План- конспект першого уроку
3 клас
Тема: «Україна – єдина країна!»
Мета: поглибити знання дітей про Україну,її історію, культуру, формувати в учнів поняття «єдність», «цілісність»; розвивати мовлення дітей, їх кругозір; виховувати любов до рідної країни та почуття повали до неї.
Обладнання: аудіо записи пісень Т.Петриненко «Україна»,Н. Бучинська «Мова єднання», фізична карта України, стрічки синьо-жовтого кольору, стікери у вигляді промінців, стікери у вигляді серця, вислови відомих людей про Україну, картки з прислів’ями, плакат «Абетка міст України», проектор.
Хід уроку
1.1. Привітання з учнями
Благослови нас, добрий Боже,
Благослови, Пречиста Мати,
Хай Ваша ласка нам поможе
Щасливо рік шкільний почати!
- Доброго дня, любі школярі! Щиро вітаю, Вас, з Днем знань – справжнім всенародним святом мудрості, доброти і людяності. Цей день завжди особливо урочистий і хвилюючий, адже саме з нього починається незвіданий, цікавий і, водночас, нелегкий шлях до пізнання, до нових звершень. Бажаю усім у цьому навчальному році підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети. Традиційно, обов’язковою умовою свята Першого вересня є перший урок. Якою ж буде тема уроку,спробуйте здогадатись самостійно.
1.2. Оголошення теми уроку. Створення проблемної ситуації.
- Послухайте уривок аудіозапису відомого українського співака і ви одразу здогадаєтесь про що йтиме мова на першому уроці. (Звучить пісня Тараса Петриненка «Україна»)
- Про, що йде мова у пісні?
- Так, дійсно, ми поговоримо про нашу рідну Батьківщину – Україну.
2. Вивчення нового метеріалу
2.1. Актуалізація опорних знань
Україно моя, Україно!
Ти для мене святиня свята.
Неподільна, чарівна, єдина.
Дідівська й батьківська земля.
- Тема нашого уроку: «Україна- єдина країна»
2.1. Вправа «Мікрофон»
- Як ви гадаєте, чому саме так звучить тема першого уроку? *(Діти висловлюють свої думки)
- У зв’язку з останніми подіями в країні, всі жителі нашої держави молять Бога про мир, спокій та єдність і цілісність України.
2.2. Асоціативний кущ «Україна»
- А чим для Вас є Україна? Давайте разом засвітимо Сонце любові, тепла і надії на краще життя, а в середині нашої сонячної системи поставимо таке близьке всім слово – Україна
Рідна земля Батьківщина батьки
Українська пісня Україна Звичаї
Державна мова традиції працьовитий народ .
А й справді, Україна – це рідна мова, якою мама співала колискову, бабуся розповідала казки, передаючи одвічну народну мудрість. Кожна людина з теплотою згадує свій дім, це місце, де вона народилася, де пройшло її дитинство. Це її маленька батьківщина, затишне родинне вогнище. Коли скласти маленькі батьківщини кожного з нас, вийде наша велика Батьківщина – Україна.
2.3. Хвилинка – цікавинка. Рубрика «Це цікаво!!!»
За формою державного устрою Україна є унітарною державою, тобто такою, в якій відсутні територіальні одиниці, які б мали політичний суверенітет або самостійність. Важливо, що територіальні одиниці в унітарній державі можуть користуватися соціальним, культурним, економічним, мовним, але не політичним суверенітетом.
Україні як унітарній державі властиві такі ознаки:
* єдина загальнодержавна система органів влади;
“єдине законодавство;
* єдине громадянство;
* єдина система судових, правоохоронних, контрольно-наглядових та інших органів;
* єдина грошова система тощо.
- Яке ключове слово містять всі ознаки України, як унітарної держави?
- Єдина. Наша Україна – Єдина країна.
2.4. «Абетка міст України»
- А чи знаєте Ви, територіальний склад України?
- Україна складається з 24 областей. З безлічі міст та сіл. Зараз побачимо, як добре Ви знаєте населені пункти України. Пропоную гру «Абетка міст України»
А – Артемівськ О – Одеса
Б – Бердянськ П – Почаїв
В – Волинь Р - Рівне
Г – Горлівка С – Сторожинець
Д – ДніпропетровськТ – Тернопіль
Е - ЕнергодарУ – Ужгород
Є – ЄвпаторіяФ – Фастів
Ж – ЖитомирХ – Хотин
З – ЗапоріжжяЦ – Цюрупинськ
І – Івано-Франківськ Ч – Чернівці
К – КиївШ – Шепетівка
Л – ЛьвівЩ – Щастя
М – МиколаївЮ - Южноукраїнськ
Н – НовоселицяЯ – Яремче
- У нашій абетці зібрані великі міста та маленькі містечка, ви називали їх не задумуючись, де вони знаходяться на сході чи на заході, на півночі чи півдні. Адже,незалежно від місця розташування всі ці населені пункти є частинкою нашого спільного дому – нашої України. І ніхто немає права зазіхати на нашу єдність та цілісність.
3.Закріплення знань формування умінь і навичок.
3.1. Виконання практичного завдання “Обійми Україну теплом своїх долонь”
- А зараз кожен учень отримає кольорову долоньку та стікер у вигляді серця, на якому слід написати за що ви любите нашу країну і ми все це розмістимо навколо ось такого схематичного зображення території України ( тобто карти) , щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших долонь. Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми є громадяни своєї милої України. Ми її сини і доньки , а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви , діти, будете старанно вчитись на благо своєї Вітчизни.
3.2. Стрічка єднання «Якою я бачу свою Україну в майбутньому»
Під аудіо запис пісні «Мова єднання» діти утворюють ланцюжок з синьо-жовтих стрічок і озвучують,якою вони бачать Україну через кілька років.
4. Підсумок уроку
4.1. Молитва за Україну.
Боже великий, єдиний,
Нам Україну храни,
Волі і світу промінням
Ти її осіни.
Світлом науки і знання
Нас, дітей, просвіти,
В чистій любові до краю,
Ти нас, Боже, зрости.
Молимось, Боже єдиний,
Нам Україну храни,
Всі свої ласки-щедроти
Ти на люд наш зверни.
Дай йому волю, дай йому долю,
Дай доброго світу,
Щастя дай, Боже, народу
І многая, многая літа.
(Діти передають свічку по колу)
Перегляд відеозапису «Благослови!»
Дерево « Чемності»
Щоб краще пам’ятати правила поведінки давайте дамо
один одному обіцянку. А щоб вона не була пустою
розмовою закріпимо своїм підписом. Ваші батьки будуть нотаріусом, який дає гарантію вашої обіцянки.
Усе це ви зробили на листочках, які ви бачите на деревах.
Тож наше слідуючи завдання усі ці листочки помістити на дереві.
У нашому класі від сьогодні буде рости дерево Чемності і ми будемо як дбайливий господар за ним доглядати.
Якщо будуть обіцянки порушуватись, то листочки будемо зривати із дерева. А це значить,що дерево буде псуватися. І нам потрібно буде його лікувати. А які ліки будуть потрібні для дерева я думаю, що ви знати їх будете самі.
Ваші батьки завжди зможуть побачити чи чемна і відповідальна їхня дитина глянувши на Дерево Чемності.
На мою думку воно буде у нас процвітати і рости.
А на вашу думку?
Успіхів вам, сили і доброго здоров’я!
Обіцяю бути завжди Обіцяю бути завжди
добрим і чемним школярем добрим і чемним школярем
________________________ ________________________
________________________ ________________________
Обіцяю бути завжди Обіцяю бути завжди