План-конспект уроку "Інструктаж з БЖД. Навіщо та як люди пізнають природу"

Про матеріал
План-конспект уроку "Інструктаж з БЖД. Навіщо та як люди пізнають природу" для 6 класу за календарно тематичним плануванням уроків інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" до підручнику "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г., Для 6 класу за програмою НУШ
Перегляд файлу

                                                               Урок №1

 Тема уроку:   Інструктаж з БЖД. Навіщо та як люди пізнають природу

Мета уроку: Ознайомити учнів із правилами безпеки життєдіяльності (БЖД) під час уроків і дослідів. Пояснити учням, чому дослідження природи важливе для людства, показати роль природничих наук у повсякденному житті. Навчити учнів базовим методам дослідження природи.

Обладнання: Презентація (слайди з правилами БЖД та прикладами досліджень природи), плакати, таблиці з правилами безпеки, підручники.

Тип уроку: Вступний урок з елементами бесіди, розповіді та практичних спостережень.

                                                   Хід уроку

I. Організаційний момент (2 хв)

Привітання: "Доброго дня, діти! Сьогодні ми розпочнемо наш курс, де будемо вивчати природу і дізнаватися, як працює наш світ. Але для початку ми з вами поговоримо про важливі правила безпеки та про те, як і чому люди досліджують природу."

Перевірка присутніх: Класний журнал.

II. Вступне слово вчителя (5 хв)

"Ви коли-небудь задумувалися, як працює світ навколо нас? Чому листя зелене, а небо синє? Чому вода в річці тече, а не стоїть на місці? У курсі «Пізнаємо природу» ми знайдемо відповіді на ці питання. Ми будемо спостерігати, проводити експерименти, дізнаватися нові факти і робити відкриття."

"Але перш ніж почати досліджувати природу, нам потрібно знати, як робити це безпечно."

III. Інструктаж з БЖД (10 хв)

Основні правила безпеки в класі під час уроку або перерви:

  1. У класі під час уроків або перерв не можна бігати, щоб не зіткнутися з іншими та не впасти.
  2. Не торкатися обладнання без дозволу. Усі прилади та хімічні речовини на уроках потрібно використовувати лише з дозволу вчителя.
  3. Дотримуватися інструкцій. Кожен дослід має свою інструкцію, яку необхідно виконувати його покроково. Якщо щось незрозуміло – краще запитати та уточнити у вчителя.
  4. Завжди носити захисні окуляри під час досліду. Якщо ми працюємо з речовинами, які можуть потрапити в очі, необхідно одягнути захисні окуляри.
  5. Чистота на робочому місці не менш важлива. Після роботи всі інструменти та обладнання повинні бути чистими і повернутими на свої місця.

Обговорення небезпечних ситуацій:

Приклад 1: Що робити, якщо на уроці хтось пролив воду біля електроприладу? (Вимкнути прилад, повідомити вчителя, обережно прибрати воду).

Приклад 2: Якщо під час досліду розбився скляний посуд, як правильно прибрати скло? (Використовувати віник і совок, не намагатися прибрати скло руками).

Цікаві факти про безпеку:

У стародавніх цивілізаціях, наприклад, у Єгипті, використовувалися особливі правила безпеки під час роботи з отруйними речовинами – люди одягали спеціальні захисні маски зі шкіри.

IV. Основна частина уроку (20 хв)

Навіщо люди пізнають природу (10 хв):

Природа завжди була і залишається джерелом натхнення для людей. Спостерігаючи за природою, люди створювали нові технології, відкривали нові закони і винаходили корисні речі.

Приклад 1: Відкриття закону Архімеда – як стародавній вчений помітив, що тіло, занурене у воду, легшає, і на основі цього відкриття розрахував принцип дії важеля.

Приклад 2: Спостереження за птахами допомогло людям створити перші літальні апарати.

Цікавий факт: Перші окуляри були винайдені у 13 столітті і зроблені з рогів тварин, які захищали очі людей під час роботи.

Як люди пізнають природу (10 хв):

Люди використовують різні методи для дослідження природи. Основні з них – це спостереження, експеримент, вимірювання та моделювання.

Наприклад, ми можемо спостерігати за рослинами, щоб побачити, як вони ростуть і змінюються в різні пори року.

Експеримент дозволяє нам перевірити теорії на практиці. Наприклад, перевірити, які речовини краще розчиняються у воді.

Ми можемо створювати моделі, які допомагають нам краще зрозуміти природні процеси, наприклад, моделювання Сонячної системи.

Цікавий факт: Леонардо да Вінчі, великий італійський художник та вчений, використовував спостереження за польотом птахів, щоб розробити свої перші креслення літальних апаратів.

Практичне завдання (10 хв):

Спостереження: Давайте поглянемо у вікно і подивимося на небо. Що ми бачимо? (Хмари, сонце, птахи). Як змінюється небо протягом дня?

Обговорення результатів: Чому сонце рухається по небу? Чому одні хмари білі, а інші сірі? Ці спостереження можуть підказати нам багато цікавого про те, як влаштований світ.

V. Підсумок уроку (5 хв)

Узагальнення знань: Сьогодні ми дізналися, чому важливо пізнавати природу і як це робити безпечно. На кожному уроці ми будемо дотримуватися цих правил, щоб наші дослідження були цікавими і безпечними.

Відповіді на запитання: Чи є у вас запитання? Що було найцікавіше на уроці?

VI. Домашнє завдання (3 хв)

Міні-розповідь "Чому важливо досліджувати природу?".

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку