План-конспект дистанційного заняття з хореографії на тему: «Сучасний танець. Вивчення рухів в стилі джаз-модерн»

Про матеріал
Сьогодення диктує свої умови і треба гідно виходити з будь-якої ситуації, з максимальною користю для гуртківців, учнів, студентів (в залежності від того, де проходить заняття). Нажаль, все більше й більше часу займають карантини та умови за яких дитина не може особиста бути присутня в хореографічній залі. Але паузи, особливо довготривалі, в такому мистецтві як танець неприпустимі. Втрачається форма, яку потім треба буде знову довго набувати. На допомогу педагогам приходять сучасні технології. Такі програми як «Skype» (скайп), «Zoom» (зум), «Viber» (вайбер) та навіть соціальні мережі здатні зробити заняття доступним для більшості дітей.
Перегляд файлу

 

ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА ПЕЧЕРСЬКОГО РАЙОНУ

М. КИЄВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

План-конспект дистанційного заняття з хореографії на тему: «Сучасний танець. Вивчення рухів в стилі джаз-модерн»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Городецька О. Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ – 2022

 

 

 

Вступ

 

Сьогодення диктує свої умови і треба гідно виходити з будь-якої ситуації, з максимальною користю для гуртківців, учнів, студентів (в залежності від того, де проходить заняття).

Нажаль, все більше й більше часу займають карантини та умови за яких дитина не може особиста бути присутня в хореографічній залі. Але паузи, особливо довготривалі, в такому мистецтві як танець неприпустимі. Втрачається форма, яку потім треба буде знову довго набувати.

На допомогу педагогам приходять сучасні технології. Такі програми як «Skype» (скайп), «Zoom» (зум), «Viber» (вайбер) та навіть соціальні мережі здатні зробити заняття доступним для більшості дітей.

Звісно в такій формі викладання матеріалу є й свої обмеження. Не у всіх вдома достатньо місця для активних рухових форм, коли треба просуватися залом на велику відстань. Тому треба зважати на це при побудові заняття. Краще віддавати перевагу вправам партерного тренажу, класичному тренажу, що зазвичай виконується на середині зали, та вправам народної та сучасної хореографії без просування.

Сучасний танець – це самостійна форма мистецтва, в якому поєднуються рух, музика, та тіло танцівника, які набувають нового вигляду. Саме на цій дисципліні здійснюється виховання танцівника, засвоєння поз, рухів, танцювальних композицій, різних технік танцювальних, стилів. Робота над координацією дозволяє проявляти віртуозну техніку виконання танцівника, ускладнювати танцювальний малюнок, а поступове розвинення пластичності робить імпровізацію цікавою. На заняттях діти будуть оволодівати складними рухами тіла, адже сучасні танці з їх стрімкими ритмами добре розвивають витривалість, координацію та пластику рухів, вестибулярний апарат, серцево-судинну та дихальну системи.

У даному занятті має бути розглянуто такі теоретичні питання:

  • вивчення термінології та особливостей виконання вправ у стилі джаз-модерн;
  • джаз-модерн танець - як вид сучасної хореографії;
  • історія    виникнення    та    розвитку    джаз-модерн    танцю;
  • ознайомлення з поняттями: «поза collapse», «релаксація», «ізоляція», «поліцентрія», «поліритмія», «координація», «опозиція», «мультиплікація».

Заняття складено за навчальною програмою хореографічного гуртка «Ансамбль естрадно-класичного танцю «Лілея»».

 

 

 

 

План-конспект дистанційного заняття з хореографії

 

Тема заняття: Сучасний танець. Вивчення рухів в стилі джаз-модерн.

 

Мета заняття: Ознайомлення з технікою виконання рухів в стилі джаз-модерн, вивчення комбінацій в цьому стилі, укріплення здоров’я гуртківців, формування правильної постави.

  

Завдання заняття:

Навчальні:

  • формувати систему знань сучасного танцю;
  • ознайомити з термінологією сучасного танцю;
  • навчити дітей прийомам самостійної роботи, самоконтролю.

Розвиваючі:

  • розвинути хореографічні, музично-ритмічні, фізичні здібності;
  • розвинути у дітей активність і самостійність спілкування.

Виховні:

  • виховати потребу у художньо-творчій самореалізації та самовдосконаленні;
  • формувати почуття відповідальності, працьовитості.

 

Принципи: науковість; наступність; доступність; наочність; міцність засвоєння знань; поступовий розвиток природних даних гуртківців; чітка послідовність в оволодінні лексикою і технічними прийомами.

 

Методами опрацювання навчального матеріалу є:

  • словесні: пояснення, інструктаж;
  • наочні: метод ілюстрацій, метод демонстрацій, показу;
  • практичні (тренувальні вправи, творчі завдання);
  • репродуктивні (відтворювальні вправи);
  • пояснювально-ілюстративні (демонстрація наочного навчання, організація сприймання, спостереження);
  • самостійної роботи;
  • контролю і самоконтролю.

 

Тип заняття: формування практичних умінь та навичок.

 

Форма заняття: індивідуальне.

 

Учасники заняття: діти 10 -12 років. Третього року навчання.

 

План заняття:

  1. Вступ. Оргмомент (15 хв).
  2. Розминка (30 хв).
  3. Партерна гімнастика (25 хв).
  4. Вправи на середині (40 хв).
  5. Підведення підсумків (10 хв).

 

 

 

 

Хід заняття.

 

1. Вступ. Оргмомент.

 

Перед початком і в кінці заняття робимо уклін.

Організаційний момент: емоційне привітання, побажання хорошого настрою, інструктаж з техніки безпеки. Теоретичні питання.

 

2. Розминка.  Розминка необхідна для розігріву м'язів всього тіла, зв'язок ніг і стоп. Це дає можливість вести роботу більш ефективно. Також розминка налаштовує дітей на робочий настрій. Виконується в стилі джаз-модерн. Музичний розмір: 2/4, 4/4.

1. Ізоляція:

1) Голова:

  • Нахили вперед та назад.
  • Нахили вправо-вліво.
  • Повороти вправо-вліво.
  • «Хрест», «квадрат», починати вправо, потім вліво.

2) Плечі:

  • Підйом одного чи двох плечей вгору.
  • Рух вперед-назад.
  • Twіst плечей.
  • Комбінації.

3) Грудна клітка:

  • Рух вперед-назад.
  • Рух вправо-вліво.
  • Підйом та скидання.

4) Pelvіs:

  • Рух вперед-назад.
  • Рух вправо-вліво.
  • «Хрест».

5) Ноги:

  • Позиції ніг: I, II, III, V, out позиції та паралельні позиції.
  • Положення poіnt, flex.
  • Demi-plié,  plié-relevé по out та паралельних позиціях.
  • Battement tendu.
  • Battement tendu jeté.

 

3. Партерна гімнастика. Вправи виконуються в стилі джаз-модерн.

 

1. Вправи для розвитку рухливості хребта:

  • в положенні frog pozishn округлення та випрямлення спини;
  • bounce, нахили спини;
  • відкидання назад, зберігаючи витягнуте положення спини.

2. Вправи stretch характеру:

  •                   battement developpe з положення frog pozishn  вперед та вбік;
  •                   bounce торсом вперед, ноги у І позиції;
  •                   лягти на спину поступово, опускаючи хребець за хребцем, підвестися з голови;
  •                   лежачи на спині, grand battement вперед догори, з підніманням  pelvis, з підніманням pelvis та голови;
  •                   сидячи по II позиції ніг, II позиції рук: construction з диханням;
  •                   low back у frog pozishn;
  •                   construction-release у положенні сидячи на колінах, у положенні з опорою на коліна та кисті.

 

4. Вправи на середині. Вправи виконуються в стилі джаз-модерн.

 

I. Ізоляція.

1. Голова:

  • «квадрат»;
  • zundari – «хрест»;
  • swing півкола та повне коло.

2. Плечі:

  • підйом одного або двох плечей угору;
  • опустити вниз плечі, кисть – flex;
  • півколо плечима назад та у зворотньому напрямку;
  • twist плечима, кисть – jazz hand; руки перед торсом, у V позиції попереду, опустити руки;
  • півколо одним плечем, з’єднуючи з невеликим drop торса вперед, коліна зігнуті, підйом на півпальці.

3. Грудна клітка:

  • frast вліво-впраро – руки у II позиції, потім поступово опускаючи руки донизу;
  • різкий рух ліктями назад, грудна клітина вперед, pelvis назад;
  • опозиційний рух: руки вперед, грудна клітина назад, pelvis вперед;

II. Координація:

1. Demi-plié, plié-relevé по out та паралельним позиціям.

2. Battement tendu вперед з demi-plié по IV паралельній позиції «хрестом».

3. Grand-plié з І out-позиції у II паралельну позицію, витягнути коліна та flat back.

4. Вправи перейняті з уроку класичного танцю.

5. Вправи на розігрів стопи та гомілки.

III. Крос (переміщення у просторі):

1. Крок через ковзання всією стопою по підлозі, до витягнутого носка.

2. Крок з носка з опозиційним рухом рук на всій стопі і на demi-plié.

3. Крок в demi-plié з twist торса.

4. Triplet.

5. Triplet із опозиційним рухом рук. На tomber рука піднімається до І позиції, коли кроки на півпальцях – руки вільно розхитуються вперед-назад.

6. Sauté по out та паралельних позиціях.

7. Розслаблення.

 

5. Підведення підсумків.

 

Уклін. Підведення підсумків.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ  

 

Вихованці мають знати:

 

  • термінологію сучасного танцю у обсязі передбаченому даним роком навчання;
  • поняття: «поза collapse», «релаксація», «ізоляція», «поліцентрія», «поліритмія», «координація», «опозиція», «мультиплікація»;
  • особливості виконання основних рухів сучасного танцю;
  • прийоми виконання поз, рухів із різноманітним емоційним наповненням.

 

Вихованці мають вміти:

 

  • виконувати основні рухи сучасного танцю;
  • виконувати танцювальні комбінації, етюди та танці на основі вивченого матеріалу;
  • володіти прийомами координації, пластично і музикально поєднувати рухи в єдиний хореографічний малюнок;
  • вільно імпровізувати на визначену тему.

 

Вихованці мають набути досвід:

 

  • виконання основних рухів сучасного танцю;
  • володіння різноманітними прийомами, які б забезпечили максимальну якість і виразність виконання;
  • імпровізації на визначену тему.

 

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Базарова Н. П., Мей В. П. Азбука классического танца / Н. П. Базарова, В. П. Мей. – С.Пб. : Издательство «Лань»; Серия «Учебники для вузов. Специальная литература», Издание 6-е, 2010. – 272 с.
  2. Березова Г. О. Класичний танець у дитячих хореографічних колективах / Г. О. Березова. – К. : Музична Україна, 1990. – 255 с.
  3. Взаємодія хореографічного мистецтва та спорту в освітньому процесі: досвід, проблеми, перспективи : Зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції [упор. С.В. Шалапа], Київ, 21-23 березня 2019 р.  Київ : НАКККіМ, 2019. – 148 с.
  4. Конценції художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ МОН України та НАПН України від 25.02.2004 року №151/11).
  5. Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти № 14.1/10-1685 від 05.06.2013 «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти».
  6. Мойсеюк Н. С. Педагогіка:  Навчальний посібник / Н. С. Мойсеюк. – К. : 2001. – 608 с.
  7. Наказ Міністерства освіти і науки України № 676 від 22.07.2008 «Про затвердження Типових навчальних планів для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України».
  8. Никитин В. Ю. Модерн-джаз танец. Начало обучения. / В. Ю. Никитин. – М. : ВЦХТ, 1998. – 150 с.
  9. Система хореографічного виховання у школах і позашкільних закладах : методический материал / А. П. Тараканова ; Міністерство освіти України, Ін-т змісту і метод. навч. – Київ : ІЗМН, 1996. – 284 с
  10. Стратегії підвищення якості мистецької освіти в контексті змін сучасного соціокультурного простору. Матеріали і тези І Міжнародної науково-практичної конференції (Одеса 13-14 жовтня 2017). – Одесса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2017 – 91 с.
  11. Хореографічна культура і освіта : проблеми та перспективи : Зб. матеріалів І Міжнародної науково-практичної конференції , Київ 30 квітня – 1 травня 2019 р. – Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова , 2019. – 118 с.
  12. Хореографія  ХХІ століття : мистецький та освітній потенціал : збірник матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. [упор. А. М. Підлипська, ред. Ю. В. Трач], м. Київ, 15-16 квітня 2017 р. – К. : КНУКіМ, 2017. – 304 с.
  13. Цветкова Л. Ю. Методика викладання класичного танцю. Підручн. / Л. Ю. Цветкова. – 2-е вид. – К. : Альтерпрес, 2007. – 324 с. : іл.

1

 

docx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
2701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку