План-конспект уроку "Дослідницький спосіб розв’язання проблеми" для 6 класу

Про матеріал
План-конспект уроку "Дослідницький спосіб розв’язання проблеми" для 6 класу за календарно тематичним плануванням уроків інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" до підручнику "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г., Для 6 класу за програмою НУШ
Перегляд файлу

                                                    Урок №4

Тема уроку: Дослідницький спосіб розв’язання проблеми

Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям дослідницького методу як способом розв’язання проблем. Навчити формулювати дослідницькі питання та гіпотези.

Розвивати навички проведення досліджень і аналізу отриманих результатів.

Обладнання: зошити, підручники, таблиці для запису спостережень, матеріали для проведення простих експериментів (вода, сіль, цукор, стакани, ложки), презентація.

Тип уроку: урок з елементами дослідницької роботи.

                                                         Хід уроку

I. Організаційний момент (2 хв) 

Привітання: Добрий день, діти! Сьогодні ми продовжимо наші дослідження природи та навчимося вирішувати проблеми за допомогою досліджень.

Перевірка присутності: Всі на місці? Готові до нових експериментів? Тоді почнемо!

II. Актуалізація знань (5 хв)

 Пригадаємо, що ми вже знаємо про науку. Як наука допомагає вирішувати проблеми в повсякденному житті? (Учні відповідають).

Сьогодні ми будемо говорити про те, як проводити дослідження, щоб знайти відповіді на питання та вирішувати різні проблеми.

III. Вступ до теми уроку (10 хв)

 Дослідницький метод – це підхід до вивчення проблеми, який включає формулювання питання, висунення гіпотези, проведення експериментів, збір даних, їх аналіз та висновки.

Приклад 1: Якщо ми хочемо дізнатися, яка речовина швидше розчиняється у воді – сіль чи цукор, ми можемо провести дослід, щоб це перевірити це питання.

Приклад 2: Ісаак Ньютон, спостерігаючи за падінням яблука, сформулював гіпотезу про силу тяжіння і провів багато досліджень, щоб її підтвердити.

Цікавий факт: У Давньому Китаї дослідники використовували експериментальні методи для вивчення магнітних явищ, що призвело до винайдення компасу.

IV. Основна частина уроку (25 хв)

Формулювання дослідницьких питань і гіпотез (10 хв):

Завдання 1:

Розглянемо приклади дослідницьких питань: "Чому одні речовини швидко розчиняються у воді, а інші ні?"

"Що впливає на температуру кипіння води?".

Формулювання гіпотези. Гіпотеза – це передбачення, яке ми хочемо перевірити. Наприклад, "Цукор розчиняється у воді швидше за сіль".

Обговорення: Які інші питання ми можемо дослідити?  Як правильно сформулювати гіпотезу?

Практичне завдання: Проведення дослідження (15 хв):

Експеримент №1: Розчинення солі та цукру у воді. Кожен учень отримує два стакани з водою, ложку солі та ложку цукру. Завдання – перевірити, яка речовина розчиняється швидше.

Спостереження та запис даних: Учні записують результати спостережень у таблицю. Наприклад, час, за який сіль і цукор повністю розчинилися.

Аналіз результатів: Яка з речовин розчинилася швидше? Чи підтвердилася ваша гіпотеза? Які висновки можна зробити?

V. Закріплення знань (5 хв)

Узагальнення: Що ми сьогодні дізналися про дослідницький метод? Як правильно формулювати питання і гіпотези? Як експерименти допомагають нам знаходити відповіді на питання?

Цікаві факти: Наприклад, дослідження властивостей магнітного поля Землі призвело до відкриття електромагнетизму, що змінило наші уявлення про фізику і технології.

VI. Домашнє завдання (3 хв)

Дослідницьке завдання: Проведіть простий експеримент вдома. Наприклад, дізнайтеся, яка температура води впливає на швидкість розчинення цукру. Запишіть свої спостереження та висновки в зошит.

Читання: Прочитайте відповідний розділ у підручнику про дослідницький метод.

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку