22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

«МЕТОДИКА АМОСОВА НА УРОКАХ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ В ШОСТИХ КЛАСАХ»

Про матеріал
МЕТА Й ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ У результаті виконання випускної роботи слухачі мають вдосконалити вміння та навички:  самостійної роботи з науково-методичною літературою та науковою інформацією;  систематизації та узагальнення знань, здобутих в результаті вивчення проблеми;  усвідомлення та презентації власного педагогічного досвіду або досвіду педагогічного колективу;  практичного володіння технологією експериментального дослідження;  формування теоретичних висновків та розробки практичних рекомендацій щодо їх впровадження в роботу навчальних закладів та установ освіти;  застосування наукового стилю у виконанні письмової роботи;  відповідного оформлення навчально-методичного проекту.
Перегляд файлу

КПК м. Запоріжжя 26.02.2019

 

 

Міністерство освіти і науки України

 

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

 

Кафедра реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя

 

 

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПРОЕКТ

 

 

 

«МЕТОДИКА АМОСОВА НА УРОКАХ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ В ШОСТИХ КЛАСАХ»

 

 

 

Виконав:

слухач курсів підвищення кваліфікації вчителів з фізичної культури / група 05

(29.01-09.02.2018)

Дикун Віталій Петрович

Науковий керівник:

Аксьонова Олена Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2018


 

«НОВА ФІЗКУЛЬТУРА ДЛЯ НОВОГО ПОКОЛІННЯ»

Зміст

МЕТА Й ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ

ПРОШУ ЗАВІТАТИ

ЗНАЙОМТЕСЬ, ЦЕ КОМАНДА «ВВС». 32

НАШІ ПІЗНАННЯ ОЗДОРОВЧОЇ СИСТЕМИ МИКОЛИ АМОСОВА. 30

М.М. Амосов  п'ять головних складових здоров'я.

МОДЕЛЬ УРОКУ В 6 КЛАСІ. 12

ДАЙДЖЕСТ СТАТТІ / Аксьонова О.П. Фізіологічна крива реакції серцево-судинної системи організму дітей і підлітків на фізичні навантаження під час занять фізичною культурою // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова : зб. наук. пр. – Київ, 2014. – С. 13-18. 20

ПОЧИНАЄМО РОЗРІЗНЮВАТИ «МОТИВ І ІНТЕРЕС». 10

ФРАЗИ, ЯКІ ЗРУШИЛИ ДАХ. 10

ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЗА ОНОВЛЕНОЮ ПРОГРАМОЮ

ДИДАКТИЧНИЙ ЛАНЦЮГ. 30

РОБОЧИЙ ПЛАН РОЗПОДІЛУ ПРОГРАМНОГО МАТЕРІАЛУ З ПРЕДМЕТА «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» НА  II СЕМЕСТР ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ З ТЕМИ «ЛЕГКА АТЛЕТИКА». 42

ДОРОЖНЯ КАРТА. 5

Навчальна дорожня карта «Використання системи Амосова»

ПЛАН-КОНСПЕКТ СЕРІЇ УРОКІВ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» З ТЕМИ ЛЕГКА АТЛЕТИКА У 6 КЛАСІ. 15

ЗАХИСТ ФРАГМЕНТУ УРОКУ

ДОДАТКИ

Додаток 1. Тези із пояснювальної записки навчальної програми (5-9)

Мета реалізовується комплексом таких навчальних, оздоровчих і виховних завдань:

Вклад предмета у формування ключових компетентностей

Призначення змістових ліній

Додаток 2. Програмний матеріал інваріантної складової 6 клас. 10

Додаток 3. Програмний матеріал модулю «легка атлетика» 2 рік вивчення. 10

26.02.2019 10:33:09

МЕТА Й ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ

У результаті виконання випускної роботи слухачі мають вдосконалити вміння та навички:

  • самостійної роботи з науково-методичною літературою та науковою інформацією;
  • систематизації та узагальнення знань, здобутих в результаті вивчення проблеми;
  • усвідомлення та презентації власного педагогічного досвіду або досвіду педагогічного колективу;
  • практичного володіння технологією експериментального дослідження;
  • формування теоретичних висновків та розробки практичних рекомендацій щодо їх впровадження в роботу навчальних закладів та установ освіти;
  • застосування наукового стилю у виконанні письмової роботи;
  • відповідного оформлення навчально-методичного проекту.

ПРОШУ ЗАВІТАТИ

РЕСУРСИ

АДРЕСИ

Електронна адреса

aksynova1@gmail.com

Блог «ЛІДЕР»: віртуальне МО

http://mofizkult-zp.blogspot.com/

Блог «Школа розумного руху» (експеримент)

http://rozumruh-zp.blogspot.ru/

Сайт УРОК (методика)

http://aksynova1.wix.com/2014#!home/mainPage

Відео-канал «ROZUM_RUH»

https://www.youtube.com/watch?v=q3aWalwzsEg&list=PLxkLopsz5HAqiZ3dVNi1FO2wM1R3fWkEO

«Успіх досягається тільки в тій справі, яку любиш»

ЗНАЙОМТЕСЬ, ЦЕ КОМАНДА «ВВС». 32

ФОТО

ПІБ ПОВНІСТЮ

МІСЦЕ РОБОТИ (РАЙОН, МІСТО, ЗНЗ)

ПОЗИТИВНІ ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ

НЕГАТИВНІ ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ

ТЕЛЕФОН / E-MAIL

ЩО В ВАС ЗМІНИЛОСЯ ЗА ОСТАННЯ 5 РОКІВ

C:\Users\Vitaliy Dikun\Desktop\P80131-175425.jpg

Дикун Віталій Петрович

КЗ «Гуляйпільська ЗОШ I-III ступенів»

Любов до свого предмету.

Вимогливий

0507708431

vitaliy.dikun@ukr.net

 

Покращення професійної діяльності.

НАШІ ПІЗНАННЯ ОЗДОРОВЧОЇ СИСТЕМИ МИКОЛИ АМОСОВА.

 Микола Михайлович Амосов (06.12.1913- 13.12.2002рр.) – видатний український вчений – кардіолог, член - кореспондент Академій наук СРСР, академік АН України, багато років очолював Київський НДІ серцево-судинної хірургії, автор значної кількості ґрунтовних друкованих робіт, в тому числі – з оздоровчої фізичної культури.

Будучи лікарем за фахом, М.М. Амосов, однак, застерігає покладання на медицину надто великих надій. "І бійтеся потрапити в полон до лікарів! Іноді вони схильні перебільшувати людські слабкості й могутність своєї науки, створюючи в людей уявні хвороби й видаючи векселі, які не в змозі оплатити".

М.М. Амосов  п'ять головних складових здоров'я.

Фізичні навантаження

Слід приділяти лише 20-30 хвилин фізкультурі, але такій, щоб виснажитися, спітніти і щоб пульс удвічі зріс. Якщо цей час подвоїти, то взагалі буде чудово

Фізична активність необхідна у будь-якому віці, однак чим людина старша, тим вона для неї важливіша.

Обмеження в харчуванні

Масу тіла слід підтримувати як мінімум: зріст ( см) мінус 100

Людина повинна пам’ятати: людина їсть, щоб жити, а не живе, щоб їсти!

Загартування.

Загартовуватися систематично (щоденно й в будь-яку пору року).

Щоб стати здоровим, потрібні власні зусилля.

Час і вміння відпочивати

Уміння розслабитися - наука, але для цього потрібен ще й характер

Якби ж він був!

Щасливе життя.

Те, що викликає відчуття найвищого задоволення життям, дає радість людині.

Коли немає щастя у житті, вважає він, то де ж знайти стимули для зусиль, напружуватися й голодувати? До здоров'я дуже легко звикнути й уже не помічати. Однак воно допомагає здобути щастя в сім'ї та на роботі. Допомагає, але не визначає.

 

Як тренувати важливі системи організму

Для про-

філак-

тики май-

бутніх не-

дуг від-

мінний

рівень

тренова-

ності не-

обов’яз-

ковий,

але  хоро-

ший не-

обхідний

Картинки по запросу картинки системы амосова

Тренування серця та сосудів

Щоб механізм тренування серця включився потрібно навантажувати

Картинки по запросу картинки системы амосова

Тренування дихання

Тренування дихання може значно завищити рівень здоров’я

http://kpi.ua/movement

 

Система терморегуляції

загартування холодом підвищує опірність організму до простудних захворювань

Гімнастика Амосова називається «1000 ру-

хів». Її метою є боротьба з гіподинамією і

 

проблемами зі здоров'ям, насамперед, хре-

 

бта, які сьогодні починають виникати вже в

 

самому юному віці. У комплекс вправ Амо-

 

сова включено 10 вправ, знаменитий акаде-

 

мік рекомендує їх виконувати по 100 разів.

Помноживши 100 на 10 і вийде 1000 рухів.

Система напруження та здоров’я

Слідкуйте за власними діями – це другий рівень, за думками – третій.

Картинки по запросу картинки системы амосова

Фізкультура та здоров’я

Слід виділити два головних напрямки фізичних вправ:1 - підвищення резервів серцево-судинної та дихальної систем

Похожее изображение

https://studfiles.net/preview/5283110/page:2/

https://www.youtube.com/watch?v=6l_EqTw4fDo

МОДЕЛЬ УРОКУ В 6 КЛАСІ.

Аксьонова Олена.

КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ.

Науково-методичні рекомендації для адміністративно-педагогічних працівників закладів освіти Запорізької області

№№

ЗМІСТ / ЧСС уд./хв.

  1.  

Вступна = адаптаційна / 10-12%[1]

  1.  

Організаційні вправи-зв’язки

102 - 115

  1.  

Енерджайзери

115 - 120

  1.  

Підготовча = пошукова / 38-40%

  1.  

Ігровий стретчинг

120 -140

  1.  

Сенсомоторне тренування

140 - 150

  1.  

Основна = тренувальна / 38-40%

  1.  

Кардіо-тренування

150 - 170

  1.  

Заключна = мотиваційна / 10-12%

  1.  

Корекція + реабілітація

170 -135

  1.  

Оргмомент

135 - 115

№№

ЗМІСТ / ЧСС уд./хв.

  1.  

Вступна = адаптаційна / 10-12%[2]

  1.  

Організаційні вправи-зв’язки

102 - 115

  1.  

Енерджайзери

115 - 120

  1.  

Підготовча = пошукова / 38-40%

  1.  

Ігровий стретчинг

120 -140

  1.  

Сенсомоторне тренування

140 - 150

  1.  

Основна = тренувальна / 38-40%

  1.  

Кардіо-тренування

150 - 170

  1.  

Заключна = мотиваційна / 10-12%

  1.  

Корекція + реабілітація

170 -135

  1.  

Оргмомент

135 - 115

ДАЙДЖЕСТ СТАТТІ / Аксьонова О.П. Фізіологічна крива реакції серцево-судинної системи організму дітей і підлітків на фізичні навантаження під час занять фізичною культурою // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова : зб. наук. пр. – Київ, 2014. – С. 13-18.

МЕТА СТАТТІ

ВИСНОВКИ

ЩО ВІЗЬМЕТЕ ІЗ СОБОЮ В СПОРТЗАЛ?

Навчитися визначати теоретико-методологічні засади рейтингової системи оцінювання активної діяльності учнів на уроках фізичної культури. Представляти технологічну картку з формування навичок фізичного самовдосконалення учнів, перелік видів активності учнів за певним тематичним модулем (на прикладі програмового матеріалу для учнів сьомого класу), перевідну таблицю для виставлення оцінок учням у класний журнал з предмета "Фізична культура".

У процесі апробації представленої у статті технології, а також на основі аналізу перспективного педагогічного досвіду з фізичного виховання в Україні та Росії [10], було визначено умови підтримки інтересу учнів до активної діяльності на уроках фізичної культури, етапи підготовки вчителя до уроків за технологією формування навичок фізичного самовдосконалення в учнів

ПРИНЦИПИ ГУМАНІСТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ПСИХОЛОГІЇ.

  • Посилення уваги до особистості кожної людини як до найвищої соціальної цінності
  • Перетворення учня з об’єкта соціально-педагогічного впливу педагога на суб’єкт активної творчої діяльності на засадах розвитку внутрішніх мотивів до самовдосконалення і самовизначення
  • Демократизація відносин учителя й учнів
  • Формування в людини мотивації до різнобічного і гармонійного розвитку

ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ.

  • Повноцінне урахування індивідуальних морфофункціональних і психологічних особливостей людини
  • Обов’язкова відповідність змісту фізичної активності ритмам вікового розвитку людини і фундаментальним закономірностям цілеспрямованого перетворення її фізичного потенціалу
  • Надання свободи вибору форм та інтенсивності занять, що буде сприяти фізичному вдосконаленню і зміцненню здоров’я
  • Перехід від системи, яка орієнтована на формування лише певних фізичних якостей, умінь і навичок, до системи, яка формує здоровий спосіб життя і фізичну культуру особистості, суспільства

ПОЧИНАЄМО РОЗРІЗНЮВАТИ «МОТИВ І ІНТЕРЕС».

Мотив

Інтерес

Тлумачення:

Тлумачення:

Моти́в (от лат. moveo — «двигаю», через фр. motif — «мотив») — многозначное понятие: Мотив(психология) — динамический процесс физиологического и психологического плана, управляющий поведением человека, определяющий его направленность, организованность, активность и устойчивость.

Интере́с — положительно окрашенный эмоциональный процесс (по классификации А. Н. Леонтьева  чувство, связанный с потребностью узнать что-то новое об объекте интереса, повышенным вниманием к нему.

Мотив - це не страхи, не прагнення, не те що відвертає. Мотив - це прагнення, це завжди спонукання

Под интересом понимают потребностное отношение или мотивационное состояние, побуждающее к познавательной деятельности. Интерес тесно связан с собственно человеческим уровнем освоения действительности в форме знаний и развертывается преимущественно во внутреннем плане. В основе интереса лежит познавательное влечение (желание) к той или иной области действительности. Постепенно может перерасти в устойчивую личностную потребность в активном, деятельном отношении к предмету. Интерес описывается в терминах увлеченности содержанием, вовлеченности в задачу, в процесс деятельности. Интерес может трактоваться как одна из эмоций, близких к удивлению, любознательности.

C:\Users\Vitaliy Dikun\Desktop\Oslik.JPG

Различают эмоциональную и волевую стороны интереса. Под эмоциональной стороной подразумевается интеллектуальная эмоция; под волевой стороной — усилие, связанное с преодолением интеллектуальных трудностей.

Мотив - це не просто внутрішня, а - особисте. За безособовими діями, побуждаемыми наприклад звичками, мотиву може і не стояти, але за кожним особовим вчинком мотив варто завжди. Навколо нас багато залучають нас речей або лякають нас обставин, але цей чоловік зробив свій особистий вибір, серед багато чого вибрав один. Мотив, це завжди особиста, це відповідь на питання" Що спонукало саме тебе?"

Обычный человек испытывает интерес чаще чем любые другие эмоциональные состояния. К. Э. Изард относит его к базовым эмоциям человека. Он так же считает его главным мотиватором человека в работе и важнейшим элементом творческой деятельности.

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81_(%D1%87%D1%83%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE)

ФРАЗИ, ЯКІ ЗРУШИЛИ ДАХ.

ДАТА

ЦИТАТА

АВТОР

29.01

Наша система освіти це як дохлий кінь…

Науменко М.П.

30.01

Треба не вказувати на недоліки дитини, а їх прикрашати.

Бабко Т.М.

30.01.

Що? Як? Для чого? (принципи покоління ЗЕТ)

Півненко Ю.В.

31.01

В мире есть только два заведения, где важен срок, а не проделанная работа - тюрьма, школа.(Вільям Глассер)

Півненко Ю.В.

31.01

Я думаю що дітей краще топити,ніж відправляти в сучасні школи.( Мария Кюри)

Півненко Ю.В.

ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЗА ОНОВЛЕНОЮ ПРОГРАМОЮ

ДИДАКТИЧНИЙ ЛАНЦЮГ.

«Логіка - є спроба зрозуміти дійсний світ за відомою, створеної нами схемою сущого» / Анатоль Франс

№№ ДУАЛЬНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАВДАНЬ

ПЕДАГОГІЧНІ ЗАВДАННЯ[3]

ЗМІСТОВІ ЛІНІЇ

ПРИЗНАЧЕННЯ ЗМІСТОВИХ ЛІНІЙ

НАЗВА КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

ВКЛАД ПРЕДМЕТА У ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ К/К

  1.  

Виховне: формування високих моральних якостей.

Здоров’я і безпека

Задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвиток дружніх стосунків

Уміння вчитися впродовж життя

Досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні

Навчальне: формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку.

Підприємливість та фінансова грамотність

Усвідомлювати важливість співпраці під час ігрових ситуацій

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Рухові перерви, спортивні свята

  1.  

Навчальне: формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку.

Громадська відповідальність

Формування відповідальності, розуміння цінностей фізичної культури

Соціальна та громадська компетентність

Здобувати перемогу чесним шляхом за рахунок ретельної підготовки

Оздоровче: розширення функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Вміти проводити різні форми рухової активності в умовах природнього середовища

Екологічна грамотність і здорове життя

Свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших

  1.  

Оздоровче: розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності.

Здоров’я і безпека

Розвиток дружніх стосунків

Уміння вчитися впродовж життя

Розробляти індивідуальні оздоровчі програми з урахуванням можливостей

Виховне: формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Використовувати інформаційні технології для покращення здоров’я

Інформаційно-цифрова компетентність

використовувати цифрові пристрої для навчання техніки

РОБОЧИЙ ПЛАН РОЗПОДІЛУ ПРОГРАМНОГО МАТЕРІАЛУ З ПРЕДМЕТА «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» НА  II СЕМЕСТР ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ З ТЕМИ «ЛЕГКА АТЛЕТИКА».

 

ДАТИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ[4]

№№ ДУАЛЬНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАВДАНЬ

ПЕДАГОГІЧНІ ЗАВДАННЯ[5]

ЗМІСТОВІ ЛІНІЇ

ПРИЗНАЧЕННЯ ЗМІСТОВИХ ЛІНІЙ

НАЗВА КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

ВКЛАД ПРЕДМЕТА У ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ К/К

ІС[6]

ВС[7]

1.02

№55, 56, 57

  1.  

В2

Здоров’я і безпека

Задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвиток дружніх стосунків

Уміння вчитися впродовж життя

Досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні

Наводить приклади впливу шкідливих звичок на здоров’я людини;

володіє методами самоконтролю фізичного стану під час занять вправами, спрямованими на розвиток витривалості;

 

Правила безпеки

04.02

 

№64,65,66

 

Н2

Підприємливість та фінансова грамотність

Усвідомлювати важливість співпраці під час ігрових ситуацій

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Рухові перерви, спортивні свята

Бере участь в рухливих, народних іграх та естафетах, усвідомлює їх значення

Спеціальні бігові  стрибкові,  багатоскоки, спеціальні для метань,

вправи з набивними м’ячами

02.02

№58,59,60

 

 

  1.  

Н1

Громадська відповідальність

Формування відповідальності, розуміння цінностей фізичної культури

Соціальна та громадська компетентність

Здобувати перемогу чесним шляхом за рахунок ретельної підготовки

характеризує: Олімпійські ігри у Стародавній Греції; особливості фізичного розвитку і функціонального стану організму у підлітковому віці; засоби і методи контролю витрива-лості

Історія розвитку Л/А. Рухові якості: швидкість, витри-валість, спритність, гнучкість та швидкі-сно-силові Правила безпеки.

 

01.03

 

№67,68,69

О2

Екологічна безпека та сталий розвиток

Вміти проводити різні форми рухової активності в умовах природнього середовища

Екологічна грамотність і здорове життя

Свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших

виконує: різновиди ходьби, бігу та стрибків;  загальнорозвивальні вправи на місці та в русі, без предмета, з предметами у парах;

Біг

стрибки, метання

03.02

№61,62,63

 

 

  1.  

О1

Здоров’я і безпека

Розвиток дружніх стосунків

Уміння вчитися впродовж життя

Розробляти індивідуальні оздоровчі програми з урахуванням можливостей

різновиди ходьби, бігу та стрибків;

Рухові якості: швидкість, витривалість, спритність, гнучкість та швидкісно-силові якості.

02.03

 

№70,71,72

В1

Екологічна безпека та сталий розвиток

Використовувати інформаційні технології для покращення здоров’я

Інформаційно-цифрова компетентність

використовувати цифрові пристрої для навчання техніки

характеризує: Олімпійські ігри у Стародавній Греції;

Історія розвитку л/а. Рухові якості, які розвиваються засо-бами л/а.

ДОРОЖНЯ КАРТА. 5

Навчальна дорожня карта «Використання системи Амосова»

Клас учнів – 6.

Модуль: легка атлетика.

Тривалість: 10-12 хвилин.

1

Вчитель розпочинає вправу та передає лідерство наступному учню

2

Учні повторюють, кожен наступний лідер пропонує вправу з новим елементом

3

Кількість повторювань не менше десяти

ПЛАН-КОНСПЕКТ СЕРІЇ УРОКІВ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» З ТЕМИ ЛЕГКА АТЛЕТИКА У 6 КЛАСІ. 15

Дати: 01.02/04.02

№№ уроків: 55, 56, 57,58, 59, 60,64,65,66

 

ЧАСТИНА УРОКУ

ТРИВАЛІСТЬ[8] / ЧСС

Виховне: формування високих моральних якостей.

Навчальне: формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку.

Здоров’я і безпека

Підприємливість та фінансова грамотність

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Уміння вчитися впродовж життя

Усвідомлювати важливість співпраці під час ігрових ситуацій

ВКЛАД ПРЕДМЕТА В ФОРМУВАННЯ КК

Досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні

Рухові перерви, спортивні свята

ВСТУПНА - АДАПТАЦІЙНА

3-5 / 97-116

«Синоптики». Вчитель спершу з’ясовує? Вчитель спочатку з’ясовує чи знають діти де північ, південь, захід і схід, потім пропонує їм таку гру: вчитель – вітер, учні – флюгери. Коли вчитель говорить «Вітер дме з півдня», флюгери повертаються на південь і витягують руки вперед (долоні разом). Коли вчитель каже «Вітер дме зі сходу – «флюгери» повертаються на схід. Якщо вчитель говорить «буря», «флюгери обертаються на місці, «штиль» - усі завмирають. Гру проводять у швидкому темпі. Переможцем вважають того, хто зробить найменше помилок.

«Довічний  рух». Усі учасники гри стають у коло. Один гравець починає показувати фізичні рухи. Гравець, що праворуч нього, має повторити його рух і додати  щось  своє.  Третій  повторює рухи обох і додає своє тощо.

ПІДГОТОВЧА - ПОШУКОВА

10-12/135-154

 

«Живі мотузки». Учні поєднуються в 4 групи за станом здоров’я та станом фізичного розвитку. Кожна група учнів обирає місце на майданчику та шикується у шеренгу напроти довгої скакалки. Лідер задає в.п., а учні  виконують  вправу,  яку вони «пригадали» з цього в.п. Завдання учнів у групі − синхронне виконання вправи. Вимога:  використання  вчителем різноманітних організаційних  форм,  засобів,  методів  і прийомів навчання. Принцип:  діяльнісного  характеру навчання. Метод частково-пошуковий.

ОСНОВНА-ТРЕНУВАЛЬНА

18-20/154-174

«Командний біг Фартлек».

Учні об’єднуються у 4 групи та зв’язані між собою довгою скакалкою. На майданчику розташовані різні види інвентарю та обладнання, які вже використовувалися на наступних етапах заняття. Після жеребкування учні виконують біг 2 кола. Потім за вибором група «добирається» до певної «станції», виконує там обумовлене на картці завдання та продовжує рух до наступної «станції», знову виконуючи біг 2 кола. 1ст.- «Потрійний стрибок на точність». На відстані 50см від лінії старту – 3 кола поспіль, відстань від центру кола до наступного – 50см. Міняти відстань між колами. 2ст. – «Біг по драбинці». На відстані 1м від останнього кола - драбинка довжиною 10м: 10 щаблин, 1м одна від іншої. Слід пробігти з високим підніманням стегна, переступаючи щаблини драбинки відмічаючи шкалу різних кроків. Не наступати на щаблини. 3ст. «Метальне двоборство». Планки, на яких натягнута мотузка, знаходяться на відстані 5м від лінії метання; мотузка натягнута на висоті 175см; через 8м лежать 3 обручі поспіль. Завдання метаючи м’ячик попасти в один із обручів.

Геометрична фігура». Вчитель об’єднує  учасників  у команди та задає рух для кожної по певній  геометричній  фігурі.(квадрату,  колі,  трикутнику). Задається бігове завдання та виконується  з  заданим  чергуванням пауз для відпочинку.

ЗАКЛЮЧНА-МОТИВАЦІЙНА

7-8/132-110

«Феєрверк».  Гравці вибирають  по  одному  спритному гравцеві з команди. Ті мають утримати одночасно в повітрі спочатку два, а потім три, чотири, п’ять порожніх, різнобарвних,  одноразових  целофанових пакетів, підкидаючи їх двома руками.

Вправи оздоровчої «Системи Білояр»

 

 

 

 

РАЗОМ:

45 хв.

 

 

ЗАХИСТ ФРАГМЕНТУ УРОКУ

 

НАЗВА ПОКАЗНИКА

МАКСИМАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ОЧОК[9]

Задоволення базових потреб особистості учня

6

Виконання педагогічних завдань

6

Виконання вимог до сучасного уроку з фізичної культури

6

Формування ключових компетентностей

6

Наявність компонентів здоров’яцентрованої дидактичної системи учителя з фізичної культури

6

КРИТЕРІЇ:

Високий рівень

Більше 27

Середній рівень

21 - 28

Низький рівень

13 - 20

Критичний рівень[10]

Менше 13

ДОДАТКИ

Додаток 1. Тези із пояснювальної записки навчальної програми (5-9)

Мета реалізовується комплексом таких навчальних, оздоровчих і виховних завдань:

Навчальне: формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку.

Навчальне: формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку.

Оздоровче: розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності.

Оздоровче: розширення функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей.

Виховне: формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя.

Виховне: формування високих моральних якостей.

Вклад предмета у формування ключових компетентностей

 

Ключові компетентності

Компоненти

  1.  

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Уміння:

правильно використовувати термінологічний апарат, спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом, за допомогою спілкування розв’язувати конфлікти, популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами.

Ставлення:

усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості, пошанування національних традицій у фізичному вихованні, українському спортивному русі.

Навчальні ресурси:

інформація про історію спортивного руху в Україні та українську спортивну термінологію.

  1.  

Спілкування іноземними мовами.

Уміння:

за допомогою іноземної мови спілкуватися про фізичну культуру, її значення для самореалізації людини, писати тексти іноземною мовою про власні спортивні захоплення, шукати інформацію в іноземних джерелах про ефективні оздоровчі програми, спортивні новини.

Ставлення:

усвідомлення ролі іноземної мови як мови міжнародного спілкування у спорті.

Навчальні ресурси:

спортивні новини іноземною мовою, спортивна термінологія.

  1.  

Математична компетентність.

Уміння:

використовувати математичні методи під час занять фізичною культурою, для створення індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм, здійснення самооцінювання власного фізичного стану, вести рахунок при проведенні змагань у різних видах спорту, здійснювати підрахунок та аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналізуючи швидкість, відстань, траєкторію, тощо.

Ставлення:

усвідомлення важливості математичного мислення для фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.

Навчальні ресурси:

завдання на подолання відстані, створення меню раціонального харчування.

  1.  

Основні компетентності у природничих науках і технологіях.

Уміння:

організовувати та здійснювати туристичні мандрівки;

застосовувати інноваційні технології для покращення здоров’я;

виконувати різні фізичні вправи в умовах природного середовища, використовувати сили природи в процесі занять із фізичної культури.

Ставлення:

розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання екологічного довкілля як ідеального простору для реалізації фізичної активності людини, ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, усвідомлення важливості бережливого природокористування.

Навчальні ресурси:

туристичні мандрівки, фізичні вправи на свіжому повітрі, засоби загартовування, сучасні фітнес-технології.

  1.  

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння:

використовувати цифрові пристрої для навчання техніки рухових навичок, фізичних вправ, оцінювання власного фізичного стану, моніторингу рухової активності.

Ставлення:

усвідомлення впливу інформаційних та комунікаційних технологій і пристроїв на здоров’я людини, переваг та ризиків їх застосування; розуміння проблем та наслідків комп'ютерної залежності.

Навчальні ресурси:

комп’ютерні програми для корекції фізичного стану, майстер-класи з різних видів спорту, відеоуроки та відеоролики про проведення різних форм фізкультурно-оздоровчих занять.

  1.  

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння:

розв’язувати проблемні завдання у сфері фізичної культури і спорту;

досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні; розробляти індивідуальні оздоровчі програми з урахуванням власних можливостей, мотивів та потреб;

шукати, аналізувати та систематизувати інформацію у сфері фізичної культури та спорту.

Ставлення:

розуміння потреби постійного фізичного вдосконалення.

Навчальні ресурси:

приклади індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм.

  1.  

Ініціативність і підприємливість

Уміння:

боротися, здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, реалізовувати різні ролі в ігрових ситуаціях, відповідати за власні рішення, користуватися власними перевагами і визнавати недоліки у тактичних діях у різних видах спорту, планувати та реалізовувати спортивні проекти (турніри, змагання тощо).

Ставлення:

ініціативність, активність у фізкультурній діяльності, відповідальність, відвага,

усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій.

Навчальні ресурси:

спортивні змагання з різних видів спорту.

  1.  

Соціальна та громадянська компетентності

Уміння:

організовувати гру чи інший вид командної рухової діяльності;

спілкуватися в різних ситуаціях, нівелювати конфлікти;

дотримуватися: правил чесної гри (Fair Play): поважати суперника, здобувати перемогу чесним шляхом за рахунок ретельної підготовки, з гідністю приймати поразку, пам’ятати, що головна перемога – це перемога над собою;  санітарно-гігієнічних вимог та правил безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ, контролювати свій стан у процесі занять фізичною культурою.

Ставлення:

поцінування підтримки, альтернативних думок і поглядів; толерантність;

розуміння зв’язку між руховою активністю та здоров’ям, свідоме ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших.

Навчальні ресурси:

командні види спорту.

  1.  

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Уміння:

виражати свій культурний потенціал через рухову діяльність;

удосконалювати культуру рухів.

Ставлення:

усвідомлення можливостей самовираження та самореалізації через фізичну культуру та спорт;

дотримання мовленнєвого етикету.

Навчальні ресурси:

форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі перерви, фізкультпаузи.

  1.  

Екологічна грамотність і здорове життя.

Уміння:

свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших; організувати гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності,

Ставлення:

усвідомлення важливості дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконанні фізичних вправ, значення рухової активності в житті людини для покращення здоров’я, самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотриматися правил безпечної поведінки під час уроків, змагань та інших форм фізичного виховання.

Навчальні ресурси:

форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі ігри.

Призначення змістових ліній

Змістова лінія  «Екологічна безпека та сталий розвиток»

…націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Використовувати знання про особливості фізичного стану та  адаптацію організму до фізичних навантажень в процесі  фізкультурно-оздоровчих занять, використовувати інноваційні технології для покращення здоров’я, усвідомлювати людину як частину природи, її взаємодію з природнім середовищем у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності, використовувати сили природи в процесі занять з фізичної культури, вміти проводити різні форми рухової активності в умовах природного середовища тощо.

Змістова лінія «Громадянська відповідальність»

… сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

Вміти ефективно співпрацювати з іншими у процесі фізичного виховання, виявляти солідарність та зацікавлення у спільному розв’язанні проблем, здійснювати критичну і практичну рефлексію, в ухваленні спільних рішень в досягненнях мети, формування відповідальності та розуміння цінностей фізичної культури, дотримання демократичних принципів у фізкультурній діяльності.

Змістова лінія «Здоров'я і безпека»

…прагнуть сформувати учня/ученицю як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який/яка здатний/на дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Розуміти, що фізична культура є складовою частиною загальної культури суспільства, спрямована на зміцнення здоров’я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних якостей людини з метою гармонійного формування її як особистості. Усвідомлювати, що фізична культура є важливим засобом підвищення соціальної активності людей, задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвиток дружніх стосунків тощо. Свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших; вміти організувати гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності, нівелювати конфлікти, здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, дотримуватися правил чесної гри, усвідомлювати важливість дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконанні фізичних вправ, розуміти значення рухової активності в житті людини для покращення здоров’я, формувати навички самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотриматися правил безпечної поведінки під час уроків, змагань та інших форм фізичного виховання.

Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»

… націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Формувати уміння надавати фізкультурно-оздоровчі послуги з урахуванням особливостей конкретного підприємства, організації тощо. Сприяти формуванню здатності до оцінювання власних можливостей в процесі рухової діяльності, вміти працювати в команді, формувати навички співробітництва, реалізовувати різні ролі в ігрових ситуаціях, відповідати за прийняті рішення, усвідомлювати важливість співпраці під час ігрових ситуацій, власних позитивних сторін та визнавати свої недоліки у тактичних діях в різних видах спорту, проявляти ініціативність та активність у фізкультурній діяльності, вміти планувати змагання між класами, школами тощо та укладати кошторис запланованих змагань.

Додаток 2. Програмний матеріал інваріантної складової 6 клас. 10

6 клас

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць

Зміст навчального матеріалу

Теоретико-методичні знання

Знаннєвий компонент

 Учень, учениця:

наводить приклади впливу шкідливих звичок на здоров’я людини;

характеризує: Олімпійські ігри у Стародавній Греції; особливості фізичного розвитку і функціонального стану організму у підлітковому віці; засоби і методи контролю витривалості;

Ціннісний та діяльнісний компонент

 володіє методами самоконтролю фізичного стану під час занять вправами, спрямованими на розвиток витривалості;

пояснює значення та дотримується  правил: поведінки під час плавання у басейнах та водоймищах; безпеки на уроках і під час позаурочних фізкультурних занять;

 

 

Шкідливі звички та їх вплив на здоров’я людини.

Олімпійські ігри у Стародав­ній Греції.

Особливості фізичного розвитку і функціонального стану організму в підлітковому періоді.

 

 

 

Засоби розвитку витривалості та методи контролю.

 

Правила поведінки під час занять плаванням у басейнах та водоймищах

 

Загальна фізична підготовка

Когнітивний та діяльнісний компонент

Учень, учениця:

виконує: шикування та перешикування раніше вивченими способами; стройовий крок, розмикання та змикання на місці; команди: «Збільшити дистанцію», «Зменшити дистанцію»; рух по межах, кутах і точках залу;

виконує: різновиди ходьби, бігу та стрибків;

виконує: загальнорозвивальні вправи на місці та в русі, без предмета, з предметами (м’ячами, гімнастичними палицями, обручами, скакалками), у парах;

 виконує: вправи для формування постави та запобігання плоскостопості;

 танцювальні вправи;

 повторний біг на відрізках 10–30 м; прискорення до 10 м із різних вихідних положень; біг зі зміною швидкості і напрямку за сигналом;

 багаторазові стрибки з поворотами на 90, 180 та 360°; акробатичні вправи; вправи на підвіщеній опорі; подолання смуги перешкод, «човниковий» біг 4×9 м, біг з різних вихідних положень;

 згинання і розгинання рук в упорі лежачи; підтягування у висі (хл.) та висі лежачи (дівч.), присідання, піднімання тулуба з положення лежачи; піднімання тулуба з положення лежачи на животі; вправи з гантелями (до 1 кг), еспандерами, з предметами збільшеної ваги у парах; пересування  в упорі на руках;

  вистрибування з присіду вгору; стрибки з місця в довжину та висоту; стрибки в «глибину» з наступним вистрибуванням угору; метання малого м’яча; серійні стрибки з поштовхом  однією та двох ніг; кидки і ловіння набивного м’яча (1кг);

  вправи з широкою амплітудою рухів руками і ногами; махові рухи; активні та пасивні нахили; відведення ніг та рук за допомогою партнера; вправи на розтягування;

виконує: рівномірний біг до 1200 м; перемінний біг 200–400-метрових відрізків по черзі с прискореною ходьбою 30–50 м; стрибки через скакалку

 

 

 

Стройові вправи;

 

 

 

 

 

 

ходьба, біг; стрибки;

 

загальнорозвивальні вправи; 

 

 

 

 

вправи для формування постави та запобігання плоскостопості;

танцювальні вправи;

Вправи для розвитку швидкості;

 

 

 

 спритності;

 

 

 

 

сили;

 

 

 

 

 

 

 

 

швидкісно-силових якостей;

 

 

 

 

 

 

гнучкості;

 

 

 

 

витривалості

 

 

 

Ціннісний та діяльнісний компонент

бере участь в рухливих, народних іграх та естафетах, усвідомлює їх значення

 

Рухливі, народні , спортивні ігри та естафети

 

Додаток 3. Програмний матеріал модулю «легка атлетика» 2 рік вивчення.

2 рік вивчення

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць

Зміст навчального матеріалу

Теоретичні відомості

Знаннєвий компонент

Учень, учениця:

характеризує історію розвитку легкої атлетики в Україні;

називає фізичні якості, які розвиваються засобами легкої атлетики;

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки під час занять легкою атлетикою

 

 

Історія розвитку легкої атлетики в Україні. Рухові якості, які розвиваються засобами легкої атлетики: швидкість, витривалість, спритність, гнучкість та швидкісно-силові якості. Правила безпеки.

 

Спеціальна фізична підготовка

Діяльнісний компонент

Учень, учениця:

виконує: спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, спеціальні вправи для метань, вправи з набивними м’ячами

 

Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи: багатоскоки, спеціальні вправи для метань, вправи з набивними м’ячами

Біг

Діяльнісний компонент

Учень, учениця:

виконує: біг 30 м, 60 м; рівномірний біг до 1200 м (без урахування часу);

з а с т о с о в у є  види фінішування

 

 

Біг 30 м, біг 60 м, біг по дистанції, фінішування. Рівномірний біг до 1200 м

 

Стрибки

Діяльнісний компонент

Учень, учениця:

виконує: стрибки в довжину з місця, стрибки в довжину з розбігу способом «зігнувши ноги», стрибки у висоту з розбігу способом «переступання»

 

 

Стрибки в довжину та висоту

Метання

Діяльнісний компонент

Учень, учениця:

виконує: метання малого м’яча на дальність з трьох кроків, метання в горизонтальну та вертикальну ціль, кидання набивного м’яча (0,5– 1 кг) з різних положень

 

 

Метання малого м’яча на дальність з трьох кроків, метання в горизонтальну та вертикальну ціль, кидання набивного м’яча.

 

Дякую за співпрацю. Олена Аксьонова

26.02.2019 10:33:09

1

 

 

 


[1] Тривалість певної частини відносно загального часу уроку.

[2] Тривалість певної частини відносно загального часу уроку.

[3] Педагогічні завдання – лише з програми, а не з голови

[4] Пишіть тиждень / місяць. Наприклад, 01.02 = перший тиждень лютого

[5] Педагогічні завдання – лише з програми, а не з голови

[6] ІС – інваріантна складова програми

[7] ВС – варіативна складова програми

[8] Пишіть в діапазоні 1-2 хвилини. Наприклад, 3-4 хв. або 7-10 хв.

[9] 6 – в достатній мірі; 3 – в неповній мірі; 0 - відсутня

[10] «Що робили на курсах?», або «Йду у школу, звільнятися!», або «Ну, вы, блин, даете…»

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку