План-конспект сюжетно-рольового уроку з фізичної культури для учнів 5 класу «Експедиція в Антарктиду»

Про матеріал
У зв’язку з введенням в програмний матеріал з фізичної культури 3-ї навчальної години актуальним стало проведення сюжетно-рольових уроків. Застосування сюжетно-рольових уроків для школярів зіграло велику роль, покращилась дисципліна на уроках та відвідування. Представлений сюжетно-рольовий урок актуальний для сучасного техногенного часу, він розвиває логічне мислення, почуття колективізму і взаєморозуміння, відповідальність за людей і оточуючий світ, виховує самостійно вирішувати завдання в складних ситуаціях, труднощах. Урок також розвиває спритність, швидкість , координацію рухів. На уроці представлена сюжетно-рольова гра на основі загально-фізичної підготовки та естафет. Ми з дітьми назвали її «Експедиція в Антарктиду».
Перегляд файлу

      У зв’язку з введенням  в програмний матеріал з фізичної культури 3-ї навчальної  години  актуальним стало проведення сюжетно-рольових уроків.

       Застосування сюжетно-рольових уроків для школярів зіграло велику роль, покращилась дисципліна на уроках та відвідування.

        Представлений сюжетно-рольовий урок актуальний для сучасного техногенного часу, він розвиває логічне мислення, почуття колективізму і взаєморозуміння, відповідальність за людей і оточуючий світ, виховує самостійно вирішувати завдання в складних ситуаціях, труднощах. Урок також розвиває спритність, швидкість , координацію рухів.

       На уроці представлена  сюжетно-рольова гра на основі загально-фізичної підготовки та естафет. Ми з дітьми назвали її «Експедиція в Антарктиду».  

 

 

 

 

 

 

                      План-конспект

сюжетно-рольового уроку

з фізичної культури

для учнів 5 класу

«Експедиція в Антарктиду»

Розробила: Інна Іванівна Стрибайло, вчитель фізичної культури Криворізької  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №122

Кого  выбирает  Антарктида 

 

 

                  

 

 

 

 

 

 

                         План-конспект

Тема: Експедиція в Антарктиду.

Клас: 5.

Тип: навчально-оздоровчий.

Мета уроку:

  • сприяти вихованню в учнях мотиваційних характеристик, активної орієнтації на здоровий спосіб життя та інтересу до фізичної культури та спорту;
  •       сприяти розвитку громадянської освіти, патріотизму.

Завдання уроку:

  • навчити самостійно слідкувати за фізичним навантаженням, шляхом вимірювання ЧСС,розподіл навантаження учнів за фізичними можливостями;
  •       ознайомити з інноваційними засобами фізичної культури і географічними знаннями;
  •       закріпити координаційні здібності, сприяти розвитку фізичних якостей: швидкості, спритності, витривалості, розвиток ігрових здібностей.

Місце проведення: спортивний зал.

Інвентар:секундомер, планшети для вимірювання ЧСС, , великі надувні м’ячі, маленьки м’ячі, ложки, портрети полярників, глобус, вудочки та рибки на магнітах, велика тканина, таблиці з назвами станцій, датами, міст світу та України, кришки злітерами, прапорці з кольорових стрічок, прапорці Кривого Рогу та України, музичний супровід.

Міжпредметні звязки: географія, краєзнавство.

 

 

 

 

Хід уроку

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно- методичні вказівки

І. Підготовча частина

1. Привітання!

- Добрий день діти! На ім’я директора вашої школи надійшла телеграма від нашого славетного земляка Миколи Івановича Маковія, людини – легенди, занесеного у світову книгу рекордів Гінесу, як єдиний у світі мандрівник, який 14 разів був в Антарктиці, тричі підкорював Південий полюс, заслужений полярник України, почесний громадянин м. Києва та Кривого Рогу, кавалер ордену « За заслуги перед містом».

  • Ну що приймаємо запрошення?
  • Да!

 

2. Повідомлення завдань уроку.

- Під час експедиції ми не тільки випробуємо свої сили і здібності, а також ознайомимось з географією Антарктиди. Експедиція буде важкою, тому кожному з вас  необхідно проявити свої найкращі риси характеру – сміливість, кмітливість, спритність, зібраність, проявити взаємодопомогу один до одного. Слабких характером Антарктида не приймає.

 

3.-  Де ж знаходиться Антарктида? Ви знаєте?

 Площа материка складає 14 млн. км. 95 % покрито льодяним панцирем, це величезний запас прісної води. Мінімальна температура повітря складає - 89,2 градусівпо Цельцію.

- Вам ще не страшно?

-Ні!

Давайте подивимось яку відстань на необхідно подолати, щоб потрапити до Миколи Івановича. У важку дорогу  підуть тількі здорові  і сильні духом учні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-На сьогодні яке самопочуття у вас?

Вимірювання ЧСС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Під час експедиції необхідно бути уважними, виконувати вправи тільки з дозволу вчителя.

 

 

4.ЗРВ у русі

-Ходьбапоколу, наносках, пятах, навнутрішньої, зовнішньоїстороністопи;

-повільнийбіг;

-бігзвисокимпідніманнямстегна,

-ззахлестомгомілки;

-приставнимкроком (правим, лівимбоком);

-бігспиноюуперед

 

5.ЗРВ з прапорцями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   ІІ. Основна частина

 

1станція Белінсгаузена

Антарктиду відкрито у 1820 році, російськими морехідцями Белінсгаузеном та Лазаревим. На географічній карті Атлантиди є море Белінсгаузена і Лазарева.

 

Опис: - перенос центрового гравця.  1,3 номери тримають центрового за руки, 2 номер присівши навколюшки швидко перебирає ногами;

 

- перенос центрального гравця, взявши за руки.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 станція Амундсена

 

РаульАмундсен- норвезький полярник, який у 1911 році здійснив подорож в Антарктиду і відкрив Південний полюс. В честь нього названі гора, залив, котловина, море.

 

Опис:  спочатку хлопці  піднімають та опускають повільно  великий відріз легкої матерії. Дівчата в цей час повинні пробігти під тканиною і підібрати кришки з банок від кави

зеленого кольору. Потім  міняються місцями, у хлопців – кришки коричневого кольору. На кожній кришці- написана літера. З літер скласти слова:

 

 

-АНТАРКТИДА!

 

-ВЕРНАДСЬКИЙ

 

 

3. станція Скотта

 

Роберт Скотт - англійський дослідник Антарктиди, який відкрив материк на 33 дні пізніше Амундсена.

 Антарктида самий вітряний материк. Швидкість вітру сягає 300км/год. Антарктида – це кухня світової погоди.

 

Опис: _- В.п.  перші номери стоять попереду, другі номери тримають їх за руки, по першому сигналу  вчителя перші номери виконують біг на місці з високим підніманням стегна. По другому сигналу вчителя другі номери  відпускають руки перших. Перші номери виконують швидкий біг до центру залу. З центра залу зміна номерів.

 

 

 

- В.п. перші номери стоять попереду, другі тримають їх за руки. По сигналу вчителя перші номери намагаються бігти вперед, другі номери чинять опір. З центра залу зміна номерів.

 

 

 

 

 

 

4 станція Лазарева

 

 Михайло Лазарев – російський дослідник, який разом зБелінсгаузеном відкрив Антарктиду.

Фауна (тваринний світ)Антарктиди представлена тюленями, пінгвінами, китами, рибами, птахами. В сурових умовах пінгвіни зберігають яйця і маленьких пінгвінят на своїх лапах.

 

 

Опис естафети:  «Пінгвіни» :_- Дві команди поділені навпіл. Гравцям необхідно тримаючи м’яч зажатий між стопами ніг  стрибаючи -передати  м’яч наступному учаснику своєї команди. Виграє команда, яка першою закінчила змагання.

 

 

 

 

 

Естафета  «Рибалка» – В. п. команд як в попередньому конкурсі. На однаковій відстані між колонами розташовані відерця з рибками з магнітами. У кожній команді вудочка з магнітом. Перші гравці добігають до «ополонки»,  виловлюють рибку і перебігають в протилежну колону передаючи вудочку. Виграє команда, яка першою закінчила змагання.

 

 

 

 

 

Вимірюємо ЧСС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5станція Моусона

 

 

Дуглас Моусон – австралійський дослідник, в честь нього названа станція.

 

Флора ( рослинність) Антарктиди представлена мохами, лишайниками, грибами, водоростями. В Антарктиді великі запаси камянного вугілля, залізної руди, хрому, золота, урану. З 1990 року в Антарктиці заборонено вести розробку корисних копалин.

 

 

Опис естафети:-1. Розташування команд, як в попередньому конкурсі. Перекативання великого надувного м’яча в протилежну колонку своєї команди.

 

 

 

 2.Перенесення великого надувного м’яча, тримаючи його над головою.

 

 

 

 

 

 

3.Перенесення великого надувного м’яча тримаючи його збоку від тулуба.

 

 

 

 

 

 

 

6 станція – станція імені Вернадського.

 

 

Вернадський – видатний український вчений, в честь нього названі гори в Антарктиді.

 

Антарктида – єдиний материк, де немає корінного населення, але існує 70 наукових станцій, представлені 25 державами, серед них і Україна. Влітку в Антарктиці працює близько 4 тисяч людей, а взимку понад 1000. Зараз в Антарктиді розвивається туристичний бізнес, за рік близько 5-6 тисяч людей подорожує  материком.

 

-Діти пригадайте, хто нас запрошував до Антарктиди? – правильно!  Микола Іванович Маковій!

    -А як називається антарктична українська станція? – молодці! Станція ім. Вернадського!

- _Микола Іванович мандрує Антарктидою з 1985 року і стверджує, що саме там кується справжній чоловічий характер. Головне багатство нашого міста не залізна руда, а люди. Ми, криворіжці дуже вдячні Миколі Івановичу, що прапор нашого міста з 2009 року розташований в Антарктиді. Є там також дороговказ до різних міст світу і України, який вказує і наш рідний Кривий Ріг!

 

Опис: Учні розташовані попарно в своїх командах. Перша пара вибігає до дороговказу і зриває завісу з однієї стрілки, потім повертається і стає позаду команди. У останньої пари прапорці України та Кривого Рогу. Вони встановлюють прапорці зверху дороговказу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна гра « Молоток, молодець, молоко».

Як що вчитель називає «Молоток» - учням потрібно підстрибнути, « молодець» - плескати в долоні, « молоко» - голосно сказати «Мяу».

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина

 

1.Підведення підсумків уроку.

- Діти, ви молодці! Було важко? Ви показали себе сміливими, дружніми, наполегливими. Хто зна,  може,  хтось з вас продовжить полярний шлях Миколи Івановича.

 

 

 

 

2.Ми добре попрацювали і можемо перепочити. А крім ложки  у нас нічого немає, тому я пропоную зробити масаж за допомогою ложки

 

 

 

 

 

3. Молодці, взяли свої планшети для вимірювання ЧСС.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.- Діти, ви гарно сьогодні попрацювали, але хочеться виділити таких учнів….. Головна нагорода сьогодні, що?

-Здоров’є!!! і бажання досягти успіху!

Вигукуємо гасло «Ми, найкращі!»

 

 

5. Домашнє завдання:

_ не хворіти;

-дізнатися як можне більше про Антарктиду і М.І.Маковія;

-постійновиконувати ранкову гімнастику.

 

 

6. Організований вихід зі спортивного залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8хв

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31хв

 

 

4хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7хв

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

оголошення телеграми: «Запрошую найкращий спортивний клас

КЗШ № 122

 в експедицію до полярної станції України імені Вернадського в Антарктиці. Маковій.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з глобусом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У кожного учня індивідуальний планшет для вимірювання ЧСС

Норма 60-80 ударів за хвилину

6 с Х 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розподіл класу у 2 колони,

 

Потоковий метод виконання вправ, слідкувати за осанкою.

 

 

 

 

 

 

Музичний супровід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розподіл на 1-3 номери, дотримуємось ТБ,

по центру зала центровий  міняється місцями

підготовча група -  5-6 м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розподіл класу на дівчат та хлопців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розподіл на 1-2 номери

Зміна партнерів,

дотримуємось ТБ

Учні підготовчої групи виконують біг 5-6м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розподіл на 1-2 номери

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6х10=

На планшетах для вимірювання ЧСС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відстань між парами 1-1,5 м, витягнуті руки тримати на рівні плечей, бути обережними та уважними

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10х6=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Гра цікава дітям своїм сюжетом , успішно розвиває фізичні якості ( ловкість, точність, спритність, координацію рухів) і творчі здібності в учнів ( швидкість мислення,  кмітливість,винахідливість) Учні здобувають навики тактичних дій в складних  ситуаціях.

     Урок дозволяє виховувати такі якості як патріотизм і колективізм.

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку