План-конспект інноваційного уроку з фізичної культури

Про матеріал

План-конспект інноваційного уроку з фізичної культури. Тема - волейбол для учнів 9 класу

Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ

фізичної культури

для учнів 9 класу

 

Варіативний модуль. Волейбол.

Тема уроку. Прямий нападаючий удар з розбігу.

Тип уроку. Комбінований.

Мета. Виховання правильного ставлення до свого здоров’я, підвищення функціональних можливостей учнів, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.

Завдання уроку:

1. Дидактичні

• ознайомити учнів з технікою виконання нападаючого  удару з двох кроків по підкинутому партнером м’ячу біля тренувальної сітки  (відстань від стінки — 6–8 м);

• навчити техніко-тактичних дій у нападі;

• закріпити виконання нападаючого удару з розбігу.

• збагачувати руховий досвід учнів технічними елементами варіюючи різними вправами і завданнями.

2. Оздоровчі

формувати необхідні фізичні якості учнів та оволодіння технікою виконання вправ з фітнес-міксу за допомогою гімнастичної палиці та фітболу.

3. Виховні

• виховувати свідоме ставлення до рухливого способу життя;

• виховувати інтерес і прагнення до фізичного вдосконалення.

4. Розвивальні

• заняття спрямоване на  зміцнення хребта, покращення рухливості суглобів, на розвиток уваги, координації, сили, гнучкості та витривалості;

• зміцнювати опорно-рухову систему за допомогою  гімнастичної палиці та фітболу.

5. Професійно прикладна фізична підготовка

• удосконалення функції  зорово-моторної координації, тонкому диференціюванні м'язово-рухових відчуттів, простору і часу сприйняття різних рухів;

  • розвиток швидкості реакції, витривалості і рухливості суглобів кисті, передпліччя, тулуба.

Місце проведення: спортивний зал.

Обладнання: гімнастичні палиці, карімати на кожного учня, м’ячі – волейбольні, м’ячі для фітболу, сітка волейбольна, ноутбук.

Електронні дидактичні матеріали:

• фотоматеріали: фотокомплекс вправ з фітнес – міксу ( вправи  на фітболі та з гімнастичними палицями).

• відеоматеріали: презентація «Техніка виконання нападаючого удару».

• аудіозапис: музичний супровід, музика для релаксації.

ХІД УРОКУ

 

 

  

№з/п 

Зміст 

Дозування 

Організаційно-методичні вказівки 

Підготовча частина () 

 

 

 

 

Основна частина () 

 

 

 

 

Заключна частина () 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

Зміст матеріалу

Дозув.

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (12 хв.)

  • вхід до спортзалу;
  • шикування;
  • рапорт, привітання.

30 с

У колону по одному.

Перевірити наявність спортивної форми, самопочуття учнів.

  1. Повідомлення завдань уроку.
  2. Теоретико - методичні знання.

Викладач: Добрий день, діти! Сьогодні ми з вам ознайомимось з комплексом вправ  фіт – міксу. Це оздоровча методика, що дозволяє змінити форми тіла і його вагу, надовго закріпивши досягнутий результат. Це загальна фізична підготовленість організму людини. Під час виконання різноманітних вправ Ви зміцните серцево-судинну систему, поліпшите гнучкість і розтяжку, а також м'язову витривалість; наберетеся фізичних сил, зможете розвинути почуття рівноваги і хорошу координацію рухів.

Отже, можна з певністю сказати, що фіт-мікс є чудовою альтернативою важким та виснажливим дієтам і тренуванням. Це допомога тим, хто прагне мати не лише гарне тіло, а й міцне здоров’я і гарний настій.

30 с.

 

Активувати увагу учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контроль самопочуття учнів.

Візуальний контроль.

 

 

 

 

30с.

ЧСС – контроль.

Норма – 15 ударів за 10 с.

Учням з підвищеним серцебиттям дається час для відпочинку. Якщо пульс не знижується вони переходять до спеціальної групи.

Повторення стройових вправ: повороти на місці

(ліворуч, праворуч, кругом)

30 с.

Стежити за чітким виконанням вправ.

 

Ходьба: звичайна в обхід спортзалу

Комплекс вправ з кистьової гімнастики в русі:

  • В.п. – руки в сторону, кісті стиснуті в кулаки. Кругові рухи в лучезап'ястних суглобах. 1-4 вперед, 5-8 у зворотній бік.
  • http://pochit.ru/pars_docs/refs/36/35564/35564_html_m2d747f45.jpg В.п - притиснути пальці кистей рук один до одного так, щоб долоні не стикалися. Робити пружинисті рухи пальцями не відриваючи їх один від одного.

 

  •  В.п. -  руки перед грудьми, пальці в замок. Колові рухи в кистьових суглобах.

http://www.e-reading.club/illustrations/69/69012-_007.png

  • В.п. - руки перед грудьми, пальці в замок. Виконуємо хвилю руками.

 

 

 

  • http://www.e-reading.club/illustrations/69/69012-_007.pngВ.п. - руки перед грудьми, пальці в замок. 1-2 витягніть руки вперед і обережно вигніть кисті долонями назовні. Поверніться у в .п.

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

Кожну

вправу повт.

 4 р.

Використання музичного супроводу.

 

 

 

 

 

 

Вправи виконують всі учні рухаючись по одному дотримуючись дистанції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використовується метод простого повторення за спрямовуючим.

 

Різновиди бігу:

з високим підняттям стегна;

з захлестом гомілки назад;

приставними кроками лівим і правим боком;

з прискореннями, із зупинкою по свистку і

зміною напряму руху.

рівномірний біг.

 

 

 

 

Діти, які звільнені від занять на короткочасний термін або які погано себе почувають на даний момент, виконують завдання на ноутбуці.

Мотивація учнів до навчальної діяльності:

«Мозковий штурм» - інтерактивна вправа.

Гра-пазл «Перевір себе!»  з техніки безпеки по волейболу.

2хв.

 

Правила бігу:

  • не перетинатися з іншими групами;
  • дотримуватися дистанції під час бігу і інтервалу під час виконання вправ;
  • вправи повторювати за лідером.

Темп та час бігу діти визначають самостійно, враховуючи свій стан здоров'я та фізичний розвиток.

 

Метод простого повторення за лідером (для учнів)

Учням ставляться питання: «Які фізичні якості необхідні волейболісту? Для чого на початку кожного уроку потрібно  робити розминку? Грати у волейбол у взутті зі шкіряною підошвою протипоказано! Чому?, Забороняється носити прикраси (шпильки, браслети і т. д.) Чому?»

 

Комплекс вправ фіт- міксу

Вправи з фітболу та гімнастичною палицею (7 хв.)

Вчитель: Діти, гімнастична палиця – снаряд, доступний кожному. З його допомогою можуть  працювати практично всі групи м’язів, скорегувати поставу, розвинути рухливість у суглобах та інше. Іншими словами, даний інвентар виступає в якості непоганого стабілізатора і розподільника ваги і всієї одержуваної навантаження.

Тож приступимо:

Вправа №1

1. В. п. — стійка ноги нарізно, палка унизу, хват за кінці.

1—2. Піднімаючись на носках, палку уверх.

3—4. Опускаючись на всю ступню, палку на плечі за

голову.

5—6. Піднімаючись на носках, палку уверх.

7—8. В. п.

Вправа №2

В. п. — палка вертикально за спиною, права рука зверху.

1—2. Присідаючи, торкнутися нижнім кінцем палки підлоги. Спина пряма.

3—4. В. п.

Вправа №3

3. В. п. — стійка ноги нарізно, палка унизу ззаду хватом знизу (долоні звернені уперед).

1. Нахил уперед, палку назад.

2. В. п.

Вправа №4

В. п. — стійка ноги нарізно, палка попереду, хват за кінці.
1. Поворот тулуба наліво, ліву руку назад. Згинаючи праву руку, торкнутися нею лівого плеча.
2. В. п.
3—4. Те саме в іншу сторону.


Вправа №5

В. п. — стійка на колінах, палка вертикально уверху хватом за один кінець.
1—2. Нахил назад прогнувшись, торкнутись палкою
підлоги за головою.
3—4. В. п.


Вправа №6

В. п. — палка унизу, хват за кінці.

1—2. Палку уверх з викрутом в  плечових суглобах.

3—4. Палку униз ззаду.

5—6. Палку уверх з зворотнім викрутом в плечових

су глобах.

7—8. В. п.

 

Вправа №7

В. п. — напівприсід, коліна разом, палка попереду, хват за кінці.

1. Стрибок уверх прогнувшись, палку уверх.

2. В. п.

 

Вправа №8

В. п. — присід, палка спереду вертикально на полу, з опорою руками об верхній кінець.
1. Встаючи і відпускаючи палку, перемах правою через палку (проти часової стрілки).
2. В. п.
3—4. Те саме іншою ногою.

 

Діти, фітбол включає звичайні вправи, які виконуються сидячи або лежачи на ортопедичному м'ячі. Цей різновид фітнеса допомагає розвинути гнучкість, виправити поставу. Фітбол дуже корисний для хребта і попереку, оскільки заняття допомагають зняти втому. Крім того, розвиваються всі групи м'язів. Вправи на фітболі сприяють корекції фігури, підвищують тонус м’язів всього тіла (включаючи роботу серця), покращують роботу дихальної системи, удосконалюють координацію і рівновагу, сприяють удосконаленню роботи вестибулярного апарату.

Тож переходимо до виконання вправ:

Вправа №9

Встаньте прямо, поставивши одну ногу на фітбол (А) – вона повинна бути відведена в сторону (кут між стегном і ікрою – 90ͦ). Інша нога повинна торкатися м'яча. Повільно випрямити зігнуту ногу (рахуючи до чотирьох), відкочуючись фітбол і відхиляючи корпус в протилежну сторону (Б). Важливо під час вправи зберігати рівновагу, не нагинаючись назад або вперед. Повернення до вихідної позиції також на 4 рахунки.

 

Вправа №10

Встаньте лицем до м'яча, поставивши одну ногу на фітбол і зігнувши її під кутом 90ͦ (А). Друга нога (опорна) повинна стосуватися м'яча гомілкою. Плавно (рахуючи до чотирьох) відкотіть  фітбол ногою вперед, одночасно повільно відгинаючи тому корпус і заводячи руки за голову (Б). Стежте, щоб випрямлена нога і тіло були однією прямою лінією. Прийміть вихідне положення також на 4 рахунки.

 

Вправа №11

Ляжте на фітбол стегнами, впираючись в долоні і шкарпетки (А). Ноги розставте на ширину плечей. Плавно (на 4 рахунки) піднімайте дві ноги одночасно (Б), затримайтеся 2 секунди, повільно опускайте.

 

Вправа №12 «На вершині».

Початкове положення: Лежачи на м'ячі, упираючись руками і ногами в підлогу.

Такі вправи на м'ячі припускають, що ви будете пересуватися долонями вперед, поки м'яч не опиниться у вас під стегнами. При цьому ноги повинні стояти разом, м'язи живота - бути напруженими, а тіло витягнуто в пряму лінію. Потім слід зігнути коліна і гомілкою підкотити м'яч до правого плеча, затриматися на дві секунди в такому положенні і відкотити фітбол тому. Потім вправа повторюється, тільки до лівого плеча.

 

Вправа №15  «Боксерський прес».

Вихідним положенням є те, в якому було закінчено попереднє вправу, тобто фітбол знаходиться під спиною, п’яти стійко стоять на підлозі. Необхідно підводиться до грудей, руки згинаються в ліктях і притискаються до корпусу, який трохи піднімається. Починають кругові рухи тулубом спочатку в одну, а потім в іншу сторону. При цьому потрібно стежити за тим, щоб прес був постійно в напрузі, а голова не відкидалася назад.

Команда «Кроком руш!». Ходьба з вправами

на відновлення дихання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

20 с.

повторити 6 р.

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

 

 

 

20 с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

 

 

 

20с.

повторити 6 р.

 

 

 

 

 

 

1хв.

Учні шикуються в дві шеренги дотримуючись необхідної відстані з інтервалу (1-2 м.) в руці тримають гімнастичні палиці.

F:\777\DSC_0203.JPGF:\777\DSC_0205.JPGF:\777\DSC_0209.JPGПри виконанні вправ слідкувати за диханням, та чітким виконанням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\777\DSC_0203.JPGF:\777\DSC_0205.JPGF:\777\DSC_0209.JPGУчні шикуються в дві шеренги дотримуючись необхідної відстані з інтервалу (1-2 м.) біля себе розташовують фітбол. При виконанні вправ слідкувати за диханням, та чітким виконанням.

Вимірювання пульсу учнів та обговорення результату.

1хв.

 Пульс вимірюється за 15 сек.

В учнів основної групи пульс повинен бути не більше 45 ударів, підготовчої - 40, спеціальної -35.

Якщо є учні, пульс яких перевищує зазначені межі, дати відпочити.

 

ІІ. Основна частина. (30 хв.)

I. Навчальна вправа для зміцнення м’язів кисті рук.

Клас сідає на гімнастичні мати на відстані пів метра один від одного,розводять ноги нарізно так щоб м'яч зхнаходився між колінами. Лікті рук роблять упор на стегна, а кисті рук знаходяться над м'ячем. Потрібно здійснювати набивання м’яча спочатку двома великими пальцями синхронно, потім вказівними і так до мізинця і назад . Далі синхронно великими та вказівними двома руками.

 

1I. Прямий нападаючий удар:

Нападаючий удар технічний прийом нападу ця важлива засіб атаки. Його використовують при завершенні тактичної комбінації для виграшу очки. Основний і найпоширеніший засіб для досягнення нападаючого удару прямий нападаючий удар.

Виконувати може бути з максимальною силою і у будь-якому напрямі. Техніка нападаючого удару характеризується злагодженістю рухів, ритмічністю, максимальним прискоренням в розбігу на момент відштовхування від опори, великий амплітудою махових рухів рук, легкістю і свободою їх рухів у фазі польоту і з надзвичайно потужної концентрацією м'язових зусиль при завершальному ударному русі.

5 хв.

 

Розвивати спритність рухів руками, та відпрацьовувати координацію рухів.

 

 

 

 

Перегляд відеопрезентації «Техніка виконання нападаючого удару»

Техніка виконання прямого нападаючого удару складається з наступних фаз: розбігу, стрибка, ударного руху та приземлення.

 

Клас вишикуваний в дві колони (дівчата на одній стороні поля спортивного залу, хлопці на іншій) виконують розбіг один за одним на безпечній відстані.

 

  • техніка виконання розбігу

 Розбіг складається з двох-трьох кроків, найважливіший з яких — останній — виконується стрибком. Перед стрибком ноги не утворюють між собою кута в бічній площині, у фронтальній — на ширині 20-30 см одна від одної. Ударний рух починають швидким згинанням тулуба.

 

 

 

5 хв.

повто

рити

2-3р.

 

 

 

 

 

 

Вказувати на помилки

  • техніка виконання стрибка угору

Зробити крок, виносячи пряму праву ногу (зупинний крок), приставити ліву й виконати стрибок угору. Те саме, але акцентуючи увагу на випереджувальному маховому русі двома руками. Зробити крок, зупинний крок і стрибок угору з махом руками

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв. повто

рити

2-3р.

 

Стрибайте вертикально вгору. Не зміщуйтеся вперед під час стрибка, так як це може привести до торкання сітки. Також ви ризикуєте втратити рівновагу при приземленні.

 

  • удару по м’ячу, приземлення

При замаху гравець прогинається в попереку, рука, зігнута в лікті, відводиться назад, за голову, після чого тулуб випрямляється, рука наближається до м'яча, при цьому русі передпліччя і кисть відстають. У момент удару рука випрямляється, гравець згинається в попереку. Після удару рука продовжує рух вниз, і гравець приземляється. Чим ближче до сітки передача і вище стрибок, тим енергійніше заключне рух кистю руки при ударі по м'ячу.

 

 

 

 

III. Клас шикується в колону і виконують нападаючий удар з двох кроків по підкинутому партнером м’ячу біля тренувальної сітки  (відстань від стінки — 6–8 м);

  • Стрибайте вертикально вгору. Не зміщуйтеся вперед під час стрибка, так як це може привести до торкання сітки. Також ви ризикуєте втратити рівновагу при приземленні.
  • При ударі задійте все ваше тіло. Посилення крутного моменту може бути досягнуто шляхом продовження руху плеча в момент удару.
  • При ударі м'яч повинен бути на одній лінії з плечем вашої руки, що б'є. Удари поперек тулуба або «через голову» можуть привести до помилок в атаці.
  • При правильно проведеної атаці, м'ячу надається верхнє обертання, що є результатом згинання кисті під час удару.
  • Виберіть місце куди ви хочете направити м'яч після удару, в незалежності від того, «дірка» це в блоці противника, або певна частина майданчика. Сфокусуйтеся на цьому місці під час удару, а не просто наносьте довільний удар.

 

5 хв. повто

рити

2-3р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв.

повто

рити

5 р.

 

Важливо пам’ятати про правильне приземлення після виконання нападаючого удару. У жодному разі не можна приземлятися на п’ятки випрямлених ніг, адже це може спричинити травму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не поспішай робити розбіг для стрибка й нападаючого удару. Перший крок зроби тоді, коли м'яч торкнеться рук того, хто передає

III. Заключна частина (3хв.)

Релаксація та психологічний настрій дітей для відновлення організму:

  • лягти зручно і розслабитися;
  • відчути і «оглянути» все своє тіло думкою, викликаючи відчуття тепла, і послідовно «оглянувши» всі його частини: голову, руки, ноги, тулуб. Бажано при цьому закрити очі;
  • відчуття приємного тепла, задоволення, спокою, комфорту від розслабленого тіла.

Вчитель: «Лягайте зручніше. Закрийте очі. Дихаємо спокійно і рівно. Дамо нашим ногам і рукам відпочити, витягнемо і розслабимо їх. Давайте помовчимо і прислухаємося до звуків навколо себе (пауза). Прислухайтеся до вашого подиху (пауза). Дихання рівне і спокійне. Дозвольте своєму тілу розслабитися і відпочити (пауза). Послухайте, що я хочу вам розповісти: ...»

Вправа «Внутрішній промінь».

 Уявіть, що всередині вашої голови, у верхній її частині, виникає світлий промінь, який повільно і послідовно рухається згори вниз. Промінь повільно і поступово освітлює обличчя, шию, плечі, руки теплим, рівним і розслабленим світлом. У вас зникає напруження в голові, розслаблюються зморшки на лобі, опускаються брови, «охолоджуються» очі, послаблюється напруга в кутиках губ, опускаються плечі, вивільнюються шия і груди. Внутрішній промінь формує зовнішність спокій, задоволення собою і своїм життям. Відчувши приємне тепло, відкрийте очі.

 

1хв.

 

Діти лягають на мати, влаштовуються зручніше. Руки витягнуті уздовж тулуба, розслаблені. Ноги прямі, не схрещені.

 

Грає тиха спокійна музика.

 

 

 

 

 

Виконання релаксаційних вправ в навчально – виховному процесі свідчить про те, що вправи є ефективним засобом розвитку навичок саморегуляції учнів, які вирішують багато завдань.

  • Зміцнення нервової системи, поліпшення психічного й фізичного здоров'я;
  • Набуття навичок впевненості в собі;
  • Гармонізація лівої й правої півкулі, і тим самим досягнення гармонійної взаємодії свідомості та підсвідомості;
  • Підвищення працездатності та навчальної діяльності.

Контроль самопочуття  учнів.

 

30с.

ЧСС – контроль. Норма – 15 ударів за 10 с.

Підбиття підсумків уроку

 

30с.

1.Нагадування завдань уроку.

2.Відзначення кращих учнів.

3.Оцінювання

Домашнє завдання

30с.

Вправи для зміцнення фалангів пальців рук.

Організований вихід із зали

 

30с.

У колону по одному.

 

 

 

docx
Додано
7 червня 2023
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку