План-конспект уроку "Практичне дослідження. Спостереження тіл та явищ природи" для 6 класу

Про матеріал
План-конспект уроку "Практичне дослідження. Спостереження тіл та явищ природи" для 6 класу за календарно тематичним плануванням уроків інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" до підручнику "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г., Для 6 класу за програмою НУШ
Перегляд файлу

                                                Урок  №2

Тема уроку: Практичне дослідження. Спостереження тіл та явищ природи

Мета уроку: Навчити учнів проводити спостереження за природними тілами та явищами.

Розвивати вміння аналізувати результати спостережень та робити висновки. Формувати в учнів навички роботи з простим науковим обладнанням.

Обладнання: зошити для запису спостережень, термометри, лупи, прості прилади для вимірювання, таблиці для запису даних, підручники.

Тип уроку: урок практичного дослідження з елементами бесіди.

                                                 Хід уроку

I. Організаційний момент (2 хв)

Добрий день, діти! Як настрій? Сьогодні ми продовжимо досліджувати природу і спробуємо самостійно спостерігати за її явищами.

Перевірка присутності: Хто сьогодні готовий до нових відкриттів? Усі на місці? Чудово!

II. Актуалізація знань (5 хв)

Бесіда з учнями: Пригадаємо, про що ми говорили на минулому уроці. Навіщо люди вивчають природу? Які методи використовують для цього? (Учні відповідають).

Пояснення: Сьогодні ми зосередимося на спостереженні – одному з найдавніших і найважливіших методів вивчення природи.

III. Вступ до теми уроку (8 хв)

Спостереження – це уважний огляд об’єктів і явищ, без їх активного втручання чи зміни. Наприклад, ми можемо спостерігати за погодою, ростом рослин, поведінкою тварин.

Приклад 1: Як давні вчені спостерігали за зірками та планетами, щоб дізнатися більше про Всесвіт. Уявіть, що Галилео Галілей за допомогою примітивного телескопа зміг відкрити супутники Юпітера!

Приклад 2: Спостереження за комахами допомогло Чарльзу Дарвіну зрозуміти принципи еволюції.

Цікавий факт: В Індії понад 2 тисячі років тому існували обсерваторії, де спостерігали за рухом зірок і планет.

IV. Основна частина уроку (25 хв)

Практичне дослідження: Спостереження за тілами (15 хв):

Завдання 1:

Візьмемо лупи та термометри і спробуємо спостерігати за різними об’єктами в класі та на вулиці.

Як виглядає листок під лупою?

Яка температура повітря зараз?

Завдання 2:

 Спостереження за рослинами в класі чи на шкільному подвір’ї.

Чи є на них комахи?

 Якого кольору листя?

Чи змінюється колір листя з настанням осені?

Обговорення:

 Що ви помітили?

Які цікаві деталі побачили?

 Які висновки можна зробити?

Практичне дослідження: Спостереження за явищами природи (10 хв):

Завдання 1:

Спостереження за погодою. Яке зараз небо – чисте чи вкрите хмарами?

Яка температура?

Чи є вітер?

 Якщо так, який напрямок вітру?

Завдання 2:

 Спостереження за рухом тіней протягом дня. Як змінюється положення тіней від дерев або будівель?

Обговорення:

Як ви думаєте, чому погода змінюється? Чому тіні змінюють своє положення?

V. Закріплення знань (5 хв)

Узагальнення: Що ми сьогодні дізналися про спостереження? Які природні явища ми можемо досліджувати за допомогою простих методів?

Цікаві факти: Наприклад, в Антарктиді дослідники спостерігають за тим, як змінюється клімат, спостерігаючи за льодовиками і погодними умовами. Спостереження за цими процесами допомагає вченим розуміти зміни клімату на планеті.

VI. Домашнє завдання (3 хв)

Спостереження вдома: Проведіть спостереження за одним природним явищем або об'єктом вдома. Це може бути рослина, домашня тварина, або погода. Запишіть свої спостереження в зошит і підготуйтеся поділитися ними на наступному уроці.

Читання: Прочитайте відповідний розділ у підручнику про спостереження за природою.

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку