24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

План-конспект до підсумкового уроку "Магнітні явища"

Про матеріал
Мета: навчальна: розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці. розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів, аналітичне та логічне мислення; формувати науковий світогляд та прагнення до пізнання навколишнього світу. виховна: виховувати інтелектуальні здібності та культуру мовлення ініціативу, активність; розвивати пізнавальні здібності, розвивати інтерес до навчання.
Перегляд файлу

F:\розробки уроків магнітне поле\пыдсумковий урок\503711468.jpgпідсумковий урок з Теми «Магнітні явища»  

 

Тема: Підсумковий урок з теми «Магнітні явища»

 

Мета:

навчальна:  розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці.

 

розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів,  аналітичне  та логічне  мислення; формувати  науковий  світогляд  та прагнення до пізнання навколишнього світу.

 

виховна:   виховувати інтелектуальні здібності та культуру мовлення ініціативу, активність; розвивати пізнавальні здібності, розвивати інтерес до навчання.

 

Тип уроку: урок узагальнення навчального матеріалу.

 

Обладнання та матеріали: комп’ютер, конспект уроку, дидактичні матеріали, медіапрезентація.

 

 

                                                 План-конспект уроку:

 

1. Організаційний момент

   Учитель: Добрий день! Рада вітати вас!

Візьміться за руки, закрийте очі. Подумайте, як вам добре разом, подумайте про того, кого ви любите. Подякуйте їм за те, що вони люблять і підтримують вас. Подякуйте долі за те, що вона подарувала вам життя, що ви можете ним насолоджуватись та мріяти. А щоб наші мрії здійснились, ми повинні бути впевненими в собі людьми. А для цього потрібні знання.

Девіз сьогоднішнього уроку:                  Закрийте двері перед помилками

і істина теж не зможе зайти”.

 (Рабіндранат Тагор).

Не бійтесь помилятись на шляху до істини, бо ніколи не помиляється лише той, хто нічого не робить.

Урок ми почнемо із відкриття скарбнички мудрості. А щоб відкрити цю скарбничку, треба, звичайно, напружити розум.

 

Шифрограма. (с л а й д и 2, 3)

  • Коли розшифруємо вислів, то прочитаємо, що сказав про фізику Ернест Резерфорд:

Снасуска сдіслитьсся сна сдві сгруспи – сна сфісзиску сі скослексцісоснусвасння смасрок.

 (Наука ділиться на дві групи – на фізику і на колекціонування марок).

  • Я думаю, що ви зрозуміли, що ми будемо займатися на уроці саме фізикою.

 

2. Оголошення теми та мети уроку.

Учитель: Ми з вами закінчуємо вивчення теми «Магнітні явища». Сьогодні підсумковий урок, на якому маємо не тільки повторити вивчений матеріал, а й спробуємо визначити його місце в нашому житті. Запишіть, будь-ласка, тему уроку. На уроці ми пригадаємо основні поняття і правила теми, ви будете активними учасниками уроку, відпрацюєте вміння розрізняти магнітні і електричні явища. Нам доведеться сходинками підніматися до магнітного Олімпу. На кожній сходинці ви отримуєте певні бали.

 

3. Розминка. (с л а й д и 4 - 6)

Клас ділиться на 2 команди. Спочатку учням запропонована розминка у вигляді кросворду «Назви фізичні величини». Команда, яка швидше розгадає кросворд, першою робить хід у наступному конкурсі:

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1. Місця магніту, де магнітна дія виявляється найсильнішою. (полюси)

4. Електротехнік, який один з перших у світі винайшов електричний двигун, придатний для практичного застосування. (Якобі)

5. Британський фізик, який помітив, що магнітне поле котушки значно підсилюється, якщо в її середину внести сталеве осердя. (Стерджен)

7. Технологія переміщення, у якій тіло піднімається над поверхнею за допомогою явища відштовхування однойменних полюсів магнітів. (левітація)

10. Тіло, яке має магнітні властивості. (магніт)

12. Зміна магнітного поля Землі, внаслідок активності Сонця. (буря)

 

По вертикалі:

2. Прилад з магнітною стрілкою, для орієнтування на Землі. (Компас)

3. Прилад, дія якого грунтується на дії магнітного поля на провідник зі стумом. (гучномовець)

6. Одиниця вимірювання індукції магнітного поля. (Тесла)

9. Речовини, до складу яких входять залізо, кобальт, нікель тощо. (феромагнетики)

11. Електричний струм, що виникає у провідному контурі при зміні індукції магнітного поля через цей контур унаслідок явища електромагнітної індукції. (індукційний)

 

 

 

 

2к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1п

о

л

ю

с

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3г

 

п

 

 

 

8і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

у

 

а

 

6т

 

н

 

9ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

 

5с

т

е

р

д

ж

е

н

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

с

 

у

 

р

 

 

 

 

 

 

 

4я

к

о

б

і

 

л

 

к

 

о

 

 

11і

 

 

 

 

 

 

м

 

 

 

а

 

ц

 

10м

а

г

н

і

т

 

 

 

 

о

 

 

 

 

 

і

 

а

 

 

д

 

 

 

 

7л

е

в

і

т

а

ц

і

я

 

г

 

12б

у

р

я

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

к

 

 

 

 

 

 

ц

 

 

 

 

 

 

 

е

 

 

ц

 

 

 

 

 

 

ь

 

 

 

 

 

 

 

т

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

й

 

 

 

 

 

4. І конкурс  «Далі-далі». 

Учитель по черзі зачитує запитання командам, учасник команди відповідає,  і приносить команді 1 бал, якщо відповідь учень  не знає, команда допомагає, але одержує 0,5 бала, якщо і команда не знає відповіді то відповідають учні іншої команди і одержують 2бали.  Поїхали.

  • Які тіла називають магнітами?
  • Що називають магнітними полюсами?
  • Назвіть відомі вам речовини, що притягуються магнітом?
  • Які полюси має магніт?
  • Назвати найбільший магніт.
  • Для чого призначений компас?
  • Поясніть, чому на Місяці неможливо орієнтуватися за допомогою компаса.
  • Як взаємодіють між собою полюси магнітів?
  • Що існує навколо магнітів?
  • Чому магнітна стрілка, яка знаходиться біля провідника відхиляється, тобто реагує на появу струму в провіднику? 
  • Як розміщуються ошурки в магнітному полі прямого струму?
  • Якими способами можна підсилити магнітну дію котушки з струмом?
  • Що називають електромагнітом?
  • Перелічіть від чого залежить напрям сили, що діє на провідник з струмом в магнітному полі?
  • Що відбувається, якщо в котушку, з’єднану з гальванометром, вносити всередину магніт, або виймати його з котушки?
  • Що таке явище електромагнітної індукції?

 

5. Гра «Хрестики – нулики» (с л а й д и 8 - 16)

На дошці зображена рамка для гри в хрестики-нулики. Кожна клітинка рамки має номер від 1 до 9. Кожній клітинці (за номером) відповідає запитання. Команди вибирають собі значки «Х» або «0» і по черзі вибирають номери клітинок і, відповідно запитань. Якщо відповідь правильна, то на ігровому полі замість цифри ставиться значок команди. Виграє команда, яка швидше вибудує свої значки в одну лінію.

  1. На рисунку зображена схема досліду. Який вчений провів цей дослід? У чому полягає суть досліду? Який висновок з досліду можна зро­бити?

 

  1. Зобразіть напрямок електричного струму у котушці та вкажіть полюси котушки. Поясніть, як ви це зробили?

 

  1. Поясніть дослід, зображений на рисунку. Увага: ліве кільце має роз­різ, праве кільце замкнене.

 

  1. Прилад якої системи зображений на рисунку? Поясніть принцип дії даного приладу. Які ще системи електровимірювальних приладів вам відомі?

 

  1. В якому напрямі треба переміщати штабовий магніт, щоб отримати в замкненій дротяній котушці струм вгору по передній стінці?
  2. Визначити напрям магнітних ліній прямих провідників зі струмом. Визначити напрям струму в провідниках, знаючи напрям магнітних ліній.

 

 

 

  1. Визначте полюси джерела струму.

 

 

 

  1. Провідник зі струмом розташований між полюсами постійного магніту. Визначте напрям сили Ампера.

 

 

         9. Визначте напрям сили Ампера, яка діє на провідник зі струмом в магнітному полі.

І

 

  1. Конкурс дослідників.

Команди обирають учасників для проведення конкурсу. На столі знаходяться предмети та прилади. Виберіть необхідні для проведення свого досліду.

Завдання 1. Складіть електромагніт та випробуйте його дію.

Завдання 2. Ви Фарадей. Покажіть  нам досліди, які проводив Фарадей та за допомогою яких він відкрив  явище електромагнітної індукції.

 

7. Конкурс «Розгадай ребус». (с л а й д и 17,18)

Кожній команді пропонується розгадати по два ребуси:

  • Ім’я вченого, який припустив, що Земля є велетенським магнітом.

  • Ім’я вченого, який вперше прийшов до висновку, що навколо будь-якого провідника існує магнітне поле.

  • Ім’я вченого, який пояснив магнітні властивості речовин.

 

  • Ім’я вченого, який відкрив явище електромагнітної індукції.

 

8. Конкурс «Сонце». (с л а й д 19)

Напишіть на промінчиках сонця всі відомі вам пристрої, в яких використовується дія магнітного поля на провідник з струмом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Підсумок уроку.

Можливо, хтось із вас стане у майбутньому професором-теоретиком, а хтось — практиком-віртуозом... Можливо. Але зрозу­міло, що всі не можуть бути вченими-фізиками. Є такий народний вислів «фахівець своєї справи». Знання фізики і досвід, здобутий на уроках фізики, допоможуть вам у майбутньому ста­ти майстрами, справжніми професіоналами своєї справи.

     Асистенти вчителя оголошують бали, які набрали команди. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

Вчитель оцінює кожного учня за роботу на уроці, виставляється оцінка

Вправа «Мікрофон»:

  • Чи комфортно вам було на уроці?
  • Що корисного ви взяли для себе з сьогоднішнього уроку?
  • Що викликало найбільші труднощі?

 

10. Домашнє завдання. (с л а й д  20)

1. Повторити розділ 1 «Магнітні явища» (§ 1  - § 8)

2. Підготуватися до контрольної роботи.

3. Виконати тестові завдання на стр. 43, 44.

 

 

 

ЛІСНЯК І. А.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку