1
ЕНЕРГОДАРСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ІІ-ІІІ ступенів – МІЖШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧИЙ КОМБІНАТ»
КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРОФЕСІЇ «ПЕРУКАР»
Номінація: освітня діяльність в закладі
Секція: розробка уроку, заняття
Автор: викладач зі спецдисциплін
Галкіна А.Ф.
2020
Предмет: Виробниче навчання. Тема: «Спритний перукар» (Прийоми роботи ножицями з гребінцем)
Мета уроку:
- формування предметних компетентностей:
- формування ключових компетентностей:
Тип уроку: урок закріплення, повторення та узагальнення
Методи і форми роботи: бесіда, мозковий штурм, робота в парах, практичне завдання.
Дидактичне забезпечення: план уроку, картки-завдання, сертифікати. Матеріально-технічна база: гребінець, ножиці.
Хід уроку
І. Організаційна частина:
а) Привітання.
б) Перевірка готовності до уроку та санітарно-гігієнічного стану майстерні.
ІІ. Вступний інструктаж:
а) Повідомлення теми і мети уроку, мотивація:
- Сьогодні у нас урок-гра на тему «Спритний перукар».
- Мета гри - перевірити теоретичні знання та професійні вміння і навички щодо прийомів сумісної роботи ножиць та гребінця.
- Коли і де в житті можуть знадобитись уміння роботи з ножицями та гребінцем?
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь здобувача освіти
а) Опитування:
1. Які ви знаєте методи стрижки?
Відповідь: "пасмо за пасмом", зведення волосся на "ні", тушовка, філіровка, окантовка, стрижка на "пальцях", градуювання.
2. Які ви знаєте способи тримання ножиць?
Відповідь: робочий та неробочий спосіб тримання ножиць.
б) Тестові завдання:
- Наступне завдання - робота з картками. Сьогодні ви працюєте у парах, тому картку підписати двома прізвищами та дати відповідь на питання.
Учням роздаються різні варіанти карток (на кожну пару)
ІV. Поточний інструктаж і самостійна робота:
а) Правила ТБ та санітарні норми
- Перед тим як розпочати виконувати практичне завдання, ми повинні з вами повторити техніку безпеки та санітарні норми.
1. Бути уважним і зосередженим при роботі з ножицями та інструментами.
2. Слідкувати за рухами клієнта, щоб не поранити його.
3. Не дозволяється класти ножиці до кишені.
4. Не можна упустити ножиці і кидати іншому - це може привести до поломки їх.
5. Не класти на робочий стіл зайві інструменти та особисті речі.
6. Не користуватися машинками для стрижки волосся або гребінцями зі зламаними зубцями – можна пошкодити шкіру голови.
7. Обережно виконувати стрижку в зоні подряпин, ран, садин, родимок.
8. Не користуватися пошкодженим інструментом.
9. Обережно проводити окантування біля вух і обличчя, щоб не поранити.
10.Якщо поранено клієнта, треба продезінфікувати рану і зупинити кровотечу. Слідкувати за тим, щоб зрізане волосся не потрапило у рану.
11. Використовувати тільки чистий, продезінфікований інструмент.
б) Розповідь, на яких моделях буде відпрацьовуватися прийоми спільної роботи ножицями з гребінцем.
- Практичним завдання - виконання метода стрижки «на пальцях».
в) Пояснення послідовності виконання завдання, часу та критеріїв оцінювання роботи:
- Працюючи в парах, ви демонструєте свої вміння роботи з ножицями по черзі одна на одній.
- Час виконання роботи – 25 хв.
- Виконуючи роботу
г) Практичне завдання на відтворення прийомів роботи ножицями з гребінцем (робота в парах):
V. Заключний інструктаж:
а) Підвести підсумки роботи майстрів (вказати на недоліки та помилки в роботі майстрів).
б) Відзначити майстрів, які досягли успіхів у виконанні практичного завдання (сертифікати).
в) Оцінити якість виконаної роботи учнів – в індивідуальному порядку
г) Домашнє завдання: повторити тему «Методи стрижки»
д) Організувати прибирання робочих місць.