Урок "Особливості технології виготовлення прикрас зі стрічок, бісеру, ниток. Прийоми плетіння, нанизування. Технологія з'єднання деталей, зв'язуванням. Добір матеріалу"

Про матеріал
Формування ключових компетентностей учнів шляхом впровадження технологій та прийомів розвитку критичного мислення на уроках трудового навчання.
Перегляд файлу

Конспект уроку з трудового навчання для учнів   5-6 класів

Проекти

Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки

Урок

Тема: Особливості технології виготовлення прикрас зі стрічок, бісеру, ниток. Прийоми плетіння, нанизування. Технологія з'єднання деталей, зв'язуванням. Добір та підготовка матеріалів для прикраси. Технологічний процес виготовлення деталей прикраси.

 

Мета: ознайомити з послідовністю технології виготовлення прикрас зі стрічок, бісеру, ниток. Навчити виготовляти прикраси  шляхом формування вміння виконувати плетіння техніками, які вивчаються; розвивати творчу фантазію  учнів; виховувати вміння відчувати і розуміти прекрасне; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

Обладнання: графічні схеми для плетіння бісером; інструкційні картки; матеріали та інструменти для плетіння бісером; вироби з бісеру, різновид стрічок, нитки,  голки, ножиці, дріт.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка присутніх учнів на уроці та їх готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

«Ромашка Блума»

Ставимо чіткі  запитання до поданої теми.

Прості

Що таке прикраса?

Уточнюючі

Які прикраси ви полюблюєте?

Практичні

Які інструменти та матеріали необхідні для виготовлення прикраси? Як виготовляється дана прикраса?

Інтерпритаційні

Чому діти полюбляють подарунки у вигляді прикраси?

Творчі

Що таке бісероплетіння?

Оцінні

Яким чином людина навчилася вирощувати бавовну?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Прислів'я:

Де руки і охота, там зроблена робота.

Роботящі руки гори вернуть.

На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить.

ІV. Повідомлення теми й мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

Послідовність виготовлення будь-якого виробу залежить від: виду виробу (простий чи складний), освоєння техніки плетіння,  визначення частин з яких прикраса складається.

Загальна послідовність виготовлення виробу.

  1. ПБЖ при роботі на уроці;
  2. Організація робочого місця;
  3. Плетіння виробу за схемою обраним способом низання;
  4. Виготовлення деталей виробу;

VІ. Формування вмінь та навичок

Практична робота. 

1. Аналіз завдань практичної роботи.

2. Правила безпеки життєдіяльності на уроці.

Гра «Світлофор». Визначити правильні й не правильні твердження.

  1.   Перед початком роботи підготувати робоче місце (зелений)
  2.   Ножиці передавати кільцями вперед (зелений)
  3.   Якщо голка зламалася, дістати наступну (червоний)
  4.   Роботу тримати на відстані 50 см від очей (червоний)
  5.   Ножиці класти на стіл зімкнути лезами (зелений)
  6.   Працювати при гарному освітленні (зелений)
  7.   Тримати голку в пеналі (червоний)
  8.   Світло має падати справа (червоний)
  9.   Під час вишивання кожні 25-30 хв робити перерву, щоб не стомлювалися очі (зелений)
  10.  Голку можна ложити на парту на 10-15хв (червоний)
  11.  Нитку відрізувати, а не відкушувати. (зелений)

 

 

Добір та підготовка матеріалів для прикраси

Виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками та схемами.

Картка 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

дбиття підсумків уроку

Рефлексія

1. Що сподобалось на уроці?

 2. Які труднощі виникли при виготовленні прикраси?

3. яким чином можна здолати труднощі при роботі?

4. Що нового навчились на уроці?

Домашнє завдання

Підготувати інструменти і матеріали для роботи.

doc
Додано
2 жовтня 2019
Переглядів
7031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку