Інструкції з охорони праці для учнів під час навчання у майстернях з трудового навчання

Про матеріал
Запобігання та захист учнів від дії небезпечних і шкідливих умов праці під час проведення уроків трудового навчання у майстернях.
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

_____________________

Наказ № ___ від _______

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 1

для учнів під час навчання у майстернях з трудового навчання

 

1. Загальні положення.

1.1. До занять в шкільних майстернях допускаються особи, що не мають медичних протипоказань та ознайомлені з інструкціями з охорони праці.

1.2. Кожен учень повинен знати й дотримуватися  правил безпечної праці в шкільній майстерні, правил пожежної безпеки,  санітарно-гігієнічних вимог.

1.3. Учні повинні:

  • своєчасно приходити на заняття в спецодязі і з дозволу вчителя або чергового по шкільній майстерні зайняти своє робоче місце, перехід учнів на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;
  • на початку уроку, коли заходить учитель, встати і привітати його, після чого з дозволу  учителя сісти на своє закріплене робоче місце, якщо необхідно звернутися до вчителя – підняти руку;
  • виходити зі шкільної майстерні можна тільки після дзвінка й дозволу вчителя;
  • бути охайно одягненим, доброзичливим до товаришів і обслуговуючого персоналу, дисциплінованим, чітко виконувати всі вказівки й завдання вчителя;
  • використовувати навчальний час для виконання завдання й не займатися зайвими справами, розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати доручену роботу;
  • коли учитель звертається до всіх учнів припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;
  • економно використовувати електричну енергію, матеріали;
  • під час перерви всі учні виходять із майстерні (крім чергових).

1.4. Щоб запобігти травмуванню і виникненню небезпечних ситуацій, дотримуйтесь таких вимог:

  • працюйте на справному устаткуванні;
  • використовуйте справний, добре налагоджений інструмент;
  • виявивши  несправність, повідомте вчителя;
  • використовуйте інструмент за призначенням, бо  можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму;
  • не перевіряйте ріжучу кромку інструмента руками. Для цього слід використовувати тренувальні заготовки;
  • передавайте ріжучий та колючий інструмент ручкою вперед;
  • не кладіть інструмент ріжучою кромкою догори і до себе;
  • не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших;
  • користуйтеся правильними прийомами роботи;
  • не користуйтеся відкритим вогнем;
  • без дозволу вчителя не включати пристрої;
  • дотримуйтесь вимог особистої гігієни.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя;

2.6. Не приводити  в дію пристрої без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи виконуйте тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте робочий час тільки для виконання завдання, не займайтесь сторонніми справами та розмовами, не ходіть без справи по майстерні і не заважайте іншим.

3.3. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.4. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристроїв, інструментів.

3.5. Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

4.2. Приведіть у справний стан інструменти

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.5. Очистіть від бруду  поверхні робочих міст;

4.6. Приведіть себе до порядку і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.7. Після  того, як  учні вийшли з майстерні,  чергові розпочинають прибирання приміщення.

4.8.  Чергові повідомляють учителя про всі помічені несправності.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. Негайно вимкнути пристрої при виявленні несправності;

5.2. Негайно повідомте вчителя:

  • при виявленні несправностей під час роботи;
  • у випадку пожежі;
  • при ознаках нездужання або захворювання;
  • у випадку отримання травми чи ушкодження.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

________________________

Наказ № ___ від _________

 

ІНСТРУКЦІЯ № 2

з пожежної безпеки у майстернях з трудового навчання

 

1. Загальні положення.

1.1. Кожен учень зобов'язаний знати і точно виконувати правила пожежної безпеки, а у випадку виникнення пожежі — вжити всіх можливих заходів для врятування товаришів і гасіння пожежі.

1.2. Сходи, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні постійно бути вільними.

1.3. У навчальних кабінетах парти, столи, стільці необхідно розміщувати так, щоб не заставляти виходів із кабінетів.

1.4. У навчальних майстернях слід чітко дотримуватися протипожежного режиму. Приміщення повинні утримуватися в чистоті.

1.5. Пожежний інвентар і обладнання має бути справним, висіти на видних місцях.

1.6. У приміщеннях забороняється розкладати багаття, спалювати сміття, палити і розкидати недопалки та запалені сірники.

2. Вимоги безпеки до початку роботи.

2.1. У кабінетах, майстернях легкозаймисті речовини й матеріали мають зберігатися у шафах, що замикаються. Ключі від шаф повинні бути тільки у вчителів.

2.2. Не можна використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них легкозаймисті рідини, обгортати папером або тканиною електричні лампи.

2.3. Заборонено працювати на несправному обладнанні.

2.4. Перед початком роботи на електрообладнанні перевірити наявність і надійність кріплення захисних засобів і з'єднання захисного заземлення, занулення.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт

3.1. Виконувати лише ту роботу, з якої пройдено інструктаж, не передоручати свою роботу іншим особам.

3.2. Не можна використовувати пожежний інвентар та обладнання для

господарських та інших потреб, не пов'язаних з пожежогасінням.

3.3. Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:

  • використовувати кабелі і проводи із пошкодженою ізоляцією;
  • залишати електричні проводи і кабелі під напругою;
  • переносити ввімкнені в електромережу прилади та ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;
  • залишати без догляду ввімкнені в електромережу нагрівальні прилади, обладнання;
  •     користуватися пошкодженими (несправними) розетками;
  •     зав'язувати і скручувати електропроводи;
  •     застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам щодо переносних (пересувних) електропроводів.

3.4. Не можна самостійно усувати несправності електромережі й електрообладнання.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1.   Після закінчення роботи прибрати сміття, відходи та виробничі обрізки

4.2.  Після кожного заняття усі пожежно - та вибухонебезпечні речовини й матеріали винести із класів у спеціально виділені та обладнані приміщення.

4.3. Щоденно після закінчення занять у кабінетах, майстернях уважно оглянути всі приміщення, які закриваються, вимкнути електроприлади, обладнання, освітлення, усунути виявлені недоліки (учителі). 

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку виникнення пожежі дії працівників школи мають бути спрямовані на рятування та евакуацію учнів.

5.2. Кожен працівник, учень, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів тощо), зобов'язаний:

  • негайно повідомити про це зателефонувавши в пожежну службу 101;
  • сповістити про пожежу вчителеві, директору, його заступнику;
  • організувати зустріч пожежних підрозділів, вжити заходів щодо гасіння пожежі наявними засобами.

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

_______________________

Наказ № ___ від ________

 

НСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 3

під час чергування у майстерні з трудового навчання

 

1. Загальні положення.

1.1. До чергування у шкільній майстерні допускаються особи, що пройшли медичний огляд, інструктаж з охорони праці.

1.2. Черговий зобов'язаний:

  • виконувати правила внутрішнього розпорядку;
  • виконувати лише ту роботу, з якої отримав інструктаж і до якої допущений;
  • не допускати в шкільні майстерні сторонніх осіб;
  • з'являтися у майстерні за 10 хвилин до початку уроку;
  • доповідати вчителю про стан справ у класі;
  • стежити за збереженням шкільного майна: парт,  столів, стільців;

1.3. Стежити за дисципліною учнів, вимагати від них виконання правил внутрішнього трудового розпорядку.

2. Вимоги безпеки до початку роботи.

2.1. Обійти робочі місця учнів, перевірити справність робочого обладнання і наявність матеріалу. У разі виявлення несправності повідомити про це вчителя.

2.2. Видати учням за вказівкою вчителя інструменти згідно з нумерацією робочих місць, незавершені роботи, технічну документацію.

2.3. Перед початком роботи на електричній швейній машині перевірити наявність і надійність кріплення захисних засобів і з'єднання захисного заземлення.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Забезпечити організований вихід учнів на перерву.

