Заняття доброти "Наші пухнасті друзі"

Про матеріал
навчальна: формувати у дітей гуманне ставлення до тварин та навички правильного ставлення та поводження з ними; розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес дітей до живої природи та вміння аналізувати, спостерігати, робити висновки;закріплювати поняття про те, що тварини вимагають до себе дбайливого та доброго ставлення; сприяти налагодженню доброзичливості, сердечності, взаєморозуміння та взаємоповаги; виховна: виховувати любов і чуйність до тварин, відповідальність за їх життя.
Перегляд файлу

Конспект заняття

про гуманне та відповідальне ставлення до тварин для дітей середнього дошкільного віку на тему: "Наші пухнасті друзі"

    Характеристика заняття: комплексне (дитина у природному довкіллі, літературна скринька).

     Мета: навчальна: формувати у дітей гуманне ставлення до тварин та  навички правильного ставлення та поводження з   ними;

розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес дітей до живої природи та вміння аналізувати, спостерігати, робити висновки;закріплювати поняття про те, що тварини вимагають до себе дбайливого та доброго ставлення; сприяти налагодженню доброзичливості, сердечності, взаєморозуміння та взаємоповаги;

виховна: виховувати любов і чуйність до тварин, відповідальність за їх життя.

      Матеріал: ілюстрації домашніх тварин; картки-пазли з зображенням кішки та собаки; загадки про тварин; портрет В. О. Сухомлинського; презентація "Породи кішок" і "Породи собак"; маска кота; розмальовка з зображенням кошеня і цуценя.    

                                                                 

    Попередня робота: читання, вивчення віршів, відгадування загадок.

 

Хід заняття

І. Вступна частина

Привітання.

  • Добрий день вам, діти!
  • Добрий день.
  • Добрий день вам, киці!
  • Няв, няв, няв!
  • Добрий день, собачки!
  • Гав-гав-гав!
  • Добрий день вам, жабки!
  • Ква-ква-ква!
  • Пташечка у небі співає пісень,
  • Ніби вітає усіх: «Добрий день!»

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Вихователь: Щоб дізнатися про кого сьогодні піде мова на занятті вам необхідно скласти пазли.

 

Робота в групах. Складання пазлів.

(Одна група отримує малюнок котика, розрізаний на декілька частин; інша малюнок собаки, розрізаний на декілька частин. Необхідно швидко скласти із фрагментів малюнок).

Представлення результатів.

Вихователь: Сьогодні ми продовжимо розмову про тварин, які живуть поруч - в одному з нами будинку, у нашому дворі. Розмова піде про домашніх тварин - кішок та собак. Ми з'ясуємо, як потрібно ставитися до домашніх вихованців.

1. Розповідь вихователя.

   -Діти, нас повсюди оточує розмаїтний, безмежний, неповторний світ живої природи. Це пишні гіллясті дерева, дивовижної краси квіти, барвисті метелики, пернаті птахи і, звісно, наші чотириногі друзі — тварини. Тварина стала вірним другом людини ще в прадавні часи, коли наші пращури змогли приручити диких звірів. І тепер ми вже не можемо уявити наше життя без  — веселого, пильного і відданого друга та охоронця, без кота — поважного та вусатого мишолова. А комусь до вподоби крихітний хом’ячок, кумедна морська свинка або пухнастий довговухий кролик чи папуга.

   Про те, що в багатьох із вас є хатні улюбленці, свідчить ця барвиста та яскрава виставка ваших малюнків. Приємно, що у вас так багато маленьких друзів.

   Це свідчить про ваші добрі серця. Адже тварина віддячує вірністю та прихильністю тільки тому, хто дбає та піклується про неї, і ніколи не стане другом для того, хто хоч раз завдав їй болю та шкоди.

   Іноді тварин називають нашими меншими братами. А брати, як відомо, потребують доброго, уважного ставлення до себе.

   До цієї теми в своїх творах неодноразово звертався відомий український письменник та педагог Василь Олександрович Сухомлинський. Сьогодні ми прочитаємо його оповідання про тварин та їх радощі, прикрощі, пригоди і сподівання.

 

ІІІ. Основна частина.

  • Читання оповідання В. О. Сухомлинського «Покинуте кошеня»

   Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.

   Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить — тремтить. Поверталась із школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.

2.  Бесіда

— Про що розповідається в оповіданні?

— Як почувало себе кошеня?

— Хто побачмв кошеня?

— Що зробила Наталочка?

— Що б ви зробили у такій ситуації ?

— У кого з вас дома мешкає  маленьке кошеня?

— Чи знаєте ви, як потрібно піклуватися про нього? Розкажіть це.

3. Читання оповідання В. О. Сухомлинського «Миколка, Вітя й цуцик»

   Дорогою додому Миколка й Вітя підібрали цуцика. Він сидів у канаві і жалібно скавучав.

  Кому ж буде цуценя? Довго думали хлопчики й дійшли; нехай три дні живе у Віті, потім три дні у Миколки, потім знов три дні у Віті... Через місяць хлопчики візьмуть цуцика, винесуть у поле й підуть у різні боки. За ким побіжить — той і господар.

  Побудував Миколка для цуцика гарну будку. Тричі на день виносила мама цуцикові суп і котлетку.

  У Віті не було ні будки, ні супу, ні котлетки. Поклав він біля свого ліжка ряднинку.

  На ній цуцик і спав. Іноді вночі йому хотілося в якихось собачих справах надвір, він тихенько торкав лайкою ковдру, Вітя прокидався й випускав малого. Їв цуцик шкуринку, розмочену в гарячій воді.

  Через місяць узяли хлопчики цуцика й пішли з ним далеко-далеко у поле. Вийшли на високу могилу, пустили його й розлетілися в різні боки.

  Цуцик побіг за Вітею.

4. Бесіда

— Яке враження справило на вас це оповідання?

— Розкажіть, як кожен із хлопчиків доглядав за песиком.

— Як це робив Микола?

— Як піклувався про собачку Вітя?

— Кого ж обрав цуцик своїм господарем?

— Чому, на вашу думку, він так учинив? (Відповіді вихованців)

— Людині байдужій, із черствим та холодним серцем, здається, що і тварини — бездушні та нерозумні, що вони не можуть відчувати й розуміти того, що відбувається навколо. Але це, звісно, не так. Тварина, як і всі ми, любить лагідне та дбайливе ставлення до себе, і вона з острахом та тривогою відчуває людську жорстокість.

— Справжня людина завжди має залишатися людиною — і в ставленні до інших людей, і в ставленні до рослин, дерев, квітів і, звісно, до тварин. Беручи додому маленьке кошенятко чи кумедного песика, веселого хом’ячка чи кролика, ми відповідаємо за них, за їх життя. Тварина наслідує в чомусь вдачу свого господаря. У злого та непривітного господаря собака буде злим, жорстоким. У байдужої господині навряд чи виросте ласкавий та лагідний кіт. Натомість він буде сполоханим та диким. Чи варто оселяти вдома тварину, якщо тобі байдужа її доля?

Що ми маємо зробити для того щоб чотириногий мешканець нашої квартири чи подвір’я став справжнім другом для нас? Як ми повинні ставитися до тварин? (Відповіді вихованців)

5.Фізкультхвилинка

  •  Що ж, прийшла пора трохи відпочити. Хочу я на фізкультхвилинку всіх вас запросити.

Котик рано піднімався (потягнутися),

Добре лапкою вмивався (піднести руки до обличчя) Нахилився вправо-вліво (нахили тулуба вправо-вліво). Посміхнувся неквапливо (усміхнутися).

Швидше, котику, присідай (присісти),

Мишку лапками хапай (зігнути, розігнути пальці). Поруч муха задзижчала (помахи руками),

І його роздратувала (поставити руки на пояс). Він її прогнав від себе (помахи руками),

До роботи ж йому треба (сіли за парти).

 

  • Ось і вправи закінчились. Молодці, діти, добре впорались, сідайте на місця.

6. Відгадування загадок.

-Сьогодні на нашому занятті ми продовжимо дізнаватися багато чого цікавого про... 

В хаті я мишей ганяю,

Вуса ще з дитинства маю,

Лапками чешусь щодня.

Я пухнасте...(кошеня)

В буді живе,

кісточки гризе.

Гавкає, кусається.

Як він називається?

(Песик)

7. Вправа "Які бувають кішки та собаки?"    (перегляд презентації з фотографіями різних порід кішок та собак).

Рухлива вправа "Я - ... (якась тваринка)"

(показати рухами, жестами, мімікою поведінку улюбленої домашньої тваринки).

Дидактична гра "Гарно-погано"

Вихователь: В давнину говорили: «Людина – цар природи». Вона може як допомагати природі, так і наносити шкоду. Я пропоную гру «Гарно-погано». Вам необхідно розподілити зображення на дві групи. Зелений круг на столі – гарний вплив людини на природу, а червоний – поганий.

Підсумок: Як людина повинна відноситися до природи? Доповніть словами правило екологічної поведінки людини:

«Слід усім запам’ятати – тварин треба… (захищати)

Їх оселі не… (руйнуй).

Краще взимку… (підгодуй).

 

IV. Підсумок заняття.

Вихователь: Що цікавого дізналися на занятті?

Вихователь: Кожен із вас може зробити багато добрих справ у природі і тоді ви станете справжніми друзями природи. Любіть тварин, не наносіть їм шкоди, а допомагайте, охороняйте їх. Світ навколо нас прекрасний. Ми маємо любити й оберігати його.

   Діти, у мене в руці картинки із зображенням кішки та собаки розфарбуйте ці картинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
9563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку