План – конспект групового заняття з танцювальної арт – терапії для дітей молодшого шкільного віку

Про матеріал
План – конспект групового заняття з танцювальної арт – терапії для дітей молодшого шкільного віку Тема: «Танцювальна арт - терапія - один із важливих методів фізичної та соціальної реабілітації». Конспект детальний, пропрацьований, цікавий, дітям подобається.
Перегляд файлу

План – конспект групового заняття з танцювальної арт – терапії для дітей молодшого шкільного віку

 

Тема: «Танцювальна арт - терапія - один із важливих методів фізичної та соціальної реабілітації».

 

Завдання танцювальної арт – терапії:

1. Зміцнення загального стану фізичного здоров’я при заняттях джаз-танцем з дітьми:

- сприяти створенню оптимальних умов для зростання і розвитку опорно-рухового апарату дитини;

- формувати правильну поставу;

- сприяти профілактиці плоскостопості;

- сприяти розвитку і функціональному вдосконаленню органів дихання, кровообігу, серцево-судинної й нервової систем організму, тощо;

2. Удосконалення психомоторних здібностей дітей різного віку:

- розвивати м’язову силу, гнучкість, витривалість, чуття власного тіла, швидкісно-силові і координаційні здібності;

- сприяти розвитку відчуття ритму, музичного слуху, пам’яті, уваги, вміння погоджувати рухи з музикою;

- формувати навички виразності, пластичності, граційності і витонченості танцювальних рухів;

- розвивати дрібну моторику;

3. Розвиток передумов творчих здібностей:

- розвивати мислення, уяву, винахідливість і пізнавальну активність, розширювати кругозір;

- формувати навички самостійного виразу рухів під музику;

- виховувати вміння емоційного виразу і творчості в рухах;

- розвивати лідерство, ініціативу, відчуття товариства, взаємодопомоги і працьовитості.

 

Дата проведення:

Місце проведення: хореографічний зал.

Тип уроку: комбінований.

Метод проведення: фронтальний, ігровий.

Важливо: діти повинні мати зручне змінне взуття!

 

Зміст уроку

Дозування

І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА.

Діти виконують елементарні завдання у вигляді привабливих забав під спокійну музику(хороводна, полька, вальс):

  • рух по великому колу і врозтіч;
  • звуження і розширення кола;
  • зустрічний рух у двох колах одночасно;
  • кружляння у «зірочці».

Гра "Струмочок»

Діти стають парами один за одним, взявшись за руки і піднявши їх вгору. Ведучий проходить під піднятими руками і вибирає когось собі в пару. Вони разом доходять до кінця струмочка і встають ззаду. Залишившись без пари гравець стає ведучим.

Кущик плаче

Інтенсивність: низька.

Корекційна спрямованість: розвиток уваги, гнучкості, спритності; здатності до самовираження, рефлексії емоційних станів, здатності любити оточуючих; виховання комунікаційних навичок.

Зміст. Гравці стають у коло. Один із гравців у центрі кола зображає кущик, якому боляче (у нього зламано кілька гілочок). Діти по черзі жаліють, втішають його. «Кущик» відчуває тепло, увагу, любов дітей і показує це.

Правила. 1. Гра починається за сигналом учителя (світловим чи звуковим). 2. Світлосигналізація має знаходитись у центрі залу. 3. Проводити гру на матах (килимках). 4. Заохочуються всі учні, що взяли участь у грі.

 

15

Хвилин

 

 

 

 

 

 

5 хвилин

 

 

 

5 хвилин

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

Неправильний рух

Інтенсивність: низька.

Корекційна спрямованість: розвиток уваги, мислення, швидкості реакції, спритності, кмітливості, здатності до самовираження; комунікаційних навичок.

Зміст. Учні шикуються півколом (або в шеренгу), на відстані витягнутої руки один від одного. Гравці повинні виконувати рухи, відмінні від рухів учителя (наприклад, учитель піднімає руки вгору, а учні: один розводить руки в сторони, другий стрибає, третій піднімає одну ногу, четвертий піднімає одну руку). Перемагають найбільш уважні та спритні учні.

Правила. 1. Розпочинати та завершувати гру за сигналом учителя (звуковим чи світловим). 2. Учні повинні послідовно виконувати показані рухи. 3. Учні, які помилилися, штрафуються, але продовжують грати. 4. Заохочуються всі учні, що взяли участь у грі, а окремо відзначається один (кілька) учнів, які найкраще виконували завдання.

Варіанти гри. 1. Можна проводити гру під час ходьби (наприклад,  ходьба в обхід).

Хаос

Усі учасники стають в коло. Завдання – перекидати м’ячик одне одному в хаотичному порядку таким чином, аби він побував в руках кожної дитини лише раз. Коли завдання виконано, в гру додається новий предмет. Наприклад, іграшка. Діти повинні тримати ритм, швидко перекидати предмети одне одному й не передавати їх двічі одній людині. У кожного учня в руках повинен побувати і м’яч, й іграшка. Далі гра ускладнюється – і вводиться третій предмет. Гра триває до моменту, доки діти не зіб’ються з ритму. Кількість предметів не обмежена. Такі ігри можна проводити в якості розминки.

 Дім, білка, катастрофа

Тривалість — 5-15 хвилин

Учні діляться на групи по троє. Двоє з них стають поруч і піднімають руки так, щоб утворився «дах». Вони — це «дім». Між ними стає третя дитина — «білка».

Коли вчитель каже: «Білки!», усі діти-«білки» шукають собі інший дім. Коли вчитель каже: «Дім!», учні, які утворювали «дахи», швидко шукають собі нові пари, щоб створити з ними нові «будинки». А коли вчитель каже: «Катастрофа!», то всі міняються ролями. Тобто «білки» стають «домами», і навпаки.

Навіщо?

Гра позитивно впливає на взаємини в класі. Адже через неї діти вчаться взаємодіяти як група, команда, у якій є місце для кожного. Крім того, вправа допомагає задовольнити потребу в русі, що особливо актуально для активних молодших школярів.

 

20 хвилин

7 хвилин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 хвилин

 

 

 

 

 

 

 

 

7 хвилин

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

На болоті

Інтенсивність: середня.

Корекційна спрямованість: розвиток уваги, спритності, швидкості реакції, витривалості; вдосконалення навички ходьби тощо; виховання спостережливості.

Зміст. Ведучий (учитель) показує, який сигнал буде використано та пояснює, якою має бути реакція на нього. Учні йдуть в обхід зали в колоні по одному (або вільно рухаються по колу). За першим сигналом – світло – діти приймають позу «жабки» (присісти, п‘яти разом, коліна у сторони, руки на підлозі поміж ногами); за другим сигналом – приривчасте світло – позу «лелеки» (дитина стоїть на одній нозі, зігнувши і піднявши іншу); при відсутності сигналів – продовжують рух по колу.

Правила. 1. Учні повинні точно реагувати на сигнали. 2. Світлосигналізація знаходиться в центрі залу. 3. Заохочуються всі учні, що взяли участь у грі.

Варіанти гри. 1. Перший сигнал довгий свисток; другий сигнал  два довгі свистки. 2. Можна використати кольорову світлосигналізацію, наприклад: перший сигнал синє світло; другий сигнал жовте світло.

Мінне поле

Учні об’єднуються в пари (можна за принципом «на перший-другий розрахуйсь» або «хлопчик — дівчинка») і розходяться по різні сторони класу (коридору, актової зали). Між ними в довільному порядку розкладаються «міни» — апельсини. Перші (хлопчики) заплющують очі, другі (дівчинки) повинні їх провести «мінним полем» так, щоб не «підірватися». Складність — у тому, що всі виконують це одночасно — в атмосфері суцільного галасу неможливо почути голос того, хто тебе веде.

10 хвилин

5 хвилин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хвилин

 

Для ефективності роботи, заняття арт-терапії повинні носити системний характер, та бути регулярними.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
1097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку