Урок Бісероплетіння. Вибір об'єкта проектування.

Про матеріал
Формування ключових компетентностей учнів шляхом впровадження технологій та прийомів розвитку критичного мислення на уроках трудового навчання
Перегляд файлу

Конспект уроку з трудового навчання для учнів   5-6 класів

Урок

Тема: Вибір об'єкта проектування.

Нитки, стрічки та бісер як конструкційні матеріали. Конструювання прикраси методом фантазування. Виконання малюнка виробу. Міні-маркетингові дослідження.

Мета: засвоєння знань про об’єкти технологічної діяльності, обрати об'єкт проектування, використати метод фантазування, міні-маркетингові дослідження, виконати малюнок виробу як складову процесу конструювання; сформувати вміння створювати малюнок задуманого об’єкта, розвивати увагу, пам’ять,  фантазію, творчість та уяву.

Обладнання: інструкційні картки, олівець, лінійка, гумка, додаткова література, підручник, комп’ютер.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Перевірка присутніх учнів на уроці та їх готовності до уроку.

Гра «Спіймай усмішку»

Усі учасники стають поряд в коло й передають один одному м’яч із смайликом посмішки та промовивши побажання гарного настрою.

Усмішка покращить настрій вам та оточуючим, шукайте приводу для усмішки. Гарного настрою бажаю, віршиком я звеселяю.

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

 II. Актуалізація опорних знань

Бесіда. Як ви розумієте поняття «об’єкт технологічної діяльності»?

Що означає слово прикраса?

Який виріб ви б хотіли створити власними руками?

Гра «Незакінчене речення» (інтерактивна частина заняття)

Створити щось нове та цікаве  людям допомагає… (фантазія)

Метод фантазування потрібний людям для того, щоб… (створити нові форми на основі вже відомого, баченого)

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

Головна умова – відсутність обмежень і правил.

Якщо ми хочемо оточувати себе новими, цікавими, корисними та красивими речами, ми спостерігаємо, запам’ятовуємо, аналізуємо та конструюємо, а також використовуємо уяву та фантазію. Саме так у давнину люди передбачали наукові відкриття, створювали нову техніку, прилади та конструкції.

Створення будь-якого нового об’єкта (виробу) розпочинається із творчого задуму. Суть методу полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти. Цей образ переносять на папір у вигляді рисунка. Дизайнер (художник-конструктор) на початковій стадії проектування  застосовує свою творчу уяву аби створити нову форму об’єкта. Фантазуючи, дизайнер створює форму майбутнього об’єкту та його механізм створення.

Дизайнери - це креативна особистість, що володіє почуттям естетики, гармонії і хорошої композиції і створює нові форми та об’єкти, фантазуючи.

IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Завдання уроку

Засвоїти знання про об’єкти технологічної діяльності, використовуючи метод фантазування; обрати об'єкт проектування, сконструювати прикраси методом фантазу­вання, виконати малюнок виробу.

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя.

 1. Історія виникнення  бісероплетіння 

     Батьківщиною бісеру вважають Стародавній Єгипет. Тут бісер і намистинки були не тільки прикрасою, а й засобом обміну на інші товари: бісер за своєю цінністю переважав золото і срібло. Виробництво скла в Європі починається саме від прибуття намистин із Єгипту. Потім бісер швидко поширився в Римі та помандрував у Візантію, а звідтіля – до ще молодої Венеції. Венеціанський бісер заполонив увесь світ, приносячи колосальні прибутки своїй республіці.

     Відкриття Америки надзвичайно сприяло розквіту бісерної справи. Найкращі землі Америки мали «ціну намиста». А в часи рабовласництва в Африці можна було за кілька низок бісеру курити раба.

     Назва «бісер» походить від арабського слова «бусра» або «бусер» і означає «фальшиві перли». Метод склоробства випадково відкрили фінікійські купці. Одного разу, під час своєї мандрівки по морю, вони висадилися на берег Сирії і вирішили приготувати собі їжу на багатті. Камені, на яких стояв горщик з їжею, виявилися великими шматками селітри. Від сильного жару вони розплавились і, з'єднавшись із піском, утворили рідке скло. Тому саме фінікійські купці продавали скло й вироби з нього по всьому Середземномор'ю.

Різновид бісеру

Гра «Знайди відповідність»

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу бісер

 З бісеру можна створити багато різноманітних прикрас. Але спочатку необхідно опанувати техніки цього виду рукоділля. І для того щоб виготовити прикрасу потрібно мати знання з техніки та використовувати їх на практиці.

2. Історія стрічок.

 Атласна стрічка була популярна ще в доісторичні часи. Тоді це були рослинні волокна, які вплітались у волосся з метою прикрасити зачіску. Вже в Давній Греції жінки вплітали у волосся смужки тканин, щоб прикрасити  свій образ. Пов’язки, прикрашені золотом і коштовними каменями впліталися у волосся в Стародавньому Римі. Крім того, кольоровими стрічками оброблявся одяг, причому кожному соціальному класу відповідав свій колір і матеріал.

В середні віки в Італії стрічками вже декорували спинки стільців і балдахіни, а також підв’язували важкі завіси, якими закривалися вікна для захисту від холоду в зимовий час. Але лише в XIV столітті почало розширюватися побутове вживання шовкових стрічок. Традиції ткацтва в Ліоне і сприятливі кліматичні умови півдня Європи сприяли швидкому розвитку виробництва коштовної шовкової нитки.

Атласні стрічки бувають  гладенькими і при збореним і найкраще використовуються як гнучка основа. Мережна стрічка може бути прикрашена намистинами, вуалева стрічка може бути гладенькою чи зі вставкою з атласу по центру.

Види стрічок

  Похожее изображение  

3. Відомості про походження ниток.

Біля 6 тис. років тому людина вже знала і використовувала чотири найважливіших природних волокна: льон і вовна, шовк та бавовну. 
Першим освоєним людиною волокном був льон. Ще 5 тис.років до різдва Христова в долині ріки Ніл на території сучасного Єгипту з льону виготовляли тканини. Ще раніше люди вміли вилучати волокна зі стебел луб’яних рослин, плести з них тканин і використовувати їх для прикриття свого тіла.

Імовірно, батьківщиною шовку  був Китай. Легенда говорить, що китайська імператриця Хен-Лінг-Чи (2600 років до н.е.) перша відкрила це чудове волокно. Вона випадково занурила кокон у гарячу воду і побачила, що з розм’якшеного кокона відокремилися шовкові нитки. Імператриця зрозуміла можливість використання цих ниток. Так народилася найдавніша культура шовківництва. У Європу шовк потрапив тільки в 552 році.         Константинополь стає центром виробництва шовку.
Купці завозили бавовну з Індії на Близький Схід, у Центральну Азію і потім у Китай. Однієї з загадок розвитку людської цивілізації залишається питання: яким чином людина навчилася вирощувати бавовну, прясти і ткати з неї тканини в один і той же час на різних континентах.

«Т-схема»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«З-Х-Д«Знаю-хочу знати-дiзнався»

  1. Які прикраси можна виготовити із бісеру, ниток та стрічок?
  2. Яким чином з’єднуються між собою деталі прикраси?
  3. Чи можливо поєднати стрічку та бісер щоб виготовити прикрасу?
  4. Що таке кольорова гама?

 «Кошик ідей»

Картинки по запросу кошик

Вибір об’єкта технологічної діяльності

Проектування — це процес створення передбачуваного або можливого об’єкта. Проектування — це вид діяльності, що поєднує елементи ігрової, пізнавальної, перетворювальної, комунікативної, навчальної та практичної діяльності.

 Практична робота. 

Виконання малюнка виробу.

Виконання малюнка виробу

Похожее изображение

Похожее изображение   Картинки по запросу схема метелика з бісеру Похожее изображение

Похожее изображение

Міні-маркетингові дослідження.

Запитання для міні - маркетингового дослідження (запитання написані на дошці)

  1. Чи придбав би для себе таку прикрасу?
  2. Чи придбав би щоб подарувати комусь?
  3. Чи хотів би щоб тобі подарували таку прикрасу?

«Кубування»

 

 

 

 

 

 

 

Підбиття підсумків уроку

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

Підготувати інструменти і матеріали для роботи з бісером.

doc
Додано
2 жовтня 2019
Переглядів
4608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку