В роботі надані методичні рекомендації щодо нестандартного проведення засідання методичних комісій. Ретельно описані перелік необхідних матеріалів, конкурси, тести. В роботі маються додатки щодо проведення -засідання методичної комісії.
1
ПЛАН - СЦЕНАРІЙ НЕСТАНДАРТНОГО ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЕРСТАТНИХ ПРОФЕСІЙ
Метод проведення: ділова гра
Форма проведення: командна, 4 команди по 7 осіб
Кількість членів методичної комісії: 28
Матеріальне оснащення:
Папір, ручки
Питання для розминки
Тест «Педагогічні технології»
Завдання на проблемні ситуації за методом Кейса
Комп'ютер
Музичний супровід
Відеосюжет: «Діаграма« залізо Вуглець»
ПРОВЕДЕННЯ ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ:
І. ОРГМОМЕНТ:
1.1. Формування команд, список команди, капітан команди
(Пояснити, чому обрали саме цього капітана)
1.2.Прідумать назва команди, девіз
1.3. Бліц-інтерв'ю з командами
ІІ. РОЗМИНКА
2.1. продовжити вислів
2.2. Записати на листочку: як і якими методами в училище можна
виховати всебічно розвинену особистість учня
2.3. Відповісти на питання тесту
ІІІ. КОНКУРС «МЕТОД КЕЙСА»
У перекладі «кейс» означає ситуація або випадок. МК являє собою колективний розбір ситуацій, їх оцінювання та внесення своїх пропозицій щодо вирішення тієї чи іншої педагогічної проблеми.
ІУ. ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОСЮЖЕТУ:
-Дати характеристику педагогічної майстерності педагога
- оцінити ситуацію на уроці
- оцінити поведінку учня
- запропонувати методи змусити учня працювати
У. МЕТОД ВІД ПРОТИЛЕЖНОГО:
Дати позитивну оцінку негативних явищ в навчально процесі:
- Двієчники - це добре
- Прогульники - це добре
- Спізнюються - це добре
- Відсутність конспекту викладача або майстра на уроці - це добре
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ:
Метод Кейса, інновації, (у міру назви випливає на екран визначення)
У тестах ви давали визначення поняттям:
- педагогічна майстерність
- педагогічні технології
- педагогічні інновації
- стимулювання
- оптимізація навчального процесу
Отже, сьогодні ми з вами повторили основні поняття:
►МЕТОД КЕЙСА
►Інновації і інноваційні технології
►Всебічно розвинений учень
У тестах ви давали визначення поняттям:
►педагогічна майстерність
►педагогічні технології
►педагогічні інновації
►стимулювання
►оптимізація навчального процесу
РЕЗЮМЕ: Сподіваємося, що сьогоднішнє засідання допоможе вам при вирішенні задач обраної вами проблемної теми. Хотілося б, щоб і в повсякденній роботі ми разом, допомагаючи один одному, вирішували серйозні педагогічні проблеми і завдання, щоб, врешті-решт, ми разом змогли зробити процес навчання наших учнів змістовним, всеосяжним і цікавим. Тільки озброївшись фундаментальними знаннями теорії і практики, ми будемо представляти інтерес для своїх учнів і допоможемо їм повірити в правильності свого вибору.
ДОДАТКИ:
1.ВІЗІТНАЯ КАРТКА КОМАНДИ:
-капітан команди:
-назва команди
-девіз
-список учасників команди:
2. НЕВЕЛИЧКЕ БЛІЦ-ІНТЕРВ'Ю
- Скільки років працюєте на педагогічній ниві?
- Що Перш за все цінуєте в колег?
- Чи є у вас улюблені учні в групі?
- Який урок запам'ятався найбільш з усіх Даних вами?
- Чи є у вас мрія, про якові ви б могли розповісти?
- Назвіть три риси, без яких неможливо буті викладачем або
майстром?
- Назвіть три риси, які б ви хотіли бачити в своїх учнях?
- Хто з ваших колег є для вас зразком у роботі
3.РОЗМІНКА
"Ефективність уроку, результати роботи вчителя - Це не кращі відповіді окремий учнів, а хороші знання ....... всіх учнів "
(В.Сухомлінській)
"Не бійся, що не знаєш, бійся, що ... .. не навчішся"
(Китайська мудрість)
"Щоб побачити щось нове, необхідно зробити .. Щось нове"
(Г.Ліхтенберг)
"Єдиний шлях, який веде до знань - це ....... діяльність "
(Б.Шоу)
"Нещасна людина, яка не робить того, що вона може, а береться
за те, .. чого вона не розуміє "
(Гете)
Сучасні педагоги: “Багато учнів погано вчаться не тому, що вони не можуть вчитися, а тому, що не можуть вчитися так,…… як їх вчать”
.
“У навчанні важливі не знання, а….. методика”
( А.Монтагю)
“Хто намагається розібратися в хорошому і негативному на своїх уроках, той уже досяг …… половини успіху”
(В.Сухомлинський)
4.ТЕСТ «ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ»
1.Яке поняття ви віднесете до педагогічної майстерності?
а-Досконале володіння педагогічною технікою.
б-Досконале знання свого предмета.
в-Досконале володіння педагогічними методами.
г-Всі відповіді вірні.
2. Що означає термін «технологія?
а- "Техносила" - прогрес.
б-«техне» - мистецтво, «логос» - вчення.
в- «технікос» - висока техніка.
г-«технологія» - освіту.
3. Що таке педагогічні інновації?
а-Це все зміни, спрямовані на зміни педагогічної системи.
б-Це нововведення в навчально-виховному процесі з метою підвищення його ефективності.
в-Це нововведення, мобилизирующие внутрішні ресурси педагогічної системи і призводять до підвищення результату.
г-Всі відповіді вірні.
4.Педагогіческіе інновації охоплюють такі основні напрями:
а-Оптимізацію навчально-виховного процесу.
б-Гуманістичну педагогіку, організацію та управління.
в-Нові педагогічні технології.
г-Всі відповіді вірні.
5. Що таке стимулювання навчення?
а-Вимога добре вчитися.
б-«Підштовхування» учнів до успішного навчання.
в-Подолання ліні.
г-Боротьба з поганими звичками, що заважають вчитися.
6.Із наведених прикладів знайдіть правильну відповідь: інновації - це ...
а-Внесення нововведень на урок.
б-Нововведення, зміна всередині системи.
в-Проведення уроку нетрадиційним методом.
г-Всі відповіді вірні.
7. Дайте визначення поняттю «нестандартний урок».
а-Імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру.
б-Організація навчання, при якій викладач веде заняття по твердому розкладу із застосуванням сучасних методик.
в-Нововведення.
г-Інновації.
8. Виберіть методи стимулювання і мотивації поведінки і діяльності.
а- Педагогічна вимога, громадська думка, привчання, вправа, створення виховних ситуацій.
б-Бесіда, лекції, диспути, метод прикладу.
в-Змагання, заохочення, покарання.
г-Пізнавальні ігри, аналіз життєвих ситуацій, створення ситуацій успіху, навчальні вимоги, заохочення і осуд.
9.Сістема придбаних в процесі навчання знань, умінь, навичок, способів мислення - це ...
а-Освіта.
б-Навчання.
в-Викладання.
г-Формування.
10. Що є самим елементарним в проектуванні дидактики?
а-Підручник.
б-Навчальна програма.
в-Державний освітній стандарт.
г-Конспект уроку.
Відповіді на тест «Педагогііні технології»
1-а
2-б
3-г
4-г
5-б
6-б
7-а
8-в
9-а
10-г
5. КОНКУРС «Пантоміма»
Уявіть собі ситуацію. Шевченківська підстанція вирубала світло, а вам не обходимо розповісти учням тему уроку і здійснити якісний показ. Або майстер який - небудь групи захворів і адміністрація училища просить вас провести урок практичного навчання, щоб не переривати навчальний процес. Спробуйте без слів і особливого знання не вашої професії продемонструвати:
- Процес нарізування різьблення різцем
- Свердлення на свердлильному верстаті
- Операція «шабруванні»
- Контроль отвори циліндричної калібр - пробкою
6. МЕТОД КЕЙСА- основні поняття
Сase - приклад, взятий з реального життя, професійного середовища, являє собою не просто правдивий опис подій, а єдиний інформаційний комплекс, що дозволяє зрозуміти ситуацію.
Мета методу кейс-стаді: проаналізувати спільними зусиллями групи студентів ситуацію (кейс), що виникає при конкретному положенні справ, і виробити практичне рішення.
Метод кейс-стаді передбачає: підготовлений в друкованому вигляді приклад кейса (можливий мультимедіа-кейс, відео-ситуація); самостійне вивчення і обговорення кейса учнями; спільне обговорення кейса в аудиторії під керівництвом викладача; дотримання принципу "процес обговорення важливіше самого рішення".
Етапи методу кейс-стаді:
• знайомство з конкретним випадком;
• пошук: оцінка інформації, отриманої з матеріалів завдання, і самостійно залученої;
• обговорення: обговорення можливостей альтернативних рішень;
• резолюція: знаходження рішення в групах;
• диспут: окремі групи захищають своє рішення;
• зіставлення підсумків: порівняння рішень, прийнятих в групах.
Дії викладача в кейс-технології:
• створення кейса або використання вже наявного;
• розподіл студентів по малих групах (4-6 чоловік);
• знайомство студентів з ситуацією, системою оцінювання рішень проблеми, термінами виконання завдань;
• організація роботи студентів в малих групах, визначення доповідачів;
• робота з кейсом;
• організація презентації рішень в малих групах;
• організація загальної дискусії;
• узагальнююче виступ вчителя, його аналіз ситуації;
• оцінювання учнів викладачем.
Особливості методу кейс-стаді:
• створення проблемної ситуації на основі фактів з реального життя (професійної діяльності);
• акцент робиться не на отримання готових знань, а на їх вироблення, на співпрацю викладача зі студентами;
• сприяє збагаченню соціально-правового досвіду студентів шляхом включення і переживання тих чи інших проблемних ситуацій.
МЕТОД КЕЙСА
Назвати причини і шляхи вирішення проблеми ...
1. «Розчарований учень»
Учень провчився рік в училищі за професією «Верстатник широкого профілю». На другому курсі до занять не приступає, пояснює це тим, що він розчарувався в професії.
2. «Унікальний учень»
Учень систематично пропускає навчальні заняття, але корду приходить час писати контрольне, тематичні атестації та здавати заліки, він приходить в училище і все здає на добре і відмінно. Як змусити учня систематично відвідувати училище?
3. «Вагітна учениця»
До вас підходить учениця 2-го курсу і повідомляє вам про те, що вона вагітна і що вже пізно робити аборт. Вона приїхала з села, у неї дуже строгі батьки, яких вона боїться. Вона не знає, як їй далі бути, що робити і як їй тепер закінчувати училище.
4. Зухвала поведінка. Учень - сирота вважає себе обділеним в увазі з боку педагогів училища. Він хамить всім викладачам, заважає їм проводити уроки. У гуртожитку влаштовує бійки. Ваші дії.