ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ ТЕМА: «Повага до людей»

Про матеріал
В даній роботі я ставив перед собою таку Мету: 1) Виховна: Формування поваги до інших як і до себе, виховувати прагнення бути толерантним незважаючи на будь-які обставини. 2) Пізнавальна: поглибити усвідомлення важливості поваги до себе, а також до інших, для покращення відносин між людьми. 3) Розвиваюча: розвивати почуття поваги до себе та до інших людей Та Завдання: • Навести приклади вияву поваги • Викликати позитивні почуття в учнів до толерантних людей, та до тих, що поважають себе. • Формування самоповаги та цінносте ставлення до інших людей
Перегляд файлу

1

 

 

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «Повага до людей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2021

 

 

 

 

Мета:

  1. Виховна: Формування поваги до інших як і до себе, виховувати  прагнення бути толерантним незважаючи на будь-які обставини.
  2. Пізнавальна: поглибити усвідомлення важливості поваги до себе,  а також до інших, для покращення відносин між людьми.
  3. Розвиваюча: розвивати почуття поваги до себе та до інших людей
  4. Завдання:
  • Навести приклади вияву поваги
  • Викликати позитивні почуття в учнів до толерантних людей, та до тих, що поважають себе.
  • Формування самоповаги та цінносте ставлення до інших людей

Форма проведення:  етична бесіда.

Обладнання і наочність: сценарій  етичної бесіди, картинки, картки, мультимедійна дошка.

Попередня підготовка:  інтернет, ознайомлення з методичними рекомендаціями

Хід заходу

«Стався до інших так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе»

І. Вступна частина.

Доброго дня, діти.

Усі ми живемо в людському оточенні, поміж людей. А кожна людина-це індивідуальність, не схожа на інших ані зовні, ані своїм внутрішнім світом. Усі ми різні, та живемо разом, тому треба нам людей любити, іноді терпіти, але завжди поважати один одного, прислухатись до чужих думок. Іноді наступити на свою гордість, іноді відстояти свою правоту… Словом, важко жити з людьми, а без людей- неможливо. Ви-учні .Я хочу, щоб ви всі були успішними.

  1. Як Ви ставитесь до себе?
  2. Коли до вас люди ставляться шанобливо та з повагою, то як ви веде себе з такими людьми?
  3. Чи багато Вам зустрічались такі люди?
  4. Як Ви реагуєте, якщо Ваші знайомі, друзі були з Вами, чи с кимось – грубі?
  5. Чи змінюється до них Ваше ставлення? Як?

ІІ. Основна частина

Учитель: Отже, всі ми цінуємо повагу по відношенню до нас, але чомусь нам доводиться часто зіштовхуватися з грубість, обманом. І постають питання: «Чи можемо ми змінити це? Чи завжди потрібно ставиться до людей так, як і до нас? Чи легко завжди бути толерантним із іншими? Пропоную вам добре подумати над цими питаннями, і сформувати відповіді на ці питання після розгляду життєвих ситуацій.

Ситуація 1

Учитель:

Пам’ятаю в шкільні роки в мене в школі була така ситуація із знайомими друзями, яка добре ілюструє наскільки повага потрібна в спілкуванні між людьми. 

Їх звали Петро та Івані і вони були найкращими друзями, але згодом Іван знайшов нову компанію, яка змінила його ставлення до інших людей, і за цього він почав грубити, нахабно вести себе та агресивно. І згодом  Петро не витримує такого ставлення до себе, і розриває між ними дружбу, яка була між ними не перший рік. Після цього з Іваном все менше, і менше  спілкувались однолітки, та із тієї компанії, в яку він не давно вступив, втратили інтерес, і просто забули про нього.

  І так, Іван залишився сам, а Петро знайшов ще більше друзів, котрі його поважали і цінували, тому що були приємно з ним спілкуватись.

Ви би спілкувались з такою людиною, котра постійно грубо і агресивно веде себе з вами? Однозначно ні, на мою думку, слід цінувати себе.

Чи може Іван все виправити? Як можуть розвиватися події?

А ЯК ДУМАЄТЕ ВИ? Давайте кожен висловить свою точку зору, мені цікаво почути, що б зробили Ви.

Д: - Петро зробив все правильно, я би нікому не дозволила із собою грубо спілкуватись

У: - Ось ви і відповіли на ті питання, які я задавав на початку, перед ситуацією. Змінити складно, я хочу хорошого ставлення, і не дам нікому грубити із зі мною, і ні, толерантним не легко бути.  Ви так хотіли відповісти на ті питання?

 

Д: - А як може Іван повернути все, і знову бути в центрі уваги?

У: - Звичайно, тепер, Івану будуть приділяти менше уваги, але через певний час все ж він може повернути колишні зв’язки, якщо він буде поважно ставитись до інших, і вибачиться за свої вчинки. 

 

Д:А чому Петро не міг змінити Івана так же, як і та компанія?

У:Все досить просто, він втратив авторитет для Івана, можна сказати Іван вже тоді розірвав дружбу між ними, тому що його цікавила тільки та компанія.

 

Як би Ви вдіяли на місці Івана  і Петра? Цікаво почути, як думаєте Ви.

Д: - Я б не пробачив Івана. І зразу закінчив дружбу з ним.

У: - Всі ми робимо помилки, не потрібно зразу руйнувати все, коли хтось оступився, краще допоможи своєму другу. Не забувайте головне правило «Друг пізнається в біді»

Д: - А я би пробачив. Тому що ми обоє винні.

У: - Так! Цілком вірно, в будь-яких відносин винні дві особи, які і вступили в ці відносини.

 

Пропоную зараз вам одну цікаву гру, котра покаже наскільки потрібна повага відносинах між людьми. Вам будуть запропоновані деякі сценарії, і вам буде потрібно відіграти деякі ролі. Але спочатку давайте об’єднаємось у сім груп. Кожна група одержить один сценарій, які треба інсценізувати, причому кожний сценарій потрібно відтворити двічі – один раз із закінченням, яке демонструє не повагу,  а другий раз навпаки.

/////Примітка. Перед тим як розпочати гру, потрібно продемонструвати один із сценарії на собі. Контролюй час///////

Ігрові сценарії до теми «Повага»

 

Сценарій 1:

Ви з сім’єю в кінотеатрі. Демонструється дуже цікавий кінофільм, але ваш маленький братик починає вовтузитися у кріслі й проситься в туалет

Сценарій 2:

Ви стоїте в черзі у шкільній їдальні і випадково наступаєте на ногу дівчині, що стоїть попереду. Вона сердито обертається до вас.

Сценарій 3

Ви стоїте в черзі у шкільній їдальні. Хтось кидає шматок хліба, який попадає вам у голову.

Сценарій 4

Падає дощ. Ви керуєте автомобілем і наїжджаєте на калюже, з ніг до голови забризкуючи перехожого, що йде тротуаром.

Сценарій 5

Ви присутні на шлюбній церемонії і раптом помічаєте, що один з гостей, що сидить поруч з вами, заснув і почав хропіти.

Сценарій 6

Ви граєте у футбол і ненавмисно розбиваєте вікно сусідам.

Сценарій 7

Ви їдете автобусом. Жінка з дитиною на руках не може знайти вільного місця.

ІІІ. Заключна частина

Отже, про що ж сьогодні ми говорили?

 Які висновки ви зробили для себе?

Чи допомагає шанобливе ставлення в конфлікти ?

Підведення підсумків разом з учнями, що те, як ми ставимося до інших, зміню ставлення інших до нас.

 

На останок пропоную заповнити одну таблицю

Роздати листочки А4 із таким завданням:

 

Ми виявляємо повагу до себе:

  1. __________________________________________________________
  2. __________________________________________________________
  3. __________________________________________________________

Ми виявляємо повагу до інших

  1. __________________________________________________________
  2. __________________________________________________________
  3. __________________________________________________________

 

Ми виявляємо повагу до навчання

  1. __________________________________________________________
  2. __________________________________________________________
  3. __________________________________________________________

 

Ми виявляємо повагу в суспільних стосунках

  1. __________________________________________________________
  2. __________________________________________________________
  3. __________________________________________________________

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
24 травня 2021
Переглядів
2714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку