Навчальна програма НУШ 7 клас

Про матеріал
Розроблено відповідно Модельної навчальної програми «Фізична культура. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Баженков Є. В., Коломоєць Г. А., Боляк А. А., Дутчак М. В., Дніпров О. С., Бідний М. В., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Малечко Т. А., Омельяненко І. О., Волкова І. В., Педан О. С. та інші)
Перегляд файлу

 

 

Секунська гімназія Дубівської сільської ради

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Рішення педагогічної ради № ___

від ___.__________20__ року

Фізична культура

Навчальна програма

 

7 клас

 

для закладів загальної середньої освіти

Розроблено відповідно Модельної навчальної програми «Фізична культура. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Баженков Є. В., Коломоєць Г. А., Боляк А. А., Дутчак М. В., Дніпров О. С., Бідний М. В., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Малечко Т. А., Омельяненко І. О., Волкова І. В., Педан О. С. та інші)

 

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 24 липня 2023 року № 883

 

 

 

2024 рік

 

 

 

 

 

І. Вступна частина

 

 Мета, ціннісні орієнтири, завдання, засади і принципи Навчання фізичної культури в основній школі спрямоване на досягнення загальної мети базової середньої освіти: розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їхньої соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу. Навчання фізичної культури спрямоване на формування готовності виконувати громадянський та конституційний обов’язок щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави.

 

Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як:

- повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості;

- забезпечення рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;

- дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності;

- становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості та ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі;

- формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту;

- створення освітнього середовища, в якому забезпечено атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;

- утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими;

- формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови;

- плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.

 

Метою освітньої галузі «Фізична культура» є гармонійний фізичний розвиток особистості учня, підвищення функціональних можливостей організму, вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок, розширення рухового досвіду через формування стійкої мотивації учнів до занять фізичною культурою і спортом.

 

Компетентнісний потенціал освітньої галузі фізичної культури та базові знання зазначені в додатку 21 до Держстандарту. Основою формування ключових компетентностей є особистісні якості, особистий, соціальний, культурний і навчальний досвід учнів; їх потреби та інтереси, які мотивують до навчання; знання, уміння та ставлення, що формуються в освітньому, соціокультурному та інформаційному середовищі, у різних життєвих ситуаціях.

 

Головними вимогами до сучасного уроку фізичної культури є:

  •               забезпечення відповідності уроку програмі за засобами, застосування інноваційних методів навчання, міжпредметних зв’язків, компетентнісного і діяльнісного підходів;
  •               забезпечення дотримання принципів розвивального, практико-орієнтованого навчання, зв’язку із життям, освітньої, виховної, оздоровчої, розвивальної спрямованості освітнього процесу;
  •               формування в учнів/учениць компетентностей, самостійності, активності та ініціативи, умінь і навичок самостійно здійснювати фізкультурно-оздоровчу діяльність, створення умов для їх самореалізації та самовдосконалення;
  •               забезпечення диференційованого підходу до організації освітнього процесу, підвищення функціональних можливостей організму і забезпечення гармонійного фізичного розвитку з урахуванням стану здоров’я, рівня фізичного розвитку, фізичної підготовленості та статі учнів/учениць, урахування їхніх мотивів та інтересів до занять фізичними вправами;
  •               використання вчителем різноманітних організаційних форм, засобів, методів і прийомів навчання, подачі нового матеріалу, понять, розвивальних вправ, представлення результатів самостійної і групової роботи, виконання домашньої роботи, формувального оцінювання тощо;
  •               досягнення оптимальної рухової активності всіх учнів/учениць упродовж кожного уроку з урахуванням стану здоров’я, фізичної підготовленості на основі управління моторною щільністю уроку, інтенсивністю і тривалістю застосування засобів, застосування методичних підходів, які дозволяють значно підвищити моторну щільність уроку.

 

Фізкультурно-оздоровча діяльність Фізкультурно-оздоровча діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію вимог до обов’язкових результатів навчання освітньої галузі фізичної культури, зазначених в додатку 22 Державного стандарту базової середньої освіти і спирається на підходи та зміст даної програми. Уроки фізичної культури і фізкультурно-оздоровчі заходи закладу освіти повинні бути гармонійно поєднаними в єдиний діяльнісний процес, спрямований на формування компетентностей учнів та учениць. Фізкультурно-оздоровча діяльність дозволяє вчителю залучити, об'єднати учнів та учениць для взаємодії, оцінити ефективність виконання освітніх завдань під час проведення уроків фізичної культури та позакласних форм фізичного виховання, у процесі ігрової, організаційної, суддівської та інших видів діяльності учнів, досягнення цілей самостійних занять тощо. Основу для ефективної фізкультурно-оздоровчої діяльності учнів та учениць складають такі підходи, як вибір варіативного модуля, гендерність, доступність, безпека. Навчальна програма побудована за модульною системою. Вона містить інваріантну (обов’язкову) та варіативну складову. До інваріантної частини належать модуль: теоретико-методичні знання та загальна фізична підготовка, тобто підвищення функціональних можливостей організму і забезпечення гармонійного фізичного розвитку, зміст якого реалізовується упродовж кожного уроку. Практично кожен вид фізкультурно-спортивної діяльності (вид спорту) може бути представлений у вигляді варіативного модуля. Змістове наповнення варіативної складової освітній заклад добирає самостійно із модулів, запропонованих модельною навчальною програмою. На вибір учнів/учениць упродовж року для 5-6 клас у має бути запропоновано 12-16 варіативних модулів; для 7-9 клас ах учні/учениці мають опанувати 8-12 варіативних модулів. Для добору варіативних модулів враховується наявність матеріально-технічної бази, регіональні традиції, кадрове забезпечення, гендерність, рівень безпеки та стан здоров’я здобувачів освіти, а також сезонність, коли заняття проходять на відкритих майданчиках чи у спортивних залах. Вибір варіативних модулів учнем/ученицею відбувається кожної чверті/триместрі із 3-5 модулів, запропонованих освітнім закладом, після попереднього ознайомлення з їх особливостями. Для викладання протягом чверті/триместру для учнів 5-6 клас у визначаються 3-4 варіативні модулі; для 7-9 клас у визначаються 2-3, які набрали найбільшу кількість вподобань учнів/учениць. З метою формування вмінь, необхідних для занять обраними варіативними модулями, на початку чверті/триместрі, доцільно проводити цикл із 6-9 ознайомчих уроків з використанням одночасного або позмінного, колового методів. Доцільно на окремих ознайомчих уроках робити акцент (виділяти більше часу) на вивченні одного з обраних модулів. При цьому, обрані учнями/ученицями варіативні модулі, мають бути представлені на кожному уроці. Вибір учнів та учениць визначає види фізичної активності для організації фізкультурно-оздоровчої діяльності в закладі освіти, які змінюються кожного сезону, відповідно до початку чверті/триместру. Фізкультурно-оздоровча діяльність учнів та учениць в певному виді фізичної активності (варіативному модулі) повинна включати декілька етапів. Це дозволить сформувати зацікавленість, стійку мотивацію, сталу звичку до занять фізичною активністю, визначитися із власними вподобаннями.

 

Система та критерії оцінювання результатів навчання учнів/учениць встановлюють відповідність між вимогами до результатів навчання учнів, визначених державними стандартами освіти та освітньою програмою, показниками їх вимірювання. Основними функціями оцінювання результатів навчання учнів/ учениць є формувальна, діагностувальна, мотиваційна, прогностична, виховна. Національною шкалою оцінювання є 12-бальна система (шкала). Оцінювання результатів оцінювання навчання учнів/учениць 7–9-х класів здійснюють за 12-бальною системою (шкалою) і позначають цифрами від 1 до 12 відповідно до загальних критеріїв оцінювання. Загальні критерії є загальним орієнтиром для критеріїв оцінювання результатів навчання учнів/учениць у освітній галузі «Фізична культура». Загальна шкала оцінювання результатів навчання допомагає врахувати компетентності, які складаються зі знань, умінь, досвіду діяльності, цінностей, ставлень, а також спільних для всіх компетентностей умінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне й системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

 

Оцінювання результатів навчання учнів/учениць може відбуватися в такі способи: вербальний (бесіда, розповідь, діалог тощо), письмовий (окремі навчальні завдання, зокрема тестові тощо, а також діагностувальні роботи), практичний (дослід, практична робота, навчальний проєкт, учнівське портфоліо, спостереження, побудова моделей в тому числі з використанням електронних засобів навчання). Основними видами оцінювання результатів навчання учнів/учениць, що проводить заклад освіти, є формувальне, поточне й підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання. Формувальне оцінювання – це постійний процес отримання й надання зворотного зв’язку учням/ученицям щодо успішності їхнього навчального поступу. Формувальне оцінювання відбувається постійно, на кожному уроці й під час позаурочної навчальної діяльності у різних формах (оцінювання вчителем, взаємооцінювання, самооцінювання), відображає реальний навчальний досвід учня/учениці й визначає динаміку розвитку окремого учня / учениці і класу загалом. Поточне оцінювання фіксує проміжні результати навчання учнів/учениць у межах конкретної теми та може відбуватися в усній, письмовій чи електронній формах, через самостійні й діагностувальні роботи за групами результатів (однією чи кількома). Підсумкове оцінювання здійснюється з метою співвіднесення навчальних досягнень учнів з обов'язковими / очікуваними результатами навчання, визначеними державними стандартами / освітньою програмою. Тематичне оцінювання має на меті фіксацію результатів навчання учнів у межах однієї структурної одиниці навчальної програми (теми / модуля /розділу). Здійснення тематичного оцінювання відбувається за результатами поточного оцінювання з урахуванням груп результатів навчання, охоплених певною темою. В основі формування теми не повинні бути тільки сторони освоєння окремих варіативних модулів (техніка, тактика, фізична підготовка з певного виду спорту тощо). Теми повинні мвти узагальнюючий характер і спрямування на досягнення загальних груп результатів Державного стандарту через предметне навчання та практичну діяльність з фізичної культури.

 

Семестрове оцінювання передбачає оцінювання загальних груп результатів та загальну оцінку. Загальна оцінка за фізичну культуру виставляється на основі оцінювання загальних груп результатів, які діагностуються у тематичному підсумковому оцінюванні. Річне оцінювання виставляється за результатами двох семестрових оцінок, з урахуванням загальних груп результатів, здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством. Результати підсумкового оцінювання фіксуються у класному журналі, свідоцтві досягнень та додатку до документів про базову середню освіту відповідно до законодавства. Свідоцтво досягнень відображає результати навчальних досягнень учня/учениці 7-9 класу з фізичної культури та інших предметів, визначених освітньою програмою закладу освіти. Оцінювання навчальних досягнень учнів/учениць з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляють на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання.

 

Добір форм поточного й підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів/учениць з особливими освітніми потребами здійснюється індивідуально з обов’язковим урахуванням їхніх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров'я. При оцінюванні рівня сформованості компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучають ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я. Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і «для навчання» – тому, що на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) освітнього процесу з урахуванням освітніх потреб кожного учня задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень. «Оцінювання» не обмежується виставленням оцінки. Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками, щодо освітніх досягнень учня на підставі всім зрозумілих цілей і критеріїв

 

Формувальне оцінювання спирається на систему прийомів, що вчитель застосовує під час навчання та має ґрунтуватися на ціннісних орієнтирах. Для успішного застосування формувального оцінювання освітній процес має бути організований у такий спосіб, щоби спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним «отримувачем» знань і оцінок. Має бути створена така атмосфера навчання, за якої учні не бояться «йти на ризик» – ставити запитання, робити помилки й показувати, чого вони ще не вміють або не знають. До компонентів успішного застосування формувального оцінювання відносяться: забезпечення вчителем ефективного зворотного зв’язку з учнями/ученицями; активна участь учнів/учениць у процесі власного навчання; корегування процесу навчання з урахуванням результату оцінювання; визнання вагомого впливу оцінювання на мотивацію та самоутвердження учнів, які, у своєю чергою, впливають на навчання; уміння учнів оцінювати свої знання самостійно.

 

ІІ. Змістова лінія

7 клас

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Інваріантний модуль: «Теоретико-методичні знання та загальна фізична підготовка» ( __год)

 

Учень\учениця:

пояснює значення раціонального рухового режиму для здоров’я людини;

 

називає форми занять рекреаційної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної спрямованості;

 

характеризує: відродження Олімпійських ігор сучасності; засоби та методи розвитку сили, гнучкості;

 

ознаки перевтоми; володіє: методами контролю за розвитком сили, гнучкості;

 

засобами самоконтролю за адекватністю фізичних навантажень за суб’єктивними відчуттями;

 

дотримується правил безпеки на уроках і під час позаурочних фізкультурних занять;

 

володіє знаннями про рухові вміннями, навички та фізичні якості, які необхідні для успішної участі в захисті держави, збереження власного життя під час надзвичайних ситуацій.

 

виконує: шикування та перешикування на місці із зімкнутого двошеренгового строю в одношеренговий;

 

зміна напрямку заходженням плечем;

 

вправи для розвитку злагодженості, здатності до спільного виконання завдань у класі, малій групі;

 

різновиди ходьби, бігу, стрибків вивчені в попередніх роках; загальнорозвивальні вправи: вправи на місці та в русі, в парах, без предмета, з предметами (м’ячами, обручами, гімнастичними палицями, скакалками, набивними м’ячами (1 кг), у парах;

 

вправи для формування постави та запобігання плоскостопості; танцювальні вправи;

 

повторний біг на відрізках 15–30 м; прискорення до 15 м із різних вихідних положень зі зміною швидкості і напрямку за сигналом; різновиди стрибків із завданнями зі зміною напряму;

 

стрибки з поворотами, через різноманітні предмети; акробатичні вправи;

 

подолання смуги перешкод; «човниковий»

 

біг 4×9 м; різноманітні вправи на точність попадання в ціль, військово-прикладні ігри;

 

рівномірний біг до 1000 м; перемінний біг 200–400-метрових відрізків зі швидкістю 2– 3,5 м/с і 30–50 м прискореного бігу зі швидкістю 4,0–4,5 м/с;

 

стрибки через скакалку;

 

згинання і розгинання рук в упорі лежачи (хл.) від лави (дівч.);

 

підтягування у висі (хл.) та висі лежачи (дівч.), присідання на одній та двох ногах;

 

згинання та розгинання рук в упорі стоячи біля стіни під кутом 45–50°;

 

кидання і ловіння набивного м’яча в парах;

 

вправи з широкою амплітудою рухів руками і ногами;

 

махові рухи; активні та пасивні нахили;

 

відведення ніг та рук за допомогою партнера;

 

вправи на розтягування.

Раціональний руховий режим школяра (добовий, тижневий та протягом року).

 

Форми занять рекреаційної, фізкультурнооздоровчої та спортивної спрямованості.

 

Відродження Олімпійських ігор сучасності.

 

Засоби розвитку сили, гнучкості та методи контролю.

 

Ознаки перевтоми та засоби їх попередження.

 

Правила безпеки на уроках і під час позаурочних фізкультурних занять

 

Рухові вміння, навички та фізичні якості, які необхідні для захисту держави, збереження власного життя під час надзвичайних ситуацій

 

Загальна фізична підготовка

 

Стройові вправи ходьба, біг, стрибки; загальнорозвивальні вправи; вправи для формування постави; танцювальні вправи; вправи для розвитку швидкості; вправи для розвитку спритності; вправи для розвитку витривалості; вправи для розвитку сили; вправи для розвитку гнучкості предметів. бере участь у спортивних іграх, естафетах та військово-прикладних іграх.

Практичне виконання: поєднання теоретичних знань з практичними діями, практична перевірка визначень, тверджень, переконань тощо.

 

Фронтальний: одночасне виконання однакової, спільної для всіх роботи, колективне обговорення, порівняння і узагальнення її результатів; інформаційні повідомлення, обговорення та дискусії; проблемний, інформаційний, пояснювально-ілюстративний виклад матеріалу; виконання репродуктивних та творчих завдань.

 

Цікаві практичні, інформаційні, історичні факти.

 

Проєктна діяльність з розподілом на групи і команди, виконання проектів спрямованих на вирішення пошукових завдань: - пошук інформації, знань на задану тему; - підбір і розробка рухових дій за завданням вчителя; - складання комплексів вправ, підбір засобів для виконання поставлених вчителем завдань

 

Групова та парна робота: виконання пошукових завдань; розв'язування конкретних навчальних завдань; група розв’язує окреме завдання (однакове або диференційоване); виконання в групах завдання вчителя; обговорення теоретичних і практичних питань у групах; проведення практичних і лабораторних робіт; інтегрованих робіт-практикумів з природничими предметами; при виробленні рухових навичок, навичок комунікації тощо.

 

Індивідуальна робота: самостійне виконання завдань; виконання спеціально підібраних завдань, у відповідності з підготовкою і навчальними можливостями; диференційовані індивідуальні завдання; робота з навчальною і науковою літературою, різноманітними джерелами (довідники, словники, енциклопедії, хрестоматії); розв'язання задач, прикладів, написання описів, рефератів, доповідей; проведення спостережень і т.д. навчально-пізнавальна діяльність учнів у процесі виконання специфічних завдань; закріплення; повторення; організація різноманітних вправ; попереднє домашнє опрацювання. Квест-технологія: об’єднання декількох завдань, практичного і теоретичного спрямування у гру (ланцюг інтелектуальних і практичних завдань).

 

Інтегровані завдання: Поєднання теоретичних знань із близькими за змістом темами природничих, математичних, історичних, мовних предметів.

Учень\учениця:

бере участь у спортивних іграх, естафетах та військово-прикладних іграх.

Спортивні ігри, військово- прикладні ігри та естафети

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль АЛТИМАТ ФРИЗБІ ( __год)

 

Обґрунтовує важливість складення раціонального рухового режиму відповідно до норм рухової активності в підлітковому віці [9 ФІО 3.4.1-9] Критично оцінює різні способи фізкультурнооздоровчої діяльності та їх вплив на здоров’я людини [9 ФІО 3.4.1-2] Досліджує історію олімпійського руху [9 ФІО 3.1.1-2] Аналізує результати українських спортсменів, які брали участь в олімпійських, паралімпійських іграх та інших змаганнях [9 ФІО 3.1.1-1] Складає портфоліо за результатами самоконтролю фізичного стану [9 ФІО 3.2.2-3] Дотримується правил безпеки у процесі рухової діяльності [9 ФІО 3.5.1-1] Систематично використовує фізичні вправи для профілактики (корекції) порушень постави у процесі самостійних занять [9 ФІО 3.4.1-5] Добирає відповідні фізичні вправи, методи для досягнення самостійно поставленої мети [9 ФІО 1.1.1-3] Систематично застосовує фізичні вправи у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності [9 ФІО 1.1.1-4] Виконує фізичні вправи, усвідомлюючи, які вольові якості при цьому розвиває [9 ФІО 1.2.1] Визнає помилки як можливість більше дізнатися про себе і сформулювати цілі для власного фізичного вдосконалення [9 ФІО 1.2.2] Наводить яскраві приклади дотримання правил “чесної гри” з історії спорту (олімпійських, паралімпійських ігор, інших змагань), у разі потреби звертаючись до відповідних джерел [9 ФІО 1.5.1-1] Проектує підтримання (поліпшення) власної постави, добираючи відповідні фізичні вправи для профілактики (корекції) порушень [9 ФІО 3.4.1-3] Прогнозує можливі негативні наслідки недотримання правил безпеки у процесі рухової діяльності [9 ФІО 3.5.1-2].

 

Визначення та обґрунтування використовування вертикального стеку в атаці. Пояснення для чого і коли робити «фейк». Техніка виконання кидків хамер і блейд. Шкідливі звички та їх вплив на здоров’я, досягнення у спорті. Вплив алтимату на зміцнення здоров’я. Правила безпеки під час занять алтимат фризбі, засоби запобігання травматизму Основи спілкування з суперником, вирішення спірних моментів, ввічливість і справедливість. Вправи з бігу. Вправи зі стрибками. Командні естафети: естафета з оббіганням перешкоди, естафета з бар’єрами і оббіганням перешкоди; естафета з варіаціями бігу. Силові вправи для розвитку рук, тулуба і ніг: човник, підйоми тулуба вперед в парі з диском, віджимання, присідання. Рухливі ігри, естафети з фризбі. Верхні кидки хамер і блейд. Рухливі вправи з диском: «Мішень», «Блискавка», «Сом», «Кидки з маркером», «Човник», «Ромб», «Ромб з вибіганням в центр», «Зустрічні колонки», «Хліб з маслом» , «Пас в зону», «Дальній пас», «Наздоганялки». Взаємодія 2-х і більше гравців в нападі: побудова стеку, розбіжка по порядку; фейки розкидуючого при передачі диска; кати (рух на диск і в зону). Групові дії в захисті: форс на сторону. Рухливі вправи з диском: «Тренувальний стек», «Сієтл». Рухливі ігри: алтимат і похідні ігри, «Міні-алтимат», «Квадрат», «Алтимат нон-стоп».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кидки та фейки, рухливі вправи з диском, біг та прискорення. Вправи на роботу в команді. Відпрацювання базових тактик та розбіжок. Алтимат і похідні ігри. Пошукові завдання Самостійний пошук і підбір інформації (техніки виконання рухів, різновидів атаки та захисту, прикладів виконання вправ, історичних фактів, результатів змагань, прикладів поведінки згідно Духу гри, тощо) для використання командою чи клас ом на уроках з алтимат фризбі. Обговорення та дискусії (орієнтовні теми) Дух гри. Основи спілкування з суперником, вирішення спірних моментів, ввічливість і справедливість. Вплив алтимату на зміцнення здоров’я. Важливість розігріву і вправ на гнучкість перед заняттям. Атмосфера всередині команди, взаємопідтримка, вирішення суперечок, неприємність булінгу та агресії. Участь у конкурсах та змаганнях участь учнів у естафетах під час уроків, внутрішньо шкільних змагань, а також участь у міських та всеукраїнських змаганнях з алтимат фризбі.

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль БАСКЕТБОЛ 3х3 ( __год)

 

Учень\учениця:

Знає: історію розвитку українського баскетболу 3х3; правила гри, стан українського баскетболу 3х3 на сучасному етапі;

 

Володіє та використовує: основні стійки баскетболіста; розміщення гравців на майданчику для гри у баскетбол 3х3 ; веденням м’яча правою та лівою рукою в русі; ловінням і передачами м’яча ; пересування в нападі й захисті; зупинку двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей в русі.

 

Уміє: виконувати спеціальні вправи баскетболіста, вправи для розвитку гнучкості; вправи на розтягування; розвитку швидкості та спритності.

 

Пояснює засоби фізичної підготовки баскетболіста; методику розвитку фізичних якостей; значення спеціальної фізичної підготовки баскетболіста.

 

Поняття «овертайм», «фол», «чек».

 

Взаємодіє в команді для досягнення спільних колективних дій під час гри та інших видів рухової діяльності.

 

Дотримується правил здорового способу життя, безпечної поведінки під час рухової діяльності та занять баскетболом, правил змагань, режиму дня та особистої гігієни.

 

Називає спеціальні та підвідні вправи, спеціальні вправи з м’ячем, фізичні вправи для розвитку фізичних якостей.

 

Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки.

 

Контролює самопочуття до, під час та після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан.

 

Усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я; важливість командної взаємодії для досягнення успіху, свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я оточуючих

Історія розвитку українського баскетболу 3х3. Загальна характеристика гри Правила безпеки на ігровому майданчику.

 

Санітарногігієнічні вимоги до спортивного інвентарю та обладнанню. Особиста гігієна спортсмена. Правила безпеки під час виконання фізичних вправ.

 

Правила гри у баскетбол 3х3 Стійки, пересування та розміщення гравців на ігровому майданчику. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості, вправи на розтягування; вправи для розвитку фізичних якостей.

 

Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Методика розвитку фізичних якостей;

 

Спеціальна фізична підготовка баскетболіста Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри.

 

Рухливі ігри та естафети, навчальна гра

Практичне виконання Загальна та спеціальна фізична підготовка. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку основних фізичних якостей.

 

Пересування, зупинки стрибком та двома кроками; повороти на місці; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі; .

 

Ведення з обведення стійок, ловіння м’яча обома руками.

 

Рухливі ігри та естафети, навчальна гра.

 

Формування життєво необхідних уміння і навичок.

 

Пошукові завдання самостійний пошук інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про виникнення, історія розвитку баскетболу 3х3, досягнення українців у спорті в контексті патріотичного виховання школярів).

 

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми) «Командна взаємодія – шлях до успіху!» «Цікава фізична культура – здоровий спосіб життя - здорова нація». Квест «Вгадай, назви, виконай»

 

Практичне виконання Загальна та спеціальна фізична підготовка. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку основних фізичних якостей.

Пересування, зупинки стрибком та двома кроками; повороти на місці; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі; .

Ведення з обведення стійок, ловіння м’яча обома руками.

Рухливі ігри та естафети, навчальна гра. Формування життєво необхідних уміння і навичок.

 

Пошукові завдання самостійний пошук інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про виникнення, історія розвитку баскетболу 3х3, досягнення українців у спорті в контексті патріотичного виховання школярів).

 

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми) «Командна взаємодія – шлях до успіху!» «Цікава фізична культура – здоровий спосіб життя - здорова нація».

 

Квест «Вгадай, назви, виконай»

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль ГІМНАСТИКА ( __год)

 

обґрунтовує важливість складення раціонального рухового режиму відповідно до норм рухової активності в підлітковому віці [9 ФІО 3.4.1-9] критично оцінює різні способи фізкультурнооздоровчої діяльності та їх вплив на здоров’я людини [9 ФІО 3.4.1-2] досліджує історію Олімпійського руху [9 ФІО 3.1.1-2] аналізує результати українських спортсменів, які брали участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх та інших змаганнях [9 ФІО 3.1.1-1] складає портфоліо за результатами  самоконтролю фізичного стану [9 ФІО 3.2.2-3] дотримується правил безпеки у процесі рухової діяльності [9 ФІО 3.5.1-1] систематично використовує фізичні вправи для профілактики (корекції) порушень постави у процесі самостійних занять [9 ФІО 3.4.1-5] добирає відповідні фізичні вправи, методи для досягнення самостійно поставленої мети [9 ФІО 1.1.1-3] систематично застосовує фізичні вправи у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності [9 ФІО 1.1.1-4] виконує фізичні вправи, усвідомлюючи, які вольові якості при цьому розвиває [9 ФІО 1.2.1] визнає помилки як можливість більше дізнатися про себе і сформулювати цілі для власного фізичного вдосконалення [9 ФІО 1.2.2] наводить яскраві приклади дотримання правил “чесної гри” з історії спорту (Олімпійських, Паралімпійських ігор, інших змагань), у разі потреби звертаючись до відповідних джерел [9 ФІО 1.5.1-1] проектує підтримання (поліпшення) власної постави, добираючи відповідні фізичні вправи для профілактики (корекції) порушень [9 ФІО 3.4.1-3] прогнозує можливі негативні наслідки недотримання правил безпеки у процесі рухової діяльності [9 ФІО 3.5.1-2].

 

Розвиток гімнастики в Україні на сучасному етапі. Роль гнучкості та м’язової сили в володінні руховими діями. Техніка безпеки під час занять гімнастикою. Вплив гімнастичних вправ на розвиток фізичних якостей та оздоровлення організму. Загальна фізична підготовка: загальнорозвивальні вправи з предметами та без предметів; перетягування каната; вправи для формування та корекції постави; ритмічна гімнастика; танцювальні вправи опорні стрибки способом «ноги нарізно», «зігнувши ноги» (козел у довжину, висота 90–105 см); стрибки через скакалку лазіння по вертикальному канату у два чи три прийоми вправи у стані рівноваги (колода, висота 105–110 см) зв’язку елементів: вхід з додатковою опорою на кінець колоди– стійка на носках, руки в сторони –2–3 кроки на носках – мах правою(лівою), руки вперед – мах лівою (правою), руки вперед – поворот кругом на носках у напівприсіді, руки в сторони – 2 стрибки зі зміною положення ніг – крок правою(лівою) – упор стоячи на лівому (правому) коліні, хват за колоду – праву (ліву) ногу вниз – махом правої (лівої) зіскок. Акробатичні вправи хлопці: стійка на долонях з опорою на стіну; перекид назад в упор стоячи ноги нарізно. орієнтовна комбінація елементів вправ: в. п. – стійка на голові і руках (з допомогою) – упор присівши – перекид уперед – довгий перекид уперед – перекид назад в упор стоячи ноги нарізно – стрибок в о. с. дівчата: стійка на долонях з опорою на стіну; перекид назад у напівшпагат орієнтовна комбінація елементів вправ: в. п. – о. с. – два перекиди вперед – перекатом назад стійка на лопатках – перекатом уперед упор присівши – перекид назад у напівшпагат, руки в сторони – стійка на колінах – стрибок в упор присівши – випрямитися – «міст» (з допомогою) – перехід в упор присівши – о. с. Виси та упори Хлопці: вправи на паралельних брусах (низьких): вихід в упор поштовхом двома; перемах правою (лівою) в сід на стегні; на перекладині (високій та низькій): підйом переворотом в упор поштовхом двома. орієнтовна комбінація елементів вправ: вихід в упор поштовхом двома – махом вперед сід «ноги нарізно» – перемах правою (лівою) – сід на стегні – зіскок з поворотом на 180° з утриманням о. с.;

Практичне виконання акробатичних, стрибкових вправ, вправ для розвитку фізичних якостей та відчуття рівноваги. Пошукові завдання для ознайомлення з виникненням та розвитком гімнастики; особливості оздоровчої та спортивної гімнастики – спільне та відмінне; вплив занять гімнастикою на організм. Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): Значення різних видів гімнастики для зміцнення здоров’я. Застосування гімнастичних вправ для покращення фізичних якостей. Знання правил техніки безпеки як запорука попередження травматизму на заняттях гімнастикою. Проєктна діяльність в групах: Скласти комплекс ранкової гімнастики з використанням музичного супроводу.

 

вис стоячи – підйом переворотом в упор поштовхом двома – перемах правою – спад у вис завісом – підйом завісом у сід верхом – перемах правою назад – зіскок із поворотом на 90° – о. с; підтягування у висі на високій перекладині; згинання та розгинання рук в упорі від підлоги. Дівчата: вправи на різновисоких брусах та низькій перекладині (висота 95 см):– махом однієї та поштовхом другої підйом переворотом в упор на нижній жердині; орієнтовна комбінація елементів вправ: махом однієї та поштовхом другої підйом переворотом в упор на нижній жердині – перехватом рук за верхню жердину поворот у вис лежачи – сід на правому (лівому) стегні, тримаючись правою (лівою) рукою за верхню жердину, ліва (права) рука в сторону – тримаючись зворотним хватом лівої (правої) руки, зіскок з поворотом на 180° – о. с. підтягування у висі лежачи на низькій перекладині; згинання та розгинання рук в упорі лежачи;

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль ДОДЖБОЛ ( __год)

 

Учень\учениця:

Розкриває становлення українського доджболу на етапі розвитку Європейських ігор;

 

характеризує становлення та розвиток доджболу в Україні; розповідає: про майданчик, обладнання, інвентар для гри доджболу; основні правила гри; знає як вести здоровий спосіб життя;

 

називає: основні вимоги до гри доджболу, розміщення гравців на майданчику; правила безпеки на ігровому майданчику; санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю та вимоги особистої гігієни;

 

дотримується правил ЗСЖ, безпечної поведінки та основних правил гри доджболу;

 

виконує ролі різних амплуа ефективні під час навчальної гри;

 

характеризує досягнення доджбольних команд; називає: основні принципи загартування; склад та обов’язки суддівської бригади; застосовує спеціальні вправи доджболіста; дотримується правил безпеки на ігровому майданчику

Всесвітня федерація доджболу (WDBF) та Всесвітня асоціація доджболу (WDA). Європейська федерація доджболу (EDF).

 

Досягнення доджбольних команд на міжнародній арені. Значення спеціальної фізичної підготовки доджболістів.

 

Загартовування організму. ЗСЖ. Суддівство змагань, склад суддівської бригади, жести судді

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми з доджболу та здорового способу життя).

 

Диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами доджболу.

 

Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні соматичного та психічного здоров’я учнів.

 

Пошук навчальної інформації на задану тему зі спортивної гри доджбол.

 

Груповий: участь у конкурсах та змаганнях.

 

Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішніх шкільних та позашкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування.

 

Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок.

 

Пошукові (творчі) завдання: самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про позитивний вплив доджболу на організм особистості).

 

Ігри, розваги та квести з елементами доджболу: індивідуально, в парах та командою.

 

Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з доджболу.

 

Виконання інтерактивних вправ.

 

Об’єднання учнів у групи для втілення і реалізації ідей.

виконує: пересування, різними способами, поєднуючи з кидками та ловінням м’яча; кидок знизу; кидки набивного м’яча зверху в парах з положення стоячи (до 1 кг); кидки доджбольного м’яча правою та лівою руками в парах; кидання м’яча в ціль; кидки зверху в стіну та на точність на суперника; ловіння м’яча знизу; застосовує: взаємодію гравців;

 

бере участь у навчальній грі доджбол

Пересування різними способами в поєднанні з кидками та ловінням м’яча.

 

Прямі та бокові кидки. Кидки набивного м’яча. Кидання доджбольного м’яча правою та лівою руками в парах. Кидки м’яча правою та лівою руками в ціль. Верхні кидки в стіну.

 

Ловіння м’яча знизу після верхнього кидка від стіни та в парах. Взаємодія гравців. Навчальна гра доджбол

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми з доджболу та здорового способу життя).

 

Диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами доджболу.

 

Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні соматичного та психічного здоров’я учнів.

 

Пошук навчальної інформації на задану тему зі спортивної гри доджбол.

 

Груповий: участь у конкурсах та змаганнях.

 

Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішніх шкільних та позашкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування.

 

Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок.

 

Пошукові (творчі) завдання: самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про позитивний вплив доджболу на організм особистості).

 

Ігри, розваги та квести з елементами доджболу: індивідуально, в парах та командою.

 

Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з доджболу.

 

Виконання інтерактивних вправ.

 

Об’єднання учнів у групи для втілення і реалізації ідей.

 

 

 

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС( __год)

 

Обґрунтовує важливість складення раціонального рухового режиму відповідно до норм рухової активності в підлітковому віці [9 ФІО 3.4.1-9] Критично оцінює різні способи фізкультурно  оздоровчої діяльності та їх вплив на здоров’я людини [9 ФІО 3.4.1-2] Досліджує історію олімпійського руху [9 ФІО 3.1.1-2] Аналізує результати українських спортсменів, які брали участь в олімпійських, паралімпійських іграх та інших змаганнях [9 ФІО 3.1.1-1] Складає портфоліо за результатами самоконтролю фізичного стану [9 ФІО 3.2.2-3] Дотримується правил безпеки у процесі рухової діяльності [9 ФІО 3.5.1-1] Систематично використовує фізичні вправи для профілактики (корекції) порушень постави у процесі самостійних занять [9 ФІО 3.4.1-5] Добирає відповідні фізичні вправи, методи для досягнення самостійно поставленої мети [9 ФІО 1.1.1-3] Систематично застосовує фізичні вправи у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності [9 ФІО 1.1.1-4] Виконує фізичні вправи, усвідомлюючи, які вольові якості при цьому розвиває [9 ФІО 1.2.1] Визнає помилки як можливість більше дізнатися про себе і сформулювати цілі для власного фізичного вдосконалення [9 ФІО 1.2.2] Наводить яскраві приклади дотримання правил “чесної гри” з історії спорту (олімпійських, паралімпійських ігор, інших змагань), у разі потреби звертаючись до відповідних джерел  [9 ФІО 1.5.1 -1] Проектує підтримання (поліпшення) власної постави, добираючи відповідні фізичні вправи для профілактики (корекції) порушень [9 ФІО 3.4.1 -3] Прогнозує можливі негативні наслідки недотримання правил безпеки у процесі рухової діяльності [9 ФІО 3.5.1 -2]

 

 

Роль та місце українського настільного тенісу на сучасному етапі розвитку ігрових видів спорту. Основи організації та проведення змагань з настільного тенісу. Правила змагань. Суддівство. Правила безпеки під час занять настільним тенісом. Розвиток професійно-важливих якостей. Спеціальні фізичні вправи: ходьба; біг; присідання; стрибкові вправи; переміщення. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук Імітаційні вправи Здоровий спосіб життя засобами настільного тенісу. Вправи для розвитку швидкості реакції. Класифікація технічних прийомів у настільному тенісі. Виконання атакувальних прийомів техніки гри: накат справа та зліва, удар, контрудар. Виконання серій атакувальних прийомів техніки гри по прямій та діагоналі. Подачі з верхнім обертанням м’яча. Навчальна гра в одиночному розряді на рахунок.

 

Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з питань настільного тенісу та здорового способу життя). Індивідуальний: диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами настільного тенісу. Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні соматичного та психічного здоров’я учнів. Пошук навчальної інформації на задану тему з настільного тенісу. Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішніх шкільних та позашкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок. Пошукові (творчі) завдання: самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про позитивний вплив настільного тенісу на організм особистості). Ігри, розваги та квести з елементами настільного тенісу: індивідуально, в парах та командою. Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з настільного тенісу. Виконання інтерактивних вправ. Об’єднання учнів у групи для втілення і реалізації ідей Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з питань настільного тенісу, розвитку професійно-важливих якостей та здорового способу життя). Індивідуальний: диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами настільного тенісу. Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні соматичного та психічного здоров’я учнів. Пошук навчальної інформації на задану тему з настільного тенісу. Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішніх шкільних та позашкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок. Пошукові (творчі) завдання: самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про позитивний вплив настільного тенісу на організм особистості). Ігри, розваги та квести з елементами настільного тенісу: індивідуально, в парах та командою. Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з настільного тенісу. Виконання інтерактивних вправ. Об’єднання учнів у групи для втілення і реалізації ідей Індивідуальний: диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами настільного тенісу. Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні соматичного та психічного здоров’я учнів Пошук навчальної інформації на задану тему з настільного тенісу. Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішніх шкільних та позашкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок. Ігри, розваги та квести з елементами настільного тенісу: індивідуально, в парах та та командою. Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з настільного тенісу. Виконання інтерактивних вправ.

 

 

 

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль ВОЛЕЙБОЛ ( __год)

 

Учень\учениця:

Знає: правила гри, назви ліній, розміри майданчика, висоту сітки, розміщення гравців та правила переходу на майданчику.

 

характеризує досягнення українських волейбольних команд;

 

називає: основні принципи загартування; склад та обов’язки суддівської бригади; спеціальні вправи з м’ячем, фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей.

 

Володіє та використовує: підготовчі та спеціальні вправи волейболіста; пересування в стійці волейболіста (вправо, вліво, вперед, назад),

 

обирає вихідне положення для передач та прийому м’яча;

 

Уміє: виконувати стрибкові вправи; вправи для розвитку гнучкості, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування; розвитку швидкості та спритності

 

Пояснює значення спеціальної фізичної підготовки волейболіста , роль підвідних та імітаційних вправи у навчанні гри у волейбол.

 

Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних колективних цілей під час гри. Взаємодію гравців передньої і задньої ліній та систему гри «кутом уперед»; бере участь у навчальній грі та естафетах.

 

Дотримується правил здорового способу життя, безпечної поведінки під час рухової діяльності та занять волейболом, правил змагань, режиму дня, харчування та особистої гігієни. Контролює самопочуття під час виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан.

 

Усвідомлює значення фізичної культури для здоров’я; важливість командної співпраці для досягнення успіху.

 

виконує: пересування, різними способами, поєднуючи з передачами та прийомами; нижню пряму та бокову подачі; кидки набивного м’яча двома руками зверху в парах з положення стоячи (0,5–1 кг); кидки волейбольного м’яча правою та лівою руками в парах; кидання тенісного м’яча в ціль; верхню пряму подачу в стіну з відстані 5–8 м та на точність на партнера; верхню пряму подачу через сітку; прийом м’яча двома руками знизу;

 

 

Досягнення українських волейбольних команд на міжнародній арені. Значення спеціальної фізичної підготовки волейболістів. Загартовування організму

 

Суддівство змагань, склад суддівської бригади, жести судді Правила безпеки на ігровому майданчику. Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю. Правила гри у волейбол. Загальна та спеціальна фізична підготовка волейболіста. Вправи для розвитку швидкості, швидкісно-силових якостей, спритності, сили, гнучкості. стрибкові вправи та вправи на розтягування;

 

Пересування різними способами в поєднанні з технічними прийомами в нападі та захисті. Нижня пряма та бокова подачі з-за лицьової лінії. Кидки набивного м’яча. Кидання волейбольного м’яча правою та лівою руками в парах. Кидки тенісного м’яча правою та лівою руками в ціль.

 

Верхня пряма подача в стіну. Верхня пряма подача на партнера. Верхня пряма подача через сітку із скороченої відстані. Прийом м’яча двома руками знизу після верхньої прямої подачі від стіни та в парах. Взаємодія гравців передньої та задньої ліній.

 

Система гри «кутом уперед». Навчальна гра волейбол. Рухливі ігри та естафети.

Практичне виконання Загальна та спеціальна фізична підготовка волейболіста.

 

Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку основних фізичних якостей.

 

Пересування в стійці волейболіста (вправо, вліво, вперед, назад).

 

Передача м’яча двома руками зверху над собою.

 

Прийом м’яча двома руками знизу. Формування життєво необхідних уміння і навичок.

 

Пошукові завдання самостійний пошук досягнень українських волейбольних команд на міжнародній арені; інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про виникнення, історія розвитку волейболу, вплив волейболу на організм людини).

 

Обговорення та дискусії (орієнтовні теми) Командна взаємодія – шлях до успіху!

 

Безпека та дисципліна – запорука спортивного успіху.

 

Квест «Вгадай, назви, виконай» Проєктна діяльність з розподілом на групи і команди «Досягнення українських волейбольних команд на міжнародній арені». Інтегровані завдання

 

Роль фізичної культури (волейболу) для збереженні здоров’я учнів Реалізація ключових компетентностей при вивченні модуля «Волейбол».

 

Участь у конкурсах та змаганнях: участь учнів у конкурсах, фестивалях, флешмобах, багатоступеневих змаганнях, Учнівських Лігах та Гімназіаді учнівської молоді

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль ЛЕГКА АТЛЕТИКА ( __год)

 

Учень\учениця:

Дотримується: правил безпечної поведінки під час занять.

 

Називає : досягнення українських легкоатлетів на міжнародній арені.

 

Пояснює: техніку виконання низького старту та стартового розгону, високого старту, правила проведення змагань з бігу; необхідність контролю за питним режимом при заняттях легкою атлетикою.

 

Характеризує: фізичні якості, які розвиваються засобами легкої атлетики.

 

Володіє: технікою бігу на короткі (спринтерські) дистанції, з перешкодами, метання малого м’яча, стрибків.

 

Бере участь: у вікторинах, квестах, флешмобах, конкурсах (які мають відношення до легкої атлетики); рухливих іграх, естафетах з елементами бігу, стрибків, метань.

 

Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності.

 

Контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ; власний емоційний стан.

 

Демонструє: - біг на спринтерські дистанції (30м, 60м); - повторне пробігання (20-60 м); - низький, високий старт; - біг по трасі з різними елементами для стрибків (вертикальне, горизонтальне), які розставлені у довільному порядку; - біг по віражу; - передачу естафетної палички на місці та в русі; - рівномірний біг до 1000 м; - біг за сигналом (зоровим, слуховим); - біг з різних вихідних положень; - стрибок у довжину з місця; - стрибки у глибину (20-40 см); - вертикальні стрибки догори обома ногами; - стрибки вперед, назад, праворуч, ліворуч; - біг і стрибки на «швидкісній драбині»; - спеціальні бігові вправи (СБВ); - спеціальні стрибкові вправи (ССВ); - спеціальні вправи для метань (СВМ); - стрибок у висоту з розбігу; - стрибок у довжину з розбігу; - метання тенісного м’яча (вортекса) на дальність; - метання малого м’яча у горизонтальну, вертикальну ціль.

Правила безпечної поведінки під час занять легкою атлетикою.

 

Українська легка атлетика на сучасному етапі розвитку.

 

Класифікація легкоатлетичних видів. Низький старт. Стартовий розбіг. Високий старт. Правила проведення змагань з бігу. Питний режим при заняттях легкою атлетикою.

 

Рухові якості, які розвиваються засобами легкої атлетики: швидкість, витривалість, спритність, гнучкість та швидкісно-силові якості.

 

Рухливі ігри з елементами бігу, стрибків, метань. Естафети з елементами бігу, стрибків, метань. Біг і стрибки на «швидкісній драбині».

 

Біг Біг 30м, 60м. Низький старт. Повторне пробігання (20-60 м). Спеціальні бігові вправи (СБВ). Біг з перешкодами (вертикальними, горизонтальними з опорою і без опори на них, з приземленням на одну і на обидві ноги (висота до 40 см). Біг по віражу. Естафетний біг. Передача естафетної палички на місці та в русі. Рівномірний біг до 1000 м. Високий старт. Біг за сигналом (зоровим, слуховим).

 

Стрибки. Стрибок у довжину з місця. Стрибок у висоту з місця. Стрибок у глибину. Стрибок у висоту з розбігу. Стрибок у довжину з розбігу. Спеціальні стрибкові вправи (ССВ).

 

Метання. Спеціальні вправи для метань (СВМ). Метання малого м’яча в ціль (вертикальну, горизонтальну). Метання малого м’яча (вотрекса) на дальність.

Обговорення та дискусії

«Як я маю виконувати вправи, щоб не зашкодити собі та оточуючим?»

«Як я маю вчинити, якщо бачу, що хтось порушує правила безпечної поведінки?»

«Які фізичні якості розвиваються засобами легкої атлетики?»

 

Пошукові завдання: передбачають самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про легку атлетику та її вплив на організм людини, результати змагань, опис техніки виконання елементів тощо) Участь у вікторинах, квестах, флешмобах, конкурсах (які мають відношення до легкої атлетики).

 

Проєктна діяльність: підбір вправ для розвитку швидкості (індивідуальний, груповий).

 

Практична діяльність: виконання різноманітних рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок.

 

Участь у естафетах, рухливих іграх, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних заходах.

 

Диференціація та індивідуалізація учнів для розвитку основних рухових якостей.

 

Інтегровані завдання поєднання рухів та вправ легкої атлетики, специфічної рухової діяльності із окремими аспектами вивчення інших предметів.

 

Очікувані результати навчання

 

 

Зміст навчального предмета

 

Види навчальної діяльності

 

Варіативний модуль ФУТБОЛ ( __год)

 

Учень\учениця:

Пояснює: значення медичного контролю і самоконтролю для здоров’я юного футболіста.

 

Наводить приклади профілактики травматизму під час занять футболом.

 

Характеризує історію українського футболу. Дотримується правил гри у футбол, правил безпеки під час уроків футболу.

 

Володіє технікою виконання вправ.

 

Виконує: стрибки з імітуванням удару головою, рухливі та спортивні ігри за спрощеними правилами з елементами футболу

 

Виконує: пересування: пересування у поєднанні з технікою володіння м’ячем; удари по м’ячу ногою: удари середньою частиною підйому по м’ячу, що котиться, підстрибує, летить; удари різними способами; удари на точність і дальність; удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку; удари на точність і дальність; зупинки м’яча: зупинка внутрішньою стороною стопи м’яча, що летить; зупинки м’яча підошвою, стегном та грудьми (для хлопців) у русі; зупинка з поворотом до 180о внутрішньою частиною підйому м’яча, що опускається; ведення м’яча: ведення м’яча вивченими способами, збільшуючи швидкість руху, виконуючи ривки та обведення; відволікальні дії (фінти): фінти «відходом», «ударом», «зупинкою» в умовах ігрових вправ; фінт «відходом» з перенесенням ноги через м’яч; фінти «ударом» ногою з пропусканням м’яча партнеру; фінти «зупинкою» після передачі м’яча партнером з пропусканням м’яча; відбирання м’яча: відбирання м’яча вивченими прийомами, атакуючи суперника спереду, збоку, ззаду в умовах ігрових вправ; жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою; вкидання м’яча: вкидання м’яча з різних вихідних положень з місця і після розбігу; елементи гри воротаря: кидки м’яча рукою; ловіння та відбивання м’яча у грі на виході.

 

Застосовує: маневрування на полі: «відкривання» для прийому м’яча, відволікання суперника, створення чисельної переваги на окремій ділянці поля; вивчені технічні прийоми (раціонально); взаємодію з партнерами під час організації атаки; взаємодію на останній стадії розвитку атаки поблизу воріт суперника; «закривання»; протидію передачам, веденню та удару по воротах; розіграш удару від своїх воріт, уведення м’яча у гру партнеру, що відкривається, після ловіння (для воротарів).

 

Визначає раціональну позицію в обороні при рівному співвідношенні сил і за чисельної переваги суперника.

Історія українського футболу.

 

Медичний контроль і самоконтроль юного футболіста.

 

Профілактика травматизму під час занять футболом.

 

Рухливі ігри та естафети з м’ячем («День і ніч», «Виклик», «Виклик номерів», «Ривок за м’ячем», «Виштовхни з кола», «Мисливці й качки» та інші); прискорення та ривки з м’ячем; стрибки з імітуванням удару головою; діставання підвішеного м’яча головою; спортивні ігри гандбол, баскетбол за спрощеними правилами з елементами футболу.

 

Пересування: поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем.

 

Удари по м’ячу ногою: удари середньою частиною підйому; удари різними способами; удари на точність і дальність.

 

Удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба.

 

Зупинки м’яча: зупинка внутрішньою стороною стопи; зупинки м’яча підошвою, стегном та грудьми (для хлопців); зупинка внутрішньою частиною підйому.

 

Ведення м’яча: вдосконалення вивчених способів ведення м’яча.

 

Відволікальні дії (фінти): фінти «відходом», «ударом», «зупинкою» в умовах ігрових вправ.

 

Відбирання м’яча: вдосконалення вивчених прийомів, атакуючи суперника в умовах виконання ігрових вправ.

 

Жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою.

 

Вкидання м’яча: вкидання м’яча з місця і після розбігу. Елементи гри воротаря: кидки м’яча рукою; ловіння та відбивання м’яча; розіграш удару від своїх воріт; введення м’яча у гру партнеру, який відкривається. Індивідуальні дії в нападі: маневрування на полі; раціональне використання вивчених технічних прийомів.

 

Групові дії в нападі: взаємодія з партнерами під час організації атаки. Індивідуальні дії у захисті: вдосконалення «закривання»; уміння протидіяти передачі, веденню та удару по воротах.

 

Групові дії в захисті: вибір позиції; взаємодії в обороні при рівному співвідношенні сил і за чисельної переваги суперника.

Пошукові завдання, що передбачають самостійний пошук і підбір інформації (наприклад, історичних фактів, результатів змагань) для використання класом на уроках футболу.

 

Обговорення та дискусії.

 

Проєктна діяльність з розподілом на групи і команди.

 

Практичне виконання рухів і вправ та формування відповідних рухових умінь і навчичок.

 

Участь у змаганнях.

 

Виконання учнями завдань вибіркової спрямованості на розвиток окремих якостей і здібностей.

 

Виконання учнями завдань комплексної спрямованості на розвиток одночасно різних якостей і здібностей.

 

Індивідуальні завдання, які учні виконують самостійно.

 

Групові завдання, коли учні об’єднуються в декілька груп, кожна з яких виконує певні вправи.

 

Фронтальна форма виконання вправ. Колова форма виконання вправ.

 

doc
Додав(-ла)
Бірук Валентин
Додано
25 жовтня 2024
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку