План-конспект інтегрованого уроку
з навчального предмету Я у світі
проведеного у 4 - Д класі
Богутою Наталією Олександрівною
Тема уроку: «Людське –Я»
Мета уроку: продовжити формувати уявлення учнів про людські достоїнства і недоліки; розвивати активне пізнавальне ставлення до соціального оточення; формувати розуміння Божого плану в житті кожного; виховувати у дитини власне «Я», віру, талант, здібності.
Обладнання: таблиці, картки, мікрофон,аудіозапис, схема «Я», завдання для роботи в групах.
Біблійна істина: « Я Світло для світу» (Івана 8:12), «Я все можу в Тім, хто мене підкріпляє, в Ісусі Христі» (До филип’ян 4:13) «Нехай кожен дбає не про своє, але кожен і про інших) (До филип’ян 2:4), «Не робіть нічого підступом або з чванливости, але в покорі майте один одного за більшого від себе» (До филип’ян 2:3).
Хід уроку:
І. Організація навчальної діяльності
1.Перевірка готовності учнів до уроку
2.Створення психологічного комфорту та позитивного настрою
на уроці.
ІІ.Актуалізація опорних знань
1. «Мозковий штурм»
- Підберіть прикметники до слова життя.
Яке життя обрали би ви?
Щасливе, активне, нудне, легке, важке, цікаве, чесне, творче, бездіяльне, трудове, безрадісне, солодке.
2. Вправа «Незакінчене речення»
Учням роздають картки із завданнями. Робота проводиться в парах.
• Перше право людини — це право на...
• Життя — найвища ...( цінність)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
1. Слухання легенди (аудіозапис)
— Послухайте легенду.
Було в одного батька три сини. Виросли вони та роз’їхалися у різні місця. Один з них учив людей, другий лікував, а третій вирощував хліб. Якось приїхали вони до батька на гостину. За вечерею стали вони сперечатися між собою:
— Я найважливіший на Землі, адже я навчаю людей.
— Ні, я,— заперечив другий,— адже я лікую людей, щоб вони були здорові.
— Ні, я,— сказав третій,— адже я вирощую хліб, щоб люди мали що їсти. Довго вони сперечалися і вирішили піти до старого мудреця. Вислухав їх мудрець, усміхнувся і сказав:
— Погляньте в цю скриньку, там у чарівному дзеркальці ви побачите найважливішу людину.
Подивилися брати в дзеркало і побачили у ньому всіх трьох. Здивувалися брати, а мудрець сказав:
— Це правда. Кожен із вас найважливіший на Землі. Адже кожен із вас дбає про те, щоб життя на Землі було краще.
Зрозуміли брати, що чим краще вони виконуватимуть свою справу, тим кращою і веселішою буде наша планета...
2.Бесіда
- А що ви робите, щоб наша планета була кращою? А що можна ще зробити?
- Діти, кожен з вас хоче зробити добру справу. Хто ж із вас найважливіший?
- «Я - особливий». І про це варто пам’ятати. Адже наш Господь створив усіх надзвичайно різними, кожного по-особливому прекрасним та корисним для інших. І головне, зрозуміти, як хоче мене сьогодні Бог використати.
- І саме на сьогоднішньому уроці ми розглянемо людське «Я», визначимо,з чого воно складається, які ж характеристики є в мені , а які я хочу мати, але поки ще немаю, дослідимо, що ж каже Бог про людське «Я», яким воно повинне бути.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Підготовча робота до сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
- Чи погоджуєтеся ви з думкою, що зовнішність людини належить до людського «Я»?
- Чи можна лише за зовнішнім виглядом говорити про людське «Я»?
- Спробуймо прокоментувати схему.
- Який ми можемо зробити висновок?
- Нас часто цікавить питання, а як же знати, чи правильно я ставлюсь до людей, чи мої інтереси не шкодять іншим, чи мій характер такий, який не засмучує нікого… Відповідь на ці запитання дає нам чудова книга Біблія.
2. Робота в групах.
- Зараз ми з вами дослідимо, що ж каже нам Бог про наше «Я».
1 група « Я Світло для світу» (Івана 8:12)
2 група «Я все можу в Тім, хто мене підкріпляє, в Ісусі Христі» (До филип’ян 4:13)
3 група «Нехай кожен дбає не про своє, але кожен і про інших» (До филип’ян 2:4)
4 група «Не робіть нічого підступом або з чванливости, але в покорі майте один одного за більшого від себе» (До филип’ян 2:3)
3. Представлення кожної групи.
4. Бесіда з учнями
- Які справи і вчинки, на ваш погляд, можна назвати красивими? Чи можуть красиві справи прикрасити зовнішній вигляд людини? Чи можуть, навпаки, погані вчинки зіпсувати зовнішній вигляд людини?
- Чи варто шукати прекрасне в самому собі? Як ви вважаєте, що у вас найпрекрасніше?
- Якщо людина не вміє шукати прекрасне у собі, чи зможе вона знаходити прекрасне в людях?
- Що в людині найпрекрасніше?
- Яка якість людини вам здається найкрасивішою, і чому?
4.3 Вправа “Автопортрет”
- Діти ,зараз виконаємо вправу Автопортрет .Спочатку поміркуйте над запитаннями ,а потім давайте відповідь
• За яке “Я” мене можна посварити?
• Яке “Я” можна змінити?
• Яке “Я” іноді заважає в навчанні?
• За яке “Я” мене можна любити?
• Яке “Я” рятує в різних життєвих ситуаціях?
• Яке моє “Я” мені подобається
5. Робота в парах. Складання правил « Я- людина »
- Діти зараз в парах ми складемо правила для себе, яких варто дотримуватися.
Наприклад:
Правила «Я – Людина»
1. Сказав – зроби
2. Не впевнений – не обіцяй
3. Помилився – визнай
4. Забувся – попроси пробачення
5. Говори тільки те, що думаєш
6. Не можеш сказати правду – поясни, чому
7. Не видавай чужу таємницю
8. Не будь хвалько
9. Старайся робити добро скромно, непомітно
(діти зачитують свої правила)
5. Підсумок уроку
1.Підсумкове слово вчителя
Наш господь створив перших людей для того, щоб вони слухалися Бога, виконували Його вказівки та прославляли Його. Тобто Бога вони в своєму житті ставили на 1 місце. Але в світ прийшов гріх і людське «Я» відсунуло Бога вже на 2 план і тому всі наступні покоління є грішниками. Але як прекрасно, що трішки більше як 2000 років тому, Бог послав Свого Сина, якого закололи як ягня за відкуплення наших гріхів. І тому, кожен, в кого людське «Я» переважає над Божим, може схилити свої коліна, визнати Господа господарем свого життя і знову відновити Божий задум. Але цей вибір повинен кожен зробити сам.
2.Бесіда
- З яких складових складається людське «Я»?
- У чому виявляється зовнішня краса?
- У чому виявляється внутрішня краса?
- Чи можна змінити людське «Я»?
2. Інструктаж до виконання домашнього завдання
Намалювати свою схему «Людське -Я»