Дата проведення: 07.12.2022р. Клас: 11-Б. Українська мова.
Тема: Пасивні конструкції з дієсловами на –ся. Синтаксичні конструкції з формою на -но, -то.
Мета: (формувати предметні компетентності):
поглибити знання про синтаксичні норми літературної мови; удосконалювати вміння працювати з дієсловами; ознайомити з особливостями вимови і правопису пасивних конструкцій з дієсловами на -ся (-сь); доречне використання синтаксичних конструкцій з формою на но-, то-;
розвивати спостережливість, уважність, уміння аналізувати, порівнювати; вміння редагувати складні синтаксичні конструкції, визначати характер допущених помилок; формувати вміння користуватися засвоєними правилами на практиці;
виховувати почуття відповідальності, любов до мови.
(формувати ключові компетентності):
спілкування державною мовою: викликати пізнавальний інтерес до вивчення української мови, формувати вміння володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;
комунікативну: виробити в учнів уміння комунікативно виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях, удосконалювати ці вміння й навички в усіх видах мовленнєвої діяльності;
спілкування іноземними мовами: готовність (здатність) реалізовувати різноманітні комунікативні наміри у широкому діапазоні особистісних, соціальних і культурних контекстів;
математичну: виробити вміння виводити формули, застосовувати математичні вміння в реальному житті, працювати з числовою інформацією;
інформаційну: навчити працювати, розуміти навколишнє інформаційне середовище, самостійно шукати, добирати й критично аналізувати необхідну інформацію;
компетентності у природничих науках і технологіях: здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією відповідно до потреб, застосовувати ІКТ у навчанні й повсякденному житті, знаходити, опрацьовувати і систематизовувати інформацію); здатність бути відкритими до інновацій, реалізувати себе в мінливому технологічному, життєвому, навчальному й трудовому середовищі;
уміння навчатися впродовж життя: стимулювати до самостійного здобування знань, бажання організовувати свою працю для успішного результату, оволодіння вміннями саморозвитку та самоконтролю;
соціальну й громадянську: прилучити учнів і учениць через мову до культурних надбань народу, формувати любов до мистецтва слова, привчати їх критично оцінювати вчинки людей;
загальнокультурну: здатність здобувача освіти усвідомлено сприймати надбання культури як цінність, аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.
Обладнання: презентація, експрес-уроки з О.Авраменком, підручник, онлайн-сервіси.
Перебіг уроку
І. Організація учнів до уроку (емоційне налаштування)
1. Хвилинка спогадів.
Шановні учні, пропоную подивитись на зображення і згадати, що допомагає вам розвантажитися, відпочити. (Відповіді учнів).
Сподіваюся, що згадані вами речі допомогли вам згадати про приємне та налаштувати на позитивну роботу та співпрацю.
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь.
Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Цю зустріч організовують друзі. Ця зустріч організовується друзями. Ця зустріч організовано друзями.
(Відповіді учнів).
Перейдіть за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=c1l4yMU71Rk Переглянувши відео, пригадайте, що вам відомо про дієслова на ся- та форми дієслова на но-, то.
ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
Пригадаймо правила вживання дієслів на сь-, ся-. Звернімося до підручника С. 84-85.
Зробімо висновок про вживання дієслів на сь-, ся-, но-, то- оформивши його в застосунку https://padlet.com/sweetsirychenko/6os1b7wupn0rgvz5
Відредагуйте конструкції з дієсловами пасивного стану, замінивши їх на активні дієслівні конструкції.
1. Здебільшого у школі застосовується читання тексту вчителями. 2. Учителями пропонується теоретичний матеріал учням. 3. Після первинного прослуховування тексту вчителем даються поради учням. 4. Написане звіряється учнями з надрукованим. 5. До творчого переказу завдання укладаються вчителями. 6.Творче завдання до переказу оформляється учнем у вигляді нового тексту. 7. Авторами використовуються різноманітні виражальні прийоми в текстах.
Складіть і запишіть мінітвір на вільну тему, використовуючи подані конструкції.
Запропоновано прочитати (вивчити), подобається розмірковувати (спостерігати), однозначно вирішено, переконуватися в почутому, прочитано багато творів, пишатися успіхами, досягнуто результатів. (Відповіді учнів).
Перейдіть за покликаннями та виконайте завдання: https://learningapps.org/9101045
https://learningapps.org/9097625
1 група - митися, одягатися.
2 група – листуватися, миритися.
3 група – папір рветься, скло б’ється.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
VІ. Рефлексія.
Дайте відповідь на запитання:
Що я знав, і що дізнався?
VIІ. Домашнє завдання.
Використані джерела