Воркшоп як форма динамічного навчання. Освіта дорослих – це відокремлена частина системи освіти, яка сприяє всебічному розвитку людини в період її самостійного життя. Термін «освіта дорослих» стрімко увійшов у сучасну вітчизняну і зарубіжну наукову лексику. Проте, вузькопрофільні підходи до визначення даного поняття не дають змоги побачити увесь загал краси терміну «освіта дорослих». Сучасні науковці виділяють напрямки такого розвитку: формальна (післядипломна освіта, підвищення кваліфікації), неформальна (тренінги, майстер класи тощо) та інформальна освіта (самоосвітня діяльність, освіта в мережі «інтернет» тощо).
Методична служба Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту у роботі з педагогічними працівниками спрямовує свої зусилля на: - забезпечення умов для професійного та морального зростання;- створення професійного інформаційного та освітньо-методичного середовища;- впровадження сучасних інноваційних технологій у освітньому процесі;- інформаційно-методичну підтримку нових форм, методів і засобів навчання і виховання молоді та апробацію їх в практичній діяльності;- удосконалення самоосвітньої роботи;- вивчення, узагальнення та популяризацію передового педагогічного досвіду;- виявлення творчих та обдарованих педагогів, допомога їм у професійному зростанні;- надання консультативної допомоги педагогам.
Майстер-класи у формі «воркшопу» по опануванню та вдосконаленню майстерності впровадження інноваційних технологій в освітній процес серед педагогічних працівників - заняття по опануванню сервісу ZOOM для проведення відеоконференцій, занять, опанування доступу до потрібних для комфортної роботи функцій провела методист Наталія Корж; - майстер-клас по створенню он-лайн тестів, інтерактивних завдань для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу на платформі «На урок», який провів викладач фізики та астрономії Олександр Хорець;- майстер-клас по застосуванню основних можливостей Google Classroom продемонструвала викладач інформатики та інформаційних технологій Наталія Кардаш.
Сучасний педагог повинен іти в ногу з часом і бути інноваційним, саме так, плідно й успішно організовано заняття з виробничого навчання для учнів І курсу з професії «Кухар» у дистанційному форматі з використанням додатку Zoom. Здоров’я і безпека усіх учасників освітнього процесу понад усе.
Портфоліо, на нашу думку, є не лише найсучаснішою формою представлення професіоналізму педагога, а насамперед прикладом особистого плану реалізації професійного потенціалу. У нашому ліцеї кожен педагог створив власне портфоліо, в якому відстежує ефективність викладання свого предмета шляхом здійснення самооцінки своєї педагогічної діяльності. Увесь обсяг важливої інформації, який міститься в портфоліо, педагог використовує для пошуку відповідей на власні питання. Спроба відповісти на ці питання дає змогу поглянути на свою діяльність з критичного погляду.
Швидкий розвиток сучасної науки, постійне нарощування інформації, підвищення вимог до будь-якого професіонала щодо його професійної компетентності потребують від кожної особистості прагнення й уміння систематично та наполегливо займатися самоосвітою. Нові освітні технології сприяють поступовому зміщенню співвідношення «освіта – самоосвіта» до домінування самоосвіти. Через плани самоосвіти кожній педагог розробляє особисту творчу концепцію, епізодичну та планову самоосвітню діяльність, науково-дослідну роботу, моніторинг творчого потенціалу та узагальнення досвіду
Отже, головне завдання методистів, керівників навчальних закладів — створення системи неперервної освіти з метою формування мотивації педагога до самоосвіти та самовдосконалення, орієнтацію на впровадження новітніх соціально-педагогічних проєктів, враховуючи можливості сучасних Інтернет-технологій, науково обґрунтованих механізмів управління розвитком інноваційного потенціалу навчальних закладів.