План гурткової роботи з зображувальної діяльності "Перлина Петриківки"

Про матеріал
План розрахований на дітей старшого дошкільного віку. Розроблений згідно програми "Українське дошкілля", "Впевнений старт".
Перегляд файлу

Затверджено                                                                    Погоджено

Директор                                                                   Методист 

КЗ «Широківський ЗДО №4»                                 КЗ «Широківський ЗДО №4»

_____Н.О.Коржовська                                               _____Ю.М.Бубненкова

 

 

 

 

 

План

гурткової     роботи

«Перлина Петриківки»

по КЗ «Широківський ЗДО №4 »

на 2019 – 2020н. р.

керівник гуртка Бубненкова Ю.М.

 

 

 

 

 

 

                                                  

 

 

п/п

Тема, підтема

Зміст роботи

Термін

виконання

1.

Вступ. Історія петриківського розпису

Ознайомити дітей з найяскравішим з видів мистецтва, що здавна поширений на Україні – декоративним розписом, історією його виникнення

Вересень

 

2.

Основні засоби мистецтва. Фарби. Кольори веселки.

Ознайомити з основним прийомом, завдяки якому досягається емоційна виразність творів. Ознайомити дітей з фарбами та навчити користуватись ними.

Вересень

 

3.

Кольорознавство. Колірна гама класичного петриківського розпису.

Розширити знання малят про «колір», «колорит», про перехід від теплого(жовтий, оранжевий, червоний) до холодного(синій, голубий, фіолетовий), а також їх поєднання (змішування)

Вересень

 

4.

Наш помічник - пензель

Ознайомити дітей з властивостями пензля і  «тичка» (як можна самостійно зробити «тичок», «кошачок»), які бувають пензлі, їхні відмінності та нумерація.

Жовтень

 

5.

Основні напрямки навчання виховання та розвитку умінь декоративного малювання

-візерунок у квадраті;

-композиція візерунка в шестикутнику

Удосконалювати знайомі та навчити новим прийомам декоративного малювання – лінія, мазок, крапка, круг. Вчити малювати широкі та тонкі лінії одним пензлем, мазок великий та малий.

Жовтень

 

6.

Прийоми малювання елементів Петриківського розпису

-мазок «зернятко»;

-вусик «зернятка»;

-«зернятко»;

-«горішок»;

-«колосок»;

-чобіток для Миколая;

-«кривеньке зернятко»;

-початок квітки- «пуп янки».

Ознайомити дітей з мазком «зернятко», «кривеньке зернятко», способами виконання цих мазків та поєднання цих мазків в «горішок», «пуп янок». Вчити заповнювати площинний чобіток знайомими мазками, лініями, кругами, крапками.

Листопад

 

 

 

 

 

 

Грудень

 

7.

Засвоєння малювання мазка «кривеньке зернятко»

-«кривенькі зернятка» по колу;

-«дзвіночки»;

-«горішок»;

-ялинка;

-сніжинка.

За допомогою «зерняток» та «кривеньких зерняток» створювати композиції.

Січень 2020

 

8.

Малювання простої та складної форми листя

-просте листя;

-орнамент у стрічці з простого листя;

-складне листя;

-домалюємо листячко до полунички.

Вчити малювати просте і складне листя, яке складається з плавних ліній та мазків «зернятко». Намагатися , щоб діти виконували листки в орнаменті однакового розміру.

Лютий

 

9.

Засвоєння малювання елементів декоративного розпису за допомогою пальців.

Вчити за допомогою пальця (великого, малого) виконувати композиції – відбиток пальця (калина, виноград, кукурудза, смородина); відбиток витягнутої форми(шипшина, пелюстки квітів)

Лютий

.

10.

Малювання «цибульки»

Поглибити виконання складних елементів петриківського розпису. Вчити малювати «цибульку» пальцем та пензлем, виконуючи все поетапно.

Березень

 

11.

Закріплення виконання елементів петриківського розпису:

-Лебедина вірність;

-парасолька.

Вчити дітей створювати образ лебедів із квіткової композиції («цибульки», листочків, кружечків, ліній);декоративно оформлювати площинну форму лінійним орнаментом.

Березень

 

12.

Квілінг у петриківському розписі

Вчити дітей скручувати паперову стрічку у вільну спіраль, закріпити її клеєм, за допомогою пальців притискати у послідовності

Березень

13.

Предметна аплікація.

Тарілочка.

Навчити складати папір навпіл, вчетверо. Урізноманітнити діяльність та розширити здібності дітей в декоративній творчості. Вчити безпечному користуванню ножицями.

Березень

 

14.

Малювання перехідного мазка

Ознайомити з малюванням перехідного мазка.

Березень

 

15.

Засвоєння елементів петриківського розпису:

-ложки;

-Коник;

-пава;

-кульбабки;

-«намалюю писанку, намалюю»;

-ананас.

Досконале виконання елементів розпису; використання перехідного мазка; розвивати творчість, естетичний смак.

Квітень

 

16.

Малювання птахів :

-півник;

-зозуля.

Виконання композиції поетапно;використовувати різні мазки, з мазків квіти, листя; оздоблювати площинних птахів за задумом.

Квітень

2 зан.

17.

Декоративна аплікація:

-Коло. «Тарілочка» в середині квадрата;

-«Гармошка»;

-орнамент для сорочки

Вчити дітей створювати візерунок у формі кола з готових елементів в середині квадрата, складати папір в кілька шарів та вирізати геометричні елементи – трикутники. Навчити ритмічно розташовувати елементи.

Травень

 

18.

Бесіда про українське народне мистецтво «Петриківський розпис».Екскурсія до музею народної творчості та етнографії.

Виховувати інтерес до українського народного мистецтва.

Травень

 

19.

Петриківка овочами

 

Травень

20.

Виставка дитячого малюнка «Петриківський первоцвіт»

 

Травень

 

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку