План-конспект уроку "Ділення з остачею" 5 клас

Про матеріал
План-конспект уроку "Ділення з остачею" (5 клас) Засвоєння нової теми та приклад самостійної роботи з теми "Ділення натуральних чисел.
Перегляд файлу

Дата:__________                                                     5 клас

Тема: «Ділення з остачею»

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність: домогтися засвоєння правила ділення з остачею; сформувати вміння знаходити неповну частку і остачу під час виконання ділення з остачею, виражати ділене через дільник, неповну частку і остачу.
  • ключові компетентності:
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією; розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначити мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: ­­­­­­­­_______________________________________

_______________________________________________________________

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

__________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка за підручником ____________________________________

__________________________________________________________________

  1. Робота з картками
  1. Виконайте дію ділення та зробіть перевірку

А)15 552: 72;    Б)25 600:80

 

2.Розв’яжіть рівняння

      у +  27у=952

1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку

А)16 728: 68;    Б)25 600:800

 

2.Розв’яжіть рівняння

     16 у +  6у=1474

1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку

А)16 728: 68;    Б)25 600:80

 

2.Розв’яжіть рівняння

     20у +  2у=1474

 

Колективне розв’язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому_______________________________________________________

______________________________________________________________

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Колективне виконання вправи:

Запишіть приклади: 99:11, 101:11, 56/14, 66:15, 78:13, 200:100; 303: 33, 500:150. Підкресліть ті з них, у яких неможливо виконати ділення націло.

Як ми бачимо, назавжди числа можна поділити націло.

Наприклад, нам потрібно розділити 19 яблук між 5 дітьми. Дамо спочатку кожному по 1 яблуку, потім ще по 1, а потім ще. Кожна дитина отримала по 3 яблука, а 4 яблука в нас залишилися остачею, так як ми не можемо поділити їх порівну між 5 дітьми. Число 4 називається остачею.

 19:5=5*3+4=3 (остач.4)

Зазначимо, що 3 це найбільше число добуток якого на дільник 5 менше 19, називається число 3 - неповна частка. А число 4 називається – остачею.

     Остача завжди повинна бути менше дільника!

   Розглянемо ділення в стовпчик у підручнику на стр.122.

V. Засвоєння нових знань

1.Робота з підручником  (усно: стр.123 №1, №2, №4,№5)

Робота у дошки колективно №528 (2, 5, 8); №530 (1)

2.Самостійна робота з підручником, після колективне обговорювання №532

Робота у дошки №535 №534, №538, №540

VІ. Застосування знань і вмінь

Самостійна робота з теми «Ділення натуральних чисел»

VІІ. Підбиття підсумків рефлексія

____________________________________________________________________________________________________________________________________

VІІІ. Домашнє завдання

Завдання за підручником

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Виконайте дію ділення та зробіть перевірку

А)15 552: 72;    Б)25 600:80

 

2.Розв’яжіть рівняння

      у +  27у=952

1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку

А)16 728: 68;    Б)25 600:800

 

2.Розв’яжіть рівняння

     16 у +  6у=1474

1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку

А)16 728: 68;    Б)25 600:80

 

2.Розв’яжіть рівняння

     20у +  2у=1474

 

Самостійна робота з теми «Ділення натуральних чисел»

Варіант 1

  1. Знайдіть значення виразу

4 256 : 76 + 48 · 36.

  1. Спростить вираз 218х – 198х і знайдіть його значення, якщо х = 24.
  2. Розв’яжіть рівняння: 5z + z – 42 = 18.
  3. Знайдіть значення виразу:

 156 · 49 +227 · 49 – 283 · 49.

  1. Виконайте ділення з остачею:    

а) 15 740 : 33;  б) 27 973 : 872

 

Варіант 2
 

1.Знайдіть значення виразу

  1. – 3 · 19 – 4690 : 70.

 

2.Спростить вираз  89х-49х і знайдіть його значення, якщо х =  16.

 

3.Розв’яжіть рівняння  7m + m – 42 = 38.

 

4. Знайдіть значення виразу:

239 · 37 – 208 · 37 + 169 · 37.

 

5.Виконайте ділення з остачею: 

а) 78 909 : 76;  б) 66 666 : 689.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 травня 2022
Переглядів
1222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку