Мета:навчати учнів здійснювати проектну діяльність, формувати дослідницькі вміння на основі дослідження процесу збереження світла та тепла, поглиблювати, розширювати знання про джерела енергії; формувати соціальний досвід, пов’язаний із реалізацією ідеї скорочення витрат енергії, громадянську позицію;розвивати мовлення, мислення, уяву;виховувати екологічну культуру, дбайливе відношення до енергоресурсів. Завдання:усвідомити проблему збереження теплової та електричної енергії в побуті;навчитися встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;дослідити власні звички, стиль життя щодо скорочення витрат енергії;визначити і виконувати прийнятні для себе та суспільства дії щодо раціонального використання енергії та тепла;проектувати свою діяльність, пов’язану із залученням інших людей;узагальнити і презентувати результати діяльності. Очікувані результати:розповідати про джерела енергії;пояснювати необхідність збереження теплової та електричної енергії у побуті;аналізувати власні звички, стиль життя, пов’язані з користуванням електричними приладами;визначати доступні шляхи скорочення витрат енергії;визначати і виконувати прийнятні для себе і членів родини дії щодо скорочення витрат енергії;фіксувати результати спостережень за процесом постачання енергії до користувача;проектувати власну діяльність щодо залучення інших до справи раціонального використання енергії;презентувати результати діяльності. Тип проекту: За діяльністю, що домінує в проекті – дослідницько-інформаційний. За кількістю навчальних предметів, охоплених проектом – міжпредметний (образотворче мистецтво, читання), надпредметний (фізика, економіка). За кількістю учасників проекту – груповий із залученням батьків. За тривалістю виконання – середньостроковий (3 тижні). За характером контактів - внутрішній. За характером партнерських взаємодій – кооперативний. Об’єкт дослідження: тепло та енергія. Предмет дослідження: збереження тепла та енергії в домі
1 етап – підготовка до проектування. Визначення мети та очікуваних результатів1. Обговорення теми з учнями 2. Визначення мети, завдання проекту3. Об’єднання дітей у 4 групи залежно від їх бажань: науковці; дослідники; економісти; промоутери.4. Розподіл завдань між членами проекту та визначення плану дій кожної групи.
Переваги повітряної енергіїВикористання повітряних електростанцій та вітряків. Екологічно-чистий вид енергії. Виробництво електроенергії за допомогою "вітряків" не супроводжується викидами вуглекислого чи будь-якого іншого газу. Відновлювана енергія. Енергія вітру, на відміну від викопного палива, невичерпна. Ергономіка. Вітрові електростанції займають мало місця і легко вписуються в будь-який ландшафт, а також відмінно поєднуються з іншими видами господарського використання території. Краще рішення для важкодоступних місць. Для віддалених місць встановлення вітрових електрогенераторів може бути найкращим і найдешевшим рішенням.
2 етап – реалізація проекту. Промоутери Плакати Малюнки Вірші, слогани Листівки Зібрались усі ви тут не спроста: Енергозбереження – наша мета. Запам’ятайте назавжди, люди: Невичерпних ресурсів на Землі не буде. Багато залежить від нашого вміння!Що ми залишимо новим поколінням?Хочемо їм зберегти тепла,Щоб наша Земля яскраво розквітла,Щоб у віконце у нашій оселіВеселка дивилась весело-весело!