План-конспект уроку
Звук [п]. Позначення його буквою “П” (пе).
Тема: Звук [п]. Позначення його буквою “П” (пе). Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо похилої палички з заокругленням унизу та вгорі.
Мета: Навчити учнів правильно вимовляти звук [п] та виділяти його з різних позицій у словах, позначати його друкованою літерою. Обґрунтовувати свої вподобання, ставити запитання за змістом тексту. Розвивати вміння правильно та виразно читати вголос та висловлювати свою думку. Виховувати взаєморозуміння, дружелюбність та підтримку одне одного.
(слайд 1)
Обладнання:
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів до уроку.
Раз, два, три, чотири, п'ять
Прошу всіх рівненько встать
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
(слайд 2)
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
а) відгадування загадок
В житечку зеленім
Факели вогненні:
Цілий день собі горять,
З сонечком лягають спать.
(Маки)
(слайд 3)
Ніхто її не лякає,
А вся тремтить.
(Осика)
(слайд 4)
Стоїть завод у полі. Який? а це секрет.
Працюють в ньому бджоли -
Виготовляють мед.
(Вулик)
(слайд 5)
(слайд 6)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
(слайд 7)
На дошці є малюнки, на яких зображені герої мультфільму “Вінні-Пух”: ведмедик Вінні, ослик Іа, кролик, сова, поросятко П’ятачок. Над ними в довільному порядку розміщені зображення кульок з літерами: О, К, С, В.
(слайд 8)
Прочитайте літери на кульках.
Це перші літери імен героїв відомого вам мультфільму, яким належать ці кульки. Назвіть цих героїв. З'єднайте лінією малюнок з відповідною йому кулькою. Кому не вистачило кульки? Чому? Вимовте слово “поросятко”. Назвіть послідовно усі звуки, з яких складається слово “поросятко”. Який звук чуємо на початку слова?
(слайд 9)
2. Виділення звука [п] у вірші.
Поросятко зранку встало,
Пісню гарну заспівало.
-Хлюп - хлюп - хлюп!
- Хрю - хрю - хрю!
Дуже митись я люблю!
(слайд 10)
3. Визначення позиції звука [п]
Пропоную учням на слух слова:
“павич”, “мавпа”, “плакати”, “сопілка”, “поні”, “пума”, “Пилип” - в яких вони повинні визначити місцезнаходження звука [п].
(слайд 11)
А тепер самостійно підберіть декілька слів із звуком [п] і скажіть де знаходиться цей звук на початку, всередині чи в кінці слова.
4. Звуковий аналіз слів.
А тепер проаналізуїмо слова “пава” та “мавпа” і викладемо їх за допомогою звукових фішок.
[-○|–○] - пава
[-○-|-○] - мавпа
IV. Ознайомлення із буквою “П” (“пе”).
(слайд 12)
1.Показ букви.
(слайд 13)
2.Пошук схожих на букву “П” предметів.
(слайд 14, 15)
На що схожа буква “П” у вірші:
Я із букви “П” торік
змайстрував собі турнік.
Підтягаюсь разів сто я,
Маю силу і здоров'я.
На що оце схожа буква “пе”?
(слайд 16)
Вивчимо цей вірш напам'ять.
3.Читання складів.
Читаємо склади
Па, по, пу, пі, пе, пи.
Ап, оп, уп, іп, еп, ип.
(слайд 17)
V. Фізкультхвилинка.
Перегляд відео “Руханка Пес Патрон”.
(слайд 18)
VI. Робота з текстом.
(слайд 19)
VII. Підсумок уроку.
З яким звуком ми сьогодні познайомились?
Якою буквою він позначається на письмі?
Знайдіть її у касі і прикріпіть до кульки для поросятка П'ятачка.
VIII. Рефлексія.
(слайд 20)
Далі до вашої уваги слайди з презентації