План-конспект етичної бесіди "Усі професії важливі, обирай свою"

Про матеріал

План-конспект етичної бесіди на тему "Усі професії важливі, обирай свою". Мета заходу: формувати ціннісне ставлення до праці та до вибору майбутньої професії, як до невід'ємної складової свого майбутнього.

Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: Усі професії важливі, обирай свою

 

 

 

студентки 2 курсу МФ20Б групи

факультету математики, природничих наук та технологій

спеціальності 014 Середня освіта

Кириллової Ксенії Михайлівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2021

 

Мета заходу: формувати ціннісне ставлення до праці та до вибору майбутньої професії, як до невід’ємної складової свого майбутнього.

 

Завдання заходу

  1. Поглибити розуміння сутності шляхів вибору майбутньої професії в сучасних соціально-економічних умовах.
  2. Розвинути почуття відповідальності до вибору майбутньої професії.
  3. Формувати почуття інтересу до професій майбутнього.
  4. Формування переконання щодо необхідності при виборі майбутньої професії враховувати власні можливості, потреби ринку праці, перспективи професій у майбутньому.
  5. Сформувати прагнення до самовдосконалення за для досягнення поставленої цілі.

 

Форма проведення: етична бесіда (година спілкування).

 

Обладнання і наочність: презентація на тему «Професії майбутнього. Як змінюється ринок праці».

 

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

Виховання моральності підростаючого покоління: Науково-метод. посіб. / К. І. Чорна та ін.; За ред. К. І. Чорної. — К.: Богдана, 2005.

Виховні бесіди: 5-8-мі класи / Упоряд. Л. Шелестова, Ю. Царенко. — К.: Ред. Загальнопед. газет, 2004. Виховні технології / Упоряд. В. Варава, В. Зоц. — К.: Ред. загальнопед. газет, 2004.

Виховні бесіди: 9-11-ті класи /Упоряд. Л. Шелестова, Ю. Царенко. — К.: Ред. за гальнопед. газет, 2004.

Сухенко Т. Як обрати професію майбутнього.-Харків: Фоліо, 2019.96 с.

Павловськи С. Професії. Оптимальний довідник для планування майбутнього.-К.: Брайт Букс, 2020. 320 с.

Рекомендовані учням джерела інформації:

https://testometrika.com/business/test-to-determine-career/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ: Доброго дня, учні! Сьогодні я б хотіла обговорити з вами, на мою думку, дуже важливе питання для кожного з нас. Пропоную розпочати нашу розмови з такої цитати Роберта Де Ніро: «У тому, що стосується майбутнього, я повторюю одне: за що б ви не взялися, головне — будьте віддані своїй справі до кінця. Не обов’язково досягати якогось зоряного успіху, але бути чесним перед самим собою в обраній професії — обов’язково.» Як ви розумієте цю цитату?

Орієнтовні відповіді:

Потрібно бути відданим своїй справі

Потрібно обирати професію для себе

Треба слідувати за своєю метою

Треба робити свою справу добре

Підводки для корегування думок:

Як ви розумієте вислів «бути відданим своїй справі»?

Що це означає саме для вас?

Як ви цього досягнете?

Як це зробити?

Поясни свою думку.

Всі ваші відповіді дуже цікаві, але сьогодні я б хотіла поговорити з вами саме про вибір ваших майбутніх професій.

Перше інформаційне повідомлення:

Історія вибору професії Ганни Натоптаної, заступника директора з питань екології «Ірбіс-Юг»:

«Мій вибір професії, я б не назвала свідомим. На час закінчення школи та вибору ВИШу, до якого слід було вступати, я керувалась лише двома факторами: Перший фактор — можливість самостійного вступу на т. зв. «бюджет».  Другий фактор — цікаве навчання.  Мій вибір припав на геолого-географічний факультет Одеського національного університету імені Мечнікова. Не менш важливим фактором  було й те, що цей же факультет закінчила у 1970 році моя мама і її розповіді про найцікавіше навчання, туристичні й походні практики не залишили мене байдужою. Водночас я розуміла, що працювати, як мама, все життя  вчителем географії у школі не дуже хочеться. Тому, щойно  на другому курсі професор Генріх Іванович Швебс створив на факультеті кафедру раціонального природокористування із можливістю отримати професію геоеколога, я однією із перших пішла в його групу. І саме це скерувало мою професію в бік природоохоронної діяльності». Що ви думаєте з приводу цього?

Орієнтовні відповіді:

Я теж хочу вступити на «бюджет» і планую відштовхуватися від цього.

Головне, щоб було цікаво навчатися.

Не розумію, як можна просто змінити вибрану професію.

Їй дуже пощастило, що створили нову кафедру, коли вона ще навчалася.

Я б ніколи не обрав географію.

Я теж вважаю, що це цікавий напрямок.

Вона просто обрала теж, що і її мама, але потім передумала.

Підводки для корегування думок:

Ви вважаєте це вірними причинами?

Чим на вашу думку потрібно керуватися під час вибору майбутньої професії?

Як ви вважаєте, чому вона назвала свій вибір не свідомим?

Чи це найголовніше при виборі?

Чому ви так вважаєте?

Поясни свою думку.

На вашу думку, чи завжди вірно йти по стопам своїх батьків?

Щоб ви зробили на її місці?

А щоб обрали ви?

Подумайте над цим.

Друге інформаційне повідомлення:

11 липня 2012 року в таборі «Барвінок», що розташований в селі Бігач, спеціалісти Менського районного центру зайнятості організували та провели для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування виїзну профорієнтаційну акцію з використанням мобільного центру. Метою заходу була активізація знань дітей про різноманітність світу професій, орієнтація на непривабливі робітничі професії, формування шанобливого ставлення до непрестижної, але суспільно-корисної праці. В ході заходу з дітьми старшої вікової групи проведено профорієнтаційні бесіди, під час яких школярі отримали інформацію про світ професій, вимоги та особливості сучасного ринку праці, обирали найбільш значимі для кожного мотиви вибору професії. Увазі присутніх було представлено відеофільми про професії. Також діти дізналися про послуги, які надає служба зайнятості, можливості щодо сприяння працевлаштуванню молоді, у тому числі із використанням нових мобільних методів інформування (система автодозвону, надсилання SMS-повідомлень з вакансіями, Інтернет-портал “Труд”). Охочі мали змогу визначити свої професійні нахили за допомогою експрес-тестування, за результатами яких кожен отримав практичні рекомендації щодо вибору професії. Як ви до цього ставитеся?

Орієнтовні відповіді:

Я думаю, це чудова ідея.

Це допоможе багатьом учням обрати майбутню професію.

Це все марна трата часу.

Я б туди не пішов.

Це цікавий досвід.

Я б хотіла прийняти участь у такому.

Це дуже корисно.

Підводки для корегування думок:

Чому ви так вважаєте?

Як саме?

Поясни свою відповідь.

Для чого на вашу думку проводити такі заходи?

Як ви вважаєте, чи кожен може прийняти в такому участь?

Чим корисно влаштовувати такі заходи?

Чи допомагають вони у виборі майбутньої професії?

Як би ви провели такий захід?

Хто б з вас хотів прийняти участь у такому заході і чому?

Третє інформаційне повідомлення:

Сергій, випускник школи при виборі професії орієнтувався на її престижність та популярність. Він вважав, що в нашій країні робота, яка пов’язана з

фізичною працею, вважається непрестижною і підходящою лише для тих,

кого природа начебто не нагородила видатними розумовими здібностями.

Саме тому він обрав професію юриста, а після закінчення університету насилу знайшов собі роботу за фахом. Дійсно, лише в Україні, тільки 36% працівників трудяться за обраною спеціальністю, у той час як 44% були вимушені змінити професію. Як ви ставитеся до цієї ситуації?

Орієнтовні відповіді:

Правильно, більш престижно мати диплом юриста, ніж продавця або

зварювальника.

Він вчинив неправильно, обравши професію таким чином.

Він просто не подумав, що буде робити після університету.

Йому потрібно було подумати, ким він сам хоче бути.

Я теж хочу піти вчитися на юриста.

Він же все одно знайшов де працювати

Підводки для корегування думок:

Юрист - професія, яка зараз має найвищу конкуренцію на ринку праці. Ринок стабільно поповнюється неймовірною кількістю молодих фахівців. Щороку це 34000 юристів, яких готують 268 вишів. Однак ці запити не відповідають реаліям ринку праці. На вашу думку, краще обрати більш «престижну» професію і мати диплом юриста, який не має можливості використати, ніж обрати дійсно затребувану професію?

А як на вашу думку він мав вчинити?

Що саме на вашу думку не врахував Сергій?

Що саме на вашу думку потрібно враховувати при виборі своєї майбутньої

професії?

Як дізнатися, які саме професії будуть затребувані у майбутньому, коли ви

розпочнете своє доросле життя?

За якими критеріями ви будете обирати свою професію?

Чи потрібно проводити дослідження про професію перед тим, як її обрати?

Чи потрібно вам піклуватися про своє майбутнє вже зараз?

Як ви зараз можете вплинути на своє майбутнє?

 

Які на вашу думку професії майбутнього?

Орієнтовні відповіді: айті-працівник, архітектор, вчителі, музиканти, люди, які створюють ігри.

 

А зараз я пропоную вам переглянути презентацію на тему «Професії майбутнього. Як змінюється ринок праці» (перегляд презентації). Що ви думаєте з цього приводу?

Орієнтовні відповіді:

Я навіть не знала, що все може так змінитися.

Комп’ютери замінять людей.

Потрібно уважно ставитися до вибору, майбутньої професії.

Це все не правда.

Я вважаю, що цього не станеться.

Підводки для корегування думок:

Чому, на ваш погляд, це відбувається?

Чому ви так вважаєте?

Чому саме, на вашу думку, зникнуть так багато нині популярних професій?

А яку б із запропонованих професій обрали ви і чому?

 

А зараз я пропоную кожному з вам пройти онлайн-тест по запропонованому посиланню і розбитися на групи відповідного до тої категорії, у які ви отримали найбільше балів.(учні проходять тест і розбиваються на групи) Тепер я пропоную кожній групі, використовуючи будь-які джерела інформації, обрати професію зі своєї категорії та написати якомога більше причин для її вибору. Група, яка зможе навести найбільшу кількість логічних аргументів – перемагає.

ІІІ. Заключна частина: підведення підсумків разом з учнями. Виконання спільного завдання за результатами бесіди, щоб узагальнити різні точки зору.

Отже, пропоную підвести підсумки сьогоднішньої бесіди і відповісти на декілька питань:

Чи можна ділити професії на престижні і не престижні?

Чи важливо, яку саме професію ви обираєте?

Чи мають інші впливати на ваш вибір?

Чи потрібно цікавитися інформацією про свою майбутню професію, до того як її обрати?

Чи варто сліпо прямувати за мріями?

На вашу думку, які саме професії будуть необхідні нашому світу у майбутньому?

Чи всі професії, які затребувані зараз, будуть актуальні в майбутньому?

Які саме професії, на ваш погляд, зникнуть з ринку праці?

Чому на вашу думку ринок праці може змінитися?

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку