План - конспект заняття гуртка

Про матеріал
План -конспект заняття гуртка "Художня розробка деревини" розроблений для дітей з вадами зору. В конспекті акцент зроблений на те, як відбувається формування ключових та предметних компетентностей в позаурочній роботі з учнями 9 класів.
Перегляд файлу

План - конспект заняття гуртка «Художня обробка деревини»

 для учнів 9 класу

 

Вчитель – Козачук Євген Леонідович

Запорізької спеціальної загальноосвітньої школи –інтернату «Орієнтир»

 

Тема:  Оздоблення виробу (писанки) виготовленого токарним способом

Мета:

Формування предметних компетентностей:

 – проектно - технологічної:

  1. забезпечити здобуття знань про історію розпису
  2. поглибити знання з технології поступового виготовлення писанки
  3. удосконалити процес виготовлення виробу, відпрацювати різні техніки оздоблення писанок
  • інформаційної:
  1. розвивати творчий підхід до вирішення завдань, дослідницькі навички
  2. виховувати інтерес до народних традицій, національної культурної спадщини

Формування ключових компетентностей:

  • здоровязбережувальної:
  1. забезпечити дотримання правил безпечної праці
  2. удосконалювати навички роботи в групі
  • комунікативної, соціальної компетентністі продуктивної творчої праці 1. розвивати уміння презентувати результати власної праці

2. забезпечити можливість визначити особистісний рівень розвитку творчих здібностей

Об’єкт праці: писанка

Обладнання: токарний верстат, різці, наждачний папір, гравірувальна машинка, фарби, пензлик

 

Етап

Хід і зміст заняття

Компетентність

I.    

Організаційний момент

Гра «Коло відповідальності»

загально-культурна

 

II.  

Актуалізація опорних знань

-  Що таке токарна обробка?

Токарна обробка – це спосіб отримання деталей фасонної форми різанням.

Більшість деталей машин і механізмів є тілами обертання (вали, осі), тому точіння є одним з основних способів механічної обробки.

При точінні на токарному верстаті заготовка обертається назустріч різцю, який переміщується в горизонтальній площині в повздовжньому і поперечному напрямках.

 - Що включає токарна обробка?

Токарна обробка включає обточування зовнішніх поверхонь різної форми (циліндричних, конічних, сферичних, фасонних), розточування отворів, підрізання торців і уступів, відрізання і розрізання деревини.

уміння вчитися

III.    

Подача матеріалу

  1. Перегляд відеофільму №1 (частина 1 «Фрагмент відео уроку «Токарний верстат» ) https://www.youtube.com/watch?v=kYyJ6RM1jV        

 – Завдання: назвати якої форми деталі обробляються на токарному верстаті?

  1. Робота із зразком токарного виробу. 

Керівник гуртка показує на виробі конкретну деталь (балясина, яка об’єднує всі тіла обертання).

  • Назвіть форми деталі, дотримуючись певної послідовності:

        циліндрична,

        конічна,

        сферична,

        фасонна.

Така послідовність важлива тому, що це відповідає технологічному процесу. 

  1. Робота за «німою» схемою

 – Будова СТД-120М

 Описание: http://trud.ucoz.ua/6-1.jpg

  •       Покажіть  вузли та механізми

дерев'яна підставка -  1

електродвигун -  2

станина - 3

захисні огородження -  4 і 12.

передня бабка -  7

задня бабка -  10 

підручник -  9 

оглядовий екран -  11.

4. Робота за технологічною карткою - презентування етапів роботи 

- Назвіть види технологічних операцій, які ви вже виконували під час виготовлення виробу

Технологічна картка

1. ЧОРНОВЕ ТОЧІННЯ (циліндрична форма)

2. ПІДРІЗАННЯ зовнішніх ТОРЦІВ
3. РОЗМІЧАННЯ 

4. ПІДРІЗАННЯ внутрішніх ТОРЦІВ

5. ФАСОННЕ ТОЧІННЯ

6. ШЛІФУВАНННЯ ТА ЛОЩЕННЯ ПОВЕРХНІ ВИРОБУ

  1. Перегляд відеофільму № 2 «МАЙСТЕР – КЛАС з остаточної обробки виробу». https://www.youtube.com/watch?v=GTGIj2l_Shw

 

  •                   Завдання для учнів: Який незвичайний спосіб остаточної обробки використав столяр?

проектно-технологічна

 

IV.

Cтворення колективного проекту: «Розпис писанки» за попереднім виконанням домашніх завдань.

1. Постановка проблеми

     - Ми з вами працювали над створенням колективного проекту

     - Послідовність роботи була така:

1. Вибір техніки розпису

2. Ознайомлення з ЛЕГЕНДОЮ розпису яєць

3. Знаходження символів пасхального дива

4. Вибір кольорів: відповідь на питання - що символізують кольори на писанках?

5. Визначення матеріалів та інструментів.

2. Робота з інформаційними джерелами

а). Вибір техніки розпису

Мальованка– це техніка розпису пасхальних яєць. Назва "мальованки" прийшла від слова малювати, пасхальні яйця розписують придуманими узорами, використовуючи фарби.

Дряпанка (шкрябанка) - однотонно забарвлене яйце, на якому узор процараплюється металевим вістрям. Зазвичай шкрябанки забарвлюються природними фарбниками, оскільки харчові  дуже сильно розмазуються при процарапуванні

б). Ознайомлення з ЛЕГЕНДОЮ розпису яєць

Доля світу залежить від того, скільки писанок пишуть люди на землі щороку. Доки пишуться писанки, світ буде існувати. Зло у вигляді диявола щороку посилає своїх слуг на землю, щоб вони перевірили, чи пишуться ще писанки і чи багато їх є. Якщо так, то він втрачає силу, тому що людська любов перемагає зло.

в). Знаходження символів пасхального дива

 (Слайди 23-28  з презентації читає вчитель)

г). Вибір кольору: відповідь на питання -  що символізують кольори на писанках?

Червоний – символ радості, життя, любові.

Жовтий – символ сонця, урожаю, тепла.

Зелений – символ весни, воскресіння природи, плодючості.

Бронзовий – символ матері – землі і її щедрості.

Блакитний – символ неба, здоров’я.

д). Визначення матеріалів, інструментів та пристроїв для розпису токарного виробу.

  Матеріали

  1. Яйце
  2. Фарби: акварельні, масляні, акрилові або спеціальні фарби для фарбування яєць
  3. Серветка

Важливе правило – розфарбовувати слід ще гарячі яйця, щоб фарба не розтікалася

Інструменти

  •                 Пензлик
  •                 Склянка або баночка
  •                 Олівець
  •                 Підставка для яйця

 

саморозвитку і самоосвіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 інформаційна   

 

 

 

полікультурна і

соціокультурна

V.

Інструктаж перед практичною роботою

здоров’язберігаюча

VI.

Творча робота у диференційованих групах:

Група № 1шліфування токарного виробу

Група № 2виконання розпису сувенірної магнітної писанки

Група № 3гравірування  з використанням техніки розпису дряпанки

 

соціальна,

 

продуктивної творчої праці

VII.

Захист результатів праці

 

комунікативна

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
1232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку