Дата:__________ 5 клас
Тема: «Ділення з остачею»
Формування компетентностей:
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: _______________________________________
_______________________________________________________________
Хід уроку
І. Організаційний етап
__________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
ІІ. Перевірка домашнього завдання
__________________________________________________________________
А)15 552: 72; Б)25 600:80
2.Розв’яжіть рівняння у + 27у=952 |
1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку А)16 728: 68; Б)25 600:800
2.Розв’яжіть рівняння 16 у + 6у=1474 |
1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку А)16 728: 68; Б)25 600:80
2.Розв’яжіть рівняння 20у + 2у=1474 |
Колективне розв’язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому_______________________________________________________
______________________________________________________________
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Колективне виконання вправи:
Запишіть приклади: 99:11, 101:11, 56/14, 66:15, 78:13, 200:100; 303: 33, 500:150. Підкресліть ті з них, у яких неможливо виконати ділення націло.
Як ми бачимо, назавжди числа можна поділити націло.
Наприклад, нам потрібно розділити 19 яблук між 5 дітьми. Дамо спочатку кожному по 1 яблуку, потім ще по 1, а потім ще. Кожна дитина отримала по 3 яблука, а 4 яблука в нас залишилися остачею, так як ми не можемо поділити їх порівну між 5 дітьми. Число 4 називається остачею.
19:5=5*3+4=3 (остач.4)
Зазначимо, що 3 це найбільше число добуток якого на дільник 5 менше 19, називається число 3 - неповна частка. А число 4 називається – остачею.
Остача завжди повинна бути менше дільника!
Розглянемо ділення в стовпчик у підручнику на стр.122.
V. Засвоєння нових знань
1.Робота з підручником (усно: стр.123 №1, №2, №4,№5)
Робота у дошки колективно №528 (2, 5, 8); №530 (1)
2.Самостійна робота з підручником, після колективне обговорювання №532
Робота у дошки №535 №534, №538, №540
VІ. Застосування знань і вмінь
Самостійна робота з теми «Ділення натуральних чисел»
VІІ. Підбиття підсумків рефлексія
____________________________________________________________________________________________________________________________________
VІІІ. Домашнє завдання
Завдання за підручником
____________________________________________________________________________________________________________________________________
А)15 552: 72; Б)25 600:80
2.Розв’яжіть рівняння у + 27у=952 |
1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку А)16 728: 68; Б)25 600:800
2.Розв’яжіть рівняння 16 у + 6у=1474 |
1.Виконайте дію ділення та зробіть перевірку А)16 728: 68; Б)25 600:80
2.Розв’яжіть рівняння 20у + 2у=1474 |
Самостійна робота з теми «Ділення натуральних чисел» |
|
Варіант 1
4 256 : 76 + 48 · 36.
156 · 49 +227 · 49 – 283 · 49.
а) 15 740 : 33; б) 27 973 : 872
|
Варіант 2 1.Знайдіть значення виразу
2.Спростить вираз 89х-49х і знайдіть його значення, якщо х = 16.
3.Розв’яжіть рівняння 7m + m – 42 = 38.
4. Знайдіть значення виразу: 239 · 37 – 208 · 37 + 169 · 37.
5.Виконайте ділення з остачею: а) 78 909 : 76; б) 66 666 : 689. |