу
Завдання уроку:
1.Повторити правила безпеки під час виконання фізичних вправ.
2.Прийняти контрольний норматив зі стрибків у довжину з розбігу.
3. Розвивати рухові якості : швидкість, силу під час виконання естафет.
4.Виховувати морально – вольові якості : впевненості у своїх силах, вмінню зосереджуватись.
План-конспект уроку для 5 класу
Розділ: Рухливі ігри
Завдання уроку:
1.Повторити правила безпеки під час виконання фізичних вправ.
2.Прийняти контрольний норматив зі стрибків у довжину з розбігу.
3. Розвивати рухові якості : швидкість, силу під час виконання естафет.
4.Виховувати морально – вольові якості : впевненості у своїх силах, вмінню зосереджуватись.
Місце проведення: стадіон.
Інвентар: секундомір, свисток, кінограма, крейда.
№ п/п |
Програмний зміст уроку |
Дозування |
Організаційні та методичні вказівки. |
І
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
ІІ
1.
1.1
1.2.
2.
3.
ІІІ 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. |
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА
Організований перехід до місць занять.
Шикування. Рапорт. Повідомлення завдань на урок.
Повторити виконання стройових вправ на місці : "Рівняйсь!", "Струнко!", "Вільно!", "Розійдись!"
Повторити різновиди ходьби: стройовим кроком; приставними кроками правим і лівим боком; на носках, п’ятах; похідним кроком.
Повторити різновиди бігу : повільний біг; із зміною напрямку; спиною вперед; повільний біг із переходом на ходьбу.
Перешикування у шеренгу по чотири.
Удосконалити виконання комплексу загальнорозвивальних вправ № 2.
І. В.п. - о.с. 1. Руки в сторони. 2. В.п. Дихання довільне.
ІІ. В.п. - присісти на носках, руки в підлогу - видих. 1. Ноги випрямити. 2. В.п. - вдих.
ІІІ В.п. - о.с. 1. Нахил уперед, руки в сторони, дивитися вперед - видих. 2. В. п.- вдих.
IV В.п. - ноги нарізно, руки на пояс. 1. Поворот тулуба вправо, руки в сторони. 2. В.п. Дихання довільне. Те ж у ліву сторону.
V. В.п. - руки зігнуті у ліктях. Біг із закиданням гомілки назад. Дихання довільне.
VI В.п. - о.с. Енергійна ходьба по колу з широкими рухами руками. Дихання довільне.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Прийняти контрольний норматив зі стрибків у довжину з розбігу. Стрибки у довжину з розбігу. Прийняти контрольний норматив зі стрибків у довжину з розбігу.
Провести естафету :
Естафета "раків".
Правила :
Гравців розподіляють на дві команди. Кожна з них теж ділиться на дві частини і шикується у дві зустрічні колони. Перші номери сідають на майданчик, спираючись руками позаду. За сигналом «раки» лізуть до зустрічної колони, перебираючи ногами і руками. Коли «рак» доповзе до лінії своєї другої команди, починає повзти другий «рак». Отже, «раки» міняються місцями.
Варіанти естафети: «рак» повзе з м'ячем на животі.
Рухлива гра "Хто, де живе?".
Правила гри :
Усі гравці діляться на дві команди і стають в колону по одному або в одну шеренгу. Кожну команду вчитель розраховує по порядку (№1, №2 і т.д.). Між двома командами, на рівній відстані від команд, розміщені три кола (гімнастичні обручі), які символізують «Ліс», «Повітря» і «Воду». Вчитель називає тварину, птаха або рибу і номер. Наприклад, вчитель голосно говорить: «Вовк, № 5!» З кожної команди гравці, які мають даний номер, біжать до свого кола, де вони «живуть» (в даному випадку до «Лісу»).
Варіанти гри: а) гравці біжать, перестрибуючи стрічку, пролізають в гімнастичний обруч, метають малим м'ячем у ціль і т.п.; б) гравці стрибають на одній нозі. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА Шикування.
Помірний біг, вправа на розслаблення : 1. - руки вгору, подивитися на пальці – вдих. 2 – руки вниз – видих. Підсумок проведеного уроку. Оцінити учнів за бальною системою.
Завдання на наступний урок : Розучити техніку метання малого м'яча в ціль.
Завдання додому : виконувати вправи для розвитку координації рухів.
Організований перехід до класу.
|
до 10 хв.
до 60 с .
до 60 с .
до 30 с.
до 15 м до 15 м
до 15 м до 15 м
до 40 м до 20 м до 20 м до 40 м
до 30 с.
до 3 хв.
5 – 6 р .
5 – 6 р .
6 – 8 р .
4 – 8 р.
15 – 20 с.
20 – 25 с.
до 30 хв.
до 20 хв. до 5 хв.
до 15 хв.
до 5 хв.
до 5 хв.
до 5 хв.
до 30 с.
до 2 хв.
до 30 с.
до 45 с.
до 15 с.
до 30 с.
|
Перехід у колоні по одному, призначивши направляючого та замикаючого. Дистанція 0,5 м.
Шикування біля лінії старту. Фронтальний метод організації діяльності учнів. Рапорт за встановленою формою. Завдання на урок : повідомити, пояснити, отримати зворотну інформацію про розуміння учнями завдань уроку. Перевірити готовність учнів до уроку.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Виконувати за командами.
Потоковий метод організації діяльності учнів. Виконувати за командами.
З різним положенням рук.
Потоковий метод організації діяльності учнів. Темп середній. Виправляти помилки : підказкою, порадою, повторним виконанням.
Місце шикування вказати. Виконувати за командами.
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Пояснити, показати. Виконувати за командами. Виправляти помилки : підказкою, підрахунком, повторним поясненням, повторним виконанням. Темп і ритм повільні.
Оцінити техніку виконання стрибка.
Потоковий метод організації діяльності учнів. Повторити техніку виконання стрибка у довжину з розбігу. Виконати злитно всі частини стрибка. Потоковий метод організації діяльності учнів. Стрибки виконувати у стрибкову яму с піском.
Оцінити техніку виконання стрибка.
Змагальний метод . Посібник автора О.Кругляк "Рухливі ігри та естафети в школі".– Тернопіль: "Підручники і посібники", 2004. ст.62
Перемагає команда, яка виконала завдання першою.
Посібник: О.Кругляк, "Рухливі ігри та естафети в школі".– Тернопіль: "Підручники і посібники", 2004. ст.55 Той гравець, що швидше прибіжить, виграє або цій команді нараховується одне очко.
Вказати місце шикування виконувати за командами.
Темп повільний.
Акцентувати увагу на основних моментах уроку.
Пояснити об'єктивність оцінювання.
Розповісти. Пояснити, показати. Перехід у колоні по одному. Призначити направляючого та замикаючого. Дистанція 0,5 м. |