Тема уроку: Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А. Камічука «В зелені діброва» та тексту «На екскурсії».
Мета уроку: ознайомити учнів з новою буквою Її та її звуковим значенням;
вдосконалювати робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати спостережливість, пам'ять, логічне мислення, увагу, мовлення учнів, самостійність; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з буквою Її;
виховувати в учнів патріотичні почуття.
Обладнання уроку: ілюстрації Києва, їжачка, поїзда, лілії; карта України; картки зі словами для гри «Третій зайвий», квитки для подорожі, Буквар, літера Ї.
Методи і прийоми: бесіда, розповідь, звуко-буквенний аналіз слів, визначення зайвого слова в групі, артикуляція виучуваного звука, визначення позиції виучуваного звука у слові, читання «ланцюжком», напівголосне читання, колективне читання.
Тип уроку: урок читання букварного періоду
Клас: 1
Хід уроку
І. Організація класу
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 1 класі
Діти - просто мо-ло-дці!!!
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новою літерою, а ще ми сьогодні будемо подорожувати. Який же вид транспорту для цього оберемо? Дізнаємось, відгадавши загадку.
Він по рейках вдалеч мчить,
Ще й фурчить, шипить, сичить? (Поїзд)
– Із собою візьмемо звичайно гарний настрій. Звичайно, щоб відбулася наша подорож нам потрібно придбати квитки. Де ж нам їх взяти? Треба заробити! Для цього потрібно виконати певні завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Гра «Третій зайвий».
- Назвіть зайве слово в кожній групі:
санки – ковзани – книга
зошит – хустка – пенал
синиця – півень – сова
кіт – собака – білка
смородина – груша – слива
окунь – фіалка – айстра
Петрусь – Маринка – Максим
море – ставок – гора
2. 3вуко-буквений аналіз слів. Робота біля дошки
- Діти, запишіть , будь ласка, звукові схеми таких слів:
"шпак", "мишка", "груша"
- - о - - о - - о - - о - о
3. Вручення квитків
- Ви всі молодці, добре впоралися із завданнями, і отримуєте квитки на екскурсію.
ІV. Вивчення нового матеріалу
А тепер ми будемо чемними пасажирами. Всі займаємо свої місця у вагонах і відправляємось у подорож. По якій країні будемо подорожувати допоможе нам загадка:
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша – солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься…(Україна)
( на дошку вивішується карта України)
2. Артикуляція виучуваного звука. Визначення позиції виучуваного звука у слові.
(вивішування на дошку малюнків із звуковою схемою)
- Що спільного в цих словах? (Буква ї) Назвіть звуки в кожному слові.
Отже, буква «ї» на письмі позначає два звуки [йі]. Яке місце займає літера «ї» в цих словах?
Пригадайте і назвіть подібні сполучення м'якого приголосного з іншими голосними звуками. Які з них ми вже навчилися позначати буквами?
([й'а] — буквою Я.)
3. Порівняння букви Її з іншими буквами, визначення її місця в кишеньковій азбуці.
«І» без «Ї» не ступить кроку,
Поміж ними свар нема.
«І» до «Ї» моргає оком,
«Ї» у відповідь двома.
І.Січовик
4.Робота над сторінкою Букваря. (с. 116-117)
1)читання слів у стовпчиках з буквою «ї» «ланцюжком»
- Отже, ми подорожуємо Україною. А щоб вирушити далі в путь, треба виконати нове завдання. Розгорніть буквар. Прочитаємо слова у стовпчиках «ланцюжклм». Помандруємо Україною далі.
2) Опрацювання вірша А.Камінчука про Україну
- Послухайте вірш про Україну. Які почуття він у вас викликає?
Як описана Україна у вірші? (в зелені діброва, в китицях калина, чудова Україна)
Із яким настроєм треба читати вірш про таку красиву країну?
Заучування вірша напам'ять.
3) Фізкультхвилинка
( діти імітують рухи поїзда)
Їдуть-їдуть поїзди
До столиці трудової.
В славне місто – Київ-град,
Що цвіте мов пишний сад.
ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ
Навчання грамоти
на тему:
«Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів.
Опрацювання вірша А. Камічука «В зелені діброва» та тексту «На екскурсії»»
1 клас
Вчитель: Мороз А. В.
Тема уроку: Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А. Камічука «В зелені діброва» та тексту «На екскурсії».
Мета уроку: ознайомити учнів з новою буквою Її та її звуковим значенням;
вдосконалювати робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати спостережливість, пам’ять, логічне мислення, увагу, мовлення учнів, самостійність; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з буквою Її;
виховувати в учнів патріотичні почуття.
Обладнання уроку: ілюстрації Києва, їжачка, поїзда, лілії; карта України; картки зі словами для гри «Третій зайвий», квитки для подорожі, Буквар, літера Ї.
Методи і прийоми: бесіда, розповідь, звуко-буквенний аналіз слів, визначення зайвого слова в групі, артикуляція виучуваного звука, визначення позиції виучуваного звука у слові, читання «ланцюжком», напівголосне читання, колективне читання.
Тип уроку: урок читання букварного періоду
Клас: 1
Хід уроку
І. Організація класу
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 1 класі
Діти - просто мо-ло-дці!!!
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новою літерою, а ще ми сьогодні будемо подорожувати. Який же вид транспорту для цього оберемо? Дізнаємось, відгадавши загадку.
Він по рейках вдалеч мчить,
Ще й фурчить, шипить, сичить? (Поїзд)
– Із собою візьмемо звичайно гарний настрій. Звичайно, щоб відбулася наша подорож нам потрібно придбати квитки. Де ж нам їх взяти? Треба заробити! Для цього потрібно виконати певні завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Гра «Третій зайвий».
- Назвіть зайве слово в кожній групі:
санки – ковзани – книга
зошит – хустка – пенал
синиця – півень – сова
кіт – собака – білка
смородина – груша – слива
окунь – фіалка – айстра
Петрусь – Маринка – Максим
море – ставок – гора
2. 3вуко-буквений аналіз слів. Робота біля дошки
- Діти, запишіть , будь ласка, звукові схеми таких слів:
"шпак", "мишка", "груша"
- - о - - о - - о - - о - о
3. Вручення квитків
- Ви всі молодці, добре впоралися із завданнями, і отримуєте квитки на екскурсію.
ІV. Вивчення нового матеріалу
А тепер ми будемо чемними пасажирами. Всі займаємо свої місця у вагонах і відправляємось у подорож. По якій країні будемо подорожувати допоможе нам загадка:
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша – солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься…(Україна)
( на дошку вивішується карта України)
2. Артикуляція виучуваного звука. Визначення позиції виучуваного звука у слові.
(вивішування на дошку малюнків із звуковою схемою)
- Що спільного в цих словах? (Буква ї) Назвіть звуки в кожному слові.
Отже, буква «ї» на письмі позначає два звуки [йі]. Яке місце займає літера «ї» в цих словах?
Пригадайте і назвіть подібні сполучення м'якого приголосного з іншими голосними звуками. Які з них ми вже навчилися позначати буквами?
([й'а] — буквою Я.)
3. Порівняння букви Її з іншими буквами, визначення її місця в кишеньковій азбуці.
«І» без «Ї» не ступить кроку,
Поміж ними свар нема.
«І» до «Ї» моргає оком,
«Ї» у відповідь двома.
І.Січовик
1)читання слів у стовпчиках з буквою «ї» «ланцюжком»
- Отже, ми подорожуємо Україною. А щоб вирушити далі в путь, треба виконати нове завдання. Розгорніть буквар. Прочитаємо слова у стовпчиках «ланцюжклм». Помандруємо Україною далі.
2) Опрацювання вірша А.Камінчука про Україну
- Послухайте вірш про Україну. Які почуття він у вас викликає?
Як описана Україна у вірші? (в зелені діброва, в китицях калина, чудова Україна)
Із яким настроєм треба читати вірш про таку красиву країну?
Заучування вірша напам'ять.
3) Фізкультхвилинка
( діти імітують рухи поїзда)
Їдуть-їдуть поїзди
До столиці трудової.
В славне місто – Київ-град,
Що цвіте мов пишний сад.
4) Опрацювання тексту «На екскурсії»
- У кожній країні є багато міст, але одне з них — найголовніше — столиця. Таким містом в Україні є Київ. Це дуже старовинне місто. Йому понад півтори тисячі років. Київ стоїть на березі Дніпра — найбільшої річки в Україні.
(вивішування на дошку ілюстрацій Києва)
Читання тексту вчителем
Бесіда за змістом тексту
Напівголосне читання учнями тексту «На екскурсії»
Вибіркове читання
- Прочитайте власні назви у тексті.
- Зачитайте слова Лесі.
5) Читання рукописного шрифту
Київ – столиця України.
(колективне читання речення)
V. Підсумок уроку
- На сьогодні подорож закінчилась. Яка літера допомогла вам прочитати багато слів? (ї) Які звуки вона позначає? ([йі]).
- Які місця в Києві відвідали ви разом з нашими героями тексту Дмитриком, Лесею та Петриком?
- Про що ви почули вперше?
- Чи сподобалась вам екскурсія столицею?
- Отже, рушаймо додому, на нас чекає відпочинок!
Гра «Третій зайвий».
санки – ковзани – книга |
зошит – хустка – пенал |
синиця – півень – сова |
кіт – собака – білка |
смородина – груша – слива |
окунь – фіалка – айстра |
Петрусь – Маринка – Максим |
море – ставок – гора |
= о |
= о |
= о |
= о |
- о - |
- о |
= о - - |