У зв’язку з введенням в програмний матеріал з фізичної культури 3-ї навчальної години актуальним стало проведення сюжетно-рольових уроків.
Застосування сюжетно-рольових уроків для школярів зіграло велику роль, покращилась дисципліна на уроках та відвідування.
Представлений сюжетно-рольовий урок актуальний для сучасного техногенного часу, він розвиває логічне мислення, почуття колективізму і взаєморозуміння, відповідальність за людей і оточуючий світ, виховує самостійно вирішувати завдання в складних ситуаціях, труднощах. Урок також розвиває спритність, швидкість , координацію рухів.
На уроці представлена сюжетно-рольова гра на основі загально-фізичної підготовки та естафет. Ми з дітьми назвали її «Експедиція в Антарктиду».
План-конспект
сюжетно-рольового уроку
з фізичної культури
для учнів 5 класу
«Експедиція в Антарктиду»
Розробила: Інна Іванівна Стрибайло, вчитель фізичної культури Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №122
План-конспект
Тема: Експедиція в Антарктиду.
Клас: 5.
Тип: навчально-оздоровчий.
Мета уроку:
Завдання уроку:
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар:секундомер, планшети для вимірювання ЧСС, , великі надувні м’ячі, маленьки м’ячі, ложки, портрети полярників, глобус, вудочки та рибки на магнітах, велика тканина, таблиці з назвами станцій, датами, міст світу та України, кришки злітерами, прапорці з кольорових стрічок, прапорці Кривого Рогу та України, музичний супровід.
Міжпредметні зв’язки: географія, краєзнавство.
Хід уроку
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
І. Підготовча частина 1. Привітання! - Добрий день діти! На ім’я директора вашої школи надійшла телеграма від нашого славетного земляка Миколи Івановича Маковія, людини – легенди, занесеного у світову книгу рекордів Гінесу, як єдиний у світі мандрівник, який 14 разів був в Антарктиці, тричі підкорював Південий полюс, заслужений полярник України, почесний громадянин м. Києва та Кривого Рогу, кавалер ордену « За заслуги перед містом».
2. Повідомлення завдань уроку. - Під час експедиції ми не тільки випробуємо свої сили і здібності, а також ознайомимось з географією Антарктиди. Експедиція буде важкою, тому кожному з вас необхідно проявити свої найкращі риси характеру – сміливість, кмітливість, спритність, зібраність, проявити взаємодопомогу один до одного. Слабких характером Антарктида не приймає.
3.- Де ж знаходиться Антарктида? Ви знаєте? Площа материка складає 14 млн. км. 95 % покрито льодяним панцирем, це величезний запас прісної води. Мінімальна температура повітря складає - 89,2 градусівпо Цельцію. - Вам ще не страшно? -Ні! Давайте подивимось яку відстань на необхідно подолати, щоб потрапити до Миколи Івановича. У важку дорогу підуть тількі здорові і сильні духом учні.
-На сьогодні яке самопочуття у вас? Вимірювання ЧСС
-Під час експедиції необхідно бути уважними, виконувати вправи тільки з дозволу вчителя.
4.ЗРВ у русі -Ходьбапоколу, наносках, п’ятах, навнутрішньої, зовнішньоїстороністопи; -повільнийбіг; -бігзвисокимпідніманнямстегна, -ззахлестомгомілки; -приставнимкроком (правим, лівимбоком); -бігспиноюуперед
5.ЗРВ з прапорцями
ІІ. Основна частина
1станція Белінсгаузена Антарктиду відкрито у 1820 році, російськими морехідцями Белінсгаузеном та Лазаревим. На географічній карті Атлантиди є море Белінсгаузена і Лазарева.
Опис: - перенос центрового гравця. 1,3 номери тримають центрового за руки, 2 номер присівши навколюшки швидко перебирає ногами;
- перенос центрального гравця, взявши за руки.
2 станція Амундсена
РаульАмундсен- норвезький полярник, який у 1911 році здійснив подорож в Антарктиду і відкрив Південний полюс. В честь нього названі гора, залив, котловина, море.
Опис: спочатку хлопці піднімають та опускають повільно великий відріз легкої матерії. Дівчата в цей час повинні пробігти під тканиною і підібрати кришки з банок від кави зеленого кольору. Потім міняються місцями, у хлопців – кришки коричневого кольору. На кожній кришці- написана літера. З літер скласти слова:
-АНТАРКТИДА!
-ВЕРНАДСЬКИЙ
3. станція Скотта
Роберт Скотт - англійський дослідник Антарктиди, який відкрив материк на 33 дні пізніше Амундсена. Антарктида самий вітряний материк. Швидкість вітру сягає 300км/год. Антарктида – це кухня світової погоди.
Опис: _- В.п. перші номери стоять попереду, другі номери тримають їх за руки, по першому сигналу вчителя перші номери виконують біг на місці з високим підніманням стегна. По другому сигналу вчителя другі номери відпускають руки перших. Перші номери виконують швидкий біг до центру залу. З центра залу зміна номерів.
- В.п. перші номери стоять попереду, другі тримають їх за руки. По сигналу вчителя перші номери намагаються бігти вперед, другі номери чинять опір. З центра залу зміна номерів.
4 станція Лазарева
Михайло Лазарев – російський дослідник, який разом зБелінсгаузеном відкрив Антарктиду. Фауна (тваринний світ)Антарктиди представлена тюленями, пінгвінами, китами, рибами, птахами. В сурових умовах пінгвіни зберігають яйця і маленьких пінгвінят на своїх лапах.
Опис естафети: «Пінгвіни» :_- Дві команди поділені навпіл. Гравцям необхідно тримаючи м’яч зажатий між стопами ніг стрибаючи -передати м’яч наступному учаснику своєї команди. Виграє команда, яка першою закінчила змагання.
Естафета «Рибалка» – В. п. команд як в попередньому конкурсі. На однаковій відстані між колонами розташовані відерця з рибками з магнітами. У кожній команді вудочка з магнітом. Перші гравці добігають до «ополонки», виловлюють рибку і перебігають в протилежну колону передаючи вудочку. Виграє команда, яка першою закінчила змагання.
Вимірюємо ЧСС
5станція Моусона
Дуглас Моусон – австралійський дослідник, в честь нього названа станція.
Флора ( рослинність) Антарктиди представлена мохами, лишайниками, грибами, водоростями. В Антарктиді великі запаси кам’янного вугілля, залізної руди, хрому, золота, урану. З 1990 року в Антарктиці заборонено вести розробку корисних копалин.
Опис естафети:-1. Розташування команд, як в попередньому конкурсі. Перекативання великого надувного м’яча в протилежну колонку своєї команди.
2.Перенесення великого надувного м’яча, тримаючи його над головою.
3.Перенесення великого надувного м’яча тримаючи його збоку від тулуба.
6 станція – станція імені Вернадського.
Вернадський – видатний український вчений, в честь нього названі гори в Антарктиді.
Антарктида – єдиний материк, де немає корінного населення, але існує 70 наукових станцій, представлені 25 державами, серед них і Україна. Влітку в Антарктиці працює близько 4 тисяч людей, а взимку понад 1000. Зараз в Антарктиді розвивається туристичний бізнес, за рік близько 5-6 тисяч людей подорожує материком.
-Діти пригадайте, хто нас запрошував до Антарктиди? – правильно! Микола Іванович Маковій! -А як називається антарктична українська станція? – молодці! Станція ім. Вернадського! - _Микола Іванович мандрує Антарктидою з 1985 року і стверджує, що саме там кується справжній чоловічий характер. Головне багатство нашого міста не залізна руда, а люди. Ми, криворіжці дуже вдячні Миколі Івановичу, що прапор нашого міста з 2009 року розташований в Антарктиді. Є там також дороговказ до різних міст світу і України, який вказує і наш рідний Кривий Ріг!
Опис: Учні розташовані попарно в своїх командах. Перша пара вибігає до дороговказу і зриває завісу з однієї стрілки, потім повертається і стає позаду команди. У останньої пари прапорці України та Кривого Рогу. Вони встановлюють прапорці зверху дороговказу.
Заключна гра « Молоток, молодець, молоко». Як що вчитель називає «Молоток» - учням потрібно підстрибнути, « молодець» - плескати в долоні, « молоко» - голосно сказати «Мяу».
ІІІ. Заключна частина
1.Підведення підсумків уроку. - Діти, ви молодці! Було важко? Ви показали себе сміливими, дружніми, наполегливими. Хто зна, може, хтось з вас продовжить полярний шлях Миколи Івановича.
2.Ми добре попрацювали і можемо перепочити. А крім ложки у нас нічого немає, тому я пропоную зробити масаж за допомогою ложки
3. Молодці, взяли свої планшети для вимірювання ЧСС.
4.- Діти, ви гарно сьогодні попрацювали, але хочеться виділити таких учнів….. Головна нагорода сьогодні, що? -Здоров’є!!! і бажання досягти успіху! Вигукуємо гасло «Ми, найкращі!»
5. Домашнє завдання: _ не хворіти; -дізнатися як можне більше про Антарктиду і М.І.Маковія; -постійновиконувати ранкову гімнастику.
6. Організований вихід зі спортивного залу.
|
8хв
1хв
1хв
1хв
1хв
2хв
31хв
4хв
3хв
5хв
5хв
1хв
6хв
5хв
1хв
7хв
1хв
2хв
1хв
1хв |
оголошення телеграми: «Запрошую найкращий спортивний клас КЗШ № 122 в експедицію до полярної станції України імені Вернадського в Антарктиці. Маковій.»
Робота з глобусом
У кожного учня індивідуальний планшет для вимірювання ЧСС Норма 60-80 ударів за хвилину 6 с Х 10
Розподіл класу у 2 колони,
Потоковий метод виконання вправ, слідкувати за осанкою.
Музичний супровід
Розподіл на 1-3 номери, дотримуємось ТБ, по центру зала центровий міняється місцями підготовча група - 5-6 м
Розподіл класу на дівчат та хлопців
Розподіл на 1-2 номери Зміна партнерів, дотримуємось ТБ Учні підготовчої групи виконують біг 5-6м
Розподіл на 1-2 номери
6х10= На планшетах для вимірювання ЧСС
Відстань між парами 1-1,5 м, витягнуті руки тримати на рівні плечей, бути обережними та уважними
10х6= |
Гра цікава дітям своїм сюжетом , успішно розвиває фізичні якості ( ловкість, точність, спритність, координацію рухів) і творчі здібності в учнів ( швидкість мислення, кмітливість,винахідливість) Учні здобувають навики тактичних дій в складних ситуаціях.
Урок дозволяє виховувати такі якості як патріотизм і колективізм.