Папір своїми руками
(інтегроване з пошуково - дослідницькою діяльністю, старша група)
Підготувала Жихор І. М.
Мета. Розвивати інтерес до пізнання навколишнього світу, до практичної діяльності, дрібну моторику рук, уяву, мислення. Виховувати економне використання паперу, екологічну свідомість. Узагальнити знання дітей про різноманітність паперу та його значення в житті людини. Ознайомити з технологією виготовлення паперу на фабриках. Закріпити знання про важливість дерев у житті людей і тварин. Ввести в словник слово «макулатура». Спонукати дітей до виготовлення паперу. Під час практичної діяльності закріпити властивості паперу (легко рветься, швидко вбирає воду).
Обладнання. Відеофільм, різний папір та вироби з паперу, гаряча вода, блендер, клей ПВА, гуаш білого кольору, посуд з ситом, качалки, клейонка, рушничок.
Повідомляю дітям, що сьогодні вранці кур’єр «Нової почти» приніс посилку.
Дістаємо з ящика: кольоровий папір, серветки, туалетний папір, зошит, книжка, фантик від цукерки, коробка, виріб із паперу…
Проводиться дидактична гра «Посортуй сміття».
Виготовлення паперу.
1. Потрібно порвати папір на дрібні шматочки. Візьміть по аркушу паперу і розірвіть його. (закріпити властивість паперу, що він легко рветься)
2. Тепер потрібно залити гарячою водою і розім’яти все це блендером. Це зроблю я сама, тому що можна обпектися гарячою водою. А блендер – це електроприлад, при використанні якого необхідно дотримуватись техніки безпеки.
- Що станеться з папером у воді? (стане м'яким)
- Як ви думаєте, навіщо збиваємо блендером? (щоб став однорідним, ніби «кашка»)
3. Далі додаємо до отриманої «кашки» клей та білу фарбу.
- Навіщо потрібно додавати клей? (щоб був міцніший)
- А білу фарбу? (щоб був білим)
4. Наступне, що потрібно зробити – процідити.
- Як ви думаєте, навіщо? (щоб прибрати зайву рідину)
Перед дітьми стоїть посуд з ситом. Кожній дитині накладаю «кашку» в сито і вони прибирають зайву вологу.
5. Діти, перед вами лежать рушнички на клейонці. «Кашку» із сита обережно перенесіть на рушник і розкачуйте качалкою.
- Навіщо це робити? (щоб папір став рівним)
- Що вам нагадує розкачування паперу? (розкачування тіста)
6. Діти, тепер залишилося лише дочекатися коли папір висохне. Після цього можна буде з нього щось виготовити, наприклад, листівку.
А який саме буде папір коли висохне, я вам зараз покажу. (показую заздалегідь виготовлений папір)
А на екрані ви можете побачити, що саме виготовляють із переробленої макулатури. (показ продукції вторинного вживання: коробки, пакети, стакани, конверти, блокноти, туалетний папір))