ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ,
ДЛЯ УЧНІВ З КЛАСУ.
Тема: Організаційні вправи, загально розвивальні вправи. Положення тіла у просторі: сіди (перехід із сіду на правому стегні у сід на лівому стегні). Рухлива гра «Клас, струнко!», Гра «Фізкульт — ура!»:
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.
Інвентар: Гімнастичні мати, гімнастичні палиці, свисток.
Завдання уроку:
1. Сприяти вихованню морально-вольових якостей: витривалості, гуманізму, поваги, взаємодопомоги, справедливості, почуття колективізму.
2. Формувати навички і вміння швидко і чітко виконувати в ігровій формі стройові вправи: повороти ліворуч та праворуч, кругом, перешикування з шеренги по одному в шеренгу по три.
3. Удосконалювати вміння виконувати гімнастичні вправи з палицею; розвиток гнучкості, спритності, сили, координації рухів, витривалості.
4.Вивчити основні положення тіла у просторі: сіди (перехід із сіду на правому стегні у сід на лівому стегні) Гімнастичні естафети для закріплення швидкісно -силових здібностей у гімназистів.
5. Закріплювати навички і вміння правильно дихати, а також виконувати вправи на увагу в рухливій грі «Клас, струнко!» Гра «Фізкульт — ура!»: ч
№ п/п
|
Зміст уроку |
Дозу-вання |
|
Організаційно-методична вказівка |
|||
Підготовча частина уроку (15 хв) |
|||||||
1
|
Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку |
1 хв
|
Перевірити наявність та охайність спортивної форми |
||||
2
|
Правила поведінки і безпеки під час виконання фізичних вправ |
30с |
Виконувати вправи по команді вчителя |
||||
3
|
ЧСС за 6 с |
15с |
Готовність учнів до уроку |
||||
4
|
Стройові вправи: • Перешикування з шеренги по одному в шеренгу по три • Повороти на місці ліворуч, праворуч, кругом • Рухлива гра «Клас, струнко!»
|
3 хв 1 хв
1 хв
1 хв |
Перешикування першого і третього номера Поворот на місці на п'ятці та носках Шикування учнів в одну шеренгу, в одну колону |
||||
|
|||||||
5
|
Ходьба по залу: • Стройовим кроком в обхід по залу |
2 хв 30с |
Ноги потрібно виносити на висоту 10 — 15 см від підлоги |
||||
• Ритмічна ходьба з плесканням у долоні, на рахунок 3, 4 два оплески у долоні |
30с |
Ритмічна енергійна ходьба на рахунок 1 — 4 |
|||||
• Ходьба на носках, руки на пояс, на рахунок 1 — 4 ходьба на п'ятках, руки за голову, на рахунок 5 — 8 |
15с |
Вправа на формування постави |
|||||
• Ходьба на внутрішній частині стопи, руки на пояс 1 — 4; ходьба на зовнішній частині стопи, руки за голову 5 — 8 |
|
Те ж саме |
|||||
6
|
Біг по залу |
|
У повільному темпі |
||||
7
|
Біг приставними кроками: 1 — 4 правим боком, руки на пояс; 5 — 8 лівим боком, руки за голову |
15с |
У середньому темпі 1 — 4 обличчям до вчителя; 5 — 8 спиною до вчителя |
||||
8
|
Біг з високим підніманням колін: 1 — 4; закидання гомілок назад 5 — 8 |
15с |
|
||||
9
|
Підскоки з високим підніманням колін, з плесканням у долоні, руки в сторони: 4 — оплеск у долоні під правим коліном, 5 — В.п. 6 — 8 те ж саме під лівим коліном |
30с |
Вправу виконувати енергійно, намагатися тримати спину вертикально |
||||
10
|
Перешикування з колони по одному в колону по чотири (три) |
30с |
Учні спочатку беруть гімнастичну палицю і виконують команду: «Палицю до правого плеча!» |
||||
11
|
Комплекс загальнорозвивальних вправ з гімнастичною палицею на місці |
6 — 7 хв |
|
||||
• піднятися на носки, палицю вперед; • в. п.; • піднятися на носки, палицю вгору; • в.п. |
4—5 разів |
Учні поглядом супроводжують палицю |
|||||
2. В. п. — стійка ноги нарізно, палиця за головою: 1 — 2 — поворот тулуба вліво; 3 — 4 — поворот тулуба вправо |
5 — 6 разів |
Ноги з місця не зрушувати |
|||||
3. В.п. — стійка ноги нарізно, палицю підняти вгору, руки випрямлені, нахил тулуба: 1 — 2 — вперед; 3 — 4 — назад; 5 — 6 — наліво; 7 — 8 —направо |
4 — 5 разів |
При нахилі тулуба вперед, назад, наліво руки і ноги не згинати |
|||||
4. В.п. — ноги нарізно, палицю вгору: 1 — 4 — колові рухи тулуба ліворуч; 5 — 8 — колові рухи тулуба праворуч |
3 — 4 рази |
Вправу виконувати в повільному темпі |
|||||
5. В.п. — ноги нарізно, палицю вниз, нахили голови: 5 — уперед; 6 — назад; 7 — вліво; 8 — вправо |
4 — 5 разів |
Плечі не піднімати |
|||||
6. В. п. — основна стійка, палицю вниз: 9 — ліву ногу назад, палицю вгору, прогнутися; 10 — в. п.; 11 — праву ногу назад, палицю вгору, прогнутися; 12 — в. п.; 13 — ліву ногу назад, прогнутися; 14 — в. п.; 15 — праву ногу назад — вгору, прогнутися; 16 — в.п. |
4 — 5 разів |
Ногу ставити на носок Ногу намагатися підтягнути вище вгору |
|||||
7. В.п. — ноги нарізно, палицю вниз: 1 — просунути зігнуту ногу через палицю, переступити вперед; 2 — переступити назад |
5 — 6 разів |
Вправу виконувати енергійно, намагатися не нахилятися уперед |
|||||
|
8. В.п. — стоячи, палиця внизу ззаду: 1 — присісти на носках, тулуб прямо, палицю затиснуту під колінами; 2 — з положення присівши витягнути руки вперед; 3 — в.п. |
8—10 разів |
Руки уперед, долонями в середину |
||||
9. В.п. — лежачи на животі, палицю вперед за спиною хватом за обидва кінці: 1 — 2 — повільно прогнутися, відводячи палицю прямими руками вгору; 3 — в.п. |
5 — 6 разів |
Ноги від підлоги не відривати |
|||||
10. В.п. — лежачи на животі, палицю вперед, хватом за обидва кінці: 1 — енергійно прогнутися, відводячи одночасно палицю прямими руками, прямими ногами вгору; 2 — в.п. |
5 — 6 разів |
Одночасно піднімати прямі руки і ноги вгору, прогнутися |
|||||
11. В.п. — те ж саме: 1 — енергійно прогнутися, відводячи палицю прямими руками вгору; 2 — енергійно прогнутися, відводячи прямі ноги вгору |
4 — 5 разів |
Поперемінне піднімати прямі руки й ноги, «гойдалка тулуба» |
|||||
12. В.п. — лежачи на животі, палицю вертикально на підлогу, хват прямими руками за кінець палиці внизу: 1 — 4 — поступово пересувати вгору праву і ліву руку; 5 — 8 — поступово пересувати вниз праву і ліву руку у в.п. |
5 — 6 разів |
Перехоплюючи палицю по черзі руками в зворотному напрямку, повернутися у в.п. |
|||||
13. В.п. — лежачи на спині, палиця на грудях: 1 — підняти палицю прямими руками вперед-угору; 2 — доторкнутися стопою ноги до палиці; 3 — в.п.; 4 — другою ногою |
5 — 6 разів |
Спину від підлоги не відривати. Руки і ноги тримати прямі |
|||||
14. В.п. — сидячи, ноги прямі, руки з гімнастичною палицею до грудей: 1 — випрямляння правої руки вперед; 2 — в.п.; 3 — випрямляння лівої руки вперед; 4 — в.п. |
5 — 6 разів |
Випрямляння рук виконувати по черзі, «байдарка» |
|||||
15. В.п. — ноги нарізно, палиця вертикально вперед, хватом посередині: 1 — 2 — колові рухи одночасно двома руками (кистями рук) праворуч; 3 — 4 — те саме ліворуч |
8 — 10 разів |
Колові рухи кистями, не згинаючи рук у ліктях, «вузький хват» |
|||||
16. В.п. — основна стійка, палицю вертикально на підлогу: 1 — 4 — стрибки через палицю одночасно на двох ногах |
5—6 разів |
Стрибки виконувати на носках, руки на поясі. На рахунок 4 оплеск у долоні |
|||||
17. Вправа на відновлення дихання: 1 — вдих, руки вгору; 2 — видих, руки вниз |
4 — 5 разів |
Вдих через ніс, видих через рот |
|||||
18. ЧСС за 6 с |
15с |
Готовність до основної частини уроку |
|||||
Основна частина уроку (20 хв) |
|||||||
1
|
Вивчення і виконання сідів, нахилів тулуба. Виконання перехіду із лівого стегна на праве. |
10 хв |
|
||||
а |
В.п. — Сід на правій нозі, на 1 перехід в сід на ліву ногу, на 2 перехід з лівої ноги на праву ногу. |
3 — 4 рази |
Тримати спину рівною. |
||||
б
|
В.п. — виконуємо сід на ліву ногу, на 1, 2, 3, виконуємо прогини на 4 віхідне положення. |
3 — 4 рази |
Спину тримаємо рівно, носок стопи натягуємо на себе. |
||||
в
|
В.п. — виконуємо сід на праву ногу ногу, на 1, 2, 3, виконуємо прогини на 4 віхідне положення. |
3 — 4 рази |
Спину тримаємо рівно, носок стопи натягуємо на себе. |
||||
2
|
Гімнастичні естафети для закріплення швидкісно-силових здібностей у гімназистів |
10 хв |
|
||||
а
|
« Сороконіжки» В.п. сидячи, зігнувши ноги, подати тулуб уперед, тримаючись кистями рук плеч партнера 1 — всі учні швидко просовуються вперед до булав; 2 — виконавши поворот від булави, учні продовжують у швидкому темпі просуватися до лінії старту |
1—2 рази |
Учні всі разом просовуються вперед і назад, енергійно відштовхуючись ногами від підлоги. Руки від плечей не відривати. Вправа на координацію рухів ніг, рук, тулуба, взаєморозуміння |
||||
б |
«Побудуй міст» (парами): 1 — перший учень біжить до гімнастичного мата, виконує міст з положення лежачи; 2 — другий учень виконує переповзання по-пластунськи між руками і ногами партнера; 3 — 4 — те ж саме, міняючись місцями; 5 — 6; 7 — 8 те ж саме в протилежний бік
|
1 — 2 рази
|
Вчитель визначає кращий побудований міст, кращу команду, дає своєчасні вказівки
|
||||
в
|
«Спритність ніг з допомоги ганчірки» Кожний учень ставить обидві ноги на ганчірку і енергійно, дрібними кроками просувається якомога швидше: 1 — вперед обличчям — вперед; 2 — спиною вперед — назад; 3 — передача естафети партнеру по команді |
1 — 2 рази |
Вправа на витривалість та координацію рухів |
||||
3
|
ЧСС за 6 с |
15 с |
Перенесення навантаження учнями |
||||
Заключна частина уроку (5 хв) |
|||||||
1
|
Шикування в одну шеренгу |
15-20 с |
Учні звичайним кроком шикуються в одну шеренгу |
||||
2
|
Вправи на відновлення дихання: а) Очищаюче дихання: 1 — зробити повільний повний вдих, ненадовго затримати повітря; 2 — короткими і сильними поштовхами видихуємо через вуста, складені трубочкою |
2 хв |
Щоки не надувати |
||||
б) Голосове дихання: 1 — зробити повний вдих, затримати дихання; 2 — різким зусиллям видихнути через відкритий рот |
3—4 рази |
Видихати з різким звуком «ха» |
|||||
3
|
Вправи на увагу: а) Гра «Фізкульт — ура!»: ч 1 — учитель декламує: «Спорт — здоров'я!», «Спорт — гра!», «Спорт — ура!»; 2 — після слів учителя «Фізкульт — ура!» учні шикуються в одну шеренгу |
3 хв 2 хв |
Учні повторюють слова вчителя і повільно просовуються по залу. 3 якої команди гравець останній — штрафний бал |
||||
4
|
Підбиття підсумків уроку: визначення кращих учнів.
|
1 хв |
Учитель звертає увагу на учнів, які правильно і красиво виконують гімнастичні вправи |
||||