ПЛАН-КОНСПЕКТ
уроку з фізичної культури для учнів 8 класу
вчитель Нікіфорова О.В.
Модуль: Баскетбол.
Мета уроку: Виховувати в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і свідоме ставлення до власного здоров’я.
Завдання уроку:
3. Сприяти оздоровленню учнів при допомозі рухової активності,зміцнення фізичних якостей. Сприяти розвитку спритності,швидкості,координації рухів.
4. Виховувати відчуття колективізму, моральних та вольових якостей.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: баскетбольні м’ячі,свисток,секундомір.
Дата:
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина 10-15 хв. |
|||
1. |
Шикування. Привітання. |
|
В одну шеренгу. Звернути увагу на зовнішній вигляд і самопочуття учнів |
3. |
Повідомлення завдання уроку. |
|
Фронтальний метод |
4. |
Правила безпеки під час уроку. |
|
|
5. |
Вимірювання ЧСС. |
10 с |
|
6. |
Стройові вправи: 1.Повороти на місці: На право. На ліво. Кругом. 2.Перешикування з однієї шеренги в дві. 3.Перешикування з двух шеренг в одну. 4.Перешикування з однієї колони в дві. 5.Перешикування з двух колон в одну. |
|
Слідкувати за чітким виконанням команд та вправ. Розрахунок на перший,другий. Перші номера стоять на місці,а другі виконують крок лівою назад,правою в сторону,ліву приставить до правої. Виконується у зворотному порядку. |
7. |
Ходьба: - на носках,руки на поясі; - на п’ятах,руки за головою; - на внутрішній стороні ступні,руки в сторони; - на зовнішній стороні ступні,руки в сторони; - напівприсядді,руки на поясі; - присяддю,руки на колінах; - звичайна; - прискорена; |
8-10 м
|
В колону по одному. Стежити за правильною поставою.
|
8. |
Біг: - звичайний; - приставним кроком правим боком,руки на поясі; - приставним кроком лівим боком,руки на поясі; - спиною вперед; - з обертом на 360 ; - з високим підніманням стегна; - з закиданням гомілки назад; |
|
Темп середній.
Дотримуватись інтервалу. Тримати ступню на носках. |
9. |
Ходьба: |
|
В колону по одному |
10. |
Перешикування: з колони по 1 в колону по 4 |
|
|
11. |
Загально-розвивальні вправи на місті: 1) в.п. – руки на поясі,ноги на ширині плечей; 1- поворот голови вправо; 2- в.п. 3- поворот голови вліво; 4- в.п. 2) в.п. - пальці рук в замок,біля грудей,ноги на ширині плечей; 1-відведення прямих рук вперед; 2-в п. 3- відведення прямих рук вгору,стать на носочки; 4- в. п. 3) вправа «хвиля»; 4) в.п. – руки в сторони,; 1-4 – колові оберти кистями в перед; 5-8 – колові оберти в ліктьовому суглобі вперед; 9-12- колові оберти обома руками вперед; 5) в.п - те саме, колові оберти назад; 6) в.п. - о.с. 1-2 – нахили тулуба вперед,торкнутись пальцями підлогу; 3-4- нахил тулуба назад,підняти руки вгору,прогнутись в спині; 7) в.п. – ноги на ширині плечей, руки на поясі; 1-4 – колові оберти тулубом вправо; 5-8 – колові оберти тулубом вліво; 8) в.п.- о.с. 1- випад вправо,руки вперед; 2- о.с. 3- випад вліво, руки вперед;
|
4 р.
4 р.
8 р. 4 р.
4 р.
4 р.
4 р. |
Одночасний спосіб виконання.
Руки тримати на рівні плечей.
Ноги прямі,не згинати.
Рух з максимальною амплітудою.
Спину тримати прямо. |
12. |
Перешикування з колони по 4 в колону по 1 |
|
|
ІІ. Основна частина 25-30 хв. |
|||
1. |
Ведення м’яча в кроці: - повторення стійки баскетболіста; - ведення м’яча правою рукою; - ведення м’яча лівою рукою; - ведення м’яча поперемінно правою (лівою) рукою; - ведення м’яча зі зміною напряму руху; - ведення м’яча між перешкодами Ведення м’яча в русі: - ведення м яча правою рукою; - ведення м’яча лівою рукою; - ведення м’яча зі зміною напряму руху; - ведення м’яча між перешкодами. |
|
Ноги зігнуті в колінах. Одна нога попереду на півкроки,тулуб трохи нахилений вперед. Дивитись прямо перед собою. |
2. |
Передача м’яча в парах на місці: - двома руками від грудей; - двома руками від грудей з відскоком від підлоги; - однією рукою від правого плеча; - однією від рукою від лівого плеча; |
|
Звернути увагу на правильне виконання. |
3. |
Передача м’яча в парах в русі: - двома руками від грудей; - двома руками зверху; - однією рукою від правого (лівого) плеча; - двома руками від грудей з відскоком м’яча від підлоги; |
|
Звернути увагу на правильне виконання. |
4. |
Передача з двома м’ячами одночасно:
|
|
|
5. |
Рухлива гра «Виклик номерів». Вздовж лицьової лінії спортивного зала гравці виконують ведення м’яча на місці. У кожного гравця свій номер;на протилежній стороні теж гравці з такими же номерами. В центрі зала знаходиться предмет(кубик). Вчитель подає сигнал,називає номер,гравці чий номер назвали швидко ведуть м’яч до кубика,намагаючись швидше схопити його. Виграє той,хто найшвидше підніме кубик. Рухлива гра «М’яч капітану». Гра проводиться за правилами баскетболу. В зоні захисту креслять по колу. Перші номери (капітани) стають у коло команди-суперника. Перед колом по два захисника. М’яч розігрується в у центрі майданчика між гравцями різних команд. Отримавши м’яч,учасники шляхом передач підводять його до свого капітана і виконують передачу так,щоб він спіймав м’яч,не виходячи за межі кола. Захисники іншої команди намагаються перешкодити капітанові. Виграє команда,капітан якої більше разів спіймає м’яч. |
|
Покарання тому,хто не вспіє першим підняти кубик. Хлопці – віджимаються 3 р.; Дівчата-присідають 3р.
Заборонена пробіжка на більш ніж два кроки. Заборонено забирати і вибивати м’яч. Капітан віддає м’яч команді-суперника. |
ІІІ. Заключна частина 5 хв. |
|||
1. |
Шикування. |
1 хв. |
В одну шеренгу |
2. |
Вправи на відновлення. |
2 хв. |
Фронтальний метод |
3. |
Вимірювання ЧСС |
30 с |
|
4. |
Підведення підсумків уроку.
|
1 хв. |
|
5. |
Домашнє завдання.
|
10 с |
Вистрибування з упору присівши 20 раз |
6. |
Організований вихід із залу. |
20 с |
В колону по одному |