План – конспект теоретичного уроку з предмета “Електротехніка з основами промислової електроніки” Тема уроку: Потужність у колі змінного струму.

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна: сформувати знання про активну, реактивну та повну потужність змінного струму. Виховна: виховувати культуру праці, працелюбність, повагу до праці. Розвиваюча: розвивати мислення, сприяти всебічному розвитку учнів, розвивати пам`ять, мислення. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

План – конспект теоретичного уроку з предмета

Електротехніка з основами промислової електроніки

 

Тема уроку: №19 Потужність у колі змінного струму.

Мета уроку:

Навчальна: сформувати знання про активну, реактивну та повну потужність змінного струму.
Виховна: виховувати культуру праці, працелюбність, повагу до праці.
Розвиваюча: розвивати мислення, сприяти всебічному розвитку учнів, розвивати пам`ять, мислення.
Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

 

Наочні засоби :

  1. плакати.

                            2)  зразки активного, індуктивного, ємнісного опорів.

 

СТРУКТУРА УРОКУ

 

1. Організаційно-вступна частина уроку.

2. Актуалізація опорних знань учнів.

3. Постановка завдань уроку.

4. Пояснення нової теми.

5. Оперативний контроль вивченого на уроці.

6. Закріплення теми уроку (практичне завдання).

7. Систематизація та узагальнення знань.

8. Підсумок уроку:

    а) підведення підсумків розглянутих на уроці знань

    б) пояснення домашнього завдання

    в) оцінювання знань учнів.

 

ХІД УРОКУ

 

1. Організаційно-вступна частина

     Налаштування психологічного настрою учня на продуктивну роботу

  1. взаємне вітання;
  2. перевірка наявності учнів;
  3. організація уваги учнів до уроку.

 

2. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

    Актуалізація мотиваційних резервів учня шляхом фронтального опитування учнів з пройденого раніше матеріалу. Запитання до учнів :

  1. властивість послідовного з’єднання елементів кіл ;
  2. властивість паралельного з’єднання елементів кіл;
  3. що таке режим резонансу.

 

3. Постановка завдання уроку

    Сьогодні на уроці ми вивчимо властивості активної, реактивної, повної потужності у колі змінного струму.

 

4. Пояснення нової теми

 Потужність в ланцюзі синусоїдального струму

        Миттєвою потужністю називають твір миттєвої напруги на вході ланцюга на миттєвий струм.
        Хай миттєві напруга і струм визначаються по формулах:

        

        Тоді

               

        Середнє значення миттєвої потужності за період

        З трикутника опорів ,         а         .

        Одержимо ще одну формулу:

.

        Середнє арифметичне значення потужності за період називають активною потужністю і позначають буквою P.
     Ця потужність вимірюється у ватах і характеризує необоротне перетворення електричної енергії в інший вид енергії, наприклад, в теплову, світлову і механічну енергію. , оскільки напруга і струм в індуктивності або місткості розрізняються по фазі на 90º. В реактивних елементах відсутні необоротні втрати електричної енергії, не відбувається нагріву елементів.
     Відбувається оборотний   процес у вигляді обміну електричною енергією між джерелом і приймачем. Для якісної оцінки інтенсивності обміну енергією вводиться поняття реактивної потужності Q:

        де - миттєва потужність в активному опорі;

         - миттєва потужність в реактивному елементі (в індуктивності або в місткості).
     Максимальне або амплітудне значення потужності p2 називається реактивною потужністю

         ,

        де x - реактивний опір (індуктивне або місткість).
        Реактивна потужність, вимірювана у вольтамперах реактивних, витрачається на створення магнітного поля в індуктивності або електричного поля в місткості. Енергія, накопичена в місткості або в індуктивності, періодично повертається джерелу живлення.
        Амплітудне значення сумарної потужності p = p1 + p2 називається повною потужністю.
     Повна   потужність,   вимірювана у вольтамперах, рівна твору діючих значень напруги і струму:

         ,

        де z - повний опір ланцюга.
     Повна потужність характеризує граничні можливості джерела енергії. В електричному ланцюзі можна використовувати частину повної потужності

,

           де     - коефіцієнт потужності або "косинус "фі".

   Коефіцієнт   потужності   є однією з найважливіших характеристик електротехнічних пристроїв. Вживають спеціальні заходи до збільшення коефіцієнта потужності.
         Візьмемо трикутник опорів і помножимо його сторони на квадрат струму в ланцюзі. Одержимо подібний трикутник потужностей (мал.1).

 

                                            

                                                       мал.1

        З трикутника потужностей одержимо ряд формул:

,              ,        

        Активна потужність завжди позитивна. Реактивна потужність в ланцюзі, що має індуктивний характер, - позитивна, а в ланцюзі з характером місткості - негативна.

 

5. Оперативний контроль

Викладач оперативно проводить опитування учнів з викладеного матеріалу:

  1. що таке активна потужність ?
  2. що таке реактивна потужність ?

                           3)  що таке повна потужність ?

 

 

6. Закріплення теми уроку

  Викладач дає завдання учням написати на дошці формули : активної, реактивної та повної потужності.

 

7. Систематизація та узагальнення знань

   Викладач викликає до дошки по одному учнів із завданням :

- розрахувати активну потужність;

- розрахувати реактивну потужність;

                           - розрахувати повну потужність.

 

8. Пояснення домашнього завдання

Викладач

- підводить підсумки уроку коротким оглядом його змісту.

- проводить оцінювання знань учнів, які відповідали на уроці, оголошує оцінки.

На дошці викладач пише домашнє завдання

Сторінки 148 – 152 у підручнику «Електротехніка з основами промислової електроніки» , Автор  А.М. Гуржій та інші. Київ Форум 2002


 

 

   

План – конспект теоретичного уроку

 з предмета

 

 

Електротехніка з основами промислової електроніки

 

Тема уроку №19: Потужність у колі змінного струму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Склав викладач: Р.В. Лакуста

 

doc
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку