ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ Навчання грамоти на тему: «Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі].

Про матеріал

Тема уроку: Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А. Камічука «В зелені діброва» та тексту «На екскурсії».

Мета уроку: ознайомити учнів з новою буквою Її та її звуковим значенням;

вдосконалювати робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати спостережливість, пам'ять, логічне мислення, увагу, мовлення учнів, самостійність; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з буквою Її;

виховувати в учнів патріотичні почуття.

Обладнання уроку: ілюстрації Києва, їжачка, поїзда, лілії; карта України; картки зі словами для гри «Третій зайвий», квитки для подорожі, Буквар, літера Ї.

Методи і прийоми: бесіда, розповідь, звуко-буквенний аналіз слів, визначення зайвого слова в групі, артикуляція виучуваного звука, визначення позиції виучуваного звука у слові, читання «ланцюжком», напівголосне читання, колективне читання.

Тип уроку: урок читання букварного періоду

Клас: 1

Хід уроку

І. Організація класу

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 1 класі

Діти - просто мо-ло-дці!!!

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новою літерою, а ще ми сьогодні будемо подорожувати. Який же вид транспорту для цього оберемо? Дізнаємось, відгадавши загадку.

Він по рейках вдалеч мчить,

Ще й фурчить, шипить, сичить? (Поїзд)

– Із собою візьмемо звичайно гарний настрій. Звичайно, щоб відбулася наша подорож нам потрібно придбати квитки. Де ж нам їх взяти? Треба заробити! Для цього потрібно виконати певні завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Третій зайвий».

- Назвіть зайве слово в кожній групі:

санки – ковзани – книга

зошит – хустка – пенал

синиця – півень – сова

кіт – собака – білка

смородина – груша – слива

окунь – фіалка – айстра

Петрусь – Маринка – Максим

море – ставок – гора

2. 3вуко-буквений аналіз слів. Робота біля дошки

- Діти, запишіть , будь ласка, звукові схеми таких слів:

"шпак", "мишка", "груша"

- - о - - о - - о - - о - о

3. Вручення квитків

- Ви всі молодці, добре впоралися із завданнями, і отримуєте квитки на екскурсію.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • 1.Вступна бесіда

А тепер ми будемо чемними пасажирами. Всі займаємо свої місця у вагонах і відправляємось у подорож. По якій країні будемо подорожувати допоможе нам загадка:

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша – солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься…(Україна)

( на дошку вивішується карта України)

2. Артикуляція виучуваного звука. Визначення позиції виучуваного звука у слові.

(вивішування на дошку малюнків із звуковою схемою)

- Що спільного в цих словах? (Буква ї) Назвіть звуки в кожному слові.

Отже, буква «ї» на письмі позначає два звуки [йі]. Яке місце займає літера «ї» в цих словах?

Пригадайте і назвіть подібні сполучення м'якого приголосного з іншими голосними звуками. Які з них ми вже навчилися позначати буквами?

([й'а] — буквою Я.)

3. Порівняння букви Її з іншими буквами, визначення її місця в кишеньковій азбуці.

«І» без «Ї» не ступить кроку,

Поміж ними свар нема.

«І» до «Ї» моргає оком,

«Ї» у відповідь двома.

І.Січовик

4.Робота над сторінкою Букваря. (с. 116-117)

1)читання слів у стовпчиках з буквою «ї» «ланцюжком»

- Отже, ми подорожуємо Україною. А щоб вирушити далі в путь, треба виконати нове завдання. Розгорніть буквар. Прочитаємо слова у стовпчиках «ланцюжклм». Помандруємо Україною далі.

2) Опрацювання вірша А.Камінчука про Україну

- Послухайте вірш про Україну. Які почуття він у вас викликає?

Як описана Україна у вірші? (в зелені діброва, в китицях калина, чудова Україна)

Із яким настроєм треба читати вірш про таку красиву країну?

Заучування вірша напам'ять.

3) Фізкультхвилинка

( діти імітують рухи поїзда)

Їдуть-їдуть поїзди

До столиці трудової.

В славне місто – Київ-град,

Що цвіте мов пишний сад.

Перегляд файлу

http://takpro100.net.ua/images/stories/frame/child/hedgehog_mm.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ

Навчання грамоти

на тему:

«Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів.

Опрацювання вірша А. Камічука «В зелені діброва» та тексту «На екскурсії»»

1 клас

 

 

               Вчитель: Мороз А. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А. Камічука «В зелені діброва» та тексту «На екскурсії».

Мета уроку:  ознайомити  учнів з новою буквою Її та її звуковим значенням;

вдосконалювати робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати спостережливість, пам’ять, логічне мислення, увагу, мовлення учнів, самостійність; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з буквою Її;

виховувати в учнів  патріотичні почуття.

Обладнання уроку: ілюстрації Києва, їжачка, поїзда, лілії; карта України; картки зі словами для гри «Третій зайвий», квитки для подорожі,  Буквар, літера Ї.

Методи і прийоми: бесіда, розповідь, звуко-буквенний аналіз слів, визначення зайвого слова в групі, артикуляція виучуваного звука, визначення позиції виучуваного звука у слові, читання «ланцюжком», напівголосне читання, колективне читання.

Тип уроку: урок читання букварного періоду

Клас: 1

Хід уроку

І. Організація класу

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 1 класі

Діти -  просто мо-ло-дці!!!

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новою літерою,  а ще ми сьогодні будемо подорожувати. Який же вид транспорту для цього оберемо? Дізнаємось, відгадавши загадку.

Він по рейках вдалеч мчить,  

Ще й фурчить, шипить, сичить? (Поїзд)

– Із собою візьмемо звичайно гарний настрій. Звичайно, щоб відбулася наша подорож нам потрібно придбати квитки.  Де ж нам  їх  взяти? Треба заробити! Для цього потрібно виконати певні завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 1. Гра «Третій зайвий».

 - Назвіть зайве слово в кожній групі:

 санки – ковзани – книга

 зошит – хустка – пенал

 синиця – півень – сова

 кіт – собака – білка

 смородина – груша – слива

 окунь – фіалка – айстра

 Петрусь – Маринка – Максим

 море – ставок – гора

2. 3вуко-буквений аналіз слів. Робота біля дошки

- Діти, запишіть , будь ласка, звукові схеми таких слів:

 "шпак",    "мишка",   "груша"

        - - о -        - о - - о      - - о - о

3. Вручення квитків

- Ви всі молодці, добре впоралися із завданнями, і отримуєте квитки на екскурсію.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступна бесіда

А тепер ми будемо чемними пасажирами. Всі займаємо свої місця у вагонах і відправляємось у подорож. По якій країні будемо подорожувати допоможе нам загадка:

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша – солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься…(Україна)

( на дошку вивішується карта України)

2. Артикуляція виучуваного звука. Визначення позиції виучуваного звука у слові.

(вивішування на дошку малюнків із звуковою схемою)

- Що спільного в цих словах? (Буква ї) Назвіть звуки в кожному слові.

Отже, буква «ї» на письмі позначає два звуки [йі]. Яке місце займає літера «ї» в цих словах?

Пригадайте і назвіть подібні сполучення м'якого приголосного з іншими голосними звуками. Які з них ми вже навчилися позначати буквами?

 ([й'а] — буквою Я.)

3. Порівняння букви Її з іншими буквами, визначення її місця в кишеньковій азбуці.

 «І» без «Ї» не ступить кроку,

Поміж ними свар нема.

«І» до «Ї» моргає оком,

«Ї» у відповідь двома.

    І.Січовик

  1. Робота над сторінкою Букваря. (с. 116-117)

1)читання слів  у стовпчиках з буквою «ї» «ланцюжком»

- Отже, ми подорожуємо Україною. А щоб вирушити далі в путь, треба виконати нове завдання. Розгорніть буквар. Прочитаємо слова у стовпчиках «ланцюжклм». Помандруємо Україною далі.

         2) Опрацювання вірша А.Камінчука про Україну

- Послухайте вірш про Україну. Які почуття він у вас викликає?

Як описана Україна у вірші? (в зелені діброва, в китицях калина, чудова Україна)

Із яким настроєм треба читати вірш про таку красиву країну?

Заучування вірша напам'ять.

           3) Фізкультхвилинка

( діти імітують рухи поїзда)

Їдуть-їдуть поїзди

До столиці трудової.

В славне місто – Київ-град,

Що цвіте мов пишний сад.

            4)  Опрацювання тексту «На екскурсії» 

 - У кожній країні є багато міст, але одне з них — найголовніше — сто­лиця. Таким містом в Україні є Київ. Це дуже старовинне місто. Йому понад півтори тисячі років. Київ стоїть на березі Дніпра — найбільшої річки в Україні.

(вивішування на дошку ілюстрацій Києва)

Читання тексту вчителем

Бесіда за змістом тексту

  • Хто приїхав до Дмитрика? (Леся з Петриком)
  • До якого міста на приїхали діти? (до Києва)
  • Де побували діти? (на Андріївському узвозі, в Маріїнському парку, оглянули Михайлівський Золотоверхий собор, відвідали ляльковий театр)
  • Назвіть дійових осіб тексту.

Напівголосне читання учнями тексту «На екскурсії»

Вибіркове читання

 -  Прочитайте власні назви у тексті.

   - Зачитайте слова Лесі.

           5) Читання рукописного шрифту

Київ – столиця України.

(колективне читання речення)

V. Підсумок уроку

- На сьогодні подорож закінчилась. Яка літера допомогла вам прочитати багато слів? (ї) Які звуки вона позначає? ([йі]).

-  Які місця в Києві відвідали ви разом з нашими героями тексту Дмитриком, Лесею та Петриком?

-  Про що ви почули вперше?

- Чи сподобалась вам екскурсія столицею?

- Отже, рушаймо додому, на нас чекає відпочинок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Третій зайвий».

 

санки – ковзани – книга

зошит – хустка – пенал

синиця – півень – сова

кіт – собака – білка

смородина – груша – слива

окунь – фіалка – айстра

Петрусь – Маринка – Максим

море – ставок – гора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

= о

= о

= о

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

= о

- о -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- о

= о - -

 

 

http://1.bp.blogspot.com/-0jg3Cws0Awc/UHKuTZLOzUI/AAAAAAAABjo/-NVqXxCSExc/s1600/%D0%B1%D1%83%D0%BA%D0%B2%D0%B0+%D1%97.png

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
2666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку