План-конспект
з уроку музичного мистецтва
по темі «ІНСТРУМЕНТАЛЬНЕ СОЛО»
5 клас
вчитель: Кокарєва М.О.
УРОК 21 5-Б клас
Тема. Інструментальне соло
Мета.
Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, комп'ютер, ілюстрації до музичного твору та пісні, відеопрезентації, портрети Н. Паганіні, Ф. Шопена.
Основні поняття для засвоєння: сольна, дуетна інструментальна музика, жанри етюд, інструментальний концерт.
Твори, що вивчаються на уроці:
Хід уроку
1. Вхід під музику Н. Паганіні. Організаційний момент. Мотивація
2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — програмна і непрограмна музика, творчість композиторів Ґ. Генделя,Т. Альбіноні, музичні та живописні твори, присвячені воді.
3. Бесіда про особливості сольної інструментальної музики.
Серед безлічі інструментальних творів є твори у різному виконанні. Залежно від кількості виконавців ця музика може бути сольною, дуетною, ансамблевою чи оркестровою.
Пригадайте, що ви знаєте про інструментальну музику. Які інструментальні твори вам особливо запам’яталися? Сьогодні ми послухаємо різну інструментальну музику та визначимо їхні засоби виразності.
Музичний словничок
Інструментальну музику, яку виконує один інструмент, називають сольною, а виконавця такої музики — солістом.
4. Музичне сприймання.
5. Аналіз музичного твору.
6. Розповідь про композитора.
Фридерик Франсуа Шопен— найвидатніший польський композитор та піаніст. Його твори для фортепіано та фортепіано з оркестромвважають вершиною інструментальної музики. Композитор є автором2 концертів, 57 мазурок, 16 полонезів, 19 ноктюрнів та вальсів, 27 етюдів та інших творів.
Музичний словничок
Слово «етюд» може означати:
7. Виконання творчого завдання.
Пропонуємо розглянути різні види етюдів у мистецтві: живописний етюд, нотний текст етюду Ф. Шопена, фотоетюд, літературний етюд. Завдання для учнів: розгляньте різні етюди. Що спільного, а що відмінного між ними? Який із них, на вашу думку, може бути ілюстрацією до твору Шопена?
Музичний словничок
Соліст-виконавець може виконувати музичний твір із супроводом (оркестру, ансамблю тощо). Виконання музичного твору двома музикантами називають дуетом, а трьома музикантами — тріо
8. Розповідь про композитора.
Ніколо Паганіні — італійський скрипаль-віртуоз, композитор та гітарист. Автор 24 каприсівдля скрипки соло, 6 концертів для скрипки та оркестру, 12 сонат для скрипки та гітари, 12 струнних квартетів й інших творів.Одинадцятирічним хлопчиком Паганіні вперше виступив на концерті в Генуї. Він добре володів інструментом й невдовзі став найвідомішим виконавцем у всій Італії.
З 1828-1834 концертував, заявивши про себе як найдивовижніший віртуоз епохи.
Музичний словничок
Концерт — великий віртуозний за характером музичний твір, написаний для одного інструмента в супроводі оркестру або ансамблю.
9. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя).
10. Розучування пісні. Норвезька народна пісня «Чарівний смичок».
Усвідомлення змісту пісні, особливостей її характеру та мелодії. Виконання першого куплету пісні з показом руху мелодії. Конкурс на найкраще виконання мелодії куплету.
Вокально-хорова робота.
Виконання вивчених пісень за бажанням учнів (виконання:соло, дует,тріо, ансамбль. Робота над виразним ,емоційним виконанням з ритмічними рухами під музику)
11. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
12. Домашнє завдання.
Послухайте інші твори Ф. Шопена та Н. Паганіні. До одного з них намалюйте ілюстрацію.Для допитливих — виконання музичного проекту.
Проект «Музика двох геніїв»
Мета: навчитися створювати сюжет реклами та закачувати мобільні рингтони з музичних шедеврів, знаходити потрібну інформацію та обробляти її.
Очікуваний результат: сюжет реклами та плакат.
План створення:
Чи хочете дізнатися, які з музичних творів Ф. Шопена та Н. Паганіні звучать у наш час з телевізійного екрана? Чи маєте бажання створити власну рекламу будь-якого дитячого товару? Тоді за справу!
1-й крок — перегляньте з друзями дитячі телевізійні реклами, послухайте уважно, яка музика в них звучить. Чи є серед них твори двох геніїв? Проаналізуйте. Послухайте мобільні рингтони своїх друзів. Чи звучить у них музика Ф. Шопена та Н. Паганіні?
2-й крок — створіть сюжет реклами будь-якого дитячого товару, яку можна було б показати на екрані під музику одного з двох композиторів. Намалюйте афішу цієї реклами та стисло розкажіть про її сюжет. У кого вийде найкраще?
3-й крок — закачайте у свій мобільний телефон музичні твори або їхні сучасні обробки двох геніїв, які вам сподобалися найбільше.
Поділіться новинкою з друзями. Слухайте із задоволенням!
13. Вихід із класу під музику Н. Паганіні.