План-конспек уроку музичного мистецтва на тему «ІНСТРУМЕНТАЛЬНЕ СОЛО»

Про матеріал
Тема. Інструментальне соло Мета. Ознайомити учнів з поняттям сольна, дуетна інструментальна музика, з жанром етюд у мистецтві та жанром концерту, ознайомитися з творчістю Ф. Шопена, Н. Паганіні. Розвивати вміння учнів надавати характеристику музичному образу інструментального сольного твору, розрізняти на слух звучання музичних інструментів. Виховувати інтерес до інструментальної сольної музики зарубіжних композиторів, норвезької народної пісні. Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.
Перегляд файлу

 

 

 

                              План-конспект

             з уроку музичного мистецтва

          по темі «ІНСТРУМЕНТАЛЬНЕ СОЛО»

                         5 клас

 

                                                           

                                                             вчитель: Кокарєва М.О.

 

УРОК 21                                                                                                                 5-Б клас

Тема. Інструментальне соло

Мета.

  • Ознайомити учнів з поняттям сольна, дуетна інструментальна музика, з жанром етюд у мистецтві та жанром концерту, ознайомитися з творчістю Ф. Шопена,         Н. Паганіні.
  • Розвивати вміння учнів надавати характеристику музичному образу інструментального сольного твору, розрізняти на слух звучання музичних інструментів.
  • Виховувати інтерес до інструментальної сольної музики зарубіжних композиторів, норвезької народної пісні.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, комп'ютер, ілюстрації до музичного твору та пісні, відеопрезентації, портрети Н. Паганіні, Ф. Шопена.

Основні поняття для засвоєння: сольна, дуетна інструментальна музика, жанри етюд, інструментальний концерт.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Н. Паганіні. Рондо зі скрипкового концерту № 2. Соната для скрипки і гітари.
  • Ф. Шопен. Етюд №2 фа-мінор.
  • Норвезька народна пісня «Чарівний смичок»

Хід уроку

1. Вхід під музику Н. Паганіні. Організаційний момент. Мотивація

2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — програмна і непрограмна музика, творчість композиторів Ґ. Генделя,Т. Альбіноні, музичні та живописні твори, присвячені воді.

3. Бесіда про особливості сольної інструментальної музики.

Серед безлічі інструментальних творів є твори у різному виконанні. Залежно від кількості виконавців ця музика може бути сольною, дуетною, ансамблевою чи оркестровою.

 Пригадайте, що ви знаєте про інструментальну музику. Які інструментальні твори вам особливо запам’яталися? Сьогодні ми послухаємо різну інструментальну музику та визначимо їхні засоби виразності.

                                                                                          C:\Users\user\Desktop\partyinfo_6207_90171.jpg

Музичний словничок

Інструментальну музику, яку виконує один інструмент, називають сольною, а виконавця такої музики — солістом.

4. Музичне сприймання.

  • Н. Паганіні. Рондо зі скрипкового концерту № 2.Соната для скрипки та гітари;
  • Ф. Шопен. Етюд № 2 фа-мінор.

5. Аналіз музичного твору.

  • Які характерні риси цих творів? Чим вони подібні та чим відрізняються?
  • Який з творів прозвучав у сольному виконанні?
  • Чи схожа музика Паганіні на ту, яку ви слухали раніше? Який з інструментів виконував соло?
  • Розкажіть про засоби музичної виразності кожного твору.

6. Розповідь про композитора.

C:\Users\user\Desktop\karaz_w_laimoon_chopin_s_piano_conc_no_2_and_the_krakoviak_v.jpgФридерик Франсуа Шопен— найвидатніший польський композитор та піаніст. Його твори для фортепіано та фортепіано з оркестромвважають вершиною інструментальної музики. Композитор є автором2 концертів, 57 мазурок, 16 полонезів, 19 ноктюрнів та вальсів, 27 етюдів та інших творів.

 

Музичний словничок  

Слово «етюд» може означати:

  • твір образотворчого мистецтва допоміжного характеру, виконаний з натури;
  • невеликий літературний твір;
  • невеликий музичний твір віртуозного характеру або п’єса навчального характеру.

 

7. Виконання творчого завдання.

Пропонуємо розглянути різні види етюдів у мистецтві: живописний етюд, нотний текст етюду Ф. Шопена, фотоетюд, літературний етюд. Завдання для учнів: розгляньте різні етюди. Що спільного, а що відмінного між ними? Який із них, на вашу думку, може бути ілюстрацією до твору Шопена?

C:\Users\user\Desktop\1348493291-97516-184.jpgC:\Users\user\Desktop\shevchenkovo-543320.jpg

 

 

Музичний словничок

Соліст-виконавець може виконувати музичний твір із супроводом (оркестру, ансамблю тощо). Виконання музичного твору двома музикантами називають дуетом, а трьома музикантами — тріо

 

 

C:\Users\user\Desktop\Живая-музыка-199x300.jpgC:\Users\user\Desktop\IMG_2325-copy.jpg

 

C:\Users\user\Desktop\koncert.jpg

                                                  

8. Розповідь про композитора.

Ніколо Паганіні — італійський скрипаль-віртуоз, композитор та гітарист. Автор 24 каприсівдля скрипки соло, 6 концертів для скрипки та оркестру, 12 сонат для скрипки та гітари, 12 струнних квартетів й інших творів.Одинадцятирічним хлопчиком Паганіні вперше виступив на концерті в Генуї. Він добре володів інструментом й невдовзі став найвідомішим виконавцем у всій Італії.

З 1828-1834 концертував, заявивши про себе як найдивовижніший віртуоз епохи.

 

C:\Users\user\Desktop\Николо_Паганини.jpg

 

 

Музичний словничок

Концерт великий віртуозний за характером музичний твір, написаний для одного інструмента в супроводі оркестру або ансамблю.

 

C:\Users\user\Desktop\boy.jpg

9. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя).

10. Розучування пісні. Норвезька народна пісня «Чарівний смичок».

Усвідомлення змісту пісні, особливостей її характеру та мелодії. Виконання першого куплету пісні з показом руху мелодії. Конкурс на найкраще виконання мелодії куплету.

 

                            C:\Users\user\Desktop\img11.jpg

 

Вокально-хорова робота.

Виконання вивчених пісень за бажанням учнів (виконання:соло, дует,тріо, ансамбль. Робота над виразним ,емоційним виконанням з ритмічними рухами під музику)

 11. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  • Розкажіть про свої враження після прослуханих творів.
  • У чому, на вашу думку, геніальність Ф. Шопена та Н. Паганіні?
  • Чим вразила вас музика цих геніїв?
  • Дайте визначення поняттям: соло, дует, тріо.

12. Домашнє завдання.

Послухайте інші твори Ф. Шопена та Н. Паганіні. До одного з них намалюйте ілюстрацію.Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Музика двох геніїв»

Мета: навчитися створювати сюжет реклами та закачувати мобільні рингтони з музичних шедеврів, знаходити потрібну інформацію та обробляти її.

Очікуваний результат: сюжет реклами та плакат.

План створення:

Чи хочете дізнатися, які з музичних творів Ф. Шопена та Н. Паганіні звучать у наш час з телевізійного екрана? Чи маєте бажання створити власну рекламу будь-якого дитячого товару? Тоді за справу!

1-й крок — перегляньте з друзями дитячі телевізійні реклами, послухайте уважно, яка музика в них звучить. Чи є серед них твори двох геніїв? Проаналізуйте. Послухайте мобільні рингтони своїх друзів. Чи звучить у них музика Ф. Шопена та Н. Паганіні?

2-й крок — створіть сюжет реклами будь-якого дитячого товару, яку можна було б показати на екрані під музику одного з двох композиторів. Намалюйте афішу цієї реклами та стисло розкажіть про її сюжет. У кого вийде найкраще?

3-й крок — закачайте у свій мобільний телефон музичні твори або їхні сучасні обробки двох геніїв, які вам сподобалися найбільше.

Поділіться новинкою з друзями. Слухайте із задоволенням!

13. Вихід із класу під музику Н. Паганіні. C:\Users\user\Desktop\i.jpg

       

 

 

                                                

                                        

docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
1603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку