План - конспект заняття гуртка «Художня обробка деревини»
для учнів 9 класу
Вчитель – Козачук Євген Леонідович
Запорізької спеціальної загальноосвітньої школи –інтернату «Орієнтир»
Тема: Оздоблення виробу (писанки) виготовленого токарним способом
Мета:
Формування предметних компетентностей:
– проектно - технологічної:
Формування ключових компетентностей:
2. забезпечити можливість визначити особистісний рівень розвитку творчих здібностей
Об’єкт праці: писанка
Обладнання: токарний верстат, різці, наждачний папір, гравірувальна машинка, фарби, пензлик
Етап |
Хід і зміст заняття |
Компетентність |
I. |
Організаційний момент Гра «Коло відповідальності» |
загально-культурна
|
II. |
Актуалізація опорних знань - Що таке токарна обробка? Токарна обробка – це спосіб отримання деталей фасонної форми різанням. Більшість деталей машин і механізмів є тілами обертання (вали, осі), тому точіння є одним з основних способів механічної обробки. При точінні на токарному верстаті заготовка обертається назустріч різцю, який переміщується в горизонтальній площині в повздовжньому і поперечному напрямках. - Що включає токарна обробка? Токарна обробка включає обточування зовнішніх поверхонь різної форми (циліндричних, конічних, сферичних, фасонних), розточування отворів, підрізання торців і уступів, відрізання і розрізання деревини. |
уміння вчитися |
III. |
Подача матеріалу
– Завдання: назвати якої форми деталі обробляються на токарному верстаті?
Керівник гуртка показує на виробі конкретну деталь (балясина, яка об’єднує всі тіла обертання).
циліндрична, конічна, сферична, фасонна. Така послідовність важлива тому, що це відповідає технологічному процесу.
– Будова СТД-120М
дерев'яна підставка - 1 електродвигун - 2 станина - 3 захисні огородження - 4 і 12. передня бабка - 7 задня бабка - 10 підручник - 9 оглядовий екран - 11. 4. Робота за технологічною карткою - презентування етапів роботи - Назвіть види технологічних операцій, які ви вже виконували під час виготовлення виробу Технологічна картка 1. ЧОРНОВЕ ТОЧІННЯ (циліндрична форма)
2. ПІДРІЗАННЯ зовнішніх ТОРЦІВ 4. ПІДРІЗАННЯ внутрішніх ТОРЦІВ 5. ФАСОННЕ ТОЧІННЯ 6. ШЛІФУВАНННЯ ТА ЛОЩЕННЯ ПОВЕРХНІ ВИРОБУ
|
проектно-технологічна
|
IV. |
Cтворення колективного проекту: «Розпис писанки» за попереднім виконанням домашніх завдань. 1. Постановка проблеми - Ми з вами працювали над створенням колективного проекту - Послідовність роботи була така: 1. Вибір техніки розпису 2. Ознайомлення з ЛЕГЕНДОЮ розпису яєць 3. Знаходження символів пасхального дива 4. Вибір кольорів: відповідь на питання - що символізують кольори на писанках? 5. Визначення матеріалів та інструментів. 2. Робота з інформаційними джерелами а). Вибір техніки розпису Мальованка– це техніка розпису пасхальних яєць. Назва "мальованки" прийшла від слова малювати, пасхальні яйця розписують придуманими узорами, використовуючи фарби. Дряпанка (шкрябанка) - однотонно забарвлене яйце, на якому узор процараплюється металевим вістрям. Зазвичай шкрябанки забарвлюються природними фарбниками, оскільки харчові дуже сильно розмазуються при процарапуванні б). Ознайомлення з ЛЕГЕНДОЮ розпису яєць Доля світу залежить від того, скільки писанок пишуть люди на землі щороку. Доки пишуться писанки, світ буде існувати. Зло у вигляді диявола щороку посилає своїх слуг на землю, щоб вони перевірили, чи пишуться ще писанки і чи багато їх є. Якщо так, то він втрачає силу, тому що людська любов перемагає зло. в). Знаходження символів пасхального дива (Слайди 23-28 з презентації читає вчитель) г). Вибір кольору: відповідь на питання - що символізують кольори на писанках? Червоний – символ радості, життя, любові. Жовтий – символ сонця, урожаю, тепла. Зелений – символ весни, воскресіння природи, плодючості. Бронзовий – символ матері – землі і її щедрості. Блакитний – символ неба, здоров’я. д). Визначення матеріалів, інструментів та пристроїв для розпису токарного виробу. Матеріали
Важливе правило – розфарбовувати слід ще гарячі яйця, щоб фарба не розтікалася Інструменти
|
саморозвитку і самоосвіти
інформаційна
полікультурна і соціокультурна |
V. |
Інструктаж перед практичною роботою |
здоров’язберігаюча |
VI. |
Творча робота у диференційованих групах: Група № 1 – шліфування токарного виробу Група № 2 – виконання розпису сувенірної магнітної писанки Група № 3 – гравірування з використанням техніки розпису дряпанки
|
соціальна,
продуктивної творчої праці |
VII. |
Захист результатів праці
|
комунікативна
|