Інтегрований урок «Я пізнаю світ»
Тема тижня: «Осінь».
Тема уроку: «Осінь. Як упізнати осінь?»
Завдання уроку:вчити учнів розпізнавати основні ознаки осені та назви осінніх місяців;розвивати фенологічні спостереження;ознайомити з мистецькими творами про осінь; вдосконалювати вміння рахувати цифри у межах 11, обчислювати приклади на додавання; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого; вчити описувати картинки; розширити в учнів уявлення про плоди фруктових дерев; формувати здоров’язбережувальну компетентність;навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками; виховувати любов до природи.
Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання:Як впізнати осінь? Скільки місяців в осені? Які їх назви? Числовий ряд від 1 до 11. Як правильно описувати картинку?
Очікувані результати
Учні знатимуть:
-основні ознаки осені;
- назви осінніх місяців;
- зміни, які відбуваються в природі восени;
- числовий ряд в межах від 1 до 11;
- як описувати природу за картинкою;
- як створювати колаж.
Учні вмітимуть:
-розпізнавати зміни в живій і неживій природі восени;
- розташовувати цифри в порядку зростання в межах від 1 до 11;
- описувати красу осінньої природи;
- емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи;
- уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
Предмети, які інтегруються:математика, українська мова,природознавство, музичне мистецтво.
Обладнання:мультимедійнеустаткування, аудіозаписВ. Косенко «Дощик»,LEGO,ватман, роздатковий матеріал (додаток 1).
Хід уроку
Під час ранкової зустрічі учні отримали різнокольорові
кленові листочки, які об’єднали їх в 3 групи.
I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Продзвенів і стих дзвінок
Всіх покликав на урок.
Працюватимем старанно,
Щоб сказати у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЦІЛЕЙ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
-Сьогодні ми помандруємо осінніми стежками, поговоримо про тісний зв’язок людини та природи, порахуємо цифри в межах 11, створимо текст-опис за малюнком та виготовимо колаж «Осінні враження».
- На наш урок завітала незвичайна чарівниця. Давайте всі разом відгадаємо хто це?
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1.Вправа «Упізнай місяць» (кожна група отримує вірш-загадку про осінні місяці).
В школах дзвоник продзвенів, Школярів дім знань зустрів. В лісі виросли грибочки, У опеньках всі пеньочки... (вересень) |
Чарівник прийшов у ліс, Фарби, пензлика приніс. У діброві та садочку Стали жовтими листочки. (жовтень) |
Вправо, вліво, вниз, назад — Всюди справжній листопад. Трішки ще — і вже зима, От і осені нема. (листопад) |
|
|
|
Після відгадування учнями загадок показую картини з відповідними місяцями на дошці.
2. Гра «Заповни кошик».
- У кожної групи є чарівні яблучка. На дошці ви бачите прикріплені три кошики з цифрами 9, 10 і 11.
- Як ви вважаєте чому саме ці цифри зображені на кошиках? (учні відповідають – це порядкові номери осінніх місяців року).
- Ви повинні розв’язати приклади на яблучках, а потім поміщуєте їх у відповідний кошик. Наприклад, 5+4=9 – це яблуко кладемо у кошик з цифрою 9.
Після виконання учнями завдання секретар групи підходить до дошки і прикріплює яблучка у відповідні кошики. Водночас можна обговорити з учнями про користь фруктів, про вітаміни яблук тощо.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Послухайте музичний твір В. Косенко «Дощик» і спробуйте виконати пальцями «танок дощику».
- Які ваші враження від почутого твору? Який настрій передав автор?Висловлення власних вражень, вподобань дітей.
3. Вправа «Опис природи за малюнком».
Кожна група описує картинки до вправи 1 «Упізнай місяць» за шаблоном(в описі учнів повинні прозвучати виділені слова для наступної вправи).
Вересень |
Жовтень |
Листопад |
Вересень – перший місяць осені. Відлітають перелітні пташки…
|
В другому місяці – жовтні, з’являється більше кольорів осені. Листки – жовті та червоні. |
В останньому місяці - листопаді дерева скидають останні листя, готуючись до зими. |