план-конспект профорієнтаційного заняття - "Професія скульптор"

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ» ЗА ОРІЄНТИРОМ «ФАХІВЕЦЬ» З ЕЛЕМЕНТАМИ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ «ПРОФЕСІЇЇ ТИПУ ЛЮДИНА – ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ». СТВОРЕННЯ ІСТОТ З ПЛАСТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ»

ЗА ОРІЄНТИРОМ «ФАХІВЕЦЬ»

З ЕЛЕМЕНТАМИ  ПРОФОРІЄНТАЦІЇ 

«ПРОФЕСІЇЇ ТИПУ ЛЮДИНА – ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ».

СТВОРЕННЯ ІСТОТ З ПЛАСТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ

(для здобувачів освіти перших класів)

 

Наталії ШАРИК,

керівника гуртка «Дизайн і технології»

 

Тема:

Скульптор і види скульптур

Мета:

 

 

Набуття вихованцями ключових компетентностей засобами виготовлення об’ємного виробу з пластиліну, а саме:

навчальна: опанування прийомів виготовлення об’ємного виробу з пластиліну;

розвиваюча: удосконалення навичок роботи з пластиліном і стеками, раціонального використання матеріалів;  розвиток дивергентного мислення;

виховна: виховання охайності під час роботи з пластиліном; позитивного емоційного ставлення один до одного.

Завдання:

навчити дітей виготовляти об’ємні вироби з пластиліну;

ознайомити з видами скульптур і з визначенням слів «Скульптор» і «Скульптура»; прививати повагу до праці людей; сприяти розвитку уміння працювати з іншими на результат, працювати в команді

Тип заняття:

 

засвоєння нових знань, умінь і навичок

Форма заняття:

 

групова

Теоретична робота:

 

перегляд презентацій «Визначення» і «Скульптура»

Обладнання:

пластикові дошки для ліплення, пластилін, стеки

Практична робота:

 

виготовлення об’ємного виробу «Вовк» з пластиліну

Матеріально-технічне забезпечення заняття:

 

комп’ютер, медіа-проєктор, дошка

План проведення:

 

1. Повідомлення теми і мети.

3. Перегляд презентацій «Визначення» і «Скульптура», обговорення ілюстрацій.

4. Руханка «Опа-опа-чікі-чікі».

5. Виготовлення вовка з пластиліну.

Навчальна програма:

 

Програми курсів за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів. Варіативна складова Типових навчальних планів. 1–4 класи. Книга 5 / упоряд.  А. Лотоцька, Г. Древаль. – Тернопіль : мандрівець. – 304 с (Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО

від 02.07.2019 р. № 22.1/12-Г-528).

Використані джерела інформації:

 

  1. Презентація «Скульптура» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-skulptura-86993.html
  2. Визначення «Скульптор». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://poprofessii.in.ua/uk/skulptor
  3. Руханка «Опа-опа-чікі-чікі». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: http://surl.li/kuaqo

 

 

Перебіг заняття:

 

І. Вступна частина

Вітання:

Добрий день!

(Діти заходять і вітаються. Сідають за робочі місця)

Керівник гуртка:

- Діти, сьогодні ви дізнаєтесь про професію – скульптор та які бувають види скульптур. І, обов’язково, виготовите тематичну поробку.

 

Починаємо.

(Перегляд презентації)

 

ІІ. Основна частина

Керівник гуртка:

- Діти, а ви знаєте хто такий скульптор і що таке скульптура? (Відповіді дітей)

Керівник гуртка:

Скульптор - це майстер по створенню об'ємних художніх образів з гіпсу, бетону, металу, дереву, каменю та інших матеріалів.

Керівник гуртка

Скульпту́ра  - вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів. Скульптура зображує головним чином людину, рідше тварин, її головні жанри -  портрет, історичні, побутові, символічні, алегоричні зображення, анімалістичний жанр.

Керівник гуртка:

Тепер дізнаємося більше про скульптури. Які ж вони бувають?

Слайд 1:

«Скульптура»

(Демонстрація презентації,

обговорення ілюстрацій після кожного слайду)

Слайд 2:

Мала пластика - скульптура малого розміру.

Слайд 3:

Станкова - скульптура середнього розміру, яка має самостійне значення.

Слайд 4:

Монументальна – скульптура пов’язана з архітектурною будівлею, природним середовищем (пам’ятники, паркова скульптура).

Слайд 5:

Техніки виконання скульптури: можна висікати з твердого матеріалу - з льоду.

Слайд 6:

Можна ліпити з м’якого матеріалу - з піску.

Слайд 7:

З пластиліну.

Слайд 8:

З глини.

Слайд 9:

Можна виготовляти з металу.

Слайд 10:

Можна виливати з гіпсу.

Слайд 11:

Можна вирізати з дерева.

Слайд 12:

Скульптура буває круглою, її можна обійти навколо.

Слайд 13:

Скульптура може розміщатися на площині – це рельєф.

Слайд 14:

Барельєф - зображення невисоко підіймається над тлом.

Слайд 15:

Горельєф - зображення дуже сильно видається і стає майже круглою скульптурою.

Керівник гуртка:

І останній вид - Контррельєф.  Це заглиблений рельєф.

Керівник гуртка:

Ви побачили багато різних скульптур і дізналися багато нового. Пропоную трохи відпочити і порухатись.

Фізкультхвилинка

(Діти встають і повторюють рухи)

 

ІІІ. Практична частина

Керівник гуртка:

Розім’ялися? (Відповіді дітей)

Тепер можемо переходити до практичної частини і побути скульпторами.

 

Зараз з пластиліну виготовимо малу скульптуру у вигляді вовка.

(Діти отримують роздатковий матеріал

 для практичної роботи)

Керівник гуртка:

Беремо пластилін чорного і білого кольору, змішуємо, щоб отримати сірий колір. Але можна використовувати окремо чорний, вовки бувають чорного кольору, також білий. Дуже рідко, але вовки бувають і білими.

(Керівник демонструє, як змішати кольори,

 діти повторюють)

Керівник гуртка:

Ділимо на 3 частини.

(Діти ділять пластилін)

Керівник гуртка:

Беремо одну частину сірого пластиліну і скачуємо кульку.

(Діти виготовляють голову вовка)

Керівник гуртка:

З однієї сторони видовжуємо край – мордочку.

(Діти виготовляють мордочку)

Керівник гуртка:

Відрізаємо стеком сірий шматочок, ділимо його навпіл. Скачуємо 2 овали і надаємо їм форму трикутника.  (Діти виготовляють вушка)

Керівник гуртка:

Беремо більшу частину від сірого, скачуємо «ковбаскою». Один край трохи піднімаємо – це буде шия, по середині натискаємо не сильно пальчиком. Щоб утворилася невелика заглибинка – спинка.

(Діти виготовляють тулуб вовка)

Керівник гуртка:

Залишки сірого ділимо на 5 рівних частин. Кожну скачуємо у «ковбаску». З 4 робимо лапи. А з 5 – хвіст (пальчиками розплющили «ковбаску», стеком зробили «зубчики» і зігнули півмісяцем).

            (Діти виготовляють лапи і хвіст)

Керівник гуртка:

Беремо шматочок білого пластиліну. Скачуємо 2 кульки – більшу і меншу. З більшої робимо «комірець» на грудку вовку. А з меншого – щічки вовку, притискаємо до мордочки з обох сторін.

            (Діти виготовляють і приєднують частинки)

Керівник гуртка:

З чорного пластиліну скачуємо 3 маленькі кулькі. 1 приєднуємо до краю мордочки – це носик. 2 – до мордочки - очі.

        (Діти виготовляють ніс та очі)

Керівник гуртка:

Тепер до тулуба приєднуємо голову, лапи і хвіст. Вовк готовий!

        (Діти збирають цілого вовка)

 

Заключна частина

ІV. Завдання

Керівник гуртка:

У вас ціла зграя чудових вовків. Молодці!

        (Діти показують свої роботи)

 

V. Рекомендації

Керівник гуртка:

Скориставшись інтернет-ресурсами можна виготовити різних тваринок. Спробуєте дома з батьками?

      (Відповіді дітей)

 

VІ. Висновки

Керівник гуртка:

Сьогодні ви дізналися хто такий скульптор, про різноманітні види скульптур. Про різноманітні тверді матеріали, з яких їх виготовляють. А ще власноруч створили таких чудових і не кусючих вовків.

Дякую за чудову роботу в колективі!

А наше заняття добігає кінця. Прибираємо свої робочі місця, інструменти кладемо на місце.

Дякую за увагу! До наступного заняття!

 

 

 

Додаток 1

 

Інструкційна карта до практичної роботи

«Вовк»

 

Потрібні матеріали для роботи:

  •          Пластикова дошка для ліплення;
  •          стеки;
  •          пластилін

 

Беремо пластилін чорного і білого кольору, змішуємо, щоб отримати сірий колір

 

Беремо частину сірого пластиліну і скачуємо кульку. З одної сторони видовжуємо край – мордочку

 

 

Відрізаємо стеком сірий шматочок, ділимо його навпіл. Скачуємо 2 овали

 

Надаємо їм форму трикутника - вушка

 

Беремо більшу частину від сірого, скачуємо «ковбаскою». Один край трохи піднімаємо – це буде шия, по середині натискаємо не сильно пальчиком. Щоб утворилася невелика заглибинка – спинка

 

 

Залишки сірого ділимо на 5 рівних частин. Кожну скачуємо у «ковбаску».

 

З 4 робимо лапи – трохи загнути нижню частину

 

З 5 – хвіст (пальчиками розплющили «ковбаску», стеком зробили «зубчики» і зігнули півмісяцем)

 

Беремо шматочок білого пластиліну, «комірець» на грудку вовку

 

 

 

З чорного пластиліну скачуємо 3 маленькі кулькі. 1 приєднуємо до краю мордочки – це носик. 2 – до мордочки - очі

 

Тепер до тулуба приєднуємо голову і хвіст

 

 

Лапи

 

 

 

І хвіст.

Вовк готовий!

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 листопада
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку