КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ № 84
План-конспект інтегрованого уроку
читання і образотворчого мистецтва
в 3 класі
«Прийшла зима біловолоса»
Підготувала
вчитель початкових класів
І категорії
Тельнова Наталія Василівна
м. Кривий Ріг
2018
Мета уроку: формування ключових компетентностей:
міжпредметні компетентності: за допомогою художніх засобів поглибити уявлення учнів про най характерні ознаки зими;
предметні компетентності: вчити учнів бачити і розуміти прекрасне в природі, поезії, образотворчому мистецтві, розвивати зв’язне мовлення, інтерес до читання.
Тип уроку: інтегрований урок читання і образотворчого мистецтва.
Обладнання:
Технічне оснащення: комп’ютер, магнітофон, телевізор.
Музичний ряд: Вівальді «Пори року. Грудень»
Хід уроку
Заняття проводить вчитель початкових класів
На дошці, ребус – Я Україну.
а) мовна розминка
ла-ла-ла – снігу намела
ок-ок-ок – вкрила поле і садок
ам-ам-ам – дуже весело всім нам.
б) загадка. На подвір’ї біло, біло
Ні стежиночки нема
Завихріло - засвистіло
Знов прийшла до нас … (Зима)
в) мозкова атака «Асоціативні слова до слова «зима».
г) вірш «Прийшла зима біловолоса» А. Бабенко
(вірш з мікрофоном розповідають три учня).
Сьогодні на урок ми приготували твори. Вони написані різними авторами, але їх пов’язує одна тема, і ви це зрозуміли з прочитаного вірша.
Зразкове слухання вірша М. Познанської «Грудень».
Замерзлим груддям скрізь і всюди
Вкрилось поле і шляхи
Це вже грудень – кажуть люди
І вдягають кожухи.
Грудень - від слова груддя.
Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзли. Їздити такими дорогами було важко, - заважали замерзлі грудки. В давньоруські часи цей місяць називали грудень. У народі його звали лютень, хмурень, стужайло, мостовик, трусиль.
Читання першого ряду вірша Т. Коломієць «Січень».
Назва січень походить від слова «січа». У давній час починали розчищати ділянки від корчів, щоб весною їх засіяти. Цей промисел називали січа. До цього перший місяць року називали: студень, просинець, сніговик, тріскун, вогневик, льодовик, щипун, сніжень, лютовий.
Оксана Ющенко «Лютий місяць – бокогрій»
Другий ряд – читання ланцюжком.
Назва лютий закріпилася за місяцем у кінці минулого століття, адже він мав люту вдачу, мав пронизливі снігові. Колючі морози й перемети – це все лютий, про це свідчать і попередні назви місяця: крутень, зимо бор, криво доріг, казибрід, межень.
Слухання музики Вівальді «Пори року. Грудень».
Іванка Блаженко «Взимку».
Читання твору хором.
Прислів’я. (читання в мікрофон з крісла автора).
Фізкультхвилинка Руханка «Танці - зігріванці» (з використанням костюмів шапочки + рукавички)
Заняття проводить вчитель образотворчого мистецтва
Ну що зігрілися? А тепер поглянемо у віконце. Що ми там бачимо?
Відповідь дітей…
Учитель. Нарешті прийшла Зима-красуня, біла чарівниця. Стоять морози, й випав довгоочікуваний перший сніг. Як стало красиво навколо! Побіліли околиці, та природа перетворилася на чудову казку. Всі дерева вкрилися щільним шаром пухнастого снігу. Їх тонкі гілочки блищать на сонці й радують око, як ніби вони зроблені з дорогого кришталю. Маленькі витончені ялинки стоять вкриті сріблястим інеєм, красуючись новим гарним вбранням. Великі сосни одягнені в довгі діамантові сукні. Всі дерева виглядають ошатно й тихо радіють змінам, які з ними відбулися. З першого погляду зрозуміло, що перший сніг приніс з собою свято..
Послідовність виконання роботи:
Дайте відповідь на запитання:
а) Що нового ви дізналися на уроці?
б) Які вірші більше всього сподобалися?
в) Які ви запам’ятали назви зимових місяців?
г) Як змінюються кольори залежно від пори року?