План – конспект до онлайн уроку
фізичної культури для учнів 5-их класів
Урок 10 (1) Дата 23.09.2022
Модуль Рухливі ігри Клас 5 А / 5 Б
Завдання уроку.
Місце проведення: платформа Google Meet.
Інвентар: ноутбук, презентація, спортивна форма.
Час проведення: 13:00-13:25 та 14:00-14:25
Розробив вчитель фізичної культури: Калашник Дмитро Сергійович
ХІД УРОКУ
Зміст навчального матеріалу уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
Підготовча частина – до 10 хв |
||
1. Привітання. Повідомлення завдань уроку |
1 хв |
Перевірити наявність учнів на уроці |
2. Організувати клас для виконання : |
30 с |
Нагадати, що треба зберігати поставу чітко виконувати вправи |
Комплекс ЗРВ на місці |
7 хв |
З використанням відео |
ПОСИЛАННЯ НА КОМПЛЕКС ЗРВ: https://youtu.be/ENbkigHpE4U?list=PLClf2GrvGRf5lI07hclP8LYX2RgTsnML2 |
|
Чітко виконуємо вправи ,ви бачите на екрані. |
Основна частина до 10 хв |
||
Слайд 3 Що таке рухлива гра? |
до 10 хв
до 10 хв
до 10 хв
|
Рухлива гра – це активна рухлива діяльність дітей, для якої характерні творчі рухливі дії, мотивовані її сюжетом. Ці дії частково обмежуються правилами, спрямованими на подолання різних труднощів. Зміст рухливої гри складає її сюжет (тема, ціль, завдання), правила і рухливі дії. |
Слайд 4 Завдання рухливої гри? |
зміцнює здоров’я та підвищує працездатність, покращує діяльність дихальної, серцево-судинної систем, стимулює обмінні процеси, формує правильну поставу, позбавляє плоскостопості; розвиває слухову, рухову увагу та пам’ять, кінетичний праксис, уяву, уміння дітей орієнтуватися у просторі, фізичні якості (швидкість, силу, спритність, гнучкість, витривалість), емоційно-вольову сферу; виховує спостережливість, уважність, дисциплінованість, уміння чітко дотримуватися правил, бажання брати активну участь у спільній грі, грати в команді, ураховувати помилки своїх товаришів і свої власні, за необхідності допомагати ровесникам. |
|
Слайд 5 Різновиди ігор |
Рухливі ігри дозволяють вирішити одночасно декілька завдань: зняти фізичне напруження в дітей і закріпити засвоєні мовленнєві навички. Які ж види ігор виділяють? |
|
Слайд 6 1.1 Ігри різної рухливості |
Ігри різної рухливості мають творчий колективний характер. Їх можна включати в корекційно-ігровий простір. Легкий біг, стрибки, долання перешкод (підлізання під мотузок, пролізання через обруч чи під дугою тощо) поєднують із виконанням мовленнєвих завдань, що дозволяє дітям уникати розумової перевтоми, а педагогу розвивати в учнів уміння розподіляти довільну увагу, координувати свої рухи. |
|
Слайд 7 1.2 Ігри-естафети
|
Ігри-естафети являють собою змагання, в яких гравці на швидкість виконують найрізноманітніші завдання, що відповідають їх психофізичним можливостям (перелізти через колоду, перестрибнути через струмок, пролізти через обруч, під дугою тощо).
|
|
Слайд 8 1.3 Загально розвивальні ігри |
Загально розвивальні ігри спрямовані на одночасний розвиток у дітей кількох різноманітних рухів і формування таких якостей, як сила, спритність, витривалість, швидкість реакції. |
|
Слайд 9 1.4 Цілеспрямовані ігри |
Цілеспрямовані ігри дозволяють зосередити увагу педагога на якомусь одному завданні – наприклад, на розвитку певної групи м'язів або закріпленні певного мовного матеріалу. |
|
Слайд 10 1.5 Народні ігри |
Народні ігри являють собою багатющу скарбницю надбань українського народу. Використання у таких іграх доступного для сприймання та вимови дитячого ігрового фольклору (приспівки, заклички, потішки, приказки, примовки, небилиці, мирилки, дражнили, лічилки, скоромовки, чистомовки, звуконаслідування, загадки, забавлянки) роблять їх цікавими та ефективними для розвитку мовленнєвої діяльності дітей-логопатів. |
|
Слайд 11 Боротьба в квадратах |
Креслять три квадрата: розмір першого 3X3 м, другого 2X2 м, третього 1X1 м. Відстань між квадратами 1,5 м. У перший квадрат викликають чотирьох гравців. За сигналом вони намагаються плечем виштовхнути один одного з кола. Переможець залишається в квадраті. Троє переможених переходять в сусідній квадрат і таким же способом продовжують боротьбу. Решта двоє закінчують поєдинок в малому квадраті. Гравець, який залишився в першому квадраті, отримує чотири очки, у другому - три, в третьому - два, а вибившій- одне очко. Закінчивши гру, четвірка йде на своє місце, а в перший квадрат викликається чергова четвірка. Забороняються грубі поштовхи. Гравцеві, що очікує суперника, дозволяється стояти в положенні вільно. |
|
Слайд 12 «Мисливці і качки» |
Гравці діляться на дві команди, одна з яких - «мисливці» - стає по колу (перед межею), друга - «качки» - входить в середину кола. У «мисливців» волейбольний м'яч. Опис гри. За сигналом мисливці починають вибивати качок з кола. Кожен гравець може сам метати м'яч або передати м'яч для кидка партнера по команді. Качки, бігаючи усередині кола, рятуються від м'яча, ухиляючись і підстрибуючи. Підбита качка залишає коло. Гра закінчується, коли в колі не залишається жодної качки, після чого гравці міняються ролями. Перемагає команда, що зуміла підстрелити качок за менший час. Керівник може встановити час гри для метання м'яча в качок. Тоді підсумок підводиться за кількістю качок, вибитих за цей час. |
|
Слайд 13 Виклик номерів |
Гра — змагання в бігу. Гравці розподіляються на дві команди з 6—10 чоловік, шикуються в паралельні колони і розраховуються по порядку номерів. У 15—20 кроках перед командами знаходяться стійка, набивний м'яч. У 5 кроках перед лінією старту проводять ще одну межу — лінію фінішу. Керівник стоїть збоку і називає номер. Ці гравці оббігають предмети і прагнуть якнайскоріше перетнути лінію фінішу. Той, кому це вдалося першим, приносить команді одне очко. Номери називають в будь-якій послідовності, що забезпечує їх постійну готовність до старту. Гра продовжується 3—4 хвилини. Перемагає команда, що набрала більше очок. Гру можна провести, орієнтуючи хлоп'ят на зоровий сигнал. В цьому випадку на щільних листах наперед пишуть крупні цифри. Керівник стоїть перед командами і піднімає листи. Гравці, що мають цей номер, оббігають предмет, фінішують і встають на свої місця в колонах. |
|
Слайд 14 «Знайди собі пару» |
Мета: учити дітей бігати в різних напрямах, не наштовхуватись одне на одного. Виховувати увагу, вміння орієнтуватися в просторі, слухати сигнали вихователя.
Хід гри: Діти стають парами. Вихователь каже слова: «кожен пару свою має, поряд грається, гуляє. За сигналом розійдіться, пострибайте, посміхніться. Майданчиком пройдіть…Пару знов свою знайдіть!» за умовним сигналом діти розходяться або розбігаються по майданчику. За другим сигналом – діти стають парами. |
|
Слайд 15 «Пташки літають»
|
Мета: учити дітей зістрибувати з невисоких предметів і бігати врозтіч. Виховувати увагу, кмітливість.
Хід гри: Діти стоять на майданчику на підвищенні (5 – 10 см) Ясно світить сонечко, Пташки в поле захотіли, Піднялися й полетіли.
Діти зістрибують і «літають» - бігають, розмахуючи руками, присідають; «клюють зернятко» - стукають пальчиками по колінах. На слова ведучого: «Дощ! Пташки в гніздечка полетіли», діти біжать на свої місця.
|
|
Заключна частина – до 5 хв |
||
Слайд 16 1. Рефлексія Запитання для самоперевірки: |
до 3 хв |
Що таке рухлива гра? Які види рухливих ігор ти знаєш? Назви три улюблені рухливі ігри. |
2. Посилання на тестування на платформі (12 запитань)
|
до 1 хв |
Пройти тестування, як дз |
3. Домашнє завдання: |
до 1 хв |
Запитай у батьків, у які рухливі ігри вони грали у дитинстві. Спробуй пограти у них. |