Плужнянська санаторна школа Хмельницької обласної ради
Розробка першого уроку
«Подорож країною Здоров'я»
Підготувала вчителька 1 класу
Захарчук Ірина Миколаївна
Плужне 2020
Мета. Дати першокласникам уявлення про здоров'я як запоруки щастя, вчити чітко відповідати на запитання, працювати колективно над поставленою проблемою, створити позитивний мікроклімат на уроці шляхом доступності, ясності, чіткості, яскравості та емоційної насиченості всіх етапів уроку; розвивати бажання вести активний спосіб життя, берегти, зміцнювати здоров’я;виховувати хороші звички, бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу.
Обладнання. Роздаткові картки( груша, яблуко, апельсин), макет поїзда.
Хід уроку
I. Організація класу.
І. Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства.
– Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом — Днем Знань у Новій українській школі.
-А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас пролунав дзвоник на перший урок в у вашому житті. Від усієї душі бажаю всім міцного здоров'я, успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.
— Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
- Чим сьогоднішній день особливий?
- Чого діти йдуть до школи?
— Запамятайте дату, коли ви вперще прийшли до школи . Сьогодні ви вперше сіли за парти на свій перший в житті урок. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Саме сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на школярів. З цього дня ви учні 1 класу. Сьогодні ви поповнили ряди нашої великої шкільної родини.
Що я очікую від шкільного життя?
- Дітки, як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?
- Чого б ви хотіли навчитися у школі?
- Школа – це місце, де дітей навчають писати,читати, рахувати, малювати, спілкуватися, товаришувати.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.
- А чи любите ви подорожувати ? А де ви подорожували ? Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо в уявну подорож. Це буде уявна подорож Країною Здоров'я Знань та мрій.
- Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь на чому ми будемо подорожувати.
Загадка:
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах.
-Так, ми будемо подорожувати на потязі. Тож поїхали.
ІІІ.1. Станція «Знайомство»
- А для того, щоб нам було весело і добре подорожувати пропоную нам познайомитися.
- Почнемо знайомство з мене. Я ваша вчителька. Мене звуть Ірина Миколаївна. Я буду поряд з вами 4 роки подорожувати Країною Знань.
А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Нумо, всі разом скажіть, як вас звати. (Діти хором відповідають). Чи зрозуміли ви що –небудь? Я також не зрозуміла. То скажіть, як же потрібно відповідати в школі?(Піднімати руку).
Діти по черзі називають своє ім*я, і кажуть як їх називають вдома і як би вони хотіли, щоб їх називали у школі.
- Чудово. Ось тепер ми по- справжньому познайомилися.1 вересня стало — днем народження нашого класу. У нашому класі 16 учнів. хлопчики та дівчинка. Я сподіваюся ми станемо дружною шкільною родиною. Ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, ходити на екскурсії, досліджувати і пізнавати світ.
- Тож їдемо далі.
Вправа « Коло побажань»
Я – Ірина . Я бажаю тобі міцного здоров 'я… ( продовжують всі по колу…)
Учитель Діти, а чому я привіталася з вами, побажавши доброго здоров'я?
Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. Мандруючи, ми розкриємо таємниці про те, що потрібно робити для того щоб зберегти здоров’я. Вмощуйтесь зручненько на своїх місцях і вирушаємо.
2. СТАНЦІЯ « ЗДОРОВ’ЯТКО»
Починаємо свою мандрівку зі станції «Здоров’ ятко».
Щоб отримати білет на потяг-експрес пограємося в гру «Упізнай ознаки здоров’я»
- Приготуйте свої долоньки. Якщо те , що я назву , є ознакою здоров’ я , ви плескаєте в долоньки , якщо ні - не рухаєтесь.
Обговорення ситуацій( « Мікрофон»)
1)Мій знайомий хлопчик Іванко каже: « Добре бути хворим: можна до школи не ходити, мама цілий день удома , усі приносять ласощі».
2)Моя бабуся завжди говорила : « Здоровий не знає , який він багатий».
- Як ви розумієте ці слова?
-Молодці ! Час вирушати в подорож!
3. Станція « СПОРТИВНА»
-Ми на зупинці «Спортивній». Хто нас тут зустрічає? Відгадайте!
Він звірят усіх лікує,
Від халеп різних рятує
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів так болить,
Наш добрий лікар... (Айболить).
Лікар: Діти! Я повинен вас оглянути. Попрошу всіх встати і команди виконувати:
Всі дихайте...
Не дихайте...
Ви в порядку, спочивайте...
Дружно руки піднімайте...
Все прекрасно... Опускайте...
Нахиліться... Розігніться...
Станьте прямо... Усміхніться.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий,
Всі веселі і здорові,
До навчання всі готові!
Учитель: Здоров'я ви маєте берегти самі, а лікар вам дає такі поради:
Поради лікаря
Діти, щоб здоровим бути, треба навички здобути.
Про здоров’я піклуватись: перш за все – не лінуватись.
І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити і ніколи не палити.
Щоб знешкодити мікроби, руки мий і щоразу чисто.
Не забудь щоденно їсти овочі та фрукти різні –
Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,
Мої любі, завжди – завжди чистіть зуби.
Лікар. – А чи вмієте ви , діти , відгадувати загадки? Перевіримо!
Гру цю люблять всі на світі:
І дорослі й малі діти.
М яч ! Удар! І крики : « Го-ол!»
Пречудова гра… ( футбол)
Пограємо у футбол , тільки словами та рухами.
Вправа « Футбол»( М яч!- руки змикаємо над головою;
Гол! - лайк;
Ура! – обидві руки вгору.)
Учитель. Молодці! Ви впоралися і з цим завданням! Ми подорожуємо далі!
А зараз приготуємо всі разом « Вітамінний салат».
( об єднання в групи за малюнками)
Яблуко Груша Апельсин
( вчитель читає текст , діти стоять у колі , коли чують назву свого фрукта – міняються місцями)
Для приготування салату треба взяти яблуко , грушу ,апельсин. Спочатку всі фрукти треба ретельно помити. Тепер беремо яблуко і кришимо кубиками. Потім візьмемо грушу і теж накришимо дрібними шматочками. Потім візьмемо апельсин , обчистимо шкірку і розділимо на дольки. Всі фрукти перемішаємо і заллємо збитими вершками. Смачного!
4. Станція « КОРИСНИХ І ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК»
Учитель Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
Наркотики і цигарки, спиртне -
Це просто страх,
Як ви подружитесь із ними -
Тому буде крах!
Учитель Ну що ж ,діти, а зараз я перевірю чи навчили вас батьки розрізняти корисне від шкідливого! Я називатиму вам звички людей а ви:
- Піднімаєте руки вгору , якщо це хороша звичка;
- Присідаєте , якщо звичка шкідлива.
ЗВИЧКИ:
-ЗВИЧКА ГРИЗТИ НІГТІ
-ПРАВИЛЬНО ХАРЧУВАТИСЯ
-ГОВОРИТИ НЕПРАВДУ
-ДОВГО ДИВИТИСЯ ТЕЛЕВІЗОР
-ВИКОНУВАТИ РАНКОВУ ГІМНАСТИКУ
5.Станція« ВЕСЕЛОГО НАСТРОЮ»
Учитель. Як, на вашу думку, чи поліпшується в людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки? Тому ми зараз трішки відпочинемо і пожартуємо.
Усмішки.
1. Уже умився
Умивайсь, бери, синочку,
Швидше-бо не мнися!
Так за мене он, в куточку,
Кіт уже умився.
2.Вася йшов до школи
Із портфелем у руці.
А під вухом біле коло,
Білі плями на щоці.
- Васю, - пирснули хлоп'ята, -
Ти що, хату десь білив,
А чи борошно із татом
У млині всю ніч носив?
- Ні, - малий пригладив чуба
І протяг легким баском, -
Це я довго чистив зуби
Білосніжним порошком. (Б.Шрубенко)
3.Кури насміхаються
Наш малий Іванко
Вранці не вмивається.
З нього біля ґанку
Кури насміхаються.
А чому з Іванка
Кури насміхаються?
Бо вони щоранку
У піску купаються. (А.Качан)
6. СТАНЦІЯ « КІНЦЕВА»
Учитель._ Ось і добігла наша подорож до кінця . Сьогодні ми з вами багато чого дізналися,, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!
Швидко спливають хвилини -
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров'я, добра.
Усі разом.
Здоров'я - це сила!
Здоров'я - це клас!
Хай буде здоров’ я!
У вас і у нас!
1