3.2. Сприяти   дбайливому   ставленню   товаришів   до   шкільного   майна.

3.3. Протягом занять роботу чергових перевіряє вчитель трудового навчання, завідувач майстерні.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Зібрати в учнів інструменти, перевірити їх справність (за зовнішнім виглядом), покласти їх на місця, зібрати незавершені роботи, технічну документацію.

4.2. Прийняти від учнів робочі місця, перевірити їх чистоту, правильність складання інструментів, матеріалів у планшети чи пенали.

4.3. Після прибирання робочих місць учнями прибрати приміщення майстерні: обережно зібрати сміття, витерти пил з підвіконь і полиць, ретельно витерти класну дошку.

4.4. Провітрити приміщення і доповісти про закінчення чергування вчителю, завідувачу шкільної майстерні.

4.5. Ретельно вимити руки з милом.

5. Вимоги безпеки у аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку аварії або ситуації, яка може призвести до аварії, нещасного випадку, припинити роботу, забезпечити огородження небезпечної зони, повідомити про небезпеку.

5.2. Повідомити вчителя, завідувача майстерні про несправності. У випадку виникнення пожежі зателефонувати за номером 101.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів з надання йому медичної допомоги.

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

_______________________

Наказ № ___ від ________

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 4

з надання першої допомоги у разі нещасного випадку

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в навчальних майстернях допускаються особи, що пройшли медичний огляд, відповідне навчання, інструктажі на робочому місці про безпечні методи роботи, та з охорони праці.

1.2. Під час ручної, механічної обробки матеріалів у шкільній майстерні можуть трапитися травматичні пошкодження й порізи інструментами різних частин тіла.

1.3. Можливі небезпечні фактори:

  • рухомі частини устаткування;
  • електричний струм.

1.4. Можливі небезпечні випадки під час роботи: дрібні порізи, скалки, удари, опіки, запорошення очей, кровотеча з носа, отруєння чадним газом, переломи.

1.5. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, слід дотримуватися таких вимог:

  • працювати на справному устаткуванні, справним інструментом;
  • виявивши несправність, повідомити безпосередньо керівника, вчителя;
  • не користуватися відкритим вогнем;
  • дотримуватися технологічної дисципліни;
  • дотримуватися вимог особистої гігієни.

1.6. Виконувати тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки до початку роботи.

2.1. Правильно одягти спецодяг.

2.2. Підготувати до роботи інструмент і пристрої, впевнившись у їх справності. Розкласти інструмент на робочому столі в порядку, встановленому вчителем. На столі не повинно бути нічого зайвого.

2.3. Не вмикати пристрої без дозволу вчителя.

2.5. Знати безпечні прийоми роботи ручним інструментом.

2.6. Повідомити вчителя про всі помічені недоліки, несправності.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1.Користуватися справним, добре налагодженим інструментом за призначенням. У разі псування інструменту під час роботи терміново замінити його.

3.2. Технологічні операції  виконувати в установлених місцях, використовуючи пристрої.

3.3. Не допускати захаращеності ходів - виходів відходами. Своєчасно класти на місце інструменти загального користування.

3.4. Не відволікатися під час роботи, дотримуватися визначених правил.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Залишки матеріалів, незакінчені вироби здати черговому або вчителю.

4.2. Перевірити стан інструментів і покласти їх на місце, визначене вчителем.

4.3. Прибрати робоче місце, користуючись щіткою (здувати сміття або змітати рукою забороняється).

4.4.  Про всі несправності, помічені під час роботи, повідомити вчителя.

4.5. Зняти спецодяг. Вимити руки.

4.6. З майстерні виходити з дозволу вчителя.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. Виявивши несправність під час роботи, негайно вимкнути пристрої і повідомити вчителя.

5.2. У випадку травми, пожежі негайно повідомити вчителя.

5.3. За потреби надати першу допомогу потерпілому.

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        ЗАТВЕРДЖЕНО:

                                                       Директор школи:

                                               _______________

                                   Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 5

під час виконання лабораторно-практичних робіт

 

1. Загальні положення.

1.1. Небезпечність у роботі під час виконання лабораторно-практичних робіт:

  • дрібні порізи гострими інструментами (ніж, ножиці);
  • поранення ніг інструментом, що впав;
  • ураження електричним струмом у випадку відсутності занулення, заземлення, несправності електропроводки;
  • поранення внаслідок неправильного поводження з інструментом.

1.2. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, дотримуйтесь таких вимог:

  • працюйте на справному устаткуванні, справним інструментом;
  • при виявленні несправностей повідомте безпосередньо керівника, вчителя;
  • дотримуйтесь технологічної дисципліни, порядку на робочому місці;
  • дбайливо ставтесь до устаткування, інструменту, матеріалів, обладнання;
  • дотримуйтесь вимог особистої гігієни.

1.3. Виконуйте тільки ту роботу,  яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки до початку роботи.

2.1. Ознайомтесь в шкільній майстерні з написами, плакатами, знаками безпеки, правилами безпечної праці учнів з моделювання, послідовністю виконання роботи.

2.2. Приведіть себе в порядок, правильно одягніть спецодяг.

2.3. Перевірити справність інструментів, пристроїв.

2.4. Розкладіть на столі інструменти, обладнання для виконання практичних  робіт в порядку, встановленому вчителем або згідно інструкційної картки-завдання по виконанню лабораторно-практичної роботи.

2.5. На робочому місці не повинно бути нічого зайвого.

2.6. Не приступайте до виконання завдання, якщо що-небудь не зрозуміло.

2.7. Про помічені недоліки, несправності повідомте вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Виконуйте роботу в указаній послідовності її виконання.

3.2. Користуйтесь справним інструментом і за призначенням.

3.3.Технологічні операції виконуйте в установлених місцях, використовуючи пристрої.

3.4. Не допускайте захаращеності робочого місця.

3.5.Не відволікайтеся під час роботи, користуйтеся правильними прийомами роботи.

3.6.Дбайливо ставтесь до обладнання, інструментів, пристроїв, матеріалів.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Матеріали, інструменти, обладнання здайте черговому або вчителю.

4.2. Перевірте стан інструментів і покладіть їх на місце, встановлене вчителем.

4.3. Приберіть робоче місце, користуючись щіткою для змітання (здувати сміття або змітати рукою забороняється).

4.4. Приведіть себе в порядок. Вимийте руки з милом.

4.5. З майстерні виходьте з дозволу вчителя.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку травм, пожежі, негайно повідомте вчителя.

5.2. При нещасних випадках надайте першу долікарську допомогу потерпілому і вживайте заходів по наданню йому медичної допомоги.

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

                                        Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 6

під час роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи на навчально-дослідній дільниці допускаються учні, які пройшли медичне обстеження, навчання та інструктаж про безпечні методи роботи.

1.2. Забороняється працювати:

  • застосовуючи несправний інвентар;
  • без відповідного одягу і взуття;
  • у випадку відсутності учителя, вихователя (керівника).

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Для роботи на шкільній ділянці необхідно:

  • приходити в робочому одязі та взутті;
  • оглянути робочий інвентар та  переконатися у його справності.

2.2. Переносити загострені сільськогосподарські знаряддя (лопати, граблі, вила) у вертикальному положенні так, щоб їх робоча частина була спрямована вниз: це запобігає травмуванню ваших товаришів.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Працюючи лопатою, стежте за тим, щоб вона не поранила ноги. Не перевантажуйте лопату землею, навантажуйте її не більше, як на 1/3 штика. 3.2. Під час роботи граблями, вилами не спрямовуйте їх робочу частину на тих, хто перебуває поблизу.

3.3. Копаючи, працюйте по черзі то з правої, то з лівої ноги (по 5 хв.). Це запобігає викривленню хребта.

3.4. Переносячи вантажі, рівномірно навантажуйте обидві руки .

3.5. Переносячи землю або добрива на носилках, не перевантажуйте їх.

3.6. Під час прополювання працюйте обов'язково у рукавицях.

3.7. Щоб запобігти перевтомленню, робіть під час роботи 10-хвилинні перерви через кожні 30 хвилин, дотримуйтесь вказаного вчителем ритму роботи.

3.8. Не їжте немитих коренеплодів, овочів, ягід.

3.9. Забороняється  обприскувати і посипати рослини отрутохімікатами. Якщо це необхідно, таку роботу виконують дорослі. Після обробки ділянок отрутохімікатами не заходьте туди протягом 5 діб.

 

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Після закінчення роботи на ділянці почистіть інвентар, здайте його вчителю або черговому.

4.2. Ретельно вимийте руки з милом, переодягніться.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

У випадку травми негайно зверніться до вчителя: він надасть допомогу і якщо необхідно, направить у медпункт до лікаря.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

                                                   Директор школи:

                                                  _______________

                                       Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 7

під час проведення екскурсій

 

1. Загальні положення.

1.1. Вибирають такий об'єкт для екскурсії, на якому забезпечується

повна безпека її проведення.

1.2. Керівники (учителі, вихователі) відповідають за дотримання правил техніки безпеки та охорону життя учнів.

1.3. Керівники екскурсії повинні вести постійний нагляд за учнями.

1.4. Забороняється проводити екскурсії на відкритих і закритих розподільних пристроях при настанні грози, під час дощу, туману і в темний час доби.

2. Вимоги безпеки перед початком проведення екскурсії.

2.1. Перед кожною екскурсією учнів ознайомтесь із загальною характеристикою об'єкта екскурсії, її маршрутом і правилами безпеки, яких необхідно дотримуватися під час проведення екскурсії.

2.2. Кількість учнів, які одночасно беруть участь в екскурсії, не повинна перевищувати 25 чоловік.

2.3. Вирушаючи на екскурсію з учнями, учитель (вихователь) повинен мати при собі дорожню аптечку першої допомоги.

2.4. Допущені до екскурсії учні повинні бути відповідно одягнені, не мати при собі предметів, що створюють небезпеку під час проведення екскурсії.

2.5. Перед проведенням екскурсії роблять перекличку учнів і відмічають присутніх.

3. Вимоги безпеки під час проведення екскурсії.

3.1. Другу перекличку і відмітку присутніх учнів проводять після прибуття на місце екскурсії.

3.2. Якщо для доставки учнів до місця екскурсії використовується громадський транспорт, посадку здійснюють групами під керівництвом дорослих(вчителів, вихователів). При цьому, у транспортні засоби входять спочатку учні, а потім особа, яка ними керує. У такому самому порядку здійснюється висадка учнів із транспортного засобу. Можна доставляти учнів до місця екскурсії також на спеціально виділених транспортних засобах. Для цього дозволяється використовувати автобуси і закриті вантажні машини.

3.3. Перевозити дітей на відкритих вантажних машинах забороняється.

3.4. Під час екскурсії забороняється розпалювати багаття, щоб уникнути пожеж та опіків учнів.

3.5. Забороняється під час екскурсії пити воду з відкритих водойм. Необхідно заздалегідь запропонувати взяти із собою (з дому) питну воду у пляшці.

3.6. Під час екскурсії учням забороняється знімати взуття і ходити босоніж.

4. Вимоги безпеки після закінчення екскурсії.

4.1. Після закінчення екскурсії, перед відправленням у зворотній шлях, учителі (вихователі) виводять усіх учнів з об'єкта екскурсії і перевіряють наявність їх за списком.

4.2. Після повернення з екскурсії ще раз перевіряють учнів за списком.

5. Вимоги безпеки у аварійних ситуаціях.

5.1. У випадку аварійної ситуації на місці екскурсії учителі (вихователі) виводять учнів у безпечне місце.

5.2. При нещасному випадку учнів виводять у безпечне місце, а потерпілому надають першу долікарську допомогу.

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 8

при використанні електричної плити

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи на електричній плиті допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • опіки бризками рідини, або доторканням до гарячих частин плити ;
  • враження електричним струмом

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.3. Вмикайте і вимикайте плитку сухими руками.

3.4. Вилку виймайте за корпус, притримуючи розетку

3.5. Не залишайте включену плиту без нагляду.

3.6. Не доторкуйтеся до гарячих частин плити і духовки.

3.7. Користуйтеся сухими прихватками.

3.8. Оберігайте нагрівальні елементи від потрапляння на них жиру і цукристих речовин.

3.9. Посуд з рідиною ставте на плиту перед її включенням, а знімайте після виключення.

3.10. Для приготування їжі використовуйте емальований посуд.

3.11. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.12. Дбайливо ставтесь до устаткування, інструментів.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть сміття, відходи.

4.2. Старанно приберіть робоче місце.

4.3. Приведіть себе до порядку і залиште кухню-лабораторію  з дозволу вчителя.

4.4. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до  нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

Наказ № ___ від ____

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 9

під час роботи з ріжучими та колючими інструментами в кухні-лабораторії.

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи з колючими та ріжучими інструментами допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • порізи, проколи рук та частин тіла,
  • здирання шкіри рук;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Не можна високо підіймати, розмахувати та гратися колючими та ріжучими інструментами та ходити з ними по кухні - лабораторії.

3.5. Ножі передавайте однин одному колодкою вперед та лезом від долоні.

3.6. Виделки передавайте однин одному ручкою вперед

3.7. При нарізуванні будь-яких продуктів пальці лівої руки повинні міцно тримати продукти  бути зімкнуті та знаходитися на певній відстані від леза ножа.

3.8. Картоплю чистити жолобковим ножем, рибу – скребком, а м'ясо проштовхувати у м`ясорубку дерев'яною лопаткою.

3.9. Хліб, овочі та інші продукти нарізуйте на дошках.

3.10. Міцно утримуйте продукти при користуванні тертками. Не обробляйте занадто малих частин.

3.11.Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.12. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.13. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

3.14. Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

 

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть сміття, відходи.

4.2. Старанно приберіть робоче місце.

4.3. Приведіть себе до порядку і залиште кухню-лабораторію з дозволу вчителя.

4.4. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до  нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити

заходів для надання йому медичної допомоги.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 10

під час роботи з рідинами

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в кухні-лабораторії допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • опіки бризками рідини, або доторканням до гарячих частин плити ;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. У кухні-лабораторії підлога має завжди бути чистою і сухою.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте посуд  за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.3. Наливаючи рідину в посуд не доливати до країв.

3.4. Слідкуйте за тим, щоб при закипанні рідина не виливалася через край. 3.5. При сильному кипінні рідини зменшити вогонь або вимкнути плитку.

3.6. Знімати гарячий посуд з плити тільки прихватками або коротким рушником.

3.7. Кришки гарячого посуду беріть прихваткою, коротким рушником і відкривайте від себе.

3.8. Не наливайте гарячу рідину у скляний посуд.

3.9. Остерігайтеся потрапляння крапель води у розігрітий жир — це спричинить появу бризок гарячого жиру.

3.10. Обережно кладіть продукти на сковорідку.

3.11. Продукти з тарілки висипати в гарячу рідину від себе.

3.12. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.13. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.14. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, посуду.

3.15. Інструменти та посуд загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть сміття, відходи.

4.2. Старанно приберіть робоче місце.

4.3. Приведіть себе до порядку і залиште кухню-лабораторію з дозволу вчителя.

4.4. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до  нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ 11

під час роботи з ножицями.

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в кабінеті з обслуговуючих видів праці допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  •  поранення рук, частин тіла;
  •  порізи одягу ;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Ножиці зберігайте з зімкнутими лезами в спеціально відведеному місці.

3.5. Передавайте ножиці з зімкнутими лезами кільцями вперед.

3.6. На столі чи парті ножиці лежать з зімкнутими лезами на тій стороні якою рукою працює учень

3.7. Слідкуйте, щоб вузьке лезо ножиців під час роботи знаходилося знизу.

3.8. Під час розкроювання тканини підтримуйте тканину пальцями лівої руки на безпечній відстані від вузького леза ножиців.

3.9. Слідкуйте за тим, щоб ножиці не потрапили під тканину або виріб.

3.10. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.11. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.12. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

2.13.Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть відходи, сміття,

4.2. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Приведіть себе до порядку і залиште кабінет з дозволу вчителя.

4.5. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до  нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

Наказ № ___ від ____

 

       

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 12

під час роботи з голками та шпильками

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в кабінеті з обслуговуючих видів праці допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  •  поранення рук, частин тіла;
  •  потрапляння голки чи шпильки до ротової порожнини та шлунку;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Зберігайте голки і шпильки в гольниці у спеціально відведеному місці.

3.5. Знати кількість голок та шпильок перед початком роботи.

3.6. Закінчивши роботу, перевірте кількість голок та шпильок.

3.7. Не залишайте голки та шпильки на робочому місці.

3.8. Зберігайте голки з всиленою ниткою.

3.9. Виконуйте шиття з наперстком.

3.10. Не беріть голки та шпильки до рота.

3.11. Не користуйтеся іржавими голками або шпильками.

3.12. Не можна вколювати голку в одяг.

3.13. Зламану голку віддайте вчителю.

3.14. Щоб не наколотися шпильки вколюйте в тканину від себе.

3.15.Приколюючи викрійку до тканини, вістря шпильок спрямовуйте в один бік від себе.

3.16. Загублену голку краще шукати магнітом, або намагніченими ножицями.

3.17. Якщо вкололись голкою чи шпилькою, видавити одну-дві краплі крові і замазати ранку йодом.

3.18. Перевірте, щоб у виробі не було голок чи шпильок при проведенні примірки.

3.19. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.20. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.21. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

3.22. . Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть відходи, сміття,

4.2. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Приведіть себе до порядку і залиште кабінет з дозволу вчителя.

4.5. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до  нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 13

під час в’язання гачком та спицями

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в кабінеті з обслуговуючих видів праці допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  •  поранення очей, рук, частин тіла;

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Зберігайте гачок та спиці в чохлику, коробці або пеналі.

3.5. Гачок та спиці мають бути гарно відшліфовані.

3.6. Робочий кінець гачка або спиці не повинен бути гострим, так як можна поранити пальці.

3.7. При в'язанні розташовуйтесь на відстані один від одного не менш, аніж 30-40 см.

3.8. При в’язанні:

  • не робити різких рухів;
  • не розмахувати руками;
  • не нахилятися низько над виробом;
  • не брати гачок в рот;
  • не чухати частини тіла;
  • не вколювати гачок в одяг.

3.9. Не користуйтеся іржавими гачками та спицями.

3.10. Після роботи гачок та спиці покласти в чохлик.

3.11. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.12. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.13. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

3.14. . Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть відходи, сміття,

4.2. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Приведіть себе до порядку і залиште кабінет з дозволу вчителя.

4.5. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі ситуації, яка може призвести до  нещасного випадку необхідно:

  • припинити роботу;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити заходів для надання йому медичної допомоги.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор школи:

_______________

Наказ № ___ від ____

 

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 14

під час роботи на швейній машині

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи на швейній машині  допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • поранення  обличчя, рук, частин тіла;
  • перелом кісток пальців та рук;
  • враження електричним струмом.

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1.Одягніть спецодяг. Волосся обов'язково приберіть під косинку. Заправте звисаючі зав’язки фартуха та іншого одягу під фартух або халат.

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи, приберіть з платформи машини сторонні речі.

2.3. Огляньте шнур привода електричної швейної машини та розетку.

2.4. Перевірте чи надійно закріплені лапка та голка.

2.5. Перед зшиванням переконайтеся у відсутності на лінії шва голок та шпильок.

2.6. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.7. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись в їх справності.

2.8.Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням, тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Світло на швейну машину повинно падати з лівої сторони або з переду.

3.5. Сидіти за швейною машиною потрібно прямо, злегка нахиливши голову вперед.

3.6 На швейній машині з ножним приводом ноги стоять на педалі при чому права трішки спереду лівої.

3.7. На педаль натискати плавно без ривків.

3.8. Руки повинні лежати на платформі машини: ліва на виробі, а права спереду лівої під рукавом машини.

3.9. Не нахилятися близько над  рухомими частинами машини.

3.10. Повертайте махове колесо тільки на себе.

3.11. Не тримайте пальці рук занадто близько до лапки, щоб голка їх не проколола.

3.12. Прошивати потовщені місця на знижених обертах.

3.13. Не тягнути і не підштовхувати тканину.

3.14. На швейній машині з ножним приводом не притримувати привідний ремінь рукою, бо можна поранитися металевою скріпкою.

3.15. Не знімати і не одягати приводний ремінь на робочому ходу машини.

3.16. Не тримати ноги на педалі машини з ножним та електричним приводом під час установлення голки, шпульного ковпачка заправки нитки в машинну голку.

3.17. Включену в розетку швейну машину з електричним приводом не залишати без нагляду .

3.18. Чистку, змазку, ремонт швейної машини з електричним приводом виконувати тільки після відключення її від електромережі.

3.19. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.20. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.21. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Швейну машину з електричним приводом відключити від електромережі.

4.2. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.5. Приведіть себе до порядку і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі виявлення несправності  в розетці, вилці, шнурі, а також дію електричного струму при доторкання до корпусу машини:

  • припинити роботу;
  • відключити машину від електромережі;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити

заходів для надання йому медичної допомоги.

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

Отримав:   _______________________            _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

________________________

Наказ № ___ від__________

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 15

під час роботи з праскою

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи з праскою допускаються особи, які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

  • опіки частин тіла;
  • враження електричним струмом

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на урок.

2.4. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив вчитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Використовуйте інструмент за призначенням,тому що можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму.

3.4. Вмикайте і вимикайте праску сухими руками.

3.5. Виймайте вилку, притримуючи розетку рукою.

3.6. Не торкайтеся, одночасно однією рукою до праски, а другою до радіаторів, труб.

3.7. Не залишайте ввімкнуту праску без нагляду.

3.8. Ставте праску на спеціальну підставку.

3.9. Стежте за тим, щоб підошва праски не торкалася  шнура.

3.8. Слідкуйте за відповідним режимом роботи праски, який відповідав би матеріалу виробу.

3.9. В приміщенні з бетонною підлогою під час прасування стійте на гумовому килимку.

3.10. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.11. Утримуйте в чистоті робоче місце.

3.12. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

3.13. Інструменти загального користування брати з дозволу вчителя і водночас після користування повернути їх.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Вимкніть праску з електромережі.

4.2. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, сміття, відходи.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

4.4. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.5. Приведіть себе до порядку і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення

5. Вимоги безпеки у надзвичайних ситуаціях.

5.1. У разі виявлення несправності  в розетці, вилці, шнурі, а також дію електричного струму при доторканні до корпусу праски:

  • припинити роботу;
  • відключити праску від електромережі;
  • про несправність повідомити вчителя.

5.2. У разі виникнення пожежі телефонувати в пожежну частину.

5.3. У разі нещасного випадку надати першу допомогу потерпілому і вжити

заходів для надання йому медичної допомоги.

 

 

(посада розробника інструкції)           (особистий підпис)      (ініціали, прізвище)

 

 

Отримав:   _______________________              _____________  (підпис)

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Путько Олександр Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
3327
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку