План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №9 «Ігри» Урок №25 Час: 30хв. Дата: Щільність уроку: 70%
Інвентар: 1 кегля, наочність, м’ячі (за кількістю учнів ×3)
Місце проведення: спортивний зал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, природнича
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
Первинний інструктаж. 1.Організовуючі вправи: шикування, стійки. 2.Звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках, на п’ятах), бігу (рівномірний), стрибків (на місці на одній, двох ногах). 3.Загальнорозвивальні вправи: у русі. 4.Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («Руки в боки, вгору, вниз…»). 5.Гра на формування уваги «Літає – не літає». 6.Рухлива гра «По гриби» (І варіант).
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках, на п’ятах), бігу (рівномірний), стрибків (на місці на одній, двох ногах); РОЗУЧИТИ: загальнорозвивальні вправи: у русі; логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («Руки в боки, вгору, вниз…»); рухливу гру «По гриби»; ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; гру на формування уваги «Літає – не літає»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: спілкуватися з учителем та однокласниками; підтримувати та приймати інших; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; діяти відповідно до узгоджених правил; бажання бути здоровим: користь від рухливих ігор; вчитися розрізняти різні способи використання часу (навчання, гра, відпочинок); грати в рухливі ігри; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Учитель: Треба разом привітатись! Учні: Добрий день! Учитель: Дружно, голосно сказати… Учні: Добрий день! Учитель: Вліво, вправо поверніться, Своїм друзям посміхніться! Учні: Добрий день! Учитель: І зі мною привітайтесь! Учні: Добрий день! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють привітання, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Первинний інструктаж. |
30с |
метод використання слова |
5.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 5.1.Тема тижня: «Ігри». 5.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
6.Очікувані результати: 6.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 6.2.Рефлексія: – Чи любите ви грати в ігри? Які ігри бувають? Чому ви любите бавитися в різні ігри? Чи є у вас улюблена гра? Назвіть її. 6.3.Гра «Грибок, пеньок, дерево». Завдання: за командою «грибок» поставити руки в сторони, за командою «пеньок» – присісти, за командою «дерево» – руки вгору. |
2хв+1хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Мікрофон» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, природнича галузі |
7.Організовуючі вправи «Математична естафета» (шикування, стійки, команди, розподіл, перешикування): - команди (праворуч, ліворуч, кругом); - розподіл (І номер – «зайчик», ІІ номер – «білочка»); - перешикування («зайчики»: 1 стрибок вперед, «білочки»: 3 кроки вперед). |
3хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
8. Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи: «Руки в боки, вгору, вниз...»: Руки в боки, вгору, вниз (виконання вправ), раз (голову нахилити вперед), два (голову нахилити назад), три (голову нахилити вперед), не по-ми-лись (повороти голови вправо-вліво на кожний склад слів), ручками – хлоп, хлоп, хлоп (плескання над головою), ніжками – топ, топ, топ (руки на поясі, топання ногами), як годинничок оттак – тік-так, тік-так (подивитись очима направо-наліво на кожний склад слів), в різ-ні бо-ки на-хи-лись (нахили тулуба вправо-вліво на кожний склад), і як дзиґа покрутись (оберти навколо своєї осі). |
2хв |
чітко виконувати вправи, вірш знати на пам’ять психолого-педагогічна технологія мнемотехніка: метод «Перетворення», прийом «Стенографіст» інтеграція: мовно-літературна галузь |
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
1.Розминка: |
7хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках «як жирафи», на п’ятах «як хом’ячки»), бігу (рівномірний «як собачки»), стрибків (на місці на одній, двох ногах «як зайчики»); |
2хв |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів інтеграція: природнича галузь |
- загальнорозвивальні вправи: у русі; |
3хв |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів |
- гра на формування уваги «Літає – не літає» (дивись урок №15); |
1хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
|
|
|
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Рухлива гра «По гриби»: |
6хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: природнича галузь |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- бесіда: – Які гриби знаєте? Чим вони корисні? Чим небезпечні?; - правила гри: Діти шикуються біля лінії. На відстані 10 м навпроти кожного учня розкладають по 3 «гриби» (м’яча). За сигналом діти повинні перенести «гриби» по одному до своєї лінії; |
2хв |
чітко дотримуватися правил гри |
- гра: |
3хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Рухливі ігри – це… . |
|
|
– У мене настрій… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
Використана література:
1.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали //авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017р.
2.Рухливі ігри у 1-2 класах (за новим Держстандартом) Для школи ... dmitrivskazoch.at.ua/load/z_dosvidu_roboti...l_s/.../13-1-0-94