Комунальний заклад «Василівська гімназія «Сузір’я» -
ЗОШ №2 I-III ступенів
Василівської районної державної адміністрації
Запорізької області
План-конспект уроку з фізичної культури на тему: «Баскетбол»
у 5 класі
Вчитель фізичної культури
Гургєнідзе Любов Федорівна
2019 р.
Місце проведення: спортивний зал.
Тема: «Баскетбол»
Мета і завдання:
Методи навчання: словесний, наочний, практичний, повторний, ігровий, змагальний.
Обладнання: гімнастичні лави, баскетбольні м’ячі, щити з кошиками.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1. Підготовча частина. 8-12 хвилин. |
|||
|
1. Організація учнів до уроку:
2. Аукціон знань з правил гри у баскетбол:
3. Правила безпеки на уроках з баскетболу:
4. Стройові вправи:
5. Різновид ходьби:
6. Різновиди бігу:
7. Комплекс загальнорозвиваючих вправ. Перешикування з однієї в три шеренги на місці. 1) В.п. – ноги нарізно, руки на пояс. 1 – нахил голови вправо, 2 – вліво, 3 – вперед, 4 – назад. 2) В.п. – ноги нарізно, руки на плечах 1-4 – колові оберти рук уперед, 5-8 –колові оберти рук назад. 3) В.п. – руки в замок на грудях. 1 – руки вперед, 2 – руки на грудях, 3 – руки уверх, піднімання на носках 4 – в.п. 4) В.п. – нахил уперед, руки в сторони, ноги нарізно. Махи руками з діставання пальцями рук носків ніг. 5) В.п. – ноги нарізно, руки на поясі. 1 – випад уліво, 2 – в.п., 3 – випад право, 4 – в.п. 6) В.п. – руки на поясі, ноги разом. 1 – присідання, руки уперед, 2 – в.п. 7) В.п. – руки на поясі, ноги разом. 1-4 – стрибки на правій нозі, 5-8 – на лівій нозі, 9-16 – на обох. 8. Підрахунок ЧСС. |
1 хв.
1 хв.
2 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
4 хв.
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
|
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття.
ЧСС - 80-85 ударів за хвилину.
Інструктаж з безпеки на уроках баскетболу. Інструкція №5.
Фронтальний метод.
Стежити за правильною поставою учнів.
Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу по маленькому колу(коли заморяться)
Нахил голови максимальний. Під час нахилу торкатися тулуба. Амплітуда максимальна, темп середній
Під час нахилів ноги в колінах напруженні, руки прямі. Під час випаду спина пряма, стежити за поставою. П’яти від підлоги не відривати, спина пряма. Приземлення на носки, висота стрибка середня, темп повільний. 150-180 уд. за хвилину |
2. Основна частина. 20-25 хвилин. |
|||
|
Клас ділиться на чотири колони. 1. Вдосконалення техніки виконання ловіння і передачі м’яча у русі різними способами: а) двома руками від грудей; б) однією рукою від плеча; в) з відскоком м’яча від підлоги. 2. Вдосконалення техніки виконання ведення м’яча: а) ведення м’яча на швидкість з передачею двома руками; б) ведення м’яча на швидкість однією рукою від плеча; в) ведення м’яча на швидкість з відскоком м’яча від підлоги; г) ведення м’яча на швидкість лівою та правою руками. 3. Повторити техніку виконання кидка м’яча: а) з паса партнера;
б) після подвійного кроку.
4. Навчальна гра у баскетбол із завданням: а) використання у грі всіх вивчених прийомів гри в баскетбол; б) не допускати подвійного ведення м’яча (ведення м’яча двома руками); в) не допускати пробіжок(пересування у майданчику без ведення м’яча); г) використання подвійного кроку у русі, штрафного кидка; д) поєднання усіх вивчених елементів техніки гри у баскетбол. |
6 хв.
6 хв.
6 хв.
6 хв.
|
Фронтальним методом: а) розказати; б) показати; в) дати спробувати учневі.
Тулуб учня повинен бути злегка нахиленим уперед, голову під час ведення не опускати, м’яч повинен відскакувати від підлоги до рівня поясу, контакт з м’ячем здійснюється кінчиками пальців. Під час виконання кидка м’яч тримати розставленими пальцями обох рук перед собою, піднімаючи м’яч доверху, рівним рухом кісті і пальців викинути м’яч вперед – вверх одночасно випрямляючи ноги і піднімаючись на носки. Учень веде м’яч. Коли до щита залишається 2-3м, бере м’яч під праву ногу у руки, робить короткий крок лівою ногою і цією з силою штовхається вверх. У цей же час м’яч обома руками кидається у кільце.
Слідкувати за дотримуванням учнями правил гри у баскетбол.
|
3. Заключна частина. 3 хвилин. |
|||
|
|
1 хв.
2 хв.
1 хв. |
Відновити дихання і ЧСС до 80-100 ударів за хвилину. Визначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки. |