План-конспект дистанційного уроку з ЯДС у 2 класі "Я досліджую веселку"

Про матеріал
Урок має на меті сформувати уявлення про веселку, її кольори, уявлення про розкладанні сонячного світла, утворення веселки, мотивувати до пошуку і засвоєння нових знань, активізувати пізнавальну діяльність дітей, вчити помічати красу навколо нас. Розвивати мислення, пам’ять, просторову уяву, спостережливість, вміння знаходити відповідь на проблемне запитання, уміння досліджувати, почуття прекрасного. Виховувати любов і дбайливе ставлення до оточуючого нас світу. Результати навчання: наприкінці уроку учні знають, чому утворюється веселка, проводять дослід - можуть самостійно за допомогою підручних засобів утворити райдугу, на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про утворення веселки, висловлюють свою думку про це.
Перегляд файлу

План-конспект дистанційного уроку в 2 класі

з «Я досліджую світ»

Тема: Я досліджую веселку

Мета: сформувати уявлення про веселку, її кольорах і їх послідовності, уявлення про розкладанні сонячного світла, утворення веселки, мотивувати до пошуку і засвоєння нових знань, активізувати пізнавальну діяльність дітей, вчити помічати красу навколо нас. Розвивати мислення, пам’ять, просторову уяву, спостережливість, вміння знаходити відповідь на проблемне запитання, уміння досліджувати, почуття прекрасного. Виховувати любов і дбайливе ставлення до оточуючого нас світу.

Результати навчання: наприкінці уроку учні знають, чому утворюється веселка, проводять дослід - можуть самостійно за допомогою підручних засобів утворити райдугу, на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про утворення веселки, висловлюють свою думку про це.

Обладнання і матеріали: мультимедійна презентація, відео, кольорові олівці, миска з водою, дзеркало, ліхтарик, комп'ютерний диск, мильні бульбашки.

 

Хід уроку:

І. Організація класу

1. Привітання

Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

- Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра.

2. Групова робота

- Перейдіть за покликанням до інтерактивної дошки https://jamboard.google.com/  та разом давайте намалюємо проміння сонечку, щоб воно сяяло нам яскравіше.

3. Обмін інформацією

        - Діти, відгадайте загадку:

                  Довгі палички кругленькі –
                  Сині, жовті, червоненькі.
                  На папері походили,
                  Кольори свої лишили…
                  Звуться палички оці
                  Кольорові  (олівці)

        - Перед вами кольорові олівці. Яких кольорів?

        - А які кольори ви бачите навколо?

        - Які асоціації вони викликають у вас?

        - А чи є у вас улюблений колір?

        - Покажіть улюблений колір за допомогою кольорового олівця та розкажіть, чому він вам так подобається.

4. Щоденні новини

-         Назвіть пору року, місяць, день тижня.

-         Яка сьогодні дата?

-         Опишіть погоду і позначте зміни у календарі.

-         Давайте пригадаємо правила нашого класу під час дистанційного уроку.

-         Який у вас зараз настрій?

-         Чи було щось, що вас засмутило, розвеселило?

Стенд для НУШ магнітний Мій Настрій (21798.1) | Пластикові стенди зі  знижкою 50%! STEND.IN.UA-         Виберіть картку-настрою і продемонструйте, як ви себе почуваєте сьогодні.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.

-  А коли сонечко найбільше нас радує? Відгадайте загадку.

Зрілі вишні у садку,

І сунички у ліску,

Теплі дні. Барвисті квіти

Нам дарує щедре…(літо).

  1. Асоціативний кущ «Літо»

- Діти, а які асоціації у вас виникають, коли ви думаєте про літо? (Відпочинок, сонце, річка, розваги, друзі…)

3. Бесіда

- А ви любите літо?

- Яке воно для вас?

- Літо – це тепла пора року, коли навколо все стає яскравим та різнобарвним. Це час незабутніх відкриттів та пригод.

- Назвіть літні місяці. Чому вони мають таку назву?

4. Перегляд пісеньки «Тепле літо»

https://www.youtube.com/watch?v=IpiRGu7ccqM

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

- Ми з вами говорили, що влітку можна спостерігати різні природні явища: грозу, веселку, росу.

- Сьогодні ми на уроці поговоримо про одне з цих літніх явищ. А про що – дізнаєтесь, відгадавши загадку:

      Понад річкою місток

      Виріс із семи стрічок.

      Та по ньому не піду,

      Бо ще в воду упаду…(веселка).

-         А чи цікаво вам дізнатися, звідки береться веселка? Сьогодні ми з вами можемо відчути себе трохи чарівниками і утворимо власну веселку.

ІV. Робота над темою уроку

  1. Бесіда

-         А ви бачили веселку?

-         Як ви гадаєте, чому саме така назва у веселки?

-         Яка веселка? (Яскрава, різнобарвна, чарівна, дивовижна, весела, радісна).

-         Як інакше називають веселку? Розгадайте ребус.

  (Райдуга)

-         Є легенда, що веселка — це шлях до неба, велетенський міст, по якому сходять на землю янголи. Про це свідчить і її друга назва “райдуга” — райська дуга. За біблійною легендою, веселка — це знак угоди між Богом та людьми. Після потопу Бог пообіцяв Ною, що більше ніколи не насилатиме на землю такої страшної  зливи. На згадку про це Він створив веселку.

  1. Робота з казкою

- А чи знаєте ви, звідки береться веселка?

- Послухайте казку.

                                            Казка «Звідки береться веселка?»

       Улітку поїхали фарби на дачу. Кожна фарба влаштувалася під своєю кольоровою парасолькою: Червона — під червоною, Жовта — під жовтою... Сидять, відпочивають. Літня погода мінлива: тільки світило сонечко, аж раптом набігли хмарки. Впали перші краплі на парасольки, а потім задощило так, що в лічені хвилини вода затопила галявину, на якій розташувалися фарби.

       Побігли з-під парасольок кольорові струмочки. Вони зустрічалися один з одним, змішувалися, бігли далі. Але ось хмари пішли, виглянуло сонечко, засяяло небо веселкою. Чудова картина утворилася: на небі веселка сяє, а по землі райдужний струмок дзюрчить.

- Чи сподобалася вам казка?

- Який настрій вона викликає?

- Як утворилася веселка?

  1. Слово вчителя

- Веселка - одне з найкрасивіших явищ природи . Це смуга кольорових ліній з кутовим градусом 42, що утворилися в результаті розкладання променів світла, які проходить через крапельки дощу.  Веселка з'являється тільки під час зливи, коли йде дощ і одночасно світить сонце.

    

     4. Перегляд відео «Як з'являється веселка?»

https://www.youtube.com/watch?v=ojzGz8uASMw

- Отже, звідки береться веселка? (Відповіді дітей).

- Після дощу, поки маленькі краплі води ще втримуються потоками повітря, промені сонця проходять крізь них переломлюються і відбиваються різними кольорами. Що більші краплі води, то яскравіший і насиченіший колір веселки.

      

       5. Гра «Вгадай явище природи»

- Які природні об’єкти та явища необхідні для появи веселки? Відгадайте загадки.

Мокра вата пропливає,
З неба воду проливає. (Хмари)                                                                                                                                                           З неба падає водичка
На дерева, на травичку.
Ллється водичка із неба - 
Дітям ховатися треба. (Дощ)                                                                                                                                                 Світить, світить, та не гасне
Вогнище у небі ясне.  (Сонце)                                                                                                                  

    

     6. Бесіда «Кольори веселки»

- Скільки кольорів має веселка?

- Які кольори має веселка?

- На що схожий кожен колір?

- Прослухайте вірш та запам'ятайте кольори веселки.

https://www.youtube.com/watch?v=5J_inYS0VSU

 

 7. Гра «Асоціації»

- Кольори у веселці завжди розміщені у певному порядку, один біля одного. Для запам'ятовування кольорів можна вивчити такі фрази-підказки:

ЧАПЛЯ ОСІНЬ ЖДЕ ЗАВЗЯТО БУДЕ САНИ ФАРБУВАТИ

ЧИЙ ОЛІВЧИК ЖВАВИЙ ЗРАНКУ БУДИТЬ СТРУНАМИ ФОНТАНУ

(Діти називають кольори, викладають кольорові олівці по порядку, а на екрані з’являється веселка)

 

       8.Інтерактивна вправа «Веселка»

-         Необхідно розмістити всі кольори у порядку веселки (групова робота).

-         Червоний

-         Оранжевий

-         Жовтий

-         Зелений

-         Блакитний

-         Синій

-         Фіолетовий

https://learningapps.org/25382634

 

9. Хвилинка-цікавинка «Незвичайні веселки»

- На що схожа веселка? Розгадайте анаграми:

СТОКМІ – місток

ГУДА – дуга

РОМИСЛОКО – коромисло

- А ще є незвичайні веселки:

1. Кругла веселка. Ми звикли спостерігати веселку як дугу. Насправді ця дуга є лише частиною різнобарвною колу. Повністю ж це природне явище можна спостерігати лише на великій висоті, наприклад, з борту літака.

2. Подвійна веселка. Веселка виникає, коли світло відбивається від поверхні дощової краплі вдруге і створює ще одну більш тьмяну райдугу.

3. Вогняна веселка. Створюється в небі, коли світло заломлюється через крижані кристали в перистих хмарах.

4. Місячна веселка. Поєднання низького Місяця і темного неба часто створює місячні дуги, по суті веселки, вироблені світлом місяця.

5. Зимова веселка. Спостерігати її можна тільки в ясний морозний день при високій вологості повітря. Якщо влітку сонячне світло заломлюється в водяних краплях, то взимку — в кристалах льоду.

 

V. Руханка «Райдуга»

-         Давайте відпочинемо та виконаємо разом з дітьми фізкультхвилинку.

          https://www.youtube.com/watch?v=SlNDKCjybH0

VІ. Практична робота

  1. Проблемне питання

- Як ви думаєте, чи можна вдома зробити веселку?

  1. Перегляд відео «Веселка в домашніх умовах»

https://www.youtube.com/watch?v=SUkAksf5jaI

 

  1. Робота з підручником (ст. 89)

- Сьогодні ми проведемо дослід та побачимо веселку в домашніх умовах.

 - Що нам портібно для досліду? (Вода, миска, дзеркало, ліхтарик).

  1. Дослід «Створюємо веселку» (виконує вчитель)

- Ми піймали промінь і за допомогою цієї призми його зламали. Внаслідок цього і утворилася веселка.

      5. Практична робота для самостійного дослідження

- Існує ще безліч способів утворення веселки в домашніх умовах.

- Пропоную вам також створити власну веселку. Оберіть, яким способом ви зможете виконати це завдання (в залежності від умов). Зробіть фото виконаної роботи та презентуйте на наступному уроці. (Завдання учні виконують дистанційно за допомогою батьків. Результати дослідження учні презентують під час наступного уроку).

                                       Способи створення веселки:

- надування мильних бульбашок (мильні бульбашки, ясний день), Гігантські бульбашки в домашніх умовах. Як у домашніх умовах зробити гарні  мильні бульбашки? Хто надув найбільшу мильну бульбашку у світі

- змінювати кут нахилу диску (диск, сонячне світло або ліхтарик),

Как сделать радугу в домашних условиях? - Глазастик

- пропускання променю через склянку, на третину заповнену водою на білий лист паперу (склянка, на третину заповнена водою, білий лист паперу, ліхтар), 

  

 

 

 

  1. Творча хвилинка. Онлайн-розмальовка «Райдуга» (за бажанням)

-         Ви можете розмалювати веселку, перейшовши за QR-кодом.

https://www.supercoloring.com/ru/raskraski/raduga-3?colore=online#

 

VІІ. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

-         Скільки кольорів у веселці?

-         Назвіть їх по порядку. Згадаймо фразу-підказку.

-         Чи вдалося нам піймати веселку?

-         Що вам сподобалося найбільше?

-         А хто сьогодні здивувався? Чому?

-         Кому ви розповісте про те, що дізналися?

Рефлексія «Веселка»

Діти, перед вами різнокольорові олівці. Кожний колір – позиція, з якої можна висловити думку про урок та оцінити свою роботу на уроці:

Червоний – «Тепер я можу…»

Оранжевий – «Я навчився…»

Жовтий – «Було складно…»

Зелений – «У мене вийшло…»

Блакитний – «Було цікаво…»

Синій – «Мене здивувало...»

Фіолетовий – «Сьогодні я дізнався…»

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку