План-конспект уроку фізичної культури
з елементами футболу
для учнів 8-го класу.
Модуль:Футбол
Тема уроку: Технічна підготовка футболіста.
Мета: 1.Навчити учнів виконанню технічних прийомів гри у футбол.
2.Ознайомити учнів з кращими футболістами Рівненської обл.
План-конспект уроку фізичної культури
з елементами футболу
для учнів 8-го класу.
Модуль: Футбол
Тема уроку: Технічна підготовка футболіста.
Мета: 1.Навчити учнів виконанню технічних прийомів гри у футбол.
2.Ознайомити учнів з кращими футболістами Рівненської обл.
Завдання уроку: - навчальні
- вдосконалити техніку зупинки та передач м'яча раніше . вивченими способами в різних ігрових ситуаціях.
- повторити техніку удару м'яча головою на місці та в русі.
- закріпити технічні прийоми (зупинки, передачі, ведення) . . під час виконання ігрових вправ .
- оздоровчі
- сприяти розвитку гнучкості,спритності,уваги.
- виховні
- виховувати в учнів патріотизм та повагу до друзів.
Тип уроку: навчально-ігровий.
Інвентар: футбольні м’ячі, ворота (нестандартні), фішки,прапорці, секундомір, комплект карток для судді (на кожного учня), два комплекти форми, свисток.
Місце проведення: спортивна площадка..
Тривалість уроку: 45 хвилин.
№ пор |
зміст уроку |
дозування |
організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (15 хв.) |
|||
1 |
Шикування, привітання, рапорт. |
1 хв. |
У шеренгу, звернути увагу |
2
|
Оголошення теми, завдань уроку.
|
30 с
|
на інтервал у шерензі та зовнішній вигляд. |
3 |
Техніка безпеки на уроці. |
30с |
Ознайомити з т/б на уроці. |
4 |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10 с. |
20с |
Норма 10-12 ударів за 10 с, виділити спеціальними наліпками учнів із збільшеним пульсом. |
5 |
Вікторина спортивних новин. — Які європейські футбольні клуби ви знаєте? А хто знає футбольні клуби України? — Яких відомих футболістів рівненщини ви знаєте?! А зараз проведемо розминку справжніх футболістів. Це значить, що треба особливу увагу приділити підготовці тих м'язів і частин тіла, на які припадає основне навантаження — Які це м'язи і частини тіла? |
4хв |
На початку бесіди ділю клас на дві команди і роздаю наліпки. Діти відповідають на запитання вчителя ,використовуючи карточки (жовту і червону) Відзначати наліпками учнів ,які дали правильну відповідь,а також на протязі уроку наліпками відзначаються учні ,які першими підняли карточку ,яка однакового кольору з карточкою вчителя.
|
6 |
Різновиди бігу: - повільний біг - приставними кроками правим боком - приставними кроками лівим боком - спиною вперед - чергуючи біг спиною вперед із звичайним бігом |
2 хв |
Вправи виконуються в колону по одному по периметру спортивного майданчика |
7
|
Загальнорозвивальні вправи на місці: -в.п. - ноги на ширині плечей, руки на поясі нахили голови : 1- вперед; 2- в.п.; 3- назад; 4- в.п. -в.п. - ноги на ширині плечей: колові оберти руками на 4 рахунки вперед і на 4 рахунки назад. -в.п. -о.с: колові оберти нижньою частиною тулуба на 4 рахунки в праву сторону,те саме в ліву сторону. -в.п.- ноги зігнуті в колінах ,руки на колінах, колові оберти колінами на 4 рахунки в праву та 4 рахунки в ліву сторони. -в.п.- руки прямі перед грудьми : діставання рук ногами ,не згинаючі їх в колінах на 1- правою ногою лівої руки , на -2 в. п.,на 3- лівою ногою правої руки, на – 4в.п. -в.п.- випад правою ногою в сторону: на 1- перенесення ваги тіла на ліву ногу, на 2- на праву ногу, 3-ліву ногу, 4-праву ногу. -в.п. – випад правою ногою вперед ,руки на коліні: на -1-2- пружні прогини ,-3- 4-поміняти ногу. -в.п.- схресно правою ногою : нахили тулуба вперед на -4- рахунки ,те саме схресно лівою ногою. |
4хв |
Вправи виконуються в шеренгу по одному з інтервалом два кроки.
з великою амплітудою.
руки на рівні голови.
як найнижче над землею.
ноги в колінах не згинати |
8
|
Спеціальні бігові вправи : - біг з високим підніманням стегна; - біг із закиданням гомілки; - біг широким кроком (бар'єрний біг); - біг з викиданням прямих ніг; - біг з імітацією удару м'яча головою; - човниковий біг ( вперед-звичайним на місце спиною вперед).
|
2хв |
Індивідуальний підхід до навантаження учнів (за станом здоров'я та статтю). Стежити за технікою, частотою, амплітудою виконання рухів. По першому свистку на місті по другому в русі. |
9 |
Вправи на відновлення дихання - 1-2- руки в гору (вдих); - 3-4- руки в низ із напівнахилом (видих) |
20с |
|
10 |
Вимірювання ЧСС за 10с |
20с |
Норма 20-25 за 10с |
ІІ - Основна частина (26хв) |
|||
1
|
Перешикування з шеренги по одному в шеренгу по два. Другі номери беруть м'ячі. |
30с |
Відстань між учнями в шерензі 3-м. |
2 |
Вдосконалення техніки передачі і прийому м'яча: - гравець А передає м'яч гравцеві Б внутрішньою стороною стопи, гравець Б зупиняє м'яч раніше вивченими способами з переведенням м'яча для наступної передачі, гравець А робить аналогічні дії; - гра в один дотик,щоб гравці не стояли , чекаючи на м'яч,рекомендовано рухатися на місці; - передачі і зупинка м'яча в русі:гравець А(спиною в перед) в парі з гравцем В (звичайним бігом) рухається в протилежну сторону футбольного поля на відстані -4-5м. Гравець Б робить передачу гравцю А ,гравець А зупиняє м'яча ,а сам продовжує рухатись, гравець Б набігає і робить передачу. Потім гравці роблять аналогічні дії. Добігши в протилежну сторону футбольного поля виконують в зворотному порядку. - передачі і зупинка м'яча із зміною дистанції: гравець А рухається на носках на місці, гравець Б робить передачу гравцеві А і в повільному темпі рухається по сантиметрах вперед ,чекає наступної передачі. Гра в один дотик. Наступним рухається гравець Б на місці. А гравець А – вперед. - передачі м'яча в четвірках зі зміною місць:одночасними є передачі А на А1 і Б на Б1 , після передач гравці А і Б міняються місцями приставними кроками. Те саме виконують гравці А1 і Б1. - передача м'яча після виконання „фінта “ : гравці А і А1,рухаючись на зустріч один одному ,роблять обманний рух переносячи ліву ногу через м'яч відходом в право і роблять передачу гравцям Б і Б1, а самі стають на їх місця . Гравці Б і Б1роблять теж саме віддаючи передачу гравцям А і А1. |
8хв |
Хлопці роблять зупинку і передачу у-2- дотики до м'яча. Дівчата без обмеження дотиків. Дистанція 6-7 м.
Хлопці виконують почергово лівою та правою ногами . дів. правою ногою. Дівчата добігають до середини футбольного поля. Хлопці роблять передачі чергуючи правою , лівою ногою.
Дистанція 8-10 м. спочатку передачі низом , а потім висотою.
Вдосконалюється навичка виходу на вільне місце. Постійний рух на носках.
Дівчата. роблять передачу після виконання обманних рухів на місці. |
3 |
Повторити техніку ударів м'яча головою. - гравець А підкидає м'яч і наносить удар по м'ячу серединою лоба в руки гравцю Б. Гравець Б робить аналогічно. - удар м'яча головою на місці в парах: гравець А підкидає м'яча гравцю Б ,а гравець Б робить удар головою (серединою лоба) в руки гравцю А і навпаки. - удар м'яча головою в русі: гравець А (спиною вперед) в парі з гравцем Б (звичайним бігом) рухаються в протилежну сторону футбольного поля на відстані -2- 3 м, гравець А підкидає м'яч ,який б'є головою гравець Б набігаючи. Далі роблять аналогічні дії . Повертаючись у в. п., вправу виконують у зворотному порядку.
|
9хв |
Дистанція 3-4- м
Гравці роблять по 10 ударів хлопці роблять передачі в стрибку.
Дівчата добігають до середини футбольного поля. Звернути увагу на техніку, точність удару. |
4 |
Вимірювання ЧСС за 10с |
30с |
Норма 20-25 за 10с |
5 |
Гра „ Рухомий квадрат “. Гравці(4) ,рухаючись кожен по своїй стороні квадрата роблять передачі, зупинки м'яча , „фінти “ між собою. Гравцю, який знаходиться в середині квадрата ,завдання відібрати м'яча , якщо він це зробив ,то міняється місцями з гравцем у кого він відібрав м'яча. |
4хв |
Хлопці грають з активним опором у два дотики до м'яча(потім почергово один три) . Дівчата грають з пасивним опором без обмеження дотиків до м'яча. |
6 |
Гра у футдаблбол. Гра у футдаблболі проводиться по діючим правилам гри у футбол .Є лише декілька відмінностей в правилах: - немає положення поза грою; - гра проводиться двома м'ячами ( бажано різного кольору); - гру обслуговують два арбітри ; - якщо призначається пенальті в одні й ті самі ворота ,то 11- метровий виконують почергово.
|
4хв |
В якості суддів, призначаю учнів , які отримали найбільшу кількість наліпок. Використовуються нестандартні ворота. При володінні дівчат м'ячем , хлопці активно атакують їх при відскоку м'яча більше як на -1м.
|
ІІІ. Заключна частина (4 хв.) |
|||
1 |
Шикування в одну шеренгу. |
30с |
|
2
|
Вправи на відновлення дихання - 1-2- руки в гору (вдих); - 3-4- руки в низ із напівнахилом (видих) |
1хв |
|
3 |
Вимірювання ЧСС за 10с |
30с |
Норма 11- 12 ударів за 10 с. |
4 |
Підведення підсумку уроку, аналіз помилок, відмічаю кращих учнів . |
1хв |
Нагородження команди переможця та учнів які краще виконували технічні прийоми гри у футбол. |
5 |
Домашнє завдання. |
1хв |
Виконувати прийом та передачі м'яча. Повторити основні правила гри у футбол.
|