План - конспект уроку з англ. мови у 6 кл. за т. " Food. Healthy Eating."

Про матеріал

План-конспект уроку з англ. мови у 6 кл. за т. '' Food. Healthy Eating'' допоможе вчителю у проведенні уроку з даної теми. Урок містить різноманітні комунікативні вправи, які будуть цікаві учням.


Перегляд файлу

 

                             Food. Healthy Eating

Мета:  ввести та активізувати лексичний матеріал теми; тренувати учнів у вживанні ЛО;  формувати навички монологічного мовлення на рівні мікровисловлювання, ввести і практикувати вживання дієслів, які виражають почуття із прикметниками; розвивати комунікативні навички, мовну здогадку, уяву, пам’ять, увагу учнів; виховувати усвідомлення важливості правильного харчування

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Обладнання: підручник, зошити, словники, картинки, картки.

 

                                    Хід уроку.

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Greeting .

T:Hello. Nice to see you.

Ps: Nice to see you too.

2.Aim. Повідомлення теми та мети.

Today we are going to speak about  healthy eating. We’ll revise the vocabulary on the topic and learn some new words.

3. Warming up. Уведення в іншомовну атмосферу.

а) Розучування вірша

 

Vegetables and fruit

For children are very good.

Eat vegetables and fruit

And they`ll do you very good.

Those who eat much fruit

Are in very good mood.

They are in very good mood,

Those who eat much fruit.

 

 

б) Бесіда

T:  Аnswer my questions, please:

T:What kind of food do you eat?

 What food makes you strong and gives you energy?

 What food helps you to grow?

 What food makes your bones and teeth strong?

 Why must you eat vegetables and fruit?

 Why are vitamins very important for you?

 Do you eat the right food?

 What food do you like to eat? What food don’t you like?

 What food do you think is bad for you?

 

II.Основна частина.

 

  1. Presenting Vocabulary and Practice

 

Ознайомлення з новою лексикою: bitter, salty, sour, spicy,  sweet, delicious

Учитель записує на дошці речення з виділеною новою лексикою, учні зачитують речення та самостійно здогадуються про значення слів або   знаходять їх значення у словнику.

  1.  

T: Today we’re going to learn new words. All of them are adjectives and they mean our taste.

  1. Lemons are sour.
  2. Pepper is bitter.
  3. Ketchup is spicy.
  4. Sea water is salty.
  5. Sugar is sweet.
  6. This cake tastes delicious.

Учні записують слова у словнички.

  1. Writing. Письмо

 

T. Which of the adjectives can you use with the following words:

bitter, salty, sour, spicy,  sweet, delicious

 

fish, meat, juice, chips, apple, orange, banana, soup, cutlet, chicken, sausage, pear, ice-cream, coffee.

Учні по черзі складають словосполучення і записують на дошці.

 

 

  1. Presenting Grammar. Подання нового граматичного матеріалу.

 

T: Today you are going to learn the using of the verbs related to senses + adjectives.

Verbs related to the senses are: to feel, to hear, to smell, to look, to see, to taste, to sound.

They are followed by adjectives.

 The cake smells delicious. This coffee tastes bitter.

Вчитель називає їжу, а учні повинні скласти речення, використовуючи слова taste, smell

T: sugar

P: Sugar tastes sweet.

T:ketchup

P: Ketchup tastes spicy

 

  1.  Doing exercises.Виконання вправ

 

a)  Let`s do exercise 9 page 59. Your task is to complete the dialogue with the words  spicy, sweet, sour, salty, bitter.

Pairwork

  1. Mum: Would you like some…. In your tea?

Ann: Sure, pass me a http://za19.ru/wp-content/uploads/2012/04/%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%BD.jpg,please

  1. Tom: Mum, give me some,please.

 

Mum:  Why would you like to add it to your dish?

Tom: I`d like to make it….

 

  1. Jane: This tastes too…. Why have you put so much sugar in it?

Mum: Sorry, my dear. I didn`t notice how much sugar I put in it.

 

 

  1. Kate: Dad, this tastes… Will you pass me some sugar, please?

Dad: Certainly!

 

  1. Kim: Granny, why is this…? I can`t eat it

Granny: It`s OK, it`s not… .

Pairwork.

Учні розігрують мікроситуації..

 

b) Завдання на картках.

 

Individually. Complete the sentences wit the verbs from the box.

 

feels      smell            looked                 sounds                    tastes

 

  1. Roses________ sweet.
  2. She__________bad about the news.
  3. This cake_______delicious.
  4. After she returned from holiday, she______ very well.
  5. This young singer________ original.

 

5. Speaking skills. Розвиток мовленнєвих навичок.

 

Учні отримують картки і самостійно виконують завдання на них. По закінченні роботи вони по черзі повідомляють про свої результати тесту.

Answer the questions of the quiz and find out how healthy your diet is.

 

Healthy Eating Quiz

 

  1. How many serving of fruit do you usually eat a day?

 

  1. None                    b) one                           c) two or more

 

  1. How many serving of salad and vegetables do you usually eat a day?

 

a) none                         b) between one or three               c) four or more

 

  1. How many snack food such as chips, chocolate or cake do you usually eat a day?
  1. three or more      b)one or two                                c) none

 

  1. How many sugary drinks do you usually drink a day?

 

  1. Two or more         b) one or two                              c) none

 

  1. How much water do you drink every day?

 

a) not much                     b) I prefer tea or juice               c) not less than 1,5 liters

 

 

Answer for nutrition section.

If you answered mostly C`s, well done! You have a balanced diet full of nutrients.

But if you answered mostly A`s and B`s you need to eat more healthy food.

Eat more fruit and vegetables. Choose healthier snacks. Choose water as a drink.

 

  1. Lexical Game. Лексична гра.

 

T: I`ve got a very funny rhyme for you. You`ll finish the lines like real poets. Are you poets? Let`s see.

I am Sam. I like… (jam)

I am Bruce. I like… (juice)

I am Sophie. I like… (coffee)

She is Betty. She likes… (spaghetti)

He is Lee. He likes… (tea)

 

T: How clever you are!

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Homework.Домашнє завдання

Ex. 10 p. 59

Write a paragraph about the food you eat. Use questions below to help you.

 

Which food do you eat to be strong and energetic?

Which food helps you to grow?

Which food with a lot of vitamins do you eat?

Do you eat the right food?

2.Summarizing. Підбиття підсумків уроку.

Повторення нових ЛО, граматичного матеріалу.

What have we learnt today?

Saying goodbye.

 T: The lesson is over. Goodbye!  

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